Wiadomości

stat

Influencerzy w czasach pandemii. Jak sobie radzą?

W sieci można znaleźć kanały i profile dotyczące niemalże każdej tematyki: od gotowania, makijażu, mody, przez sport, zdrowie, naukę, muzykę, fotografię, technologie, motoryzację oraz wiele, wiele innych.
W sieci można znaleźć kanały i profile dotyczące niemalże każdej tematyki: od gotowania, makijażu, mody, przez sport, zdrowie, naukę, muzykę, fotografię, technologie, motoryzację oraz wiele, wiele innych. Fot. 123rf/rawpixel

Ich sposób na życie to pokazywanie swoich talentów lub swojej codzienności w internecie. Dotychczas mogli pokazywać barwne życie, podróże, imprezy, wizyty w restauracjach czy przygody. Teraz blogerzy i influencerzy są ograniczeni - tak jak wszyscy - we własnych czterech ścianach. Czy to dla nich problem czy raczej szansa na zdobycie nowych odbiorców?



Cykl InstaTrójmiasto



Czy w ostatnich tygodniach spędzasz więcej czasu w internecie?

zdecydowanie, dużo więcej oglądam i więcej też kupuję 13%
tak, spędzam więcej czasu w sieci 24%
raczej nie ma dużej zmiany, korzystam tyle samo 47%
nie, ograniczyłe(a)m internet w tym czasie 16%
zakończona Łącznie głosów: 276
Epidemia koronawirusa i związane z nią ograniczenia wpływają na niemal wszystkich. Trzeba było zorganizować od nowa pracę, szkołę i życie codzienne. Niektóre czynności udało się przenieść do domów, z innych trzeba było po prostu zrezygnować.

Nowe ograniczenia nie ominęły osób tworzących i zarabiających w internecie. Jeszcze na początku roku mogli dzielić się rozmaitymi treściami, mogli polecać miejsca i produkty. Dzisiaj jest to w większości niemożliwe, przede wszystkim ze względu na wprowadzone ograniczenia. Instagramerzy i blogerzy szukają więc nowych opcji i traktują ten czas jako wyzwanie i okazję do spróbowania czegoś nowego.

Internetowi celebryci. O fenomenie mediów społecznościowych



Z badań zrealizowanych przez platformę reachblogger.pl wynika, że cały biznes influencerski ucierpi w związku z epidemią, jednak po kilku miesiącach sytuacja wróci do normy, a w 2021 r. nastąpi bardzo dynamiczne odbicie. Według reklamodawców, zyskają mali influencerzy, kosztem "gwiazd". Prawie 45 proc. badanych deklaruje, że liczba śledzonych przez nich influencerów nie uległa zmianie. Najbardziej stałymi odbiorcami okazali się przedstawiciele pokolenia X (40-55 lat) - wśród nich, aż 51 proc. nie dodało żadnego z twórców. Największy odsetek osób, które zwiększyły liczbę obserwowanych infuencerów, jest wśród pokolenia Z (18-23 lata).

Ciekawe są powody, dla których widzowie postanawiali przestać obserwować poszczególnych twórców. Najwięcej nieodpowiednich zachowań influencerów w trakcie pandemii zauważali przedstawiciele pokolenia Z i wymieniali najczęściej: zmianę charakteru dotychczas publikowanych treści czy publikowanie przez influencera nieetycznych reklam.

- Jeśli chodzi o działania w czasie epidemii, to u mnie za wiele się nie zmieniło. Nie zauważyłam żeby jakoś wzrosła lub zmalała liczba polubień, chociaż może interakcji i komentarzy jest nieco więcej - w końcu na home office więcej czasu spędzamy z telefonem w ręku. Dla mnie samej jest to w końcu sposobność na domowe kadry, na które wcześniej nie zawsze był czas. Nie bez znaczenia jest też fakt, że mam po prostu więcej czasu na gotowanie i próbowanie nowych przepisów, co przekłada się na budowanie kulinarnego oddźwięku od trochę innej stron - mówi Joanna Karpowicz-Prieba, którą można znaleźć na Instagramie jako @asiakarpowicz@trojmiejska.solniczka.

Pozytywne strony mediów społecznościowych



I dodaje: - Jeśli chodzi o moje doświadczenie działań w social mediach w dobie wirusa, to pojawiają się pomysły od firm i propozycje współpracy dedykowane właśnie tej tematyce, z hasłem #zostanwdomu. Uważam, że jest to bardzo ciekawe - jak kreatywnie wykorzystać ten czas do działań marketingowych i przemodelować wcześniej przygotowane strategie, które nie zakładały działań w tak ekstremalnej sytuacji. Sama z wielką chęcią wspieram lokalne marki czy restauracje i oby jak najwięcej osób dołączyło do #wspieramlokalnie, #wspieramgastro i innych podobnych akcji - mówi Joanna Karpowicz-Prieba.

Część Polaków uważa, że influencerzy pełnią funkcję społeczną i powinni zajmować się teraz tematem koronawirusa, inni uważają, że absolutnie powinni tego unikać.
Część Polaków uważa, że influencerzy pełnią funkcję społeczną i powinni zajmować się teraz tematem koronawirusa, inni uważają, że absolutnie powinni tego unikać. Fot. 123rf/rawpixel

Nie o wirusie



Z badań wynika, że w porównaniu z czasem sprzed pandemii, obecnie najbardziej zwiększyła się konsumpcja treści informacyjnych (60 proc.), kulinarnych (54 proc.), lifestyle'owych (47 proc.) oraz zdrowotnych (45 proc.). Okazuje się, że największym plusem dla każdego z pokoleń jest publikowanie treści niezwiązanych z koronawirusem. Wyróżnione zostały między innymi przepisy kulinarne, porady kosmetyczne czy inspiracje wnętrzarskie.

- Często mówi się, że to pokolenie Z jest najbardziej zaangażowane w działalność w internecie, obserwuje najwięcej twórców i ma w tym temacie największe obycie - mówi Zuzanna Bieńko z agencji LoveBrands Relations. - Jak wynika z naszych badań, przynajmniej w czasie izolacji, różnice w konsumpcji treści publikowanych przez influencerów między pokoleniem Y i Z są naprawdę niewielkie. Warto też zwrócić uwagę na potencjał drzemiący w pokoleniu X. Kierowanie do niego działań we współpracy z influencerami czy celebrytami może właśnie teraz okazać się strzałem w dziesiątkę.
Tymczasem aż 40 proc. Polaków uważa, że treści publikowane przez influencerów mają wpływ na podejmowane decyzje zakupowe oraz poszerzenie zainteresowań, a 39 proc. uważa, że stają się inspiracją do podejmowania przez nich działań prospołecznych. Im młodsze pokolenie, tym większy wpływ influencerów.

01

czerwca

Kino Samochodowe - Gdynia Gdynia, Gdynia Arena

05

czerwca

Kino samochodowe - Kino Kul... Gdańsk, Stadion Energa Gdańsk

14

czerwca

Targi PupiLove Gdańsk, Galeria Metropolia

Kultura

Trójmiejski street art w pigułce - najważniejsi twórcy i ich dzieła
Trójmiejski street art w pigułce

Kulinaria

Kawa w domu jak z kawiarni. Dobre ekspresy do kawy
Kawa w domu: dobre ekspresy do kawy
Otwarte tarasy na galeriach handlowych w Trójmieście
Otwarte tarasy na galeriach handlowych

    Najczęściej czytane

    Sprawdź się

    Rogalik croissant jest na bazie: