Psychic TV narodziło się w 1982 roku, niemal równo rok po zakończeniu działalności Throbbing Gristle. W centrum tego, co miało stać się ogromnym, złożonym z wielu ekscentrycznych postaci kolektywem znalazły się dwie osoby - Peter Christopherson oraz Genesis P-Orridge i to właśnie one stworzyły - używany dziś powszechnie - termin "muzyka industrialna".
muzyka alternatywna - koncerty w Trójmieście
W styczniu 1993 roku Genesis oraz Lady Jaye wydali ponad dwieście tysięcy dolarów na serię operacji plastycznych, które miały ich do siebie upodobnić. Para chciała w ten sposób pokazać, że płeć nie istnieje, a świadomość jest uwieziona w przypadkowo dobranych ciałach. Genesis i Jaye przyjęli jedno, wspólne imię - Breyer P-Orridge, a swoją filozofię nazwali pandrogynią.
Dla Psychic TV nowa szansa pojawiła się dziesięć lat później, kiedy Edley Odowd (perkusista Toilet Boys) nakłonił P-Orridge najpierw do jednego koncertu pod szyldem Psychic TV, a później do całych tras po Stanach Zjednoczonych i Europie. Kolejnym przełomem był rok 2005, kiedy P-Orridge jednocześnie pracowała nad pierwszym od dekady albumem Psychic TV, a także pierwszym od dwudziestu pięciu lat wydawnictwem Throbbing Gristle. Dobra passa została przerwana w 2007 roku, wówczas to Lady Jaya niespodziewanie umarła w ramionach Genesis po gwałtownym ataku serca.
Ani Genesis P-Orridge, ani Psychic TV nie poddali się jednak. Artystka przeszła kolejne modyfikacje, tym razem zastępując własne zęby złotymi implantami, co miało być hołdem dla roli Pierre'a Clémenti w filmie "Piękność Dnia" Luisa Buñuela. "Jeżeli nie ma odpowiedniego przykładu, wyobraź go sobie; jeżeli nie ma na to odpowiedniego słowa, stwórz je" - przekonuje Genesis.
DAS MOON - "We are not DEAD. "DEAD" is a new beginning"
Das Moon przedstawia wyczekiwaną przez fanów trzecią płytę pt. "Dead" - 40 minut muzyki, 10 utworów, utrzymanych w estetyce electro i synth-pop dopełnionej nowofalową harmonią oraz charakterystycznym i poruszającym wokalem zjawiskowej Daisy K.
"Dead" eksploruje mroczne i zimne rejony elektroniki, ubarwia je przebojowym synthpopem. Dominują brzmienia syntezatorów analogowych, wirtualnych i potężne basy. To także zmodyfikowane gitary, charakterystyczne brzmienia perkusyjne oraz niepokojące sample z dźwiękami otoczenia. To przede wszystkim rozliczenie z przeszłością. "Dead" sięga do emocji, które zazwyczaj chowane są głęboko na dnie, do narkotycznych początków miłości, do jej końca i pożegnań, do podniecenia, euforii i strachu, do szaleństwa i wewnętrznej pustki. "Dead" wyznaje miłość i ironicznie komentuje sytuacje z życia codziennego. "Dead" to nowy początek.
W dwóch utworach gościnnie na saksofonie zagrał Tomasz Świtalski, członek legendarnych zespołów Kryzys i Brygada Kryzys. W ten nietypowy dla elektroniki sposób Das Moon składa ukłon polskiej muzyce alternatywnej i reprezentowanym przez nią ideałom wolności.
Producentem albumu "Dead" jest ponownie Paweł Gawlik (Paul Gavlic), finalne brzmienie i mastering są dziełem zdobywcy Grammy 2014 Jacka Gawłowskiego (JG Master Lab).
Album "Dead" jest kontynuacją współpracy wydawniczej zespołu z wytwórnią Requiem Records, która od 20 lat konsekwentnie opowiada się po stronie muzyki ambitnej i wspiera najciekawsze poszukiwania polskich twórców.