• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Muzycy sprawdzą naszą wrażliwość na dźwięk. Rusza festiwal OSA

Łukasz Stafiej
11 września 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Celem festiwalu OSA - Open Source Art jest prezentacja niszowych projektów z pogranicza muzyki elektronicznej i sztuki multimedialniej. Nz. Zenial, jeden z zaproszonych artystów. Celem festiwalu OSA - Open Source Art jest prezentacja niszowych projektów z pogranicza muzyki elektronicznej i sztuki multimedialniej. Nz. Zenial, jeden z zaproszonych artystów.

- Co się stanie, jeśli podczas występu artyści będą testować naszą wrażliwość na dźwięk? - pytają organizatorzy multimedialnego festiwalu OSA - Open Source Art, który od piątku do niedzieli potrwa w sopockim PGS i gdańskim Centrum św. Jana. Wstęp na wszystkie koncerty jest wolny.



Gwiazda festiwalu to Kanadyjczyk Herman Kolgen. Na potrzeby swoje audiowizualnego projektu przez kilka dni filmował reakcje ciała ochotnika zanurzonego w cieczy pod ciśnieniem. Gwiazda festiwalu to Kanadyjczyk Herman Kolgen. Na potrzeby swoje audiowizualnego projektu przez kilka dni filmował reakcje ciała ochotnika zanurzonego w cieczy pod ciśnieniem.

Muzyka eksperymentalna:

Celem festiwalu OSA - Open Source Art jest prezentacja niszowych projektów z pogranicza muzyki elektronicznej i sztuki multimedialniej. Co roku impreza skupia się na innym temacie przewodnim. Podczas pierwszej edycji w 2011 roku było to wolne oprogramowanie, rok temu promowano artystów uprawiających tzw. nagrania terenowe. Tegoroczna edycja odbędzie się pod hasłem "test".

- To będzie test zarówno dla artystów, jak i publiczności - zapowiada Sylwester Gałuszka, organizator festiwalu OSA, na co dzień związany z gdańską Kolonią Artystów. - Ci pierwsi będą testować możliwości i wydolność urządzeń elektromechanicznych, za pomocą których generują swoją muzykę. Publiczność zostanie natomiast poddana testowi na wrażliwość na te dźwięki.

Impreza potrwa od piątku do niedzieli - dwa pierwsze dni odbędą się w Państwowej Galerii Sztuki w Sopocie zobacz na mapie Sopotu, koncert zamykający festiwal będzie miał miejsce w gdańskim Centrum św. Jana zobacz na mapie Gdańska.

Na zakończenie o godz. 21 wystąpi kanadyjski performer Herman Kolgen, który zaprezentuje kontrowersyjny projekt "Inject". Na jego potrzeby artysta przez kilka dni filmował reakcje ciała ochotnika, którego zanurzył w szklanej cysternie wypełnionej cieczą pod ciśnieniem.

- Podczas gdańskiego występu na scenie stanie ekran, na którym Kolgen będzie na żywo miksował wybrane fragmenty swoich nagrań z muzyką elektroniczną - opowiada Gałuszka. - Sam artysta będzie pracował wśród publiczności, aby móc obserwować jej reakcje.

Na środku sali otoczeni widzami staną również artyści występujący w PGS. W piątek o godz. 20 swoje projekty zaprezentują trzej polscy eksperymentatorzy. Maciej Bączyk wykona performance "To się nigdy nie skończy", podczas którego do minimalnej oprawy muzycznej rozwijana będzie taśma magnetofonowa. Zenial zagra dźwięki, których źródłem jest pole elektromagnetyczne wytwarzane przez walkmany. Natomiast podczas performance Arszyna dźwięk generować będą klawisze wciskane na klawiaturze podczas pisania w edytorze tekstowym.

Sobota od godz. 21 należeć będzie do japońskich artystów. Najpierw eksperymentalną, taneczną elektronikę wykona kyoka, następnie swój projekt zaprezentuje Ryoji Ikeda, z którego albumu "Test Pattern" organizatorzy festiwalu czerpali inspirację.

- Japończyk podda słuchaczy testowi za pomocą dźwięków na co dzień wykorzystywanych przy testowaniu sprawności i jakości urządzeń, m.in. niesłyszalnych ultradźwięków albo bardzo niskich basów, które wręcz fizycznie odczuwamy na swoim ciele - - zapowiada Gałuszka.

Wstęp na wszystkie wydarzenia jest wolny. Podczas festiwalu będzie można kupić wydawnictwa muzyczne zaproszonych artystów.

Wydarzenia

OSA - Open Source Art Festival (20 opinii)

(20 opinii)
festiwal muzyczny, muzyka elektroniczna

Miejsca

Zobacz także

Opinie (7)

  • Moją wrażliwość na dźwięk (1)

    sprawdzają regularnie sąsiedzi i kiedyś przekroczą wartość krytyczną ...

    • 8 2

    • Ha :-)

      Nie przebijesz mnie. Mam już trzeci remont na klatce schodowej w tym roku ;-) O "drobnych" nocnych hałasach nawet nie wspominam. Spróbuj to przelicytować ;-)

      • 3 1

  • Zapraszamy na Rybaki :-)

    Każdy powinien sprawdzić swoją wrażliwość na dźwięk słuchając przeraźliwego pisku autobusów na zakrętach. Można nagrać, odtworzyć szerszemu audytorium jako "symfonię grozy ludzkiego wymiaru przestrzeni miejskiej".

    Za ubytki słuchu nie odpowiadamy.

    • 4 1

  • Moja wrażliwość na dźwięk już dawno została skutecznie stłumiona (1)

    Przez otaczającą nas "sztukę" tworzoną przez polskie "gwiazdy", takie jak: Rafał Brzozowski, Patrysia Markowska, Edzia Górniak czy nowe Kombii, długo by jeszcze wymieniac. Po takiej dawce "kultury" w pigułce, jedyną rzeczą jaka robi na mnie wrażenie jest pierwsza nieoficjalna demówka Eltona Johna nagrana wraz z Grishnakiem z Burzum. Trudno dostępne ale naprawdę warto poszukać. Polecam

    • 6 0

    • dawaj Wacław, jesteśmy ciekawi!

      • 0 0

  • (1)

    dla mnie horrorem dla moich uszu jest dźwięk przejeżdżającej karetki na sygnale, to naprawdę boli!

    • 0 0

    • a mnie wzrusza jak takiej karetce zgodnie wszystkie auta ustępują drogę

      i rozjeżdżają się na boki, chodniki, trawniki.
      Dziwna sprawa bo jak jedzie policja to sie nie wzruszam.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Daria ze Śląska "Pierwsza trasa c.d."

89 - 129 zł
Kup bilet
pop

The Robert Cray Band: Groovin' 50 years!

159 - 249 zł
blues / soul, rock / punk

Paweł Stasiak z zespołem PapaD (1 opinia)

(1 opinia)
120 zł
Kup bilet
pop

Najczęściej czytane

Sprawdź się

Sprawdź się

Rogalik croissant jest na bazie: