• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
stat
Impreza już się odbyła

Antyscena Noise Industrial Festival (2 opinie)

kwi 14

niedziela, godz. 19:00

Gdynia,
bilety 70 zł
przedsprzedaż 60 zł
sie 9-10

piątek - sobota

bilety 249 zł
Kup bilet
07.10.2011 (piątek)

festiwal muzyczny - koncerty w Trójmieście


20:00 - DJ-S
21:00 - RMBK
22:00 - C.H.DISTRICT
23:00 - DIRTY K
24:00 - SABES
01:00 - WINTERKALTE
02:00 - DJ-S

08.10.2011 (sobota)

20:00 - DJ-S
21:00 - SCHEMEBOYS
22:00 - ANK.
23:00 - WIELORYB
00:00 - MONO NO AWARE
01:00 - SYNAPSCAPE
02:00 - DJ-S


RBMK

RBMK to dwuosobowy projekt grający muzykę, którą można określić jako electro industrial hardcore. Do kreowania specyficznego stylu używane są gitara basowa, sampler, przetworzony elektronicznie wokal, a także okazjonalnie inne urządzenia elektroniczne - syntezator analogowy, generator, różnego rodzaju efekty. Idea, która przyświeca temu projektowi to tworzenie muzyki z jednej strony ekstremalnej, a z drugiej - poszukiwanie unikalnych dźwięków i szukanie nowych rozwiązań muzycznych i stylistycznych.

Początki działalności zespołu sięgają 1999 roku, kiedy powstawały pierwsze dźwięki i nagrania, które następnie pojawiły się na debiutanckim wydawnictwie zespołu. Oficjalnie grupa zapoczątkowała swoją działalność w lutym 2000 roku pod nazwą RBMK. Był to projekt dwóch osób: Piotra Sawickiego, obsługującego sampler oraz Krzysztofa Kulczyńskiego odpowiedzialnego za wokal oraz dźwięki kreowane przy użyciu gitary. Niedługo później poproszony o napisanie kilku tekstów kolega - Krzysztof Włodarczyk, po kilku dniach pojawił się z nimi na próbie i szybko zaczął obsługiwać stary syntezator analogowy oraz kilka efektów podłogowych. W ciągu kolejnych miesięcy nagrane zostało demo zespołu. Muzykę, która wówczas powstawała można określić jako electro industrial często tworzony w oparciu o improwizacje. Po odejściu Krzysztofa Kulczyńskiego miejsce wokalisty zajął Krzysztof Włodarczyk. W późniejszym okresie zespół koncentrował się głównie na wspólnym graniu prób, nagrywaniu eksperymentalnych nagrań, które były tylko poszukiwaniem, jak chociażby muzyka do podziemnego filmu krótkometrażowego "work for money", a także na tworzeniu materiału na kolejną płytę. Grupa przeszła liczne zmiany składu. Po tymczasowym rozpadzie i krótkiej przerwie zespół reaktywował się w 2006 roku w składzie Piotr Sawicki - sampler, bas oraz Marek Kozłowski - teksty, wokal. Niedługo później zostało przygotowane kolejne wydawnictwo "Zły dotyk" zawierające nagrania zarejestrowane podczas dwóch koncertów: w ramach festiwalu "Bez kontroli" w Międzyborzu oraz koncertu w Browarze Mieszczanskim we Wrocławiu. Obecnie RBMK pracuje nad nowym materiałem.

Strona domowa: www.rbmk.pl


C.H. DISTRICT

Mirosław Matyasik działalność artystyczną rozpoczął w 1996 roku, współtworząc śląską scenę ambient/noise/experimental. Od 1998 podstawę jego twórczości stanowi jednoosobowy projekt o nazwie C.H. District, który łączy w sobie tradycje muzyki industrialnej ze współczesnymi produkcjami z kręgów tzw. "inteligentnej elektroniki". Muzyk ściśle współpracuje z grupą performance/video art Suka Off zasilając ich działalność jako twórca oprawy dźwiękowej. W latach 1998-2001 ukazały się dwa wydane własnym sumptem płyty C.H. District - "Pneuma-ti-coi" oraz "Continuance". W 2002 roku twórca podpisał kontrakt z francuską wytwórnią M-Tronic i wydał pierwszą oficjalną płytę - split z holenderskim zespołem Duuster, który odbił się sporym echem w środowisku polskim, ale przede wszystkim za granicą - we Francji i za Oceanem. Na początku 2005 roku światło dzienne ujrzał drugi LP C.H. District - "Slides", nagrany dla paryskiego labelu. Pełne, autorskie wydawnictwo, okraszone remiksami - Kero (Shitkatapult) i Telemetrik, zostało znakomicie przyjęte przez recenzentów i fanów muzyki elektronicznej. Zaowocowało to licznymi występami w całej Europie - między innymi na Industrial Festival (Francja), Forma Nova Festival (Dania), Torture Garden (Wielka Brytania) oraz udziałem w wielu płytach kompilacyjnych.

Myspace: https://www.myspace.com/chdistrict


SABES

Sabes powstało na przełomie lat 2007/2008. To projekt solowy prowadzony przez Sebastiana Micha. Jego muzyke można smiało opisać jako mieszankę pomiędzy rhythmic noise, techno i industrial z dużym zastrzykiem energii. W połowie 2007 roku Sebastian wyjechał do Wielkiej Brytanii w celach edukacyjnych. Od tamtego czasu ukończył kierunek Music Technology w angielskim Leeds College of Music. Teraz zdobywa dalszą wiedzę muzyczną na kierunku Digital Music na Univeristy of Teesside. Z muzyką jest związany odkąd pamięta. Produkcją własnych dźwięków zajął się już w wieku 14 lat, a w wieku 17 lat zaczął grać na różnych imprezach jako DJ, co zresztą robi do tej pory. Zajmuje się także masteringiem dla polskiego digital-labelu Scythe Squadron Exclusive.


