• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Grunty po Dalmorze do zabudowy. Jest inwestor

Patryk Szczerba
4 września 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Wizja 150-metrowego wieżowca w miejscu po Gemini
Deweloper zamierza wybudować na terenach po byłym Dalmorze sześć budynków mieszkalnych. Deweloper zamierza wybudować na terenach po byłym Dalmorze sześć budynków mieszkalnych.

Polski Holding Nieruchomości, po pierwszym nieudanym podejściu, szybko znalazł kolejnego partnera do realizacji inwestycji na terenie Molo Rybackiego w Gdyni zobacz na mapie Gdańska. Jako pierwsza w grunty zainwestuje firma mLocum, która podpisze umowę z należącą do PHN spółką Dalmor S.A. W pierwszym etapie wybuduje sześć budynków mieszkalnych.



Umowa z PHN ma zostać podpisana w najbliższych tygodniach. Umowa z PHN ma zostać podpisana w najbliższych tygodniach.

Czy inwestycje budowlane na terenie po Dalmorze będą sukcesem?

Umowa określająca harmonogram prac i dokładne warunki współpracy ma zostać podpisana po uzyskaniu przez obie strony stosownych zgód korporacyjnych w ciągu najbliższych pięciu tygodni.

- Inwestycja realizowana będzie na dużą skalę, co wymaga udziału zaufanych partnerów. Współpraca z mLocum S.A. przy tym projekcie daje nam pewność, że zakończy się on sukcesem - przekonuje Krzysztof Rychlicki, prezes zarządu i dyrektor generalny Dalmoru.

mLocum wybuduje w pierwszym etapie inwestycji nazwanej "Portem Rybackim" sześć budynków mieszkalnych. Prace mogą rozpocząć się w przyszłym roku. Jest też szansa na to, że mLocum będzie inwestorem także przy okazji następnych realizacji budowlanych na terenach po Dalmorze, jednak oficjalnie na razie nic na ten temat nie wiadomo. Wiele ma zależeć od tego, jak będzie przebiegała najbliższa współpraca.

Firma - do niedawna znana pod marką BRE Locum - zdążyła już zaistnieć na rynku trójmiejskim, jednak w dużo mniejszej skali. Na Wyścigach w Sopocie przy ul. Polnej zobacz na mapie Gdyniwybudowała osiedle Sopocka Przystań. Kompleks czterech czterokondygnacyjnych budynków z mieszkaniami o metrażu od 35 do 120 m.kw. został oddany do użytku w czwartym kwartale 2013 roku.

Przypomnijmy, że to nie pierwsze podejście Polskiego Holdingu Nieruchomości do zabudowy pirsu nadmorskiego. W lutym informowaliśmy o podpisaniu listu intencyjnego dotyczącego realizacji kompleksu. Dokument określał wstępne warunki oraz zasady współpracy Dalmoru z deweloperem, wśród nich m.in. opracowanie wspólnej dokumentacji związanej z inwestycją.

Według informacji, do których udało się nam dotrzeć, miał nim być Invest Komfort. Obie strony konsekwentnie milczały na temat współpracy, do dziś nie potwierdzając ani nie zaprzeczając, także po tym, gdy w kwietniu zdecydowano o rozwiązaniu listu intencyjnego. W krótkim komunikacie zaprezentowanym przez PHN, można było wtedy przeczytać jedynie, że "strony nie osiągnęły porozumienia w przedmiocie zdefiniowania warunków potencjalnej współpracy".

Nieoficjalnie wiadomo, że jednym z powodów było fiasko rozmów, które dotyczyły finansowania inwestycji. Deweloper miał oczekiwać, by PHN wniósł nie tylko grunty, ale także współfinansował w części budowę nowego kompleksu. W przypadku mLocum takich żądań nie było. Inwestycja zostanie sfinansowana w pełni z pieniędzy inwestora.

Według planu miejscowego na całość zabudowy złożą się mieszkania, wysokościowiec, a nieopodal powstanie druga marina dla jachtów. Budynki mają "rosnąć" wraz z oddalaniem się od linii brzegowej. Nie zabraknie kawiarni i platform widokowych. W planach jest też cały czas Muzeum Żeglarstwa.

Docelowo pojawi się tu ok. 120 tys. m kw. powierzchni mieszkaniowej i ok. 70 tys. m kw. powierzchni komercyjnej.

Zobacz tereny przy Basenie Prezydenta (materiał archiwalny)

Inwestycje

Yacht Park

Yacht Park

Polski Holding Nieruchomości

Gdynia Śródmieście, ul. Hryniewickiego Mapa

zakończona
Realizacja

Miejsca

Opinie (260) 8 zablokowanych

  • tarasy widokowe jak w si tałer? (34)

    • 140 15

    • jaka będzie nazwa? watermelon developerhołs? czy water afront?

      • 45 7

    • i co będziesz z tych tarasów oglądał? różę wiatrów? (5)

      • 19 21

      • jak miał być to ma być, a nie kombinują. widoki fajne (4)

        ale co ty tam wiesz. dla ciebie nie ma tam nic ciekawego.

        • 21 4

        • nikt tam nie obiecywał żadnych tarasów widokowych (3)

          • 5 31

          • zmieniasz rzeczywistość (2)

            jesteś od inwest komforta?

            • 24 8

            • Idź pośpij jeszcze Horała (1)

              • 10 13

              • a ci znowu swoje, szczurek placi??

                • 13 5

    • (2)

      Glupota. To da tereny portu i powinny pracowac a nie być zabudowane mieszkaniowka. Można było przenieść wycieczkowce z francuskiego i dołożyć bazę promowa byłaby atrakcja w centrum miasta.

      • 36 5

      • Tak z masą tirów czekających na wjazd na prom i zjeżdzających z niego. (1)

        • 6 3

        • Wolisz Gdynię jako powiatową sypialnię Gdańska?
          Baza promowa nie musiałaby tam być, ale wycieczkowce tak.

          • 11 3

    • Następne zamknięte osiedle dla nowobogackich ! :( (2)

      • 16 11

      • (1)

        chyba nie doczytałes....

        • 5 4

        • no tak taras widokowy dla wszystkich jak w si talers

          • 8 4

    • oby nie. mam dosyc holoty paletajacej sie po korytarzach w sea towers.

      • 6 2

    • (9)

      dziwisz się mieszkańcom ST, że się nie zgodzili? bo ja nie.

      • 16 6

      • Jakim mieszkańcom? (2)

        Tam pies z kulawą nogą nie mieszka. Wystarczy przejść się o 21 (teraz już jest ciemno o tej porze) i policzyć okna, w których pali się światło. Dasz radę na palcach. Jednej ręki.

        • 17 3

        • mroczny pogromca gimbazy (1)

          a sam pisze jak gimbaza. Sąsiadów jest dużo na każdym piętrze. Nie wiesz to nie gadaj głupot

          • 0 5

          • Oszczędzają na żarówkach ?

            jw

            • 12 0

      • (4)

        to byl warunek ze miasto czyli szczur wydali zgode na budowe st, a teraz o tym cisza, rąb.ana gdynska propaganda

        • 11 3

        • Ten warunek był dla ciemnej masy (3)

          Pewnie w KW nie wpisano służebności i inwestor się o***** na bandę Szczurka.

          • 8 1

          • jesli szczur traktuje gdynian jak ciemna mase to ja go pitol.e

            • 7 2

          • w pozwoleniu napisali"taras dla Mieszkańców i odwiedzających" czyli. po wybudowaniu - okazało się, że dla gości mieszkańców... (1)

            urzedasy dały się nie po raz pierwszy ograć... i nie ostatni...

            • 5 0

            • nie martw sie to bylo celowe zagranie

              • 2 0

      • oni naute chcieli przenieść.

        • 0 0

    • Chciałbyś aby po twojej klatce schodowej (4)

      Uganiali się "zwiedzający" ?

      • 6 6

      • (2)

        to byl WARUNEK trzebabylo nie kupowac

        • 7 4

        • niestety nie mieszkam tam choć chciałbym (1)

          .

          • 0 2

          • Nie chcałbyś oj nie chciał, wieczny remont, a dostać się na taras - chyba w juracie do prezydenta łatwiej.

            • 1 1

      • mieli zrobić tak, żeby było dobrze

        mogli zrobić osobne schody i windę dla lokali gastronomicznych i tarasów... ruch by tam chociaż był...

        • 6 1

    • (2)

      Będą jak cebulaki i dresy nie bedą na nie włazić, tylko kulturalni ludzie.

      • 3 6

      • "Będą jak cebulaki" (1)

        Może mi ktoś w końcu wyjaśnić kto to są te cebulaki? Czy coś złego jest w cebuli?

        • 11 2

        • lepszy cebulak niż potomek bosych antków

          albo niemry i czerwonoarmisty zdobywcy gdańska...:-)

          • 6 3

    • (1)

      Ciekawe co bedzie dalej, wlasciciele mieszkan protestujacy, ze w porcie i stoczni halas i pyl i smierdzi ? I co zamkniemy port ?

      • 8 0

      • Zamkniemy.

        Postawi się większe osiedle. I przystań kajakową.

        • 8 1

  • Gdynia miasto - kiedyś portowe "jutro" biurowe (39)

    Polityka miasta skłania się ku dewizie - "Morze jest po to żeby mieć ładny widok z biura" - po co w mieście przemysł morski, ważne że są inwestorzy na powierzchnie biurowe, handlowe.

    • 179 32

    • (3)

      Kiedyś pałno pijalni piwa i wesołych robotników,dzisiaj pełno nadętych bufonów biurowców w swoich bmw

      • 44 6

      • zazdraszczasz? (2)

        moje bmw w tedeiku 90KM ciagnie jak przecinak

        • 3 18

        • a jak ciagnie przecinak?, opowiedz.

          • 12 1

        • Ale ty jesteś idio.......a ,nic dziwnego że jeżdzisz bmw

          • 4 1

    • (4)

      tak działa gospodarka rynkowa. chińczycy budują statki taniej, są lepiej ulokowane porty - trzeba znaleźć sposób na zapełnienie tej pustki. albo każdy musiałby dopłacać by takich malkontentów udobruchać i utrzymywać nieopłacalny przemysł morski.

      jak chcesz tętniących życiem portów, stoczni i brak pracowników biurowych zapraszam do chin, na pewno ci się tam spodoba, mają przemysł ciężki i wielkie porty. ale tam jest kraj, który ma 1,5 mld mieszkańców, a nie 40 mln kraj otoczony krajami z lepszą infrastrukturą

      • 14 20

      • Bzdury!

        • 9 5

      • (2)

        oczywiście głupku przemysłu mieć nie trzeba bo deficytowy armii miec nie trzeba bo za droga w sumie po ch.. ci niepodległość i suwerenność?Przecież zawsze możesz jak ten szczur poginać u obcego za 1200 w świątek i piatek nie?

        • 21 3

        • (1)

          widze ze z 1500 spadlismy na 1200. to trzeba bylo skonczyc jakas szkole i cos soba reprezentowac. nie musialbys pracowac w tesco na pol etatu.

          • 8 9

          • taaaa oczywiście bo każdy kształcony zarabia tu kokosy leszczu

            • 3 2

    • Przemysł w centrum miasta? Ogarnij się.

      • 5 17

    • to nie wina miasta tylko rzadu rp

      • 3 7

    • Nie tylko Gdynia (10)

      A Docklands, nowa dzielnica biznesu w Londynie to co jak nie dawny port? Taka widać jest kolej rzeczy.

      • 14 5

      • to samo Hamburg, Malmo itd.

        • 8 4

      • (1)

        Czyżby zależało ci na tym, aby port był tylko w Gdańsku?

        • 4 7

        • W Gdańsku portu w centrum dawno już nie ma. To była Wyspa Spichrzów.

          • 5 4

      • (6)

        To londyńskie docklands to nie do końca dobry przykład bo tam funkcje portowe nie zostały zlikwidowane a przeniesione bardziej na wschód, co było tez koniecznościa ze względu na rosnące wymiary i zanurzenie statków. Portgdy gdyński takiej możliwości raczej nie ma. Jest jeszcze kilka miejsc do wykorzystania ale za 5-10 lat gdyński port nie będzie już miał gdzie się rozwijać. A Gdynia to nie tylko "białe kołnierzyki" jak się kiedyś mówiło.

        • 15 1

        • (4)

          Nie ma dobrych przykładów na uzasadnienie zabudowy nabrzeży portowych w Gdyni mieszkaniówką. Dyletanci gdzieś coś widzieli, nie znając dokładnie sprawy, i mądrzą się, żeby brać przykład z Zachodu, zresztą nie zawsze pozytywny. Robią za tzw. pożytecznych idiotów dla cwanych polityków, pozbawionych wyobraźni i wiedzy urzędasów i cwaniaków kręcących się wokół terenów po-dalmorowskich.

          • 15 3

          • kto tu jest wygodnickim bez wizji, a do tego cwaniakiem ? (3)

            Pewnie "m" krótko żyje na tym świecie, bo znacznie później, pierwsza koncepcja budowy głębokowodnego portu w Zatoce Gdańskiej przewidywała jego lokalizację właśnie w Gdyni, gdzie są lepsze warunki hydrologiczne, niż u ujścia Wisły. Dopiero potem PZPR zdecydowano się na Port Północny głównie z przyczyn politycznych (rekompensata za rozpoczęcie grudnia w którym Gdynia doznała tak wielkiej klęski).

            Czy port gdyński może wyjść w morze? Chyba towarzysze z PZPR dalej blokują Gdynię widać to PO wypowiedzi tow."m", który albo nie ma żadnej wizji, albo zależy mu na krótkotrwałym cwaniactwu.
            Bo powinien wiedzieć, że od strony lądu możliwość ekspansji portu na pewno jest ograniczona. Ale jeśli Holendrzy potrafią na swoich wodach pływowych odbierać ziemię morzu, to nie można powiedzieć, że Gdynia nie ma szans na rozwój portu w kierunku morza, był przecież projekt budowy terminala gazowego i co ? tow. "m". Fakt, podstawowym warunkiem są pieniądze, ale w przypadku gazu chyba nie ma przeciwwskazań?. Każda tego typu inwestycja jest co prawda bardzo kapitałochłonna, a jej efekty przesunięte w czasie, tylko na dłuższą metę się to opłaca. Zwrotu z takiej inwestycji można się spodziewać dopiero w odległym terminie, ale zwrot murowany. Niestety tow."m" i prezesi portowi muszą się nachapać już tu i teraz więc najchętniej przejęliby za free nawet Skwer Kościuszki i podnajęli za kasiorę nawet dla Rosjan , bo liczy się tylko (dla nich)kasa.

            • 2 2

            • (1)

              Jeżeli "krótko żyję", to nie mogłem być "tow.". Poza tym, z takim podłym postem, z fałszywymi insynuacjami, nie będę polemizował.

              • 0 2

              • a co, prawda w oczy kole ???

                bo w innym wypadku .....

                • 1 0

            • Budować !!!

              • 2 0

        • Nie wymiary i zanurzenie, a związki zawodowe. Wykończyły wszystkie tradycyjne porty UK swoimi żądaniami, więc nowe nieuzwiązkowione (i rzeczywiście głębsze) zbudowano na łąkach bliżej ujścia rzek.

          • 3 5

    • (8)

      Czego ty marudzisz.
      Terminal kontenerowy w Gdyni się rozbudowuje z każdym rokiem, co chwile powstają gdzieś wielkie hale magazynowe.
      Biura o których wspominasz to też miejsca pracy, myślisz, że spedycja itp. podpisują papiery na obudowie spawarek w stoczni ?
      Na Dalmorze i tak się nic nie działo, teren był wykorzystywany chyba w najniższym stopniu od początku, puste hale i biura... biura, rudery nie biura.
      Jak ktoś już miał te "biura" to koleś który robi godzinny kurs uprawnień na układarki.
      Twoje okno to nie cały świat, a 3m nie pisze o wszystkim.

      Co mają nową stocznie wybudować na tym małym skrawku ziemi centralnie przy centrum ?
      Co może centrum przenieść na Witomino ?

      Bardzo dobrze że się dzieje.
      Teraz towar jest transportowany w kontenerach.
      Nawet drewno czy różnego towary sypkie.

      Ale to ... polska
      -Źle się czuje.
      -Co się stało ?
      -Nie mam na co narzekać.

      • 14 11

      • (7)

        "Na Dalmorze i tak się nic nie działo", ponieważ uniemożliwiono nabycie tego terenu portowi i przeznaczono go na spekulacje deweloperom.
        Argument o transporcie kontenerami nie ma w tym przypadku nic do rzeczy.
        W porcie potrzebne są również biura dla firm związanych z tzw. gospodarką morską, ale nie mieszkania.
        Nabrzeża po-dalmorowskie mogłyby pełnić funkcję miejsca postoju wycieczkowców, usytuowania biur dla firm, jak i miejsca wypoczynku mieszkańców i turystów. Tego wszystkiego nie zrobi żaden deweloper. To może zrobić port jako właściciel i zarządca tym terenem w partnerstwie z miastem.

        • 10 5

        • "ponieważ uniemożliwiono nabycie tego terenu portowi" (6)

          a dlaczego to cwaniacki i wygodniccy port nie wchodzi w morze jak inne nawet sąsiedni w Gdańsku. Tylko chce przechwycić, albo tereny Stoczni MW, Nauty, SKP, czy tu opisywany b.Dalmor.

          Cwaniacy sie znaleźli, aby przechwycić a następnie podnająć jakieś spółce niemieckiej. To normalne złodziejstwo tylko w rękawiczkach.

          • 3 10

          • (2)

            Zagospodarowywanie nabrzeży portowych zgodnie z ich predyspozycją nazywasz cwaniactwem portu?! Takie jest jego przeznaczenie ustawowe i takie zadania ma wpisane w statut! Ponadto port ma w zadaniach pozyskiwanie terenów dla swojej działalności.

            • 8 2

            • "wpisane w statut! Ponadto port ma w zadaniach pozyskiwanie terenów dla swojej działalności" (1)

              wpisać w statut wszystko można, tylko prawdziwy PORT tworzył go rzeczywiście Wenda, wy w sposób bezczelnie cwaniacki chcecie KOMERCJALIZOWAĆ TERENY przygotowane ciężką pracą przez naszych dziadów i ojców, - więc mi tu nie pitol człowieczku.

              Zrób prawdziwy port taki jaki miał powstać (przed Portem Północnym) ale w Gdyni, wodę z mózgu możesz robić na tym forum tylko gimbusom, ale nie prawdziwym Gdynianom?

