• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gra z Gdańska sprzedaje się na wszystkich kontynentach

Arnold Szymczewski
23 sierpnia 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Sztuczna inteligencja pomoże niewidomym
"Selma and the Wisp" to gra, w której nie kontrolujemy tytułowej bohaterki, lecz towarzyszącego jej w podróży przez mroki świetlika. "Selma and the Wisp" to gra, w której nie kontrolujemy tytułowej bohaterki, lecz towarzyszącego jej w podróży przez mroki świetlika.

Mroczną grę o małej dziewczynce podróżującej przez krainę ciemności w towarzystwie świetlika można już kupić na największej światowej platformie dla graczy. "Selma and the Wisp" powstała w ciągu 10 miesięcy w Gdańsku.



Zanim jednak poznamy historię tytułowej Selmy i towarzyszącego jej świetlika, cofnijmy się do 2012 r. Wtedy to dwaj absolwenci Politechniki Gdańskiej - Radosław ZdunekŁukasz Łowiec-Wygoński - założyli firmę Toucan Systems. Firma przygotowywała aplikacje mobilne oraz webowe, systemy interaktywne oraz zaawansowane oprogramowania. Agencja Rozwoju Pomorza zainwestowała w nią ponad 770 tys. zł.

Mrok na odreagowanie

Tworzący Toucan Systems młodzi ludzie potrzebowali również oddechu od poważnych projektów, które realizowali na co dzień.

- Pracownicy zaczęli mnie namawiać, byśmy zrobili coś lżejszego, np. jakąś grę. Tak im na tym zależało, że deklarowali pracę po godzinach, by ruszyć z produkcją - wspomina Radosław Zdunek.
Okazja zdarzyła się po zakończeniu dużego kontraktu dla poważnego zleceniodawcy, gdy zespół miał więcej wolnego czasu. W listopadzie 2015 zapadła decyzja o powołaniu spółki Toucan Studio i stworzeniu pierwszej gry.

Zobacz także: Są znani z instalacji multimedialnych. Teraz debiutują w branży gier

Głównym projektantem "Selmy..." jest Łukasz Ratajczyk. Głównym projektantem "Selmy..." jest Łukasz Ratajczyk.
- Wspólnie zaczęliśmy szukać inspiracji, o czym i jaka powinna być ta gra. Stwierdziliśmy, że pójdziemy w mroczną stronę, zainspirowały nas produkcje ze świata Limbo - opowiada Zdunek.
Świetliku, nie tak szybko

"Selma and the Wisp" to mroczna platformówka, w której wcielamy się w rolę świetlika towarzyszącego tytułowej bohaterce - Selmie. Cała gra - zarówno w warstwie wizualnej jak i dźwiękowej - przypomina sen, a właściwe koszmar. Mała dziewczynka podąża za świetlikiem. Przemierza różne światy, rozwiązuje zagadki logiczne oraz pokonuje przeszkody.

Innowacją jest to, że gracz steruje świetlikiem, a nie główną bohaterką.
Musi uważać, by kontrolowany przez niego owad nie leciał zbyt szybko, bo pozbawiona źródła światła dziewczynka zaczyna się kulić w sobie i powoli umiera.

Społeczność graczy mówi "ok"

Od początku sierpnia gra jest sprzedawana na platformie gier online Steam. To dzięki pomocy tej platformy Selma może trafić do graczy na całym świecie.

Żeby "wstawić" swój towar do tego prawdopodobnie największego sieciowego sklepu z grami, trzeba zyskać akceptację tworzącej go społeczności. Umieszcza się więc zarys produkcji na wczesnym etapie powstawania gry i poddaje się go pod głosowanie. Tylko te produkty, które otrzymają aprobatę społeczności trafiają na główną platformę sprzedaży gier. Tak właśnie stało się z Selmą i świetlikiem.

- Minęły dwa tygodnie od oficjalnej premiery gry, a już została sprzedana na wszystkich kontynentach, dlatego możemy mówić o sporym osiągnięciu - cieszy się Radosław Zdunek.

Miejsca

Opinie (74) 1 zablokowana

  • Brawo. Czekam aż geniusze z naszego PPNT w Gdyni coś wymyśla. (2)

    • 54 5

    • Legia i Lechia

      • 3 4

    • VR Visio

      Oni podobno coś kombinują w zakresie gier na HTC Vive

      • 1 0

  • Jak widać (9)

    Już tylko w grach coś osiągamy. W innych obszarach podcina się nam skrzydła.

    Brawo chłopaki. Róbcie więcej.

    • 60 9

    • Wpisz w googlach: Polska zarąbisty naród (2)

      • 1 5

      • zarąbisty? Po jakiemu to?
        Poza tym Polska to kraj, nie naród.

        • 10 0

      • debil

        • 1 1

    • (4)

      A konkretnie kto ci podcina skrzydła?
      Pewnie jak zwykle jacyś mityczni "oni" :D

      • 4 2

      • porównaj wsparcie dla innowacji z Polsce i w innych krajach (2)

        I to takich prawdziwych innowacji, a nie kolejnych firm-wydmuszek, które przejadają dofinansowania i granty naukowe.
        Zobacz jak są opodatkowane dochody z własności intelektualnej, jak wygląda ścieżka do uzyskania patentu, na ile elastyczne są formy prowadzenia działalności.

        • 5 2

        • (1)

          słowa, słowa, słowa - może jakieś konkrety na poparcie tego marudzenia?

          • 0 3

          • konkretem jest chociażby stawka podatku od własności intelektualnej

            To łatwo sobie porównać i w Polsce nie ma w ogóle preferencyjnych stawek (nawet wg. interpretacji skarbówki nie obowiązują 50% koszty uzyskania). W wielu krajach przy podatku dochodowy w wysokośći 30-50% akurat takie źródła dochodu bywają opodatkowane kilkuprocentowym podatkiem (albo całkowicie z niego zwolnione). Często dochodzi uproszczona, zryczałtowana forma. Jak chcesz konkretów to wysil się i skorzystaj z google, bo nie będę tutaj dla całego świata wypisywał stawek.
            O patentach, czy zawiłościach form księgowości w Polsce nie da się w trzech zdaniach napisać. Dość powiedzieć, że te wszystkim start-upy powstające w garażach Palo Alto nie miały pełnej księgowości na dzień dobry, ZUSu, inspekcji pracy itp.

            • 6 0

      • znów ten sam debil

        • 1 7

    • No właśnie

      To znaczy, że podatki dla wytwórców gier są zbyt niskie. Musimy to skorygować...

      • 4 0

  • I co tu polecać ? (6)

    Siedzenie przed monitorem , psucie oczu, postawy, wyobcowanie , brak kontaktu z ludźmi , mroczne klimaty ...
    Żenada.
    Jak młodzi ludzie mają funkcjonować w normalnym świecie ?

    • 35 121

    • ... (1)

      Wracaj do oglądania TVNu pajacu, a wieczorkiem nie zapomnij zwaksować szlonga do twojego bóstwa Kaczyniaka.

      • 12 24

      • Chyba TVPis

        • 13 3

    • Pisze to gościu za pomocą komputera, wpatrując się godzinami ze złością w forum trójmiasto...

      • 38 3

    • wielu moich znajomych poznałem dzięki graniu (2)

      a znam i takie małżeństwa. w grę już nikt nie gra, a znajomości pozostały.

      • 16 4

      • i wszyscy zginiecie marnie (1)

        więc nie wiem czym się chwalisz

        • 5 6

        • Wszyscy zginą

          • 4 1

  • Została sprzedana na wszystkich kontynentach (11)

    Hmm. Zbyt wiele to nie mówi o ewentualnym sukcesie. Ostatecznie wystarczy 8 osób.
    No dobra nie będę złośliwy - 7 :)

    • 80 8

    • a nie 6? (2)

      Antarktydę można pominąć

      • 5 1

      • a pingwiny już nie mogą grać? (1)

        • 6 0

        • Mogą, ale tylko na Linuksie

          • 10 0

    • Ciekaw jestem jakim cudem wyszło Ci 8 kontynentów na starcie? (7)

      • 5 0

      • (5)

        Może policzył Księżyc?

        • 6 0

        • Albo Atlantydę (4)

          • 9 0

          • (3)

            Kontynentów jest osiem.

            • 0 6

            • Mozesz je wymienić? (1)

              • 7 0

              • Ja, ty, Kryśka spod trójki...

