• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
stat
Impreza już się odbyła
PATRONAT

Muzyka Dawnych Mistrzów - Monarca della tromba

Cappella Gedanensis serdecznie zaprasza na KONCERT z cyklu MUZYKA DAWNYCH MISTRZÓW "Monarca della tromba".

kwi 26

piątek, godz. 19:00

Gdańsk,
Wstęp wolny
maj 24

piątek, godz. 20:00

Sopot,
bilety 60 zł
przedsprzedaż 50 zł
Wystąpią:

muzyka dawna - koncerty w Trójmieście


Hanna Kwiatkowska, sopran
Edyta Łuczkowska-Swat, alt
Adam Okrój, bas
Michał Tyrański, trąbka barokowa
Paweł Hulisz, trąbka barokowa
Maciej Snarski, fagot barokowy
chór i orkiestra Cappelli Gedanensis (instrumenty dawne)


Podczas koncertu usłyszymy:

Anonimus - Intrada - Tabulatura Vietoris - Marsze weselne z Wielkopolski
J.Prentzel - Sonata no. 75 in C
K.Förster - Sonata ,,La Sidon''
H.I.F.v.Biber - Sonata a 5 No.VII in C ze zbioru Sonatae tam aris quam aulis servientes (1676)
P.A.Scarlatti - Sinfonia, Aria: A battalia pensieri ze zbioru Arie con tromba sola nr.9
G.F.Telemann - Aria: Gottlichs Kind, lass mit Entzucken, z kantaty Gottlichs Kind, lass mit, "Kundlich gross", TWV 1:1020a
G.F.Haendel - Aria Sento la gioia z opery Amadigi
G.F.Haendel - Ouverture
V.Albrici - Sonata a 5 in C
H.Purcell - Jubilate Deo in D, Z. 232

Paweł Hulisz jest absolwentem gdańskiej uczelni, w klasie prof. Szymona Pawłowskiego. Już w czasie studiów rozpoczął praktykę wykonawczą, podejmując pracę w zespole Cappella Gedanensis, z którym współpracuje do dziś, jako kameralista, a także, jako solista. Jest czynnym muzykiem orkiestrowym. Współpracuje z wieloma orkiestrami symfonicznymi i kameralnymi na terenie całej Polski; filharmoniami: Szczecińską, Bałtycką, Gorzowską, Koszalińską, Białostocką, Szczecińską, także z orkiestrami: Toruńską Orkiestrą Symfoniczną, Capelą Bydgostiensis, Orkiestrą Kameralną Progress, Elbląską Orkiestrą Kameralną, Operą Krakowską: - opery "Trubadur" G.Verdiego i "Eugeniusz Oniegin" P. Czajkowskiego w Teatro Municipial w Santiago de Chile, Teatrem Muzycznym w Gdyni; musicale - Skrzypek na dachu, Wichrowe wzgórza, Czarnoksięznik z krainy Oz, Chess, Kiss me Kate, Muzyka Gershwina, Spamelot, Grease, balet Adama Sztaby Opentaniec, "Operą na Zamku" Szczecinie - West Side Story, Polską Filharmonią Kameralną w Sopocie, Teatrem Wybrzeże w Gdańsku, przedstawienia: Happy End, Blaszany Bębenek, Monologi Waginy, Komedia Omyłek.

Od 2009 roku jest pierwszym trębaczem Filharmonii Warmińsko-Mazurskiej im. F. Nowowiejskiego w Olsztynie, a także pierwszym trębaczem Orkiestry Symfoników Gdańskich, z którą bierze udział w projektach: Lady Pank Symfonicznie - platynowa płyta, Coma Symfonicznie - złota płyta, Cool Chopin Tour z O.S.T.R.-em, Czerwone Gitary Symfonicznie. Współpracuje też z Sinfoniettą Consonus, z którą nagrał płytę Symphonic Theater of Dreams poświęconą zespołowi Dream Theater i płytę Exploration, z Jordanem Rudesem, klawiszowcem legendarnego zespołu Dream Theater. Na stałe współpracuje z zespołem jazzowym Keepin'Tradition Jazz Quartet, Jacek Siciarek Quartet, Big Bandem Jana Konopa. Współpracuje też, jako muzyk sesyjny z m.in.: Sylwią Grzeszczak, Kamilem Bednarkiem, zespołem Behemoth, Deer Project, NPWM.

Od 2004 roku współtworzy kwintet dęty blaszany HEVELIUS BRASS, www.heveliusbrass.pl

W 2012 roku otrzymał Stypendium Kulturalne Prezydenta Miasta Gdańska, które przyczyniło się do nagrania pierwszej solowej płyty pt: SANACJA - "Już taki ze mnie zimny drań'', z przebojami polskiej muzyki z lat 20-tych i 30-tych XX wieku.