              • 3 6

              • Co to znaczy "komercjalizować tereny"?
                Port buduje i modernizuje infrastrukturę i suprastrukturę portową na należącym do niego terenie, a następnie wydzierżawia je firmom działającym na jego obszarze. To wszystko dzieje się zgodnie z wymogami ustawy o portach i przystaniach morskich. W ostatnich latach port gdyński intensywnie się modernizuje, co jest widoczne. Wielkości przeładunków i wyniki ekonomiczne świadczą o jego właściwym zarządzaniu.

                • 5 1

          • A po co ma wchodzić w morze (2)

            Jak nabrzeża gotowe.

            • 7 1

            • (1)

              Bo centrum musi się rozrastać.

              Wieżowiec ?
              ŹLE
              Zabudować coś ?
              ŹLE

              Polska

              • 3 7

              • Musi na port się rozrastać?

                • 4 1

    • Przecież ani jeden z tych budynków nie będzie biurowcem. (5)

      Ty i "łapkowicze" powinniście powrócić do nauki czytania ze zrozumieniem.

      • 7 3

      • ha (3)

        No właśnie. Czytaj ze zrozumieniem. 120 tys m mieszkaniowka i 70 tys powierzchni komercyjnej. Czyli jesli nie biura to pewnie kolejna galeria?

        • 5 1

        • a czy wiesz, że jest cały szereg usług (2)

          związanych z żeglarstwem, rekreacją wodna, morzem, .....

          A zaraz napiszesz, że nic się nie robi aby odbudowywać gospodarki morskiej ?

          • 0 5

          • nie p..l baranie o jakichś usługach żeglarskich ile na to potrzeba m2?

            • 4 1

          • Oczywiście, że jest mnóstwo usług związanych z żeglarstwem ale ile one zajmą? 10-15 tyś m. Może jeszcze hotel? To niech będzie kolejne 20 tyś m. To zostaje jeszcze ponad 30 tyś m kw. No to co jak nie biura albo galeria handlowa?

            • 2 1

      • będą... na dole biuro dla ciecia i już...

        • 1 0

    • przemysł stoczniowy ma się nieźle, zobacz na terenie dawnej Stoczni Gdynia

      przemysł stoczniowy ma się nieźle, zobacz na terenie dawnej Stoczni Gdynia, gdzie działa kilkanaście mniejszych, ale prężnych przedsiębiorstw, które robią pojedyncze, wysokospecjalizowane statki. Łaczne ich zatrudnienie jest niewiele mniejsze od Stoczni Gdynia w czasach tzw. "prosperity" z lat 1999-2001.

      Niestety czasy, gdy produkowano statki w długich seriach w Europie już minęły. Jedyną szansą, którą wykorzystują firmy w Gdyni to budowa specjalistycznych statków, offshore'u, a w Gdańsku modernizacje i przebudowy (Remontówka, brawo!).

      • 4 0

    • Miasto?

      A to nie przypadkiem Polski Holding Nieruchomości, czyli Państwo? Przypominam, ze Dalmor nie był miejską spółką a państwową.

      • 0 0

  • Zgodnie z przewidywaniem (8)

    zydowska financjera.

    • 78 52

    • (7)

      Ty też możesz inwestować, kto ci zabronił.

      • 23 14

      • Ales przenikliwie inteligentny (6)

        akurat mam kasiore

        • 7 19

        • (5)

          to sobie kup paczka i napoj w kartoniku w szkolnym sklepiku.

          • 14 10

          • Moja szkole juz (4)

            dawno cudak zlikwidowal

            • 10 11

            • (3)

              widac

              • 10 7

              • Pilnuj lepiej zmywaka (2)

                lemingowy wyksztaciuchu

                • 12 14

              • (1)

                i to juz koniec twoich argumentow?

                • 7 7

              • Nie to poczatek

                zajrzyj do ksiazek

                • 8 5

  • (2)

    Spekulanci gruntów. Wyspa Spichrzów dwa. Kupili, bo akurat mają nadwyżkę finansową, a za kilka lat sprzedadzą komu innemu z zyskiem.

    • 53 8

    • (1)

      I co w tym złego? Na tym polega biznes.

      • 2 7

      • Zły jest obraz w okresie przejściowym

        • 0 0

  • w pierwszym etpie sześć budynków mieszkalnych ??? (10)

    chyba nie takie byly zalozenia, to kolejny chory pomysl

    • 55 19

    • a jakie były założenia specjalisto zza klawiatury? co jeszcze ciekawego napiszesz? (7)

      • 6 11

      • Może drugie lotnisko ?

        Tym razem dla śmigłowców.

        • 14 5

      • moze sie podpiszesz czy jestes anonim?

        • 0 8

      • budynki mieszkalne na terenach portowych... tylko pogratulowac debilnych pomyslow (4)

        co za bezmózgi maja takie pomysły.

        • 11 6

        • (3)

          Pojedź np. do Hamburga to zobaczysz jak wyglądają mieszkania na dawnych terenach portowych. Zamiast brudu tętniąca życiem ładna dzielnica.

          • 9 8

          • bylem i widzialem ale jesli mnie pamiec nie myli to troche wiekszy port i te nowo zabudowane

            tereny były wykorzystywane na cele magazynowe a nie cele portowe

            • 8 3

          • (1)

            Pewnie wolisz, aby port był tylko w Gdańsku?

            • 4 2

            • stawiam na port w Gdyni a nie dzielnice lub strefe prestizu wg Szczurkowej ekipy

              • 6 0

    • a ja czekam na te budynki mieszkalne (1)

      byc moze przeprowadze sie do Gdyni. Jak na razie rozwazam tylko sea towers i Orlowo. Ale poczekam na Dalmorowe chatki.

      • 7 8

      • hehehehe hehehe delikatna reklama siwego i jego invest komfortu hehehehe

        • 4 1

  • Gdynia (7)

    Wystarczy już ten "wrzód" Sea Towers, jako koszmar po rządach Szczurka-Stępy.

    • 83 78

    • (1)

      tak jest! przyjdzie pis i zburzy!

      • 11 11

      • lepiej pis niż po w gdyni

        poza tym sea towers stało sie juz częścią Gdyni, obok budują kolejne i będzie polskie Chicago :)

        • 10 3

    • to napisz co ty zrobiles wrzodzie dla Gdyni ? (2)

      opisz swoje osiagniecia i jakie inwestycje poczyniles dla Gdyni ? ale tak sam z siebie ::: jakis chodnik zbudowales za swoja kase czy cos innego , trawnik posprzatales itd itd. Tylko nie pisz ze podatki placisz bo to grosze ktore by nie wystarczyly nawet na bude z piwem. Wiec napisz jakie inwestycje zrobiles dla ludzi i jak ty za swoje pieniadze postanowiles sie podzielic ze spoleczenstwem .?

      • 7 9

      • (1)

        pracownikom um w gdyni padlo na mozg

        • 7 6

        • Błyskotliwa odpowiedź w stylu mirabelek i szczawiu - od razu widać, kto to napisał....

          Fan Niesioła

          • 3 5

    • głupia"opinia" (1)

      Szczurek i Stępa powinni stanąć i bronić Dalmoru a było to PP, a nie teren komunalny i krzyczeć nie pozwalam!!!

      A za chwile gimbus "opinia" napisze, że Szczurek i Stepa sa winni tego, że stawiaja na prywatnych terenach:))

      Z takich "opini" wyrastał rząd, który rozwalił wszystko a myśmy mu w tym pomogli wybierając taką partie (UD, KLD, PiS, PO, SLD,...) zamiast promować mądrych ludzi z "Partii Gdynia" !

      • 1 5

      • madrych czyli przezartych lokalnymi ukladami

        • 1 2

  • Ciekawe kto bedzie pracował w tych biurowcach ? (3)

    Chyba urzędnicy, bo Urzad Miejski to największy pracodawca w Gdyni...

    • 81 13

    • mentalny gimbus się odezwał

      • 2 16

    • jak Sitałers! prawnicy, lekarze i dziwki.

      • 8 1

    • też bym chętnie załapał się na jakąś nieśmiertelną posadkę w urzędzie

      żyć nie umierać na koszt podatników

      • 0 0

  • czy kasa będzie podzielona między b. pracowników "Dalmoru" ,czy Krzychu Rychlicki zawinie wszystko ?... (4)

    ma się rozumieć ,że jeszcze będzie na "pensji" firmy mLocum !...

    • 53 5

    • no!- rybacy akcji nie dostali , to teraz po sprzedaży Ich Gruntów coś tam im kapnie !!!

      trzeba tego przypilnować !!!- prezio już się dosyć nachapał!

      • 11 2

    • Krzychowi ciagle malo i malo

      i nigdy nie będzie dosc

      • 12 2

    • syn rybaka - tatuś żle cię poinformował

      pracownicy Dalmoru akcje już otrzymali, dostali pełen wór, żeby wzbudzić innym zazdrość. Otóż np. za 36 lat pracy na statkach w ekstremalnych warunkach dostali około 120 akcji PHN. Kilka tygodni temu najwyższy kurs akcji był 29 zł x 120 = 3480 zł minus podatek Belki. Obecnie kurs PHN 23.30 to jest jeszcze lepiej wychodzi 2798 zł brutto. To tenj "syn rybaka"; którego tatuś o akcjach nie poinformował, może sobie kupić za akcje tatusia "kawalerkę" w budynkach budowanych na terenie Dalmoru.

      • 6 0

    • Wszystkich

      rybaków zrobili w jajo , jak zwykle w tym kraju !!!!!

