• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
stat
Impreza już się odbyła

Jazz Jantar 2011: Mazolewski/Gonzalez Double Trio, Outlook/Jazzpirin (1 opinia)

Wydarzenie w ramach

Dennis Gonzalez - muzyk, kompozytor, artysta wizualny, dziennikarz radiowy, pisarz i pedagog mieszkający w Dallas. Od 1979 roku wydał 40 płyt. Jego międzynarodowa kariera jazzowa rozpoczęła się w Dallas, gdzie zagrał z takimi muzykami jak John Purcell, Prince Lasha, John Blake, Ronnie Burrage, Charlie Burnham, Warren Benbow, Pheeroan ak Laff oraz Kelvyn Bell.

W Nowym Orleanie pracował z Kiddem Jordanem, Alvinem Fielderem oraz z Timem Greenem, a w Kalifornii połączył swoje siły z Sunshipem Theusem, Henry'm Franklinem, Johnem Carterem, Michaelem Sessionsem, Nelsem Cline'm i Alexem Cline'm. W Europie współpracował z takimi muzykami jak: Kazimierz Jonkisz, Louis Moholo-Moholo, Keith Tippett, Bugge Wesseltoft, Sidsel Endresen, Nils Petter Molvaer, John Stevens oraz Dudu Pukwana. W tym roku tworzone przez Gonzalesa i jego dwóch synów, Aarona i Stefana, trio Yells at Eels obchodzi dwunastą rocznicę istnienia. Gonzales od 21 lat produkuje programy radiowe dla publicznego ogólnokrajowego radia KERA-FM w Dallas.

jazz - koncerty w Trójmieście


Stefan Gonzalez - w dzieciństwie źródłem jego inspiracji była twórczość starszych muzyków - m.in. Alvina Fieldera, W.A. Richardsona, Andrew Cyrille'a oraz Louisa Moholo-Moholo, którzy ćwiczyli i nagrywali z jego ojcem, Dennisem Gonzalesem. Mając styczność z każdym rodzajem muzyki - od Milesa Davisa po Black Sabbath, Miltona Nascimento czy Franka Zappę, zaczął grać na perkusji w wieku 4 lat. Kiedy miał lat 11, założył swoje dwa pierwsze zespoły heavy-grunge'owe: Facelift oraz Oblivion, po czym skupił się na działalności swojego głównego trashowego projektu o nazwie Akkolyte, który założył wspólnie z bratem, Aaronem. Stefan grał z zespołami punkowymi, rockowymi i metalowymi takimi jak: Target Rats, Terminal Dysentery, Just Another Consumer, Waking Terror, Rat Salad, Dead To A Dying World oraz Ariel Pink. Jego składy jazzowe to m.in. Forbes/Young/Gonzalez Trio oraz Unconscious Collective, a także Orchestra of Improvisers założona w Mexico City w grudniu 2006 roku. Koncertował na Wschodnim Wybrzeżu oraz w Kolumbii z legendą portorykańskiej sceny punkowej - Cojoba, a w Meksyku z Rat Salad.

Aaron Gonzalez - współpracuje z bratem, grając w punk/grindcore zespole Akkolyte, w przeszłości grał z eksperymentalnymi i rockowymi grupami MFM, Life-Death Continuum, Aphonic Curtains, Bundle of Joy, Mazinga Phaser II, Unconscious Collective, Pantheon Bar Vanguard, SUBKommander, Ariel Pink oraz The Good Sons. Wystąpił w licznych improwizowanych składach wspólnie z członkami lokalnych składów muzycznych Tidbits, Zanzibar Snails oraz the Monks of Saturnalia, a także z takimi wykonawcami jak: Douglas Ewart, Tatsuya Nakatani czy Matt Lavelle. Prowadzi również własny kwintet elektroniczny, Age of Disinformation.

Wojciech Mazolewski - trójmiejski kompozytor i basista młodego pokolenia. Zanim zaczął grać muzykę improwizowaną, grał punk rocka. Grał w kapelach yassowych takich jak: Inżynier Kaktus i Arythmic Perfection. Zyskał popularność jako lider zespołów Pink Freud, Bassisters Orchestra, Freeyo, Wojtek Mazolewski Quintet.

Dennis Gonzalez - trumpet
Aaron Gonzalez - acoustic and electric basses  
Stefan Gonzalez - drums, vibraphone 
Wojtek Mazolewski - bass
Marek Pospieszalski - sax
Jerzy Rogiewicz - drums 

OUTLOOK

Outlook to kontynuacja kwartetu Irka Wojtczaka sprzed lat, ale w gronie nowych instrumentalistów. Obok Kuby Staruszkiewicza i Adama Żuchowskiego, z którymi współpracuję już od lat, do projektu zaprosiłem gitarzystę Kamila Patera z Contemporary Noise Sextet. Powstanie płyty JAZZPIRIN planowane jest na jesień 2011 roku, a koncert w Żaku będzie premierowy. Irek Wojtczak: Nie jestem pewien czy zespół gra czysty mainstream, czerpie z dziedzictwa post - bopu, wzlatuje w obszary free, czy nawiązuje do muzyki etnicznej - nieważne. Wiem, że muzyka w tym zespole zawsze układa się w iście hipnotyzujący, a przy tym relaksujący dryf. W tej odsłonie to forma impresji harmonicznej z bardzo wyszukaną i melancholijną melodyką. Raz dzika i szalona, czasem refleksyjna i wyciszona, otwarta na nowe wszelakie wpływy i osadzona w tradycji swobodnej improwizacji.

Irek Wojtczak - saksofony, bas, klarnet
Kamil Pater - gitara
Adam Żuchowski - kontrabas
Kuba Staruszkiewicz - perkusja

Irek Wojtczak
- multiinstrumentalista, improwizator, kompozytor, aranżer; zamieszkały w Sopocie. Znakomicie wpisał się w trójmiejską scenę muzyczną, udzielając się w wielu zespołach jako lider, sideman czy gość specjalny. Wziął udział w specjalnym projekcie Polish Brass Ensemble feat. Dave Douglas. Koncertował m.in. z takimi artystami jak: Fonda/Stevens Group, Jim Black, Chris Speed. Nagrywał i koncertował m.in. z Tymański Yass Ensemble, Outlook Quartet, Gościnnie nagrywał z Przemkiem Dyakowskim (Złota Płyta za album "Melisa"), Grażyną Łobaszewską, Ścianką, Pink Freud. Współtworzył zespoły Groovekojad (Fryderyk za album "Smacznego"), Tomek Sowiński Collective Improvisation Group, Duostany, Freeyo, Wojtek Mazolewski Quintet, PRL - Kwintet oraz Możdżer - Tymański - projekt Chopin.

Przeczytaj także

Informacja o biletach

20 zł – studenci Akademii Muzycznej w Gdańsku i na Kartę do Kultury*
30 zł – studenci*
40 zł – sprzedaż od 1.10.2011
* sprzedaż biletów wyłącznie w Klubie Żak (od 1.09.2011 do wyczerpania limitu), za okazaniem ważnej legitymacji studenckiej lub Karty do Kultury przy zakupie biletów (1 legitymacja – 1 bilet)

Bilet obejmuje wszystkie koncerty danego dnia. Liczba biletów w danej cenie limitowana. Sprzedaż i rezerwacje biletów w danych kategoriach cenowych tylko w podanych terminach. Zakupione bilety nie podlegają zwrotom. Miejsca nie są numerowane, liczba miejsc siedzących ograniczona, w przypadku dużego zainteresowania koncertem wszystkie miejsca stojące. Sprzedaż biletów w Klubie Żak i eventim.pl.

Opinie (1) 2 zablokowane

  • dla studentow to zniżki są a dla emerytow to co? jestem tak samo biedna jak student

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.