• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Influencerzy w czasach pandemii. Jak sobie radzą?

Julia Rzepecka
14 maja 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
W sieci można znaleźć kanały i profile dotyczące niemalże każdej tematyki: od gotowania, makijażu, mody, przez sport, zdrowie, naukę, muzykę, fotografię, technologie, motoryzację oraz wiele, wiele innych. W sieci można znaleźć kanały i profile dotyczące niemalże każdej tematyki: od gotowania, makijażu, mody, przez sport, zdrowie, naukę, muzykę, fotografię, technologie, motoryzację oraz wiele, wiele innych.

Ich sposób na życie to pokazywanie swoich talentów lub swojej codzienności w internecie. Dotychczas mogli pokazywać barwne życie, podróże, imprezy, wizyty w restauracjach czy przygody. Teraz blogerzy i influencerzy są ograniczeni - tak jak wszyscy - we własnych czterech ścianach. Czy to dla nich problem czy raczej szansa na zdobycie nowych odbiorców?



Cykl InstaTrójmiasto



Czy w ostatnich tygodniach spędzasz więcej czasu w internecie?

Epidemia koronawirusa i związane z nią ograniczenia wpływają na niemal wszystkich. Trzeba było zorganizować od nowa pracę, szkołę i życie codzienne. Niektóre czynności udało się przenieść do domów, z innych trzeba było po prostu zrezygnować.

Nowe ograniczenia nie ominęły osób tworzących i zarabiających w internecie. Jeszcze na początku roku mogli dzielić się rozmaitymi treściami, mogli polecać miejsca i produkty. Dzisiaj jest to w większości niemożliwe, przede wszystkim ze względu na wprowadzone ograniczenia. Instagramerzy i blogerzy szukają więc nowych opcji i traktują ten czas jako wyzwanie i okazję do spróbowania czegoś nowego.

Internetowi celebryci. O fenomenie mediów społecznościowych



Z badań zrealizowanych przez platformę reachblogger.pl wynika, że cały biznes influencerski ucierpi w związku z epidemią, jednak po kilku miesiącach sytuacja wróci do normy, a w 2021 r. nastąpi bardzo dynamiczne odbicie. Według reklamodawców, zyskają mali influencerzy, kosztem "gwiazd". Prawie 45 proc. badanych deklaruje, że liczba śledzonych przez nich influencerów nie uległa zmianie. Najbardziej stałymi odbiorcami okazali się przedstawiciele pokolenia X (40-55 lat) - wśród nich, aż 51 proc. nie dodało żadnego z twórców. Największy odsetek osób, które zwiększyły liczbę obserwowanych infuencerów, jest wśród pokolenia Z (18-23 lata).

Quiz Influencerzy Trójmiasta Średni wynik 41%

Influencerzy Trójmiasta

Rozpocznij quiz


Ciekawe są powody, dla których widzowie postanawiali przestać obserwować poszczególnych twórców. Najwięcej nieodpowiednich zachowań influencerów w trakcie pandemii zauważali przedstawiciele pokolenia Z i wymieniali najczęściej: zmianę charakteru dotychczas publikowanych treści czy publikowanie przez influencera nieetycznych reklam.

  • Zdjęcia z Instagrama: @asiakarpowicz
  • Zdjęcia z Instagrama: @asiakarpowicz
- Jeśli chodzi o działania w czasie epidemii, to u mnie za wiele się nie zmieniło. Nie zauważyłam żeby jakoś wzrosła lub zmalała liczba polubień, chociaż może interakcji i komentarzy jest nieco więcej - w końcu na home office więcej czasu spędzamy z telefonem w ręku. Dla mnie samej jest to w końcu sposobność na domowe kadry, na które wcześniej nie zawsze był czas. Nie bez znaczenia jest też fakt, że mam po prostu więcej czasu na gotowanie i próbowanie nowych przepisów, co przekłada się na budowanie kulinarnego oddźwięku od trochę innej stron - mówi Joanna Karpowicz-Prieba, którą można znaleźć na Instagramie jako @asiakarpowicz@trojmiejska.solniczka.

Pozytywne strony mediów społecznościowych



I dodaje: - Jeśli chodzi o moje doświadczenie działań w social mediach w dobie wirusa, to pojawiają się pomysły od firm i propozycje współpracy dedykowane właśnie tej tematyce, z hasłem #zostanwdomu. Uważam, że jest to bardzo ciekawe - jak kreatywnie wykorzystać ten czas do działań marketingowych i przemodelować wcześniej przygotowane strategie, które nie zakładały działań w tak ekstremalnej sytuacji. Sama z wielką chęcią wspieram lokalne marki czy restauracje i oby jak najwięcej osób dołączyło do #wspieramlokalnie, #wspieramgastro i innych podobnych akcji - mówi Joanna Karpowicz-Prieba.

Część Polaków uważa, że influencerzy pełnią funkcję społeczną i powinni zajmować się teraz tematem koronawirusa, inni uważają, że absolutnie powinni tego unikać. Część Polaków uważa, że influencerzy pełnią funkcję społeczną i powinni zajmować się teraz tematem koronawirusa, inni uważają, że absolutnie powinni tego unikać.

Nie o wirusie



Z badań wynika, że w porównaniu z czasem sprzed pandemii, obecnie najbardziej zwiększyła się konsumpcja treści informacyjnych (60 proc.), kulinarnych (54 proc.), lifestyle'owych (47 proc.) oraz zdrowotnych (45 proc.). Okazuje się, że największym plusem dla każdego z pokoleń jest publikowanie treści niezwiązanych z koronawirusem. Wyróżnione zostały między innymi przepisy kulinarne, porady kosmetyczne czy inspiracje wnętrzarskie.

- Często mówi się, że to pokolenie Z jest najbardziej zaangażowane w działalność w internecie, obserwuje najwięcej twórców i ma w tym temacie największe obycie - mówi Zuzanna Bieńko z agencji LoveBrands Relations. - Jak wynika z naszych badań, przynajmniej w czasie izolacji, różnice w konsumpcji treści publikowanych przez influencerów między pokoleniem Y i Z są naprawdę niewielkie. Warto też zwrócić uwagę na potencjał drzemiący w pokoleniu X. Kierowanie do niego działań we współpracy z influencerami czy celebrytami może właśnie teraz okazać się strzałem w dziesiątkę.
Tymczasem aż 40 proc. Polaków uważa, że treści publikowane przez influencerów mają wpływ na podejmowane decyzje zakupowe oraz poszerzenie zainteresowań, a 39 proc. uważa, że stają się inspiracją do podejmowania przez nich działań prospołecznych. Im młodsze pokolenie, tym większy wpływ influencerów.

Opinie (90)

Wszystkie opinie

  • (7)

    Znam gościa co naprawia drobnostki w aucie że wskazówek z jutuba. Później mechanik nie może dojść ładu i składu...

    • 59 6

    • zależy jakie gościu ma umiejętności, mi proste naprawy idą dobrze, wiadomo, że się nie znam i nie ustawiam rozrządu ale żarówkę w trzecim stopie mogę sobie wymienić

      • 19 0

    • (3)

      Mi tutoriale z Youtube nie raz ratowały tyłek, dużo rzeczy w domu i w samochodzie zrobiłem sam, chociaż nie jestem uzdolniony technicznie.

      • 14 3

      • Dzieki yt nauczyłam sie min gotowac, strzyc włosy, naprawiac laptopa itd itp

        • 6 1

      • Bo tylko najprostszych rzeczy można nauczyć się z YouTube (1)

        • 0 5

        • Liczę w takim razie że nauczysz się czytać.

