- 1 Pchli Targ w Oliwie rozpoczął sezon (42 opinie)
- 2 Oto najpiękniejsze kobiety Pomorza (108 opinii)
- 3 Majówka: pomysły na jednodniowe wycieczki (44 opinie)
- 4 Recenzja "Challengers": intensywne kino (40 opinii)
- 5 100cznia otworzyła sezon (47 opinii)
- 6 Tysiące osób odwiedziło Twierdzę Wisłoujście (57 opinii)
Moda, która prześladuje. Skąd młodzi mają na to pieniądze?
Najpopularniejszym ciuchem ostatnich miesięcy wśród młodych są zimowe kurtki znanych marek, a szczególnie The North Face, z białym logo z przodu i z tyłu na wysokości łopatki. W puchówkach za 1,5 tys. zł chodzi chyba co trzeci nastolatek. Jak to możliwe?
- Młodzi marzą o drogich ubraniach
- Moda wśród młodych: puchowe kurtki znanych marek
- Nie "podróba", a replika
Młodzi marzą o drogich ubraniach
Najłatwiej uznać, że od rodziców, ale - jak wiemy - przekrój finansowy jest bardzo zróżnicowany w społeczeństwie, a wręcz większość żyje w domach z tzw. klasy średniej. W 2020 r. było to ok. 50 proc. społeczeństwa naszego kraju. I choć to bardzo szerokie i mało precyzyjne pojęcie, to zgodnie z klasyfikacją OECD w Polsce klasa średnia to osoby, które zarabiają od 3526,50 zł brutto do 9404 zł brutto.
Niektórzy młodzi też pewnie na nie odłożyli albo zarobili.
Za kurtki marki North Face średnio trzeba zapłacić ok. 850 zł, jeżeli uda nam się znaleźć dobrą promocję. Na oficjalnej stronie sklepu oryginały otrzymamy i za 1,5 tys. zł, natomiast najtańsze oferty na aukcjach zaczynają się już od... 200 zł. Skąd taki rozstrzał cenowy?
Moda wśród młodych: puchowe kurtki znanych marek
The North Face to marka znana z produktów outdoorowych, a jej popularność nieustannie rośnie wśród młodych konsumentów. Dotychczas popularna była wśród raperów i influencerów, których wpływ wywołał szał na te kurtki.
Osobom nieco starszym ta marka może się kojarzyć nie ze stylowym wyglądem, a z funkcjonalnością. Te puchówki zapewniają ciepło nawet w dość wymagających warunkach atmosferycznych. Często środek wypełniony jest puchem, co też jeszcze bardziej podbija cenę.
Szansę na dobry interes zwietrzyli ci, którzy sprowadzają do Polski kurtki ze znanym logo, lecz nie są to oryginały, a... repliki, które sprzedają na internetowych aukcjach po znacznie zaniżonej cenie. I tak kurtka, która w sprawdzonym sklepie kosztowała 1500 zł, nagle na aukcji kosztuje 500 zł.
- Teraz to nie są chamskie podróbki, tylko trudne do odróżnienia repliki, ale uważam, że nie jest to powód, dla którego ludzie powinni kupować takie rzeczy. Jeżeli kogoś nie stać, niech kupi tańsze. Dlatego płaci się więcej za oryginalne buty czy kurtkę, bo nie każdy może to mieć, a ludzie cenią sobie posiadanie czegoś unikatowego. Nie popieram i nie zachęcam, a przestrzegam przed zakupami z drugiej ręki, to nie jest już ten sam rynek co kiedyś. Jest wysyp 15-letnich "biznesmenów", którzy sprzedają wszystko: począwszy od podrobionej elektroniki, po podrobione markowe ubrania. Uważajcie - dodaje Aleksander.
Nie "podróba", a replika
Generacja Z coraz częściej zwraca uwagę na aspekty zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialnej produkcji, jednak są pewne odchyły od tego trendu w postaci kupowania podróbek czy wspomnianych replik.
Repliki i podróbki drogich marek mogą wydawać się podobne, ale istnieją istotne różnice między nimi.
Repliki zazwyczaj oferują jakość zbliżoną do oryginalnych produktów i trudno rozpoznać oryginał, podczas gdy podróbki często są wykonane z tańszych materiałów i nie spełniają tych samych standardów jakościowych.
Dodatkowo podróbki upodabniane są do produktów znanych marek, ale znaczki na nich są często w dość zabawny sposób przekręcone, jak choćby zamiast: "Nike" to "Hike", "Adidas" na "Adadas" czy "Calvin Klein" na "Candy Kivmin".
