• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
stat
Impreza już się odbyła
Aktualna edycja:
Jazz Jantar 2024

Jaskułke Sextet, Amirtha Kidambi Elder Ones

Wydarzenie w ramach

Jaskułke Sextet / Komeda Recomposed / Trójmiejska Scena Jazzowa Amirtha Kidambi Elder Ones / New America pierwszy raz w Polsce na 20. Jazz Jantar Festiwal.

maj 2

czwartek, godz. 18:00 - 21:00

Gdynia,
Wstęp wolny
maj 8-12

środa - niedziela, godz. 19:00

Gdańsk,
bilety 80 zł
ulgowy 40 zł
Kup bilet
JASKUŁKE SEXTET / KOMEDA RECOMPOSED / Trójmiejska Scena Jazzowa
Slawek Jaskulke - piano / Piotr Checki - saxophone / Michał Jan Ciesielski - tenor sax / Emil Miszk - trumpet / Piotr Kułakowski - double bass / Roman Ślefarski - drums

jazz - koncerty w Trójmieście


Sławek Jaskułke: Pod hasłem "Recomposed" chciałbym stworzyć cały cykl autorskich interpretacji twórczości innych artystów. Oczywiście mam tutaj na myśli polską szkołę jazzową okresu po 1956 roku. Celowo nie wymieniam nazwisk twórców, gdyż projekt jest w początkowej fazie i należy poczekać na to, w którą stronę się rozwinie. Pierwszą jaskółką tego cyklu jest projekt Komeda Recomposed i muzyka napisana przeze mnie na sextet jazzowy, będąca interpretacją i odniesieniem do twórczości Krzysztofa Komedy. Zaglądanie wstecz w muzyce jest bardzo cenne, bo dzięki temu poznajemy język starych mistrzów. To niezwykle pomocne w kształtowaniu swojego stylu. Dlatego z wielką radością przyjąłem propozycję napisania interpretacji muzyki Komedy i muszę przyznać, że praca nad jego melodyką, formą, harmonią czy całościowym spojrzeniem była inspirująca. Wydaje mi się, że powstała ciekawa całość z muzyką i duchem Komedy w tle.

Krzysztof Komeda do nagrania tego, przełomowego dla polskiego jazzu, albumu zaprosił m.in. młodziutkich Zbyszka Namysłowskiego i Tomka Stańkę, którzy dziś obrośli własną legendą. Idąc tym tropem postawiłem na trójmiejską nową falę polskiego jazzu: Piotra Chęckiego i Michała Ciesielskiego na saksofonach, Emila Miszka na trąbce oraz Romana Ślefarskiego na bębnach i Piotra Kułakowskiego na kontrabasie.

AMIRTHA KIDAMBI ELDER ONES // New America // pierwszy raz w Polsce
Amirtha Kidambi - vocals, harmonium, compositions / Matt Nelson - soprano saxophone / Brandon Lopez - bas / Max Jaffe - drums

Amirtha Kidambi jest zainteresowana działalnością na pograniczu spektaklu, eksploracji muzyki kreatywnej, począwszy od hinduskiej wokalistyki karnatyckiej, wolnej improwizacji, eksperymentalnego art rocka i nowej muzyki. Jest liderem zespołu Elder Ones oraz solistką, współtwórczynią takich zespołów jak inspirowany wczesnym renesansem folkowy Seaven Teares, wizualno-perkusyjną grupę Ashcan Orchestra oraz kwartet wokalny Elizabeth-Caroline.

ELDER ONES jest zespołem wykonującym kompozycje Kidambi, osadzonym w muzycznych sferach i społecznościach Nowego Jorku. Instrumentaliści wybrani w tym projekcie czerpią z szerokiego wachlarza muzycznego od hip-hopu do wolnej improwizacji - każdy z nich buduje brzmienie grupy. Kwartet używa skomponowanych materiałów i luźnych struktur jako wzorca improwizacji. Oscylując między światem modalnego sufi i improwizacji, przechodzą do rygorystycznej precyzji i medytacyjnych dronów. Można podejrzewać, że Thyagaraja, Coltrane czy Stockhausen są nieślubnymi ojcami ich brzmienia.

W historycznym kontekście Elder Ones wpisują się w tradycję uduchowionego jazzu Coltrane'ów albo Pharaoha Sandersa, wykorzystują fundamenty rag i muzyki karnatyckiej, ale to naprawdę otwarta i świeża muzyka. Harmonium i wokalizy sprawiają, że hinduski wymiar tej muzyki jest pierwszoplanowy. Płyta jest też dobrze skonstruowana, kolejne utwory układają się we wspólną narrację, w której jest miejsce zarówno na momenty liryczne, jak na krzyk, na trans oraz abstrakcję. W tym właśnie aspekcie Amirtha kojarzy mi się z Mataną Roberts. Miałem szczęście widzieć Elder Ones na żywo w Stanach i tylko utwierdziło mnie to w przekonaniu, że to jedna z najciekawszych nowych propozycji amerykańskiej sceny jazzowo-improwizującej.
Piotr Lewandowski, Popupmusic.pl


1-dniowe karnety
- 60 zł
- 50 zł - zniżka* na Kartę do Kultury
- 40 zł - ulgowe*
- 25 zł - Zniżka na Kartę Dużej Rodziny*

* wyłącznie za okazaniem ważnej legitymacji i KARTY przy zakupie biletów (1 bilet na 1 legitymację / 1 KARTĘ)

Sprzedaż biletów bez zniżek: https://tickets.klubzak.com.pl/
Miejsce: Klub Żak, 80-266 Gdańsk, ul. Grunwaldzka 195/197

Sprzedaż biletów i karnetów oraz rezerwacje prowadzi kasa Klubu Żak codziennie w godzinach od 15.00 do 21.00 (w sb i nd od g.16.00; w soboty i niedziele z seansami dla dzieci kasę otwieramy 30 minut przed seansem).
Kontakt: kasa@klubzak.com.pl; Tel. 58 344 05 73 lub 58 345 15 90 - w.117 / Płatność za bilety i karnety gotówką lub kartą.

Rezerwacje: kasa@klubzak.com.pl. Potwierdzone rezerwacje na koncerty należy odebrać w ciągu 5 dni od dnia potwierdzenia rezerwacji (nieopłacone w terminie rezerwacje są anulowane). Nie przyjmujemy rezerwacji na ostatnie 20 miejsc na dany koncert.

Liczba biletów w danej puli limitowana. Zakupione bilety i karnety nie podlegają zwrotom. Wszystkie ceny zawierają podatek VAT. Koncert bez miejsc siedzących.
W Klubie Żak obowiązuje zakaz rejestracji imprez i zakaz robienia zdjęć profesjonalnym sprzętem w trakcie koncertów.
Klub Żak zastrzega sobie prawo do zmiany programu.

Opinie