      • 2 0

  • deweloperzy i Warszawka najchetnie by zaorali port i stocznie (8)

    a w basenach portowych urzadzili gigantyczna marine, lepiej niz na Palm Beach tylko klimat nie ten, Gdynia odwraca sie od morza a Wenda z Kwiatkowskim przewracaja sie w grobie, taki PPNT moze powstac wszedzie, w Koscierzynie, Kartuzach albo i jeszcze dalej ale portu i stoczni nie wybudujemy z dala od morza

    • 97 15

    • (7)

      kup ten teren i wybuduj stocznie, albo lepiej: zostan inwestorem w stoczni. w czym jest problem? problemem jest ze wszyscy internetowi specjalisci od lotnictwa, budownictwa, medycyny i ekonomii, to golodupce bez wyksztalcenia z wieczna postawa roszczeniowa.

      • 14 16

      • (5)

        przygłupie gdyby wszyscy myśleli tak jak ty to żaden kraj nie miałby własnego przemysłu handlu, niczego.Ty głupia polaczyno nie wiesz jeszcze że żaden obcy nie będzie tutaj filantropem i robił coś dla nas?

        • 11 4

        • (4)

          a co cie konkretnie zabolalo? ze jestes golodupcem czy ze jestes ekspertem od wszystkiego?
          chyba nie zrozumiales przekazu, wiec powtorze: masz pieniadze i pomysl to idz i zainwestuj. po co trujesz d*pe? po co ten jad?

          • 3 9

          • (1)

            Skąd wiesz że jest golodupcem? A jeżeli to na pewno nie mnieszym niż ty. Znalazł sie nowy ekspert od wszystkiego, któremu inni ,,eksperci'' internetowi przeszkadzają.
            Weź idź gdzie indziej leczyc swoje kompleksy i niedowartosciowanie pustaku, tu nie można już wytrzymać tego krzykacza.

            • 6 1

            • nie chce z wami wojny! moi kochani internauci, jesli ktos poczul sie urazony moimi wypowiedziami, prosze o kontakt: cebula.ryszard1957@o2.pl

              razem wypracujmy jakis standard wypowiedzi.

              • 1 6

          • (1)

            jestem baranie myślącym człowiekiem.Widzisz idioto co się stało po przejęciu przez obcy kapitał 90% polskiej bankowości.Masz debilu najwyższe oprocentowanie kredytów rozumiesz to?Banksterstwo wpadło teraz na super geszefciarski pomysł- odwróconą hipotekę.Wiedząc że większość emerytów przymiera głodem te pozbawione skrupułów sk..syny oferują rentę śmiesznej wysokości za mieszkania warte setki tysięcy zł.Kiedy taki staruszek kipnie bankowa sitwa zabiera nieruchomość która kosztowała ich może 1/10 normalnej ceny.Co dało opanowanie polskiego handlu przez obcych jełopie?Ano to że pobudowano wielkie markety zwolnione z podatków które uprawiają dumping cenowy niszczą zdrową konkurencję a pracowników wyzyskują jak białych murzynów a wobec polskiej klienteli stosują upokarzające praktyki jak np kontrolowanie toreb czy macanie ludzi przez niekompetentną ochronę.Pieniądze osiołku?Rządcy tego kraju przez ostatnie 25 lat bardzo pilnowali żeby żaden Polak nie mógł się za bardzo wybić.A poza tym kretynie dlaczego ja mam wyręczać rząd w tym co w normalnych krajach jest jego domeną.Który normalny rząd pozwoliłby na takie rozwalenie własnego potencjału?No ale widać za stanowiska w unii niektóre rude szmaty wszystko sprzedadzą i przekręcą

            • 4 1

            • 1. co do kredytow zgadza sie, ale to wina wszystkich ekip rzadzacych po 89r. rowniez pana prezesa. za tuska masz za to najnizsza stope procentowa w historii.
              2. odwrocona hipoteka funkcjonuje na calym swiecie, kto chce korzysta.
              3. znam emerytow ktorzy maja po 2tys emerytury, a i tak narzekaja ze im zle (i nie sa za pisem). jak wezme do tego informacje o przekretach na wnuczka, gdzie emeryci traca po kilkadziesiat tys pln, to ciezko mi uwierzyc w tych biednych emerytow.
              4. nadal nie wiem, czy masz pieniadze i pomysl zeby tam zainwestowac, czy tylko jestes ekspertem z internetu. ja osobiscie wole zeby sie tam cos jednak dzialo, niz patrzec na te obs*ane biurowce dalmoru.
              5. skad u ciebie tyle jadu? czy ja cie wyzywam od debili?

              • 2 1

      • Na budowę portu zrzuciły się pokolenia Polaków - postawa roszczeniowa jak najbardziej uzasadniona...

        • 7 0

  • pracowalem w Dalmorze kilkanascie lat, (18)

    ech lza się w oku kreci, komu zalezalo na tym aby rozp...... flote i firme !?
    Łapalismy ryby na całym swiecie

    • 139 14

    • (9)

      i zawsze byliscie deficytowi, tylko poprzedni ustroj wam o tym nie mowil.

      • 34 27

      • (5)

        tak oczywiście wszystko jest zawsze deficytowe jełopie

        • 21 10

        • (4)

          czy twoj jezyk to jest faktyczny obraz Prawdziwego Polaka? skad w tobie tyle jadu?

          • 9 14

          • A skąd wiesz, ze w "poprzednim ustroju" Dalmor był deficytowy ? (1)

            • 19 5

            • Niech sprzedstawi ten cwaniaczek, cienias odpowiednie dokumenty, które potwierdzą, że Dalmor był deficytowy, kiedy, jak i dlaczego!!!!!!!

              • 19 3

          • ludzie zenada (1)

            Trzymajcie mnie bo nie wyrobie. Sam jest kwintesencją na forum wszelkiego zła, bezczelnosci, upadlania, ponizania, obrazania, a teraz odgrywa swietego.

            • 9 1

            • sluchajcie wszyscy. nie chce z wami wojny, znajdzmy wspolny jezyk. jesli ktos czuje sie urazony prosze o maila, kiedy i gdzie to mialo miejsce.
              moj email: cebula.ryszard1957@o2.pl

              • 1 2

      • Deficyt to masz, ale umysłowy ...

        • 8 1

      • Byli deficytowi, ale tylko wg zasady Syryjczyka

        "Polska gospodarka jest warta tyle, ile jej masa upadłości" - czyli rozpieprzyć, odciąć od finansowania (najdroższe kredyty w całej ówczesnej Europie), a jak się zarżnie, sprzedać za bezcen odpowiednim tzw. "biznesmenom" typu Pan K., Pan G. i im podobni. Oczywiście nie była to przysługa altruistyczna.

        • 4 2

      • deficytowy to jest twoj idol i jego kumple

        z wypowiedzią: h..j, d...a i kamieni kupa

        • 1 1

    • Dodatki dewizowe były największą częścią pensji (4)

      W dodatki zawsze można było coś przemycić z zachodu i sprzedać z dużym zyskiem. To były czasy. A dziś co,marna emerytura i widok na biurowce?

      • 12 0

      • (3)

        to trzeba bylo wtedy oszczedzac te dewizy i po zmianie ustroju, otworzyc sklepik z dewizami na abrahama.

        • 6 7

        • (2)

          Akurat oszczędzanie ich to był najgłupszy pomysł, bo jak się skończyły kursy sterowane i czarnorynkowe, to te dewizy nie miały już takiej siły nabywczej jak wcześniej. Je trzeba było inwestować, biżuteria, złoto czy chociażby w ziemie pod miastem, za kilkaset dolarów można było kupić całe gospodarstwo rolne.

          • 6 0

          • i mogłeś osiołku zakupić staw czy jezioro i chować rybe (1)

            a tak biednyś bo głupiś, i nie wylewaj swojej głupoty na forum bo to żenada.

            Nasza młodzież przez takich degeneratów umysłowych nie może żyć w Gdyni a musi wyjeżdżać do Londynu gdzie jest poniżana przez takich idiotów jak ty.

            • 1 3

            • Żeby do drugiego człowieka tak się odzywać? Strasznie chamstwo i prostactwo z ciebie wychodzi.

              • 4 1

    • "Łapalismy ryby na całym swiecie"

      jak szczekaliście na ruskich to Was w..li , więc mi tu nie pitol. Albo szczekanie albo żarło ? Wybraliście to pierwsze, więc mi tu....

      • 1 8

    • komu zależało ????

      Krzyśkowi, to jest proste chyba, co ?

      • 1 0

    • Grunty po Dalmorze ????

      Z szacunkiem dla Pana rybaka...Ja tez plywalem we flocie Dalmoru ale chyba intuicja mi pomogla i wlasnie dzisiaj 4tego wrzesnia mija 29 lat kiedy zszedlem ze statku Casiopeia w Vancouver-Kanada....Pozdrowienia dla bylych rybakow i Gdynian.......Marek.....

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Sea You 2024

159 - 209 zł
Kup bilet
festiwal muzyczny

Kwiat Jabłoni "Nasze ulubione kluby" (7 opinii)

(7 opinii)
169 zł
Kup bilet
pop

Daria ze Śląska "Pierwsza trasa c.d."

89 - 129 zł
Kup bilet
pop

Najczęściej czytane

Sprawdź się

Sprawdź się

Która z wymienionych polskich komedii sensacyjnych kręcona była w dużej mierze w Trójmieście?