"Jestem z Trójmiasta, więc...". Takie problemy widzą młodzi
Kiedyś kupowanie podróbek kojarzone było z czymś, delikatnie mówiąc, mało eleganckim, szczególnie gdy ktoś po wakacjach w Turcji nagle przywoził stosy ubrań z fałszywymi znaczkami "Gucci", "Louis Vuitton" czy "Prada". Dziś może się to spotkać wręcz z konsekwencjami prawnymi.
- Teraz repliki to nie problem. Mam y3 (buty adidas Y-3) i są praktycznie 1:1. Ludzie normalnie przyznają się, że kupują repliki, bo są tańsze. Uważam, że marki windują ceny wyżej, a za taki sam produkt mogę zapłacić połowę mniej. Kupuję raczej na aukcjach z drugiej ręki, ale wiem, że sporo osób ściąga ubrania z chińskich stron - mówi Karol.
Najwięcej replik znajdziemy w internecie. Istnieją fora, które skupiają ludzi sprzedających zbliżone do oryginału ubrania, są też zagraniczne sklepy internetowe bezpośrednio informujące, że ich produkty nie są oryginalne.
Problem polega na tym, że repliki można również dostać na popularnych aukcjach i aplikacjach modowych, choć kupujący wcale nie muszą być tego świadomi. Warto więc uważać, bo są tam również sprzedawcy, którzy chcą wykorzystać sytuację i sprzedać repliki, zapewniając jednocześnie, że oferują oryginały. A czemu tak tanio? Bo np. według nich kurtka jest używana, ale w doskonałym stanie.
- Moja znajoma kupiła kurtkę popularnej marki na internetowej aukcji, ponoć była lekko używana, ale w bardzo dobrym stanie. Kosztowała niecałe 500 zł, więc 600 zł taniej niż w sklepie w promocji. Okazało się, że to "nówka sztuka" i... replika. Niemal niemożliwe było znalezienie różnicy między oryginałem a repliką. Sprawę zgłosiła na policję - mówi Anna.
Jeśli więc planujesz kupić słynną puchową kurtkę lub cokolwiek, co jest obecnie drogie i bardzo pożądane, zwróć uwagę na miejsce, z którego produkt pochodzi. Repliki ubrań, obuwia i dodatków krążą w sieci i są coraz trudniejsze do odróżnienia.
- Dlaczego wierzysz, że ktoś na aukcji internetowej zrobi ci prezent i sprzeda kurtkę, która kosztuje 1 tys. zł i jej wartość praktycznie nie spada za 300 zł? Dlaczego nie zapala ci się czerwona lampka i wierzysz, że trafiłeś okazję życia, bo sprzedawca nie wiedział, jaką ma perełkę w szafie i za nisko ją wycenił? - trafnie podsumowuje temat replik Jowita.
Opinie wybrane
-
2024-02-14 17:46
Rodzice tych dzieci doskonale sobie zdają sprawę z konsekwencji wykluczenia w grupie rówieśników z powodu ubioru. (25)
Sami jak byli młodzi, to królowały "szwedy". Chodzenie w szwedzie to był absolutny szczyt mody i wyznacznik statusu społecznego. Jeśli kogoś nie było stać na szwedę to sobie ją kroił i też miał.
Do tego martensy.- 373 97
-
2024-02-16 14:02
martensy to metle co się nie myli mogli nosić, razem z tymi spodniami, a ich status społeczny to picie taniego wina komandos.
- 7 14
-
2024-02-15 16:03
(3)
ale to nie Polacy ... to nasi biedni bracia ze wchodu ... ich stać ...nas ni - to im USA daje pieniądze ... i dopóki będą dawać a oligarchy się bogacić to wojna się nie skończy ...od początku wojny na Ukrainie przybyło ponad 1000 milionerów... tylko zwykłych okłamywanych uczciwych i dobrych ludzi szkoda.. choć jest ich jak na lekarstwo ... reszta ...zdążyliśmy sie juz na nich poznać
- 14 29
-
2024-02-16 21:57
podszkol sie troche w j. Polskim ruska m*ndo...
- 8 3
-
2024-02-15 18:39
(1)
i mają dłuższego...
- 1 5
-
2024-02-18 19:19
ale cienkiego
- 0 0
-
2024-02-15 14:33
No chyba w zawodówkach wśród skinheadów
Szwedy były tylko w danym środowisku - głównie skinów i kiboli
- 25 10
-
2024-02-15 14:33
Repliki?? (2)
Podroba jest nadal podroba, niezaleznie jak zostala wykonana. Jak to mawial ojciec Rydzyk, nie nazywajmy szamba perfumeria.