WINTERKALTE

Winterkalte, czyli Eric de Vries - elektroniczna perkusja, Udo Wiessmann - programer i właściciel wytwórni Hands Productions. Jego wytwórnia wydała płyty między innymi takich artystów, którzy doskonale znają power noisowy temat - Proyecto Mirage, Sonar, 5F_55, Mono No Aware, Punch Inc. czy Scrap.edx. Winterkalte posiada ciekawy styl, hipnotyzujące bezkompromisowe dźwięki przebijane brudnym, lekkostrawnym beatem. Rytm i ciężka elektronika stapiają się w jedno, tworząc skorodowany, poszarpany i rozmyty słodki hałas. Dodatkowo wszystko to tworzy obraz swoistej abstrakcyjnej agresji.

Myspace: https://www.myspace.com/winterkaelteofficial


AnK.

AnK. [a.ka. BIT] to projekt audiowizualny, bazujący na estetyce industrial-drum-noiz. Powstał w 2010 roku, jednak jego aktualny kształt jest wynikiem kilkuletnich poszukiwań w szeroko pojętych dziedzinach muzyki elektronicznej. Pierwsze produkcje powstały około 2004 roku na zasadzie stricte experymentalnej i empirycznej, były wynikiem samoistnej realizacji potrzeby doznawania nowych dźwięków. Inspiracji jest wiele - od klasyki, przez fenomenów współczesnej muzyki II połowy XX wieku, po agresywne i masywne dźwięki ciężkich odmian muzy technicznej czy noiz. Cechy charakterystyczne to rytmika, minimalizm i potężny, huczący bas. AnK. jako dj opiera sety na bezkompromisowych dźwiękach schranz-hardcore i hard techno. Jest inicjatorem audio-wizualnych eventów i cyklu imprez między innymi pod szyldem F13 i BazaBasu.

Strona: https://liveatmothersip.blox.pl/html
Myspace: www.myspace.com/f-13


WIELORYB

Zespół Wieloryb powstał w 1994 roku w Gdańsku. Początkowo działał w czteroosobowym składzie, będąc eksperymentalnym projektem muzyków z różnych trójmiejskich formacji. W tym samym roku grupa wydała pierwszą płytę zatytułowaną "I". Wieloryb, jako jeden z pierwszych zespołów industrialnych, zaczął grać koncerty w kraju i za granicą, występując z takimi wykonawcami jak Jimi Tenor i Pan Sonic. W 1995 roku ukazało się drugie oficjalne wydawnictwo zespołu - płyta "II". Aktualną drogą Wieloryba stał się industrialny rhythmic noise zainspirowany wszechobecnym rytmem. Szum miasta, bicie serca, rytm maszyn, tętno... Równe, miarowe, jednostajne. Narodziny, ból, sex, śmierć.

Myspace: https://www.myspace.com/wieloryb2009


MONO NO AWARE

Powernoisowe brzmienie Mono No Aware jest dziełem jednego człowieka. Zespół założył w 1995 roku Leif Künzel. Początkowo towarzyszył mu Stefan Böhm, jednak dość szybko odszedł z grupy. Mono No Aware ma w swym dorobku cztery albumy - wszystkie odniosły duży sukces - "Kitanai Yatsu" (2000), "Kika No Sekai" (2002), "Kataku" (2005) oraz "Ketoujin" (2008). Wiele utworów zostało umieszczonych na różnych kompilacjach. Warto dodać, że Leif Künzel jest również założycielem takich zespołów jak Norm czy MsMoNo.

Myspace: https://www.myspace.com/mnanorm


SYNAPSCAPE

Synapscape to niemiecki duet, specjalizujący się w muzyce dark noise i power electronics. Od wielu lat działa na niemieckim rynku muzyki industrialnej. Zostal zalożony w 1994 roku przez Philippa Müncha i Tima Kniepa, którzy byli jedynymi jego czlonkami. Początki muzyczne Müncha wiązały się z grupą The Rorschach Garden (1988). W 1989 muzyk powołał do życia industrialną kapelę Ars Moriendi. Ten projekt przetrwal do 1994 roku - aż do powstania Synapscape. Obaj członkowie Synapscape stworzyli projekt Monokorm. Tim Kniep i Philipp Münch doszli do perfekcji w kreowaniu specyficznych bitów charakterystycznych dla power noise. Rytmy te pomimo, iż są dosyć ciężkie i industrialne, zaprezentowane podczas koncertu z całą pewnością wprowadzą słuchaczy w niesamowity nastrój.

Myspace: https://www.myspace.com/synapticlandscapes

Informacja o biletach

2 dni 65 zł (tydzień przed koncertem 80 zł)
1 dzien 40 zł (tydzien przed koncertem 55 zł)

Dostępne w: Klub Ucho, Cafe Cyganeria (Gdynia, ul. 3-go Maja 27) oraz za pośrednictwem strony festiwalu: http://www.festiwal.antyscena.pl/index.php/bilety

Opinie (2)

  • GENIALNY SKLAD (1)

    BEDE NA 100 %

    • 2 0

    • Wreszcie

      Od lat czekałem na taką imprezę w trójmieście. Podleczymy kompleksy w które nas Wrocław wpędza.

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

  • ciężkie brzmienia , rock / punk , muzyka na żywo
    mar 29
    piątek, g. 19:30
    Sopot, Carnivale Club
    No One Leaves