• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
stat
Impreza już się odbyła
PATRONAT

Majówka Jazzowa: Critical Level, Napiórkowski & Lesicki

Critical Level, Napiórkowski & Lesicki / Majówka Jazzowa / 6.05.2016

maj 2

czwartek, godz. 18:00 - 21:00

Gdynia,
bilety 10 zł
maj 8-12

środa - niedziela, godz. 19:00

Gdańsk,
bilety 80 zł
ulgowy 40 zł
Kup bilet
CRITICAL LEVEL / Golden Goal
Piotr Kułakowski - double bass / Roman Ślefarski - drums / Artur Jurek - keybords / Emil Miszk - trumpet
MAREK NAPIÓRKOWSKI & ARTUR LESICKI / Celuloid


jazz - koncerty w Trójmieście


Czwórka trójmiejskich muzyków tworzy CRITICAL LEVEL, formację na którą warto zwrócić uwagę. Zespół tworzą: kontrabasista Piotr Kułakowski, absolwent katowickiej Akademii Muzycznej, bynajmniej nie debiutant (ma na koncie udział w nagraniach ponad 20 płyt, współpracował m.in. z Dominikiem Bukowskim, Maciejem Sikałą, Januszem Muniakiem, Tomaszem Szukalskim czy Eddie Hendersonem), doktor (!) sztuk muzycznych (specjalność: instrumentalistyka i gra na kontrabasie); perkusista Roman Ślefarski znany publiczności Festiwalu Jazz Jantar (2006, 2013), uczeń Czesława "Małego" Bartkowskiego, zdobywca indywidualnej nagrody Nowa Twarz Jazzu na Festiwalu Jazz Nad Odrą'96; Artur Jurek, pianista, kolejny wychowanek katowickiej Akademii Muzycznej, bardzo aktywny muzyk na trójmiejskiej scenie (m.in. współpracuje z Przemkiem Dyakowskim, Leszkiem Dranickim, w przeszłości z Mietek Blues Band); i wreszcie trębacz Emil Miszk, najmłodszy w tym gronie, aktywny nie tylko na scenie jazzowej, ale współpracuje także z orkiestrami, m.in. Polską Filharmonią Kameralną czy Capellą Gedanensis. Fanom jazzu znany z Piotr Lemańczyk Quartet North i Algorhythm.

Ich płyta "Golden Goal" pojawiła się na rynku we wrześniu w ubiegłym roku. Na pewno rzuca się w oczy dzięki okładce słupskiego rysownika Daniela Pomierskiego. A muzyka? "Sześć utworów wypełniających "Golden Goal" to świetne połączenie estetyki fusion z nowatorskimi rozwiązaniami w zakresie harmonii i rytmiki. Brzmienie formacji charakteryzuje mocno w dźwiękowej przestrzeni zarysowana rola kontrabasu lidera, wspierana stylowo brzmiącym elektrycznym pianinem i żywiołową pracą perkusji. Główne linie należą najczęściej do grającego czystym dźwiękiem Emila Miszka w dużej mierze odpowiedzialnego za melodyczną przejrzystość utworów.

Niewątpliwą siłą Critical Level jest ciekawy dobór repertuaru. Rytmiczne, funkujące utwory w rodzaju tytułowej kompozycji otwierającej album czy tematu "Siódmy poziom", przeplatają się z emanującymi spokojem i niemal intymnym klimatem balladami w rodzaju: "Zapach śniegu" czy "Reinkarnacja" (piękna partia kontrabasu!). (...)

Mimo iż nie mamy do czynienia z albumem, w jakimkolwiek znaczeniu odkrywczym, przełomowym czy przecierającym nieznane dotąd szlaki, muzyka zawarta na "Golden Goal" stanowi bardzo ciekawą propozycję plasującą się gdzieś na obrzeżach głównego nurtu jazzu, a jednak wyjątkowo przyswajalną i pełną urokliwych tematów. Doskonale zrealizowaną, a przede wszystkim świetnie zagraną." (Marta Ratajczak / longplay.blox.pl)

"Mówi się o nich "najlepsi polscy gitarzyści jazzowi ". Coś w tym jest, wszak pracowitości i talentu odmówić im nie można. Potwierdza to również ich najnowsze wspólne dzieło - "Celuloid".