- 20 3
-
2024-02-15 17:22
(1)
nie widziałeś fabryki w Wietnamie znanej firmy produkującej obuwie sportowe, a fabryka na 3 zmianę produkowała te same buty co na 2 zmiany tyle że szły w pudełkach bez logo i z oznaczeniami azjatyckimi,więc producent ten sam ale produkcja 3zmiana nie certyfikowana,producent/zarząd /godzi się na to bo ma tani produkt finalnie.
- 15 1
-
2024-02-18 19:21
widziałem Nike o nazwie Sony.
serio. mój szef ma układy w ChRL w fabryce obuwia markowego, ale za odpowiednią opłatą i spore zamówienie mogą zmieć nazwę na jakie chcesz.
- 0 0
-
2024-02-15 11:40
Wykluczacie sie mentalnie w przyszłości z posiadania
mieszkania. Iphone, north face czy inny wolfskin, netflix i z wyplaty mlodzienca nie ma 3k. Bo gowniarz przyzwyczajony do pseduo lansu. Potem narzekanie, ze nie ma na wklad wlasny. Dzieki takiej szlachcie co miesiąc kosze 9k z wynajmu :) Swoich dzieci tak nie chowam. Najwazniejsze zdrowie fizyczne i psychiczne. Uprawianie sportu, czytanie itp.
- 30 9
-
2024-02-15 08:47
(2)
normalni ludzie nie noszą martensów, po co chodzić w tak ohydnych butach.
- 13 34
-
2024-02-21 15:49
Rozumiem, że Ci się nie podobają, masz do tego prawo, ale czemu od razu obrażasz noszących martensy, to naprawdę konieczne? De gustibus non est disputandum. Niech sobie noszą, Twoje też mogą im nie przypaść do gustu, ale pewnie też nie czułbyś się najlepiej, gdyby mieli Cię z tego powodu obrażać. Żyj jak chcesz i daj żyć innym jak chcą oni sami.
- 0 0
-
2024-02-15 16:04
w NB też nikt normalny nie chodzi wiedząc zę podeszwa nie ma atestu i jest rakotwórcza
- 11 9
-
2024-02-15 08:07
(2)
Tłumaczyć ze to nie bieda a cwaniactwo nie pozwala kupować tych przereklamowanych ubrań. Jeżeli dziecko uczestniczy w zakupach i decyzjach świadomie, to nie będzie miało kompleksów bo nie ma, a raz na jakiś czas można kupić coś droższego co się poprostu podoba.
Problemem jest ze dziś ta kurtka za miesiąc już inna by dziecko chciało - a gdzieTłumaczyć ze to nie bieda a cwaniactwo nie pozwala kupować tych przereklamowanych ubrań. Jeżeli dziecko uczestniczy w zakupach i decyzjach świadomie, to nie będzie miało kompleksów bo nie ma, a raz na jakiś czas można kupić coś droższego co się poprostu podoba.
Problemem jest ze dziś ta kurtka za miesiąc już inna by dziecko chciało - a gdzie tu ekologia? Dzieci są mądrzejsze niż nam się wydaje. Sztuka wyboru i nauka wybierania jakości a nie szybkiej mody- bo to jest ogromna manipulacja przemysłu modowego.- 22 3
-
2024-02-16 07:53
North face akurat nie jest przereklamowaną marką. Chyba że ktoś opiera swoje doświadczenie na nieświadomie kupionej podróbie.
- 4 4
-
2024-02-15 08:51
I 800+
- 9 2
-
2024-02-15 07:13
Bez przesady. Kwestia inteligencji tłumaczenia
- 3 4
-
2024-02-14 20:27
(1)
Spotkałem ostatnio takiego, co kroił wszystkich w podstawówce. Chciał wydębić 50 groszy pod sklepem monopolowym.
- 50 6
-
2024-02-14 21:37
Niejaki jojo....?
- 23 1
-
2024-02-14 19:20
może i tak, ale z drugiej strony czy trzeba płynąć z prądem i dostosowywać się w 100% do rówieśników? (3)
Bo nie mówimy o całkowitym wykluczeniu tylko uśmieszkach kolegów którzy zakpią z gorszej marki ubioru. No ale na tym się skończy. Przecież wartościowi ludzie nie postrzegają w ten sposób świata. Ja tam szwedy nie miałem choć chciałem, adidasów na początku lat 90 też nie. Spotkałem się z tym ze ktoś kto miał mnie wykpił ale na tym się kończyło. Dopiero w liceum miałem ramonę. Do dziś ją mam bo nadal chętnie w nią wskoczę jak idę na jakiś koncert.