                • 4 0

            • chyba, że subkontynent indyjski liczysz, tak samo jak Europę jako osobny kontynent

              • 1 0

      • Może myśli, że Arktyka to też kontynent

        • 1 0

  • Ja bym się nie cieszył z takiej produkcji. (2)

    Czy człowiek musi produkować zło aby zarabiać?

    • 20 69

    • dobrze że za raz 1 września i wrócisz do szkoły

      tylko ucz się pilniej

      • 5 2

    • Przykład prania mózgu przez media

      Człowieku, wracaj do 2005, bo się ośmieszasz. Dzisiaj już takie gadanie m ie przejdzie

      • 8 4

  • Ha! I to jest to! (4)

    Większość z nas - nawet teraz - gnije w miejscach pracy pozbawionych perspektyw i większego sensu. Wykonujemy swoją taśmową robotę i idziemy do domu. A tutaj mamy ludzi, którzy nie dość że zgarniają pieniądz to robią to co lubią.

    I to jest to moi drodzy. Czapki z głów i sukcesów życzę.

    • 90 5

    • (2)

      Zazdroszczę im :)

      • 7 2

      • Ja także! (1)

        • 7 2

        • A ja nie.

          • 3 4

    • Czego można więcej oczekiwać od pracy,

      jeśli robi się to, co się uwielbia i jeszcze dostaje za to wynagrodzenie?

      A grę kupię.

      • 14 3

  • Nawiązanie do Limbo jak cholera (5)

    ale i tak szacunek

    • 19 1

    • "nawiązanie" (3)

      cóż za eufemizm

      • 7 0

      • (2)

        no tak szczerze pisząc, po samym zdjęciu zdziwiłem się co robi zapowiedź "Limbo II" na trojmiasto.pl ;)

        • 5 1

        • Co nie zmienia faktu, że Limbo było wspaniałe (1)

          i na każde nawiązanie do niego można spojrzeć z zainteresowaniem.

          • 4 3

          • tez tak patrze, i mysle "to Limbo w Gdansku powstalo?"

            Takie ulepszone I w kolorze. No ale to nie jest grzech. Wrecz swietna sprawa jak ktos sie zagrywal w Limbo.

            • 3 2

    • 4/10

      Limbo zerżnięte i tyle. No ale gracze dają "ok" może następnym razem wpadną na coś oryginalnego.

      • 3 0

  • Super (3)

    Gratulacje dla twórców, ale kto w takim Tokio czy Montrealu będzie sprawdzał, że ludzie, którzy stworzyli w grę, są z wioseczki zwanej Gdańsk gdzieś w Europie?

    • 13 7

    • Nie o "fejm" tu chodzi, a o rozwój regionu (1)

      • 7 2

      • Niby w jaki sposób spowoduje to rozwój regionu?

        • 2 0

    • a jakie to ma znaczenie?

      Wartość ma istnienie firmy, tu w Gdańsku, odnoszącej sukces co w dalszej perspektywie daje szansę na wzrost zatrudnienia, wyższe wpływy z podatków itp. To się liczy i to warto wspierać.
      Chyba nigdzie na świecie branży gier nie traktuje się jako formy promocji miasta. Nawet miasta takie jak Montreal, Londyn, Austin czy SF nie traktują tego jako swojego znaku rozpoznawczego. Dla samej branży gier takie miasta mają znaczenie ogromne. Tutaj jednak nie liczyłbym na wielkie sukcesy Gdańska, bo te gry, które u nas powstają to są prawie wyłącznie mikroprodukcje na telefony.

      • 4 2

  • Arnold Szymczewski? Ten bramkarz z hokeja?

    • 5 1

  • Gratulacje

    • 11 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Sea You 2024

159 - 209 zł
Kup bilet
festiwal muzyczny

Kwiat Jabłoni "Nasze ulubione kluby" (7 opinii)

(7 opinii)
169 zł
Kup bilet
pop

Daria ze Śląska "Pierwsza trasa c.d."

89 - 129 zł
Kup bilet
pop

Najczęściej czytane

Sprawdź się

Sprawdź się

W którym roku początek lata w Gdyni poprzedziła "Wielka Parada Maszyn - Technokracja"?