Marek Napiórkowski i Artur Lesicki znają się jeszcze z czasów szkolnych. Ten sam rocznik, beztroskie młodzieńcze lata spędzone w Jeleniej Górze, a wszystko to przypieczętowane prawdziwą męską przyjaźnią. Dziwi więc trochę fakt, że dopiero teraz zdecydowali się nagrać razem płytę. Z drugiej jednak strony, biorąc pod uwagę ich dorobek artystyczny, potwierdza się zabawna teza o zapełnionym kalendarzu, w którym ciężko czasem znaleźć miejsce nawet dla najlepszych kumpli. (...)

"Celuloid" to 9 utworów, stanowiących hołd dla niezapomnianych kompozycji polskiej muzyki filmowej. Twórczość Krzysztofa Komedy, Tomasza Stańki, Wojciecha Kilara, Andrzeja Kurylewicza, Andrzeja Korzyńskiego i Jerzego "Dudusia" Matuszkiewicza stała się w tym przypadku podstawą do ukazania ponadczasowości motywów, które znamy chociażby z takich seriali oraz filmów, jak m.in. "Lalka", "Wojna domowa" czy "Pożegnanie z Marią". Nazwa longplaya jest zatem całkowicie na miejscu. Co więcej, można ją nawet uznać za swoistą alegorię zawartości, nie tylko ze względu na związki z kinem (czyt. taśma celuloidowa), ale przede wszystkim przez klimat, który budzi skojarzenia z przeszłością.
Wyobraźmy sobie następującą sytuację - wchodzimy w deszczowy wieczór do wypełnionej starymi książkami kawiarni, kelner serwuje nam małą czarną, a na wprost ktoś wyświetla sceny z wymienionych w poprzednim akapicie dzieł filmowych. Na środku pomieszczenia siadają dwaj gitarzyści i rozpoczynają muzyczno-kinowy seans. Dźwięki ich instrumentów perfekcyjnie oddają klimat klasyki, a do tego jeszcze sami muzycy w międzyczasie dogrywają coś od siebie (tytułowa kompozycja Napiórkowskiego oraz "Crazy Script" Lesickiego). Czego chcieć więcej?" (Elvis Strzelecki / magazyngitarzysta.pl)

Marek Napiórkowski jest jednym z najciężej pracujących polskich muzyków jazzowych. Nagrał ponad 150 płyt z różnymi wykonawcami. Grał m. in. z: Patem Metheny, Mino Cinelu, Marcusem Millerem, Richardem Boną, Anną Marią Jopek, Dhaferem Youssefem, Angelique Kidjo, Tomaszem Stańko, Henrykiem Miśkiewiczem, Urszulą Dudziak, Leszkiem Możdżerem, Ewą Bem, Dorotą Miśkiewicz, Wojciechem Karolakiem, Januszem Muniakiem, Tomaszem Szukalskim, Krzysztofem Ścierańskim, Janem "Ptaszynem" Wróblewskim...

Ma na swoim koncie pięć solowych płyt, a bywalcy Jazz Jantaru na pewno pamiętają jego koncert z 2014 roku z materiałem z płyty UP!. Od wielu lat jest laureatem ankiety czytelników Jazz Forum jako Gitarzysta Roku.
Gitarzysta i kompozytor Artur Lesicki w Sali Suwnicowej pojawi się pierwszy raz. Ma na swym koncie współpracę z czołowymi muzykami jazzowymi: Tomaszem Szukalskim, Zbigniewem Namysłowskim, Wojciechem Karolakiem. Współpracował jako muzyk sesyjny z gwiazdami polskiej muzyki popularnej: m. in.: Urszulą Dudziak, Ewą Bem, Dorotą Miśkiewicz, Krystyną Prońko, Mieczysławem Szcześniakiem. Jako lider autorskiego projektu Artur Lesicki Acoustic Harmony nagrał dwie płyty:e płyty: "An Unbelievable Silence" i "Stone & Ashes".

Informacja o biletach

13 zł I pula / 23 zł II pula – zniżka* na Kartę Dużej Rodziny
20 zł I pula / 30 zł II pula – ulgowe* dla studentów, uczniów, seniorów
30 zł I pula / 40 zł II pula – super zniżka* na Kartę do Kultury 
40 zł I pula / 50 zł II pula – bez zniżek 

Pierwsza pula biletów w sprzedaży do wyczerpania puli.
Karnety na Festiwal Jazz Jantar obejmują koncerty 6.05.2016 i 8.05.2016 (przed koncertem należy pobrać wejściówkę)

* Sprzedaż wyłącznie w Klubie Żak, za okazaniem ważnej legitymacji oraz właściwej Karty przy zakupie biletów (1 karta / legitymacja – 1 karnet).

Opinie