- 74 4
-
2024-02-15 11:47
U mojej córki w klasie miśka zre regularnie w kfc,
oczywiscie na plecach logo north face :) i próbuje robic sie na gwiazde szkolną, dyskredytując inne atrakcyjniesze kolezanki. Moja córka wyczynowo uprawia sport, dobrze sie uczy ma idealna figure. W ogole nie wnika w logo i marke ciucha. Tlumaczylem jej, ze malo atrakcyjna dziewczyna nawet jak ubierze elegancką garsonke czy inne mini spodniczke nie
oczywiscie na plecach logo north face :) i próbuje robic sie na gwiazde szkolną, dyskredytując inne atrakcyjniesze kolezanki. Moja córka wyczynowo uprawia sport, dobrze sie uczy ma idealna figure. W ogole nie wnika w logo i marke ciucha. Tlumaczylem jej, ze malo atrakcyjna dziewczyna nawet jak ubierze elegancką garsonke czy inne mini spodniczke nie stanie sie gwiazdą. I odwrotnie. Atrakcyjna dziewczyna nawet w dresie pozostanie atrakcyjna. Pytam jej ile dostala walentynek od cichych wielbicieli. Widzisz, mowie. To jest papierek lakmusowy ogólnej atrakcyjnosci :) zrozumiala.
- 18 7
-
2024-02-15 07:47
zgadzam się w 100% (1)
Zgadzam się całkowicie, również doświadczyłem "loży szyderców", ale do dzisiaj unikam tej części pseudo znajomych i dobrze na tym wychodzę. Tego również trzeba uczyć dzieci, ucinać głupie komentarze i szukać bardziej wartościowych znajomych.
- 34 0
-
2024-02-17 10:30
szkola podstawowa w najnizszych klasach ,zrobila sie wybiegiem z loza szydercow.Stworzy sie Lider i niszczy slabszych ,gromadzac w okol przydoooooopasow.To wina rodzicow,ktorzy nie ucza dzieci szacunku do drugiego czlowieka, tylko wlasnie takich zachowań.Rzuci kasa,zakupi Jordany,kurtke North i uwaza, ze qystarczy bo masz lepsze wiec jestes lepszy inni to smieci...Dorosli ludzie paskudza dzieci
- 6 0
-
2024-02-14 18:29
to zależy w jaki grupie (1)
martensy to się zgadzam ale szwedki były w określonych grupach, potem lansy, szerokie spodnie - zawsze były różne mody i młodzi kombinowali jak mieć takie ciuchy
- 28 3
-
2024-02-14 20:40
Martensy też
były w różnych grupach.
- 24 0
-
2024-02-14 16:18
Secends life (46)
Kupilem kurtke jack wolskin za 95zl w lumpeksie trafilem na stan wrecz idealny jak by nie noszona . Jeansy hugo bossa za 39zl stan idealny . W lumpeksach sa tony markowych ubran .
- 468 51
-
2024-02-15 07:58
(1)
jeszcze gacie se kup , zawsze można na lewej stronie nosic
- 21 44
-
2024-02-15 18:44
dziewczyny lubią brąz?
- 3 4
-
2024-02-15 06:55
Fuj
- 8 21
-
2024-02-15 03:53
(4)
Co trzeba mieć z garem żeby w lumpie się ubierać?
- 14 101
-
2024-02-15 19:31
To tak jak używany chłopak, jak sypie kaską to przecież nie gardzisz
- 9 2
-
2024-02-15 07:48
(2)
Pralki nie dowieźli?
- 19 4
-
2024-02-15 07:59
(1)
a prezerwatywy można umyć i pocerować
- 10 33
-
2024-02-15 18:45
tak samo jak z dziurką czy stefkiem, myjesz i używasz dalej, no chyba, że nie myjesz...
- 5 1
-
2024-02-14 23:37
Kupowanie i noszenie ciuchów, które ktoś zkiedyś apacał? (3)
Przecież to obrzydliwe. Nie lepiej kupić coś solidnego porządnej marki i nosić to później latami? Zapewniam, że to się bilansuje.
- 11 67
-
2024-02-15 07:28
po co nosic cos latami jak wychodzi z mody po 2 sezonach... tu chodzi o to zeby byc modnym tu i teraz.
kupowanie w lumpeksach to to samo co vinted i allegro nie widze nic zlego, wypierzesz i nie ma znaczenia, sklepy niby nowe swierze- nawet nie wiesz ile syfu na nich przesiaduje...- 44 5
-
2024-02-15 06:50
"apacał"?
Jaki to dialekt, milordzie?
- 38 4
-
2024-02-15 00:01
Od lat jestem nabywca uzywanych ciuchow.
Po cos wymyslono pralke... Bluzki z jedwabiu po kilka/kilkanascie złotych, staniki sportowe z metkami kosztujace w sklepie ponad stowe są po kilkanascie zl w dniu dostaw, pidzamy z metkami, trampki firmowe jak sie rozmiar trafi, mozna tak dlugo wymieniac, a reszta laduje w skarbonce albo na zbiorke dla potrzebujacych, lubię myśleć o innych...
- 53 10
-
2024-02-14 20:24
(1)
Może po nieboszczyku
- 19 28
-
2024-02-14 22:31
O nie,jeszcze zarazisz się śmiertelnością!!!
- 39 6
-
2024-02-14 20:23
(4)
Redaktor zapomniał dodac, że 90% chodzi w podróbach albo kupiło kurtkę na kredyt.
- 41 6
-
2024-02-14 22:37
North face to byl dobry 20 lat temu, teraz bym nie kupil (2)
strasznie polecieli z jakoscia produkty nie warte ceny
- 48 4
-
2024-02-15 21:35
"polecieli z jakoscia produkty nie warte ceny"
Wręcz widać tandetne wykonanie. Takie prawie jednorazówki, ale młodzież nie liczy kasy, bo to nie oni na to pracują. W tym roku taka kurtka a w przyszłym będzie inna, bo obecna po roku będzie wyglądała żałośnie. Czegóż nie zrobią rodzice dla swoich pociech ( córunie i synusie), by te nie wyróżniały się w swoimi towarzystwie.
- 5 2
-
2024-02-15 06:06
Brakuje w ankiecie
W ogóle bym nie kupił.
- 19 0
-
2024-02-14 22:09
nie na kredyt
tylko second hand
- 12 1
-
2024-02-14 19:08
(10)
Spodnie Hugo Bossa? Tego Nazisty który zaprojektował mundury SS? Rzeczywiście jest czym się chwalić
- 60 46
-
2024-02-17 12:15
Porsche
Jedyny powód, dla którego nie jeżdżę Porsche, to ten, że Ferdynand Porsche produkował czołgi dla Hitlera. Gdyby nie to kupiłbym sobie 20. :)
- 2 0
-
2024-02-14 21:41
(1)
tylko że jego już dawno nie ma a firma która istnieje jest spółką akcyjną. Poza tym co jest złego w produkowaniu mundurów dla własnej armii? Masz strasznie płytkie widzenie świata.
- 44 17
-
2024-02-15 14:30
Zapomniales mysiu-pysiu, ze Hugo Boss byl pod ogromnym wplywem Hitlera, ktorego wrecz uwazal, za zbawce narodu niemieckiego
- 4 5
-
2024-02-14 19:26
mundury SS zaprojektował Karl Diebitsch (6)
Boss szył mundury dla policji, wehrmachtu, sa, ss - wykorzystując pracowników przymusowych. Ale żadnych mundurów nie zaprojektował.
- 53 5
-
2024-02-14 22:08
Powielana nieprawdziwa informacja
Hugo Boss nie projektował tych mundurów.
- 14 8
-
2024-02-14 19:55
Argumentacja na poziomie profesora Markowskiego sprawdzającego karty lojalnościowe Orlenu czy jakoś tak (4)
Jak, ktoś chce być czyściutki, i odciąć się całkowicie od nazistów to nie zrobi tego banując samego Bossa, trzeba było rozpocząć od mortoryzacji, AGD, Siemensa,Allianz, IG Farben, Dr.Oetkera etc. a na koniec dnia okazuje się, że człowiek i tak splamiony kolaboranctwem:)
- 45 2
-
2024-02-14 20:15
i lewacka Ikea - też robiła dla Hitlera. (3)
- 24 13
-
2024-02-16 15:00
Ikea została założona w 1983.
- 2 0
-
2024-02-15 09:08
Lewacka Ikea? Czyżby przemawiała konfa?
- 4 11
-
2024-02-14 20:21
Disel robił dla hitlera! przestańmy jeździć dislem!
- 28 2
-
2024-02-14 18:46
Jacka nosiłem 8 lat
i wyglądała ta kurtka zawsze jak prosto ze sklepu. W końcu znudziłem się i oddałem biednym. Prawdopodobnie ktoś się nią nadal chwali.
- 27 6
-
2024-02-14 17:52
(2)
Jack Wolskin ? To możliwe że za 50 zł ..
- 18 3
-
2024-02-14 18:29
(1)
Jacek Wolski
- 27 1
-
2024-02-14 22:01
Jacek Wilczskórski
- 18 2
-
2024-02-14 16:54
(1)
Kiedyś bylo to możliwe, teraz w lumpach są używane ciuchy z Primarka i innych sieciówek :/
- 47 9
-
2024-02-14 20:30
Ja też kupiłam parę tygodni temu z lumpa sweter Ralph Lauren - 50 zł a potem jeszcze trafiły mi się jeansy Levisa w idealnym stanie - też 50 zł.
- 18 2
-
2024-02-14 16:30
(9)
gdzie ten lump ?
- 23 3
-
2024-02-14 23:38
Sklepy Fuks z towarem z GB. (2)
Dziś byly najnizsze przeceny w jednym z nich, nabylam dla mamy co prawda uzywana koszulke Hilifigera, ale w b.dobrym stanie za 6zl, kilka tyg. temu również dla niej sportowe koszulki po 6zl warte 100zl firm Karimor oraz Berghouse- ta na bazie goretexu. W grudniu jeansy Armaniego z metka za 8zl wpadly w moje ręce i kurtka za 40zl warta 480zl z metka znanej marki. Kto szuka, ten ma...
- 10 9
-
2024-02-16 19:08
Koszulka na bazie goretexu...
Ciekawe, ciekawe.- 1 0
-
2024-02-16 13:34
Fuks to ma raczej ciuchy z naszych kontenerów.
- 2 0
-
2024-02-14 17:18
(3)
W jego fantazji! Odkąd Anglia poszła na Brexit, w ciucholandach są Śmieci po umarlakach z Primarka!
- 35 16
-
2024-02-14 23:51
Albo pisze to facet albo... (2)
Ktoś, kto nie jest zaznajomiony z tematem. Kilka lat w UK odslonilo mi kulisy second handow na wyspach, przyznaje tam oprócz odziezy mozna było nabyć o wiele szerszy asortyment i to za bezcen. W Trójmieście działa kilka sklepow z uzywanym towarem z wysp, które mają calkiem przyzwoite dostawy tołącznie z metkami. Tydzień temu zapakowane przescieradlo za 6zl warte £7 padlo moim lupem oraz za tyle samo ochraniacz na siodelko.
- 6 0
-
2024-02-15 07:31
(1)
ktore to sklepy?
- 1 0
-
2024-02-15 13:48
Fuks
Sa na kilku dzielniach: Przymorze, Wrzeszcz, Zaspa
- 0 1
-
2024-02-14 16:36
właśnie (1)
- 11 2
-
2024-02-15 13:49
Fuks
Polecam, trzeba poświęcic trochę czasu, ale warto !
- 0 1
-
2024-02-14 16:15
(47)
Niestety mamy do czynienia z młodzieżą dla której bez metki nie ma podnietki. I oby kiedyś zrozumieli ile ta mama bądź tata muszą się napracować na kurtkę za 1,5 tyś. Gdzieś kiedyś ktoś mądrze powiedział, że szata zdobi człowieka , ale nie stanowi o jego wartości i oby młodzieży miała to na uwadze zakładając markowe ciuchy.
- 587 42
-
2024-02-18 10:37
Bawełna szacunku nie kupisz
- 2 1
-
2024-02-17 10:21
Ile muszą się napracować? 2 miesiące 800+.
- 1 1
-
2024-02-17 07:05
Xd
Czy ty przeczytałaś artykuł? Czy jednak analfabetyzm wziął górę?
- 0 2
-
2024-02-16 20:35
Przecież tak było jest i będzie. Kiedyś królowały Adidas i Nike. Teraz na topie inne marki.
- 0 0
-
2024-02-15 12:51
Niestety mamy do czynienia z młodzieżą dla której bez metki nie ma podnietki. (3)
Bzdura ... tak samo było w latach 90 , 2000 i obecnie zawsze chciało się mieć to co modne i na topie tylko wtedy nie było podróbek ,ale nie jeden marzył o spodniach Levis , butach Adidas czy tez popularnych martensach czy słynnych zielonych kurtkach typu szwedka , dziś to samo , nikt nie chce odstawać
- 6 7
-
2024-02-17 08:10
Oczywiście że tak było jest i raczej bedzie
Młodzieży się dziwią że na "musi" w topowych markach chodzić a ci starsi to muszą koniecznie w samochodach marki premium firmy prowadzić bo przecież bez tego jak podjedzie do klienta to go nie weźmie... Bo przecież jak nie mam wypasionego wozu to znaczy że mu nie idzie, nieprawdaż? No cóż jesteśmy bardziej ruscy niż europejscy w mentalności...
- 2 0
-
2024-02-15 13:24
nieprawda, tylko snoby tak się zachowują. normalny człowiek nie przejmuje się co o nim ktoś inny mówi. Ale w PL dalej katolickie myślenie, "co sąsiad/ksiądz powie"
- 5 7
-
2024-02-15 13:00
dokładnie
dziś podobnie tylko na większą skalę bo ludzie mają więcej kasy i towar jest dostępny
- 5 0
-
2024-02-15 11:53
Bardzo niewychowawcze. Kupowanie dzieciakom markowych ciuchów. (2)
Chyba, ze sa w ppdobnej cenie co te w pepco. Ale to wynika z ukrytych kompleksów. Nadwaga, brzydota, slaba nauka, slaba tezyzna fizyczna. Wtedy rekompensujemy to logo. Typowe. Czlowiek wartosciowy nie potrzebuje tego.
- 14 4
-
2024-02-15 13:44
Z pepco? (1)
No na działkę można tam coś kupiç ale współczuję
- 3 7
-
2024-02-15 18:29
A ja współczuje uzależnienia od materialu.
- 9 1
-
2024-02-15 10:59
Dwa tygodnie pracować na kurtkę? W życiu
- 5 2
-
2024-02-15 09:44
No ile? Jakieś 2-3 godziny pracy to tak wiele?
- 1 15
-
2024-02-15 09:10
Tak było zawsze, dotyczyło to pewnej części młodzieży.
- 8 0
-
2024-02-15 08:27
A martensy etc 20 lat temu ? (1)
Nie pamięta wół jak cielęciem był
- 10 6
-
2024-02-15 21:57
Nie mialam martensow, glanow, bmx'a, vansow i wielu innych rzeczy. Nie, ze rodzice nie mogli mi tego kupic. Mogli. Ale mi to kompletnie nie robilo. Ja wolalam by wyslali mnie na jakies oboz czy kolonie.
- 8 1
-
2024-02-15 08:12
Oj nie przesadzajcie (4)
Mam dwóch synów i jednemu robi marka, a drugiemu nie - stawia na wygodę. Ogólnie jakby na to spojrzeć to cena za kurtkę zimową 800 nie jest wygórowana, bo zakładam, że taka starcza na kilka, kilkanaście sezonów. Problem jest taki, że obecnie bardzo często nie starcza, bo po jednym się psuje, a zasada "nie stać mnie na tanie rzeczy", która kiedyś była słuszna, przestaje taką być.
- 5 12
-
2024-02-16 00:05
800 zl za kurtke to nie jest wygorowana cena:)???
- 7 0
-
2024-02-15 08:42
(2)
No bez przesady ,jako mozna chodzić w kurtce ponad 5 lat, po tylu latach to człowiek chce coś innego włożyć na siebie. Kupiłem kurtkę w po sezonie ,nowa w sklepie za niecałe 200zl, a były jeszcze tańsze.
- 7 4
-
2024-02-15 16:29
Ja noszę ciuchy z lat 90-tych, niezniszczone są
- 0 0
-
2024-02-15 10:56
przy takich zimach jakie teraz mamy to moja tania kurtka nie zużyje mi się i przez 20 lat. W tym sezonie ubrałem ją tylko z 10 razy, a że nie lubię się przegrzewać to póki temperatury nie spadną poniżej 0 chodzę po prostu w grubszej bluzie z kapturem.
- 7 1
-
2024-02-15 07:33
prawda jest taka ze kazdy mlody chce byc modny, i ta mama tata jak byli mlodzi tez tacy byli, i rowniez ich starsze pokoloenia tak samo, to nie jest nic nowego ani dziwnego...
- 11 0
-
2024-02-15 06:32
(1)
Ale tata i mama nie muszą kupować takich drogich ciuchów.
- 4 3
-
2024-02-15 16:30
mają kasę to kupują, biedy w Polsce nie ma
- 0 1
-
2024-02-15 01:43
HEH
Ostatnio sie odwiedzialem od 70 letniej ciotki ze moja niewiele mlosza Mama przeszywala metki na swoich podkoszulkach... to nie jest dzisiejszy problem...prawda jest niestety przygnejbiajaca...dzis ludzie naprawde bogaci metkami sie nie bawia... tylko sie znich smieja!!!
- 6 0
-
2024-02-14 22:44
Bzdura
Dziś czasy bardzo się zmieniły i nieco bzdurą jest to co piszesz.
Jedno nie przeczy drugiemu. Moje dzieci też noszą takie kurtki a przy tym są niesamowicie empatycznymi i bardzo wartościowymi ludźmi. Dobry drogi ciuch nie jest dla nich żadnym wow. Są normalnością.- 7 26
-
2024-02-14 22:34
w dodatku zidiociałą (3)
gdyby mieli tyle w tych pustych łbach co wartość tych kurtek to byłby sukces a tak to myślą, że są fajni i tylko pozostaje to w ich myśleniu
- 25 4
-
2024-02-15 09:25
"nasze pokolenie najlepsze a każde następne to idioci"
powtarzanie przez każde pokolenie od tysięcy lat, a i tak się nigdy nie nauczycie
- 7 6
-
2024-02-15 08:29
Współczuję myslenia
Skoro oceniasz ludzi po kurtkach
- 6 1
-
2024-02-15 00:56
Dziadku
Pamiętaj weź Cogiton
- 1 9
-
2024-02-14 19:53
Te kurtki może są ciepłe, ale tyłka nie zakrywają niestety, więc jak jest naprawdę zimno to d*pa marznie za takie pieniądze.
- 36 3
-
2024-02-14 18:28
"Człowieka zdobi prawda, a nie Prada" (3)
- 23 4
-
2024-02-15 08:30
A bez pracy nie ma kołaczy (1)
:)
- 2 0
-
2024-02-15 21:06
:D
Popatrz kto i jak "pracuje" w urzędach i w "polityce"
- 0 1
-
2024-02-14 22:53
mobbyn to perpetum mobile i pracować będzie nawet kiedy umrze
- 0 0
-
2024-02-14 18:17
Młody byłem trzydzieści lat temu i już wtedy czułem zażenowanie, kiedy ktoś używał przy mnie takich rymowanek.
- 10 9
-
2024-02-14 17:31
W latach 90 też było podobnie. (2)
Buty Adidas, Puma, spodnie Levis... szwedka... taka moda nie tylko teraz...
- 40 2
-
2024-02-14 19:57
Teraz chociaż ich nie "kroją"
A kiedys iść w nowych Adkach na forty to był wyczyn (a wlasciwie to w nich wrócić do domu)
- 30 0
-
2024-02-14 19:02
heh dokładnie
a pamiętasz na samym początku lat 90 Robinsy? One miały chyba udawać Reeboki. A myśmy myśleli że to markowe :D Pamiętam natomiast że można było kupić nie wiem czy podróby czy repliki ale butów Adidas Grand Prix. Bardzo fajne buty, chciałbym żeby wznowili produkcję. Wtedy inaczej niż na rynku dostać się nie dało, teraz bym kupił oryginalne. Ale co do trendów to jest to uniwersalne. Nie tylko teraz.
- 12 0
-
2024-02-14 17:19
Raczej pomyliłeś przysłowia! Nie szata zdobi człowieka tak jest poprawnie!!!
- 22 2
-
2024-02-14 16:37
Zawsze tak było (6)
Od kiedy pamiętam.
Levisy, martensy, nie były to tanie rzeczy a jednak prawie każdy miał.- 29 10
-
2024-02-14 17:21
(5)
Ja z moim rodzeństwem nie miałem! Odkąd jestem dorosłym człowiekiem, dopiero teraz kupuję wyłącznie oryginały, i nie w Polsce a na zachodzie. W Polsce są same podróbki, a sprawne oko zauważy różnicę.
- 15 19
-
2024-02-14 19:03
(1)
nie są, w firmowym sklepie nie ma podróbek
- 12 3
-
2024-02-15 12:42
Uwierz, że są.
Kolega w takim sklepie pracuje i wiem co tam czasami sprzedają. Niestety.
- 2 1
-
2024-02-14 18:38
Za granicą wszystko lepsze normalnie. (2)
- 9 3
-
2024-02-14 19:21
trawa bardziej zielona (1)
i ptaszki ćwierkają a u nas tylko s*ają na głowę
- 34 1
-
2024-02-14 19:58
I proszki do prania
- 7 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.