• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
stat
Impreza już się odbyła
PATRONAT

FOUR - Zimpel/Rempis/Tokar/Daisy (4 opinie)

Poezja i humor. Muzyka nieprzewidywalna, drapieżna i pełna kolorów. Basklarnet to instrument z równym powodzeniem odnajdujący się w klimacie ludycznej groteski, jak i na gruncie nobliwej, poważnej kameralistyki. Zimpel oscyluje między tymi biegunami, sięgając po frywolne zagrywki, jak i pełne zadumy motywy.

jazz - koncerty w Trójmieście


Wacław Zimpel - klarnety (Polska), Dave Rempis - saksofony (USA), Mark Tokar - kontrabas (Ukraina), Tim Daisy - perkusja (USA)

Wstęp tylko osoby pełnoletnie.

FOUR - to międzynarodowy skład improwizatorów czerpiących ze spuścizny różnych kultur i tradycji, współpracujących z najważniejszymi postaciami współczesnego jazzu. W kwietniu 2008 w krakowskiej Alchemii został nagrany materiał Four Walls - wspólny projekt Wacława Zimpla i Tima Daisy, który został uznany płytą roku 2008 w ankiecie serwisu internetowego Diapazon. W nagraniu gościnnie wystąpili Mark Tokar i Dave Rempis, początkując ideę kwartetu FOUR. Muzycy FOUR współpracują ze sobą w ramach dziesięcioosobowej orkiestry Kena Vandermarka Resonance.

Muzyka nieprzewidywalna, drapieżna i pełna kolorów. (Tomasz Handzlik - Gazeta Wyborcza).

Poezja i humor to siła wspólnej płyty Zimpla i Daisy'ego. Polski młody jazz coraz lepiej radzi sobie na arenie międzynarodowej. Coraz częściej także nasi artyści podejmują współpracę z czołowymi muzykami z Zachodu. "Four Walls to wspaniałe świadectwo takiej kooperacji. Grającemu na klarnecie basowym Wacławowi Zimplowi towarzyszy Tim Daisy, perkusista Vandermark 5, najważniejszej formacji światowego avant-jazzu ostatnej dekady.
Basklarnet to instrument z równym powodzeniem odnajdujący się w klimacie ludycznej groteski, jak i na gruncie nobliwej, poważnej kameralistyki. Zimpel oscyluje między tymi biegunami, sięgając po frywolne zagrywki, jak i pełne zadumy motywy. Jego partie, iście karkołomnymi, niestroniącymi od sonorystycznych eksperymentów figurami obudowuje Daisy. Dialogi duetu nie są nazbyt ekspresyjne, raczej urzekają swoistą poetyckością, wyobraźnią, a niekiedy humorem. Więcej żaru wnoszą występujący gościnnie w kilku fragmentach: saksofonista Dave Rempis i kontrabasista Mark Tokar. Świetna płyta, na której coś dla siebie znaleźć powinni zarówno jazzowi koneserzy, zasłuchani w twórczość Erica Dolphy'ego, jak i fani freakowych eksperymentów Mazzolla. (Łukasz Iwasiński - Przekrój)

Oczywiście, powiedzmy, że jest to danie raczej dla smakoszy jazzowych poszukiwań i eksperymentów, a nie smooth jazzu, czy nawet mainstreamu. Muzyka Daisy'ego i Zimpla czasem charczy, trzeszczy, zgrzyta, potrafi jednak tez być szalenie liryczna i melancholijna. Mamy tu bowiem szeroką paletę barw i emocji.
To bardzo udana i bardzo ciekawa płyta, będąca jednocześnie swego rodzaju podsumowaniem nieco wcześniejszej działalności wydawcy. Multikulti bowiem w poprzednich miesiącach wydało bardzo interesujące płyty tria Zimpla oraz świetnego kwartetu Daisy'ego, których też warto posłuchać. Tu znajdują one swe przekonujące dopełnienie. (Tomasz Janas - Gazeta Wyborcza).

Urzeka mnie przede wszystkim muzyczna skromność tych dźwięków. Proste pomysły, zwarte formy, stonowane środki wyrazu. Jest w tej skromności i prostocie metoda. To muzyka szlachetnej improwizacji spod znaku Jimmy'ego Giuffre czy projektu Vandermarka Free Fall. Niespieszna i delikatna. Przystępna a jednocześnie z każdym kolejnym przesłuchaniem podoba mi się bardziej. (Bartek Adamczak - diapazon.pl).

O Artystach:
Wacław Zimpel - klarnecista, kompozytor, ukończył z wyróżnieniem studia w klasie klarnetu prof. Zdzisława Nowaka w Akademii Muzycznej im. I.J. Paderewskiego w Poznaniu. Studiował również w Hochschule für Musik und Teather w Hannoverze w klasie klarnetu prof. Johannesa Peitza. Zimpel prowadzi działalność nagraniową, koncertową i kompozytorską. Współpracował z najważniejszymi przedstawicielami polskiej i międzynarodowej awangardy muzycznej, między innymi z Kenem Vandermarkiem, Bobbym Few, Joe McPhee, Stevem Cohnem, Christianem Ramondem, Mikołajem Trzaską, Timem Daisym, Stevem Swellem, Davem Rempisem, Klausem Kugelem, Marcinem Maseckim, Raphaelem Roginskim.

Mark Tokar - absolwent Politechniki Lwowskiej oraz Lyudkevych Music College. Uczestnik warsztatów M. Parkinsona. Dzięki programowi stypendialnemu "Gaude Polonia" studiował na Akademii K. Szymanowskiego w Katowicach. W latach 2005-2006 dyrektor artystyczny polsko-ukraińskiego festiwalu Jazz Bez. Organizator cyklu koncertów Metro Jazz we Lwowie. Koncertował w Niemczech, Polsce, Austrii, na Ukrainie, Rosji, we Włoszech, Węgrzech i Czechach. Członek Dzyga Jazz Quintet oraz Ken Vandermark Reconance. Lider projektów Leo'm'art oraz Mark Tokar's Quintet. Współpracował z takimi muzykami jak: Ken Vandermark, Steve Swell, Roberta Piket, Tim Daisy, Dave Rempis, Bobby Few, Fred Frith (USA), Klaus Kugel, Arkadij Shylklper (Niemcy), Mazzol, Mikołaj Trzaska, Wacław Zimpel (Polska), Yuriy Yaremchuk (Ukraina), Per-Ake Holmlander, Magnus Broo (Szwecja), Mark Sanders (Anglia), Michael Zerang (USA).

Tim Daisy - jedna z najjaśniejszych postaci chicagowskiej sceny muzyki improwizowanej. Gra jako sideman m.in. z Vandermark 5, The Rempis Percussion Quartet, and The Engines, Tim jednocześnie utrzymując wysoką formę realizując swoje projekty jako kompozytor dla grup kameralnych, jazzowych, pisząc muzykę dla teatrów tańca i do filmu. Współpracował m.in. z takimi artystami jak: Ken Vandermark, Peter Brotzman, Michael Zerang, Erik Friedlander czy Fred Anderson. Występował m.in. na następujących imprezach: North Sea Jazz Festival, The Newport Jazz Festival, Le Mans Jazz Festival, Chicago Jazz Festival, Enjoy Jazz Festival, Umbrella Music Festival, Ring Ring Festival w Belgradzie, Lviv Jazz Festival. Jest liderem zespołów: Vox Arcana, New Fracture Quartet. Jako sideman udziela się w Rempis Percussion Quartet, Vandermark 5, Frame Quartet, KLANG, The Engines, Rempis/Daisy duo, Kyle Bruckmann's WRACK, Resonance Ensemble, Vandermark/Daisy Duo.

Dave Rempis - absolwent Northwestern University w klasie saksofonu klasycznego. Zdobył tytuł magistra antropologii i etnomuzykologii. Studiował także w International Centre for African Music and Dance na University of Ghana. Karierę jazzmana rozpoczął na dobre w 1998, kiedy to zastąpił Marsa Williamsa w słynnym Vandermark Five, dzięki czemu zdobył rozgłos w USA i Europie. Koncertował z wieloma znakomitymi postaciami, takimi jak: Paul Lytton, Axel Doerner, Peter Brotzmann, Hamid Drake, Steve Swell, Kevin Drumm, Paal Nilsson-Love, Tony Buck czy Joe Morris. Dwa razy wyróżniony w konkursie Downbeatu mianem Rosnącej Gwiazdy w kategorii saksofonu altowego i barytonowego.
Udziela się także jako organizator koncertów m.in. dla Umbrella Music Festival, Downtown Sound Gallery czy rockowego Pitchfork Music Festival organizowanego przez jeden z najwazniejszych portali muzycznych na świecie - Pitchfork.

Informacja o biletach

Bilety:
10,- super zniżka* dla studentów szkół artystycznych;
15,- zniżka* dla studentów;
20,- przedsprzedaż;
30,- dzień przed i w dniu koncertu;
* wyłącznie za okazaniem ważnej legitymacji studenckiej (1 bilet na 1 legitymację)

Sprzedaż i rezerwacja biletów - tylko w Klubie ŻAK. Kasa czynna codziennie: g.15.00 - 21.00, w sb i nd od g.16.00 (kasa@klubzak.com.pl; 58 344 05 73 w.117). Rezerwacje należy odebrać nie później niż pół godziny przed koncertem.

Opinie (4)

  • ale super

    foto foto

    • 0 0

  • "10,- super zniżka* dla studentów szkół artystycznych;"

    czy żak to klub studentów szkół artystycznych???? - jakiś idiotyzm ze zniżką tego typu wprowadzoną przez żak już jakiś czas temu - i nie chodzi mi o to, że mnie to dotyka, bo nie mam już zniżki a niegdyś studiowałem właśnie na kierunku artystycznym. Tylko, że żak kojarzył mi się zawsze z klubem studenckim ogólnie, miejscem otwartym, a nie w jakiś sposób zamykającym się na jednych studentów a otwierającym na towarzystwo artystowskie...Radzę przemyśleć kierownictwu żaka takie posunięcia, bo to brzydko pachnie i budzi niesmak, biorąc pod uwagę całą historię działalności Żaka.

    • 5 0

  • są studenci lepsi, są studenci gorsi

    rozumiem, że skoro studiuję socjologię, to i tak pewnie sztuką się nie interesuję. zwykły głąb ze mnie i na super zniżkę nie zasłużyłam. dziękuję, że klub studencki żak mi to uzmysłowił

    • 3 0

  • "Klub Żak jest jednym z najstarszych ośrodków kultury w Polsce. Powstał w 1957 roku jako Klub Studentów Wybrzeża Żak." - to fragment ze strony internetowej klubu żak, teraz trzebaby dodać : " - OD ROKU 2009 KLUB STUDENTÓW KIERUNKÓW ARTYSTYCZNYCH ŻAK "... nie świadczy to dobrze o obecnym kierownictwie klubu i co na to urząd, który dotuje ten klub...

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

  • jazz , muzyka alternatywna , muzyka na żywo
    maj 3
    piątek, g. 20:00
    Gdańsk, Oria Magic House
    Majówka Live Music