          • 3 0

    • (1)

      Jeden gościu na Filipinach nauczył się z YouTube leczyć zęby ludziom i praktykował nawet kilka lat z powodzeniem aż go zamkneli na 20 lat.To fakt autentyczny

      • 3 0

      • Z definicji fakt jest autentyczny
        Taka prawdziwa prawda.

        • 1 0

  • Same ściemy. (5)

    Na instagramie wszystko jest idealne pod maską 1000 filtrów. A ludzie biedni wierzą że tak można życ, wyglądać czy jeść. Okropne jest to przeświadczenie a jeszcze gorsze kreowanie nieprawdziwej rzeczywistości. To powinno byc karane.

    • 134 3

    • Zgadzam się. A zobacz jak ta d**ilna aplikacja poryła berety dziewczynom. Mam wrażenie, że miały je celowo ogłupić, stwarzając jakiś model bezkrytycznego konsumenta reklamowanych tam dóbr, marek...

      • 26 1

    • (1)

      Tak samo jak reklamy, czasopisma, programy w TV... Jeżeli nie radzisz sobie z mediami to po prostu ich unikaj.

      • 4 10

      • Skoro dostrzega ich płytkość to jednak sobie z nimi radzi.

        A ty pewnie jesteś osobą czerpiąca profity z ogłupiania innych i dlatego atakujesz kogoś kto krytykuje media społecznościowe.

        • 4 0

    • A bajka o Kopciuszku na indeks ksiąg zakazanych? (1)

      No co to za wzorzec, żeby biedna laska se księcia wyrwała?

      • 2 5

      • Jak piszesz Kopciuszek to bajka

        Influencer często kłamie za pieniądze i to w realu. To jest ta różnica, którą powinno się rozumieć mając nawet mały rozumek.

        • 10 1

  • (1)

    Wszyscy influenserzy, blogerzy i celebryci #zostali w domu. Inaczej zostaliby podani spolecznemu ostracyzmowi i koniec kariery w internetach i w ogóle :)

    • 63 1

    • Toz przeciez oni i tak zazwyczaj siedza w domu :D

      • 16 0

  • naprawdę treści publikowane przez influencerów mają wpływ na podejmowane Wasze decyzje? (6)

    bez żartów.

    • 128 4

    • Jeśli testują produkt którym się interesuję, to czemu nie ? (2)

      • 2 30

      • Bo test jest sponsorowany (1)

        Czyli nierzetelny

        • 40 2

        • Niekoniecznie.

          Generator Frajdy sam kupował zabawki z chińczyka. 20 za 20 zybli. I testował. Dzięki niemu kupiłem w chińczyku zegarek Roleks i sygnet z mosiądzu wielki, że o Jezu.

          • 1 4

    • To oczywiste, że czytam recenzje i testy przed większym zakupem.

      • 2 11

    • (1)

      Jasne, ze tak. Jak widze, ze firma wspolpracuje z takim czy taka infla cos tam, to wiem, ze tego produktu bede sie staral unikac.

      • 16 3

      • To już Ci chyba żadna firma nie została.

        • 1 8

  • Zlikwidować (3)

    Facebooka i insta nieźle ryją mózgi szczególnie dzieciakom.

    • 88 3

    • (2)

      To narzedzie jak kazde inne. Mozesz je wykorzystac mądrze lub nie.
      Młotkiem mozesz wbic gwóżdż ale mozesz tez zrobic sobie lub innym krzywde.

      • 3 5

      • Nie, nie jesteś w stanie zapanować (1)

        nad zmianami w ukladzie dopaminowym, które te badziewia wywołują.

        • 4 2

        • Idąc Twoim tokiem rozumowania powinniśmy też zakazać alkoholu, produktów zawierających cukier, telewizji, a nawet takich portali jak ten, na którym się właśnie udzielasz. Nie popadajmy w przesadę.

          • 4 4

  • Wirus pokazał, że ich funkcjonawanie nic sensownego nie wnosi.
    A wy dalej to promujecie

    • 84 3

  • Oczywiście potoki jadu w komentarzach. (7)

    Strasznie boli, że ktoś zarabia w internecie...

    • 6 97

    • (6)

      Mnie nie boli, ze zarabiaja.
      Mnie boli ogłupianie ludzi i wciskanie przez nich jednego modelu zycia opartego na plastiku i nieznosnym pozerstwie:) konsumpcjonizm jako jedyny sens zycia. .

      • 47 3

      • (4)

        Dobra ale to Ty sobie narzuciłeś klapki na oczy, że influencer to tylko "plastik i konsumpcjonizm" bo tak definiujesz to słowo. Jeżeli np.: przyjmiesz definicję ze słownika Cambridge (someone who affects or changes the way that other people behave) to influencerem była np.: Matka Teresa. Problemem jest to, że ludzie uwielbiają uproszczenia, to jest czarne to jest białe, to lubię a tego nienawidzę. Błędne koło. Od razu wchodząc w ten tekst wiedziałem co będzie w komentarzach.

        • 2 31

        • oddychaj

          • 10 1

        • Masakra tak myśleć!

          Matka Teresa raczej nie wrzucała wszystkiego w internet!

          • 11 1

        • Hahaha, Matka Tersa influencerem (1)

          Dobre, dziękuję, uśmiałam się.

          • 8 1

          • hmm

            ale matka teresa to byl cinkciarz i oszust, prala brudne pieniadze, slaby przyklad. To juz gdanski bolek by sie lepiej sprawdzil

            • 2 0

      • A nie boli cię oglądanie telewizji? Tam dopiero robią wodę z mózgu.

        • 2 8

  • Co sądzicie o pojęciu "influencer"? (9)

    Według mnie to kaleczenie języka polskiego. Jakie jest Wasze zdanie?

    • 80 3

    • Potwierdzam (1)

      Moglibyśmy mieć takie ładne wyrażenie - "wpływacz" / "wpływaczka"...

      • 17 2

      • Wpływownik albo wpływownifikator ;)

        • 8 0

    • Może odpowiednikiem będzie moderator rzeczywistości ? (1)

      ;)

      • 9 2

      • Chyba raczej

        Zaklinacz rzeczywistości.

        • 2 0

    • Potwierdzam

      Oddziaływacz lub wpływacz jak ktoś napisał ;)

      • 8 1

    • Biorąc pod uwagę to czym się zajmują

      to raczej "Promotor" byłoby właściwym określeniem.

      • 11 0

    • Jakie ma znaczenie umiejscowienie w słowniku...

      Pytanie, co oni wnoszą do naszego życia. Dla nich chyba ważniejsze jest to, byśmy my byli kolejnym oglądającym, którzy przy dużej ilości generują konkretne pieniądze.

      • 4 0

    • A co sądzisz o pojęciu "rower"?

      Nie kaleczy?

      • 1 4

    • Ale to proste ,celebryta ,głupek czy gimbus jest negatywne wiec wymyslili takie ,które im bardziej pasuje.

      • 5 0

  • (1)

    Sexmasterka pokazała mi, jak kochać. Nic nie jest już takie same...

    • 31 3

    • Poka poka sowę :)

      • 3 0

  • Znak naszych czasów : ekspert z youtuba . Wioskowy celebryta, im głupsze pomysły i wypowiedzi tym większa popularność.

    • 59 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Daria ze Śląska "Pierwsza trasa c.d."

89 - 129 zł
Kup bilet
pop

The Robert Cray Band: Groovin' 50 years!

159 - 249 zł
blues / soul, rock / punk

Paweł Stasiak z zespołem PapaD (1 opinia)

(1 opinia)
120 zł
Kup bilet
pop

Najczęściej czytane

Sprawdź się

Sprawdź się

Która znana blogerka modowa otworzyła w lutym 2020 r. butik w Galerii Bałtyckiej?