Wykonuje muzykę barokową na instrumencie historycznym. Jest absolwentem dziennych i podyplomowych studiów na Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy, specjalizacja - trąbka naturalna w klasie mgr Tomasza Ślusarczyka (dyplomy z wyróżnieniem). Współpracuje z Gdyńską Orkiestrą Kameralną "Sinfonia Nordica", "Consort 415" z Białegostoku, Polską Orkiestrą XVIII w. pod dyrekcją Paula Esswooda, a także z Wrocławską Orkiestrą Barokową, Capellą Cracoviensis, Warszawską Operą Kameralną, Academia della Arcadia z Poznania, Divino Sospiro z Portugalii. Od 2011 wspólnie koncertuje z zespołem trąbek barokowych Starck Compagney. Jest pomysłodawcą i założycielem zespołu Tubicinatores Gedanenses, z którym koncertuje na wieżach kościołów i ratuszy, kontynuując starą praktykę gdańskiej Turmmusik. Na ten projekt otrzymał ponownie w 2014 roku Stypendium Kulturalne Prezydenta Miasta Gdańska.

Jako solista uczestniczy w wielu festiwalach Muzyki Organowej i Kameralnej m.in. w Leżajsku, Wołowie, Cieszynie, Szczecinie, Zielonej Górze, Giżycku, Gdańsku, Raciborzu, Warszawie, Łowiczu, Wołowie, Helu, Przemyślu, Komornikach, Tucholi, Zgorzelcu, a także na festiwalach m.in.: Kolory Polski, Mozartiana, I Międzynarodowy Festiwal "Andrzej Nikodemowicz - czas i dźwięk'', koncertując z tak znanymi artystami jak: Olga Pasiecznik, Bogusław Grabowski, Gedymin Grubba, Błażej Musiałczyk, Bożena Harasimowicz-Haas, Magdalena Witczak, Małgorzata Armanowska, Małgorzata Grzegorzewicz-Rodek, Marta Boberska, Leszek Skrla, Grzegorz Piotr Kołodziej.


Michał Tyrański ukończył z wyróżnieniem Akademię Muzyczną im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy w klasie trąbki prof. Romana Grynia w 2012 r. Dwa lata później ukończył z wyróżnieniem Akademię Muzyczną w Bydgoszczy w klasie trąbki naturalnej mgr Tomasza Ślusarczyka.

Swoje umiejętności gry na trąbce doskonalił na wielu kursach muzycznych u wybitnych pedagogów takich jak Konradin Groth, Wolfgang Bauer, Tomasz Ślusarczyk, Johann Plietzch, Paul Archibald, Andrew Balio, Richard Giangiulio, Alex Jokiipi, Gabriele Cassone.

Jest laureatem wielu konkursów muzycznych, w tym pierwszego miejsca na Międzynarodowym Konkursie dla Trębaczy w kategorii otwartej w Tarnopolu (Ukraina 2010r.), pierwszego miejsca na VI Ogólnopolskim Festiwalu Trębaczy w konkursie solistów w kategorii otwartej, trzeciego miejsca w konkursie studiów orkiestrowych, który odbył się w Kaliszu w 2011 roku oraz pierwszego miejsca na IX Międzynarodowym Konkursie Instrumentów Dętych Blaszanych w kategorii otwartej, solistów w Brnie w 2013 roku.

Od 2008 roku jest solistą Toruńskiej Orkiestry Symfonicznej, a od 2012 roku współpracuje z Filharmonią Warmińsko-Mazurską w Olsztynie. W 2014 roku, również jako solista, rozpoczął współpracę z Polską Filharmonią Bałtycką. Od 2010 roku jest muzykiem Polskiej Orkiestry XVIII wieku, na stałe współpracującej z Paulem Eswoodem, wybitnym angielskim kontratenorem. Jako muzyk orkiestrowy współpracuje z orkiestrą Filharmonii Pomorskiej w Bydgoszczy, Capellą Bydgostiensis, Sinfonia Nordica, Teatrem Wielkim w Poznaniu, Orkiestrą Symfoników Gdańskich, Zespołem Muzyki Dawnej La Tempesta, Arte dei Suonatori oraz Wrocławską Orkiestrą Barokową.

Brał udział w licznych nagraniach, w tym między innymi z zespołem muzyki dawnej "Arte dei Suonatori" dla wydawnictwa BIS.

Maciej Snarski jest absolwentem Akademii Muzycznej w Gdańsku, gdzie w 2002 ukończył klasę fagotu prof. Wojciecha Orawca. W latach 2002-2004 studiował kameralistykę i fagot solo na studiach podyplomowych w Tromso University College w Norwegii w klasie Antona Biehe i Kari Foss.

Od 1999 roku jest stałym współpracownikiem Cappella Gedanensis jako członek zespołu instrumentalnego. Tu, pod okiem prof. Aliny Kowalskiej-Pińczak doskonalił umiejętności interpretacji muzyki dawnej. Wraz z Cappellą Gedanensis występował na festiwalach muzycznych w Niemczech, na Litwie i w Polsce, oraz nagrywał płyty z dziełami Antonio Vivaldiego i gdańską muzyką barokową. W 2002 roku był jednym z założycieli Polskiego Stowarzyszenia Przyjaciół Muzyki Dawnej. Miał zaszczyt współpracować z legendarnymi interpretatorami muzyki dawnej jak Reinhard Goebel oraz sir Christopher Hogwood.

Obecnie współpracuje między innymi z Filharmonią Poznańską, Elbląską Orkiestrą Kameralną, Polską Filharmonią Bałtycką i Filharmonią Warmińsko-Mazurską.

Opinie