Miasto Gdańsk wraz ze Stowarzyszeniem Pomocy Osobom Autystycznym zaprasza 2 kwietnia 2013 roku o godzinie 19:30 na Długi Targ w Gdańsku do udziału w ogólnoświatowej akcji pod hasłem LIGHT IT UP BLUE, będącej symbolem solidarności z osobami z autyzmem, podczas której nastąpi uruchomienie instalacji oświetlającej na niebiesko Dwór Artusa i Fontannę Neptuna.
Zdjęcia
18 grudnia 2007 roku Zgromadzenie Ogólne Narodów Zjednoczonych podjęło decyzję proklamującą dzień 2 kwietnia Światowym Dniem Wiedzy o Autyzmie.
Light it up blue ("Zaświeć się na niebiesko") to globalna coroczna akcja, zapoczątkowana w roku 2011 przez amerykańską organizację Autism Speaks, podczas której znane na całym świecie budowle oświetlone zostają na kolor błękitny.
W 2011 i 2012 roku ponad 2000 budynków w 180 miastach w 48 krajach na świecie, jako gest solidarności z osobami z autyzmem zmieniło swój kolor na niebieski. Wśród błękitnych obiektów, znalazły się między innymi: Pałac Kultury i Nauki w Warszawie, Most na Wiśle w Krakowie, Empire State Building w Nowym Jorku, Pomnik Chrystusa Zbawiciela w Rio de Janeiro, Opera w Sydney, Universal Studio w Hollywood i Orlando, CN Tower w Kanadzie i wiele innych. 2 kwietnia na całym świecie organizowane są wystawy, pokazy i prelekcje mające na celu przybliżenie problematyki związanej z autyzmem, zwłaszcza sytuację dzieci z autyzmem i ich rodzin, a przede wszystkim zmianę społecznej świadomości wobec osób dotkniętych chorobą,
Obok raka, cukrzycy i AIDS, autyzm uznawany jest obecnie za jeden z najpoważniejszych problemów zdrowotnych świata. Autyzm jest tajemniczym zaburzeniem trwającym całe życie. Jego objawy nie są stałe i zmieniają się wraz z rozwojem człowieka. Liczba osób dotkniętych autyzmem wciąż wzrasta. Według danych szacunkowych w Polsce na każde 110 narodzonych dzieci jedno ma autyzm.
2 kwietnia kolor niebieski dla osób z autyzmem oznacza nadzieję na lepsze życie. W tym szczególnym dniu każdy może wyrazić swoją solidarność poprzez udział w akcji "Zaświeć się na niebiesko", dodając kolor błękitny do ubrania lub propagując logo akcji w Internecie.
W tym roku do akcji przyłącza się również Miasto Gdańsk - Dwór Artusa i Fontanna Neptuna zmienią swój kolor na niebieski!
Producentem wydarzenia jest Scena Muzyczna Gdańskiego Archipelagu Kultury.
www.youtube.com
Light it up blue ("Zaświeć się na niebiesko") to globalna coroczna akcja, zapoczątkowana w roku 2011 przez amerykańską organizację Autism Speaks, podczas której znane na całym świecie budowle oświetlone zostają na kolor błękitny.
W 2011 i 2012 roku ponad 2000 budynków w 180 miastach w 48 krajach na świecie, jako gest solidarności z osobami z autyzmem zmieniło swój kolor na niebieski. Wśród błękitnych obiektów, znalazły się między innymi: Pałac Kultury i Nauki w Warszawie, Most na Wiśle w Krakowie, Empire State Building w Nowym Jorku, Pomnik Chrystusa Zbawiciela w Rio de Janeiro, Opera w Sydney, Universal Studio w Hollywood i Orlando, CN Tower w Kanadzie i wiele innych. 2 kwietnia na całym świecie organizowane są wystawy, pokazy i prelekcje mające na celu przybliżenie problematyki związanej z autyzmem, zwłaszcza sytuację dzieci z autyzmem i ich rodzin, a przede wszystkim zmianę społecznej świadomości wobec osób dotkniętych chorobą,
Obok raka, cukrzycy i AIDS, autyzm uznawany jest obecnie za jeden z najpoważniejszych problemów zdrowotnych świata. Autyzm jest tajemniczym zaburzeniem trwającym całe życie. Jego objawy nie są stałe i zmieniają się wraz z rozwojem człowieka. Liczba osób dotkniętych autyzmem wciąż wzrasta. Według danych szacunkowych w Polsce na każde 110 narodzonych dzieci jedno ma autyzm.
2 kwietnia kolor niebieski dla osób z autyzmem oznacza nadzieję na lepsze życie. W tym szczególnym dniu każdy może wyrazić swoją solidarność poprzez udział w akcji "Zaświeć się na niebiesko", dodając kolor błękitny do ubrania lub propagując logo akcji w Internecie.
W tym roku do akcji przyłącza się również Miasto Gdańsk - Dwór Artusa i Fontanna Neptuna zmienią swój kolor na niebieski!
Producentem wydarzenia jest Scena Muzyczna Gdańskiego Archipelagu Kultury.
www.youtube.com