• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Karuzela gna! Koncert pełen hitów w Teatrze Muzycznym

Helena Kaczmarek
6 stycznia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 

33 chórzystów na scenie, świetna dyrygentka, wypełniony po brzegi Teatr Muzyczny w Gdyni i wielkie przeboje polskiej muzyki w oryginalnych aranżacjach - trójmiejski chór Music Everywhere zaprezentował kolejną odsłonę swojego programu "Karuzela gna". Nie zabrakło też świątecznych elementów.



Szukasz ciekawego koncertu? Zajrzyj do naszego kalendarza



Czy lubisz słuchać muzyki rozrywkowej w chóralnej aranżacji?

Wypełnienie widowni Dużej Sceny Teatru Muzycznego w Gdyni to nie lada sukces. I to dwa razy z rzędu, gdyż chór Music Everywhere wystąpił w środowy wieczór o godzinie 17:30 i 20:30. Magnesem był z pewnością program artystyczny pełen piosenek, które zapisały się złotymi zgłoskami w historii polskiej muzyki, ale też renoma wielokrotnie nagradzanego chóru, który już od 10 lat prezentuje publiczności w całej Polsce chóralno-instrumentalne aranżacje utworów kultowych, ale też i tych mniej znanych.

Koncert w Teatrze Muzycznym był doskonałym pomysłem na spędzenie wieczoru w rodzinnym komplecie. Na widowni można było dostrzec pary w każdym wieku, jak i rodziców z dziećmi. Dla najmłodszych widzów była to prawdziwa lekcja historii polskiej muzyki rozrywkowej. Kiedyś to właśnie te utwory królowały na prywatkach i dancingach. Te czasy już minęły, ale mimo to takie piosenki, jak "Jesteś lekiem na całe zło", "Byłaś serca biciem", "Zacznij od Bacha" to utwory nieśmiertelne, na których dźwięk cieszy się każde ucho, niezależnie od wieku.

  • Koncert chóru Music Everywhere w Teatrze Muzycznym w Gdyni
  • Koncert chóru Music Everywhere w Teatrze Muzycznym w Gdyni
  • Koncert chóru Music Everywhere w Teatrze Muzycznym w Gdyni
  • Koncert chóru Music Everywhere w Teatrze Muzycznym w Gdyni
  • Koncert chóru Music Everywhere w Teatrze Muzycznym w Gdyni
  • Koncert chóru Music Everywhere w Teatrze Muzycznym w Gdyni
  • Koncert chóru Music Everywhere w Teatrze Muzycznym w Gdyni
  • Koncert chóru Music Everywhere w Teatrze Muzycznym w Gdyni
  • Koncert chóru Music Everywhere w Teatrze Muzycznym w Gdyni
  • Koncert chóru Music Everywhere w Teatrze Muzycznym w Gdyni
  • Koncert chóru Music Everywhere w Teatrze Muzycznym w Gdyni
  • Koncert chóru Music Everywhere w Teatrze Muzycznym w Gdyni
  • Koncert chóru Music Everywhere w Teatrze Muzycznym w Gdyni
Najjaśniejszą gwiazdą tego koncertu była niewątpliwie dyrygentka Beata Śnieg. Zachwycała swoją pewnością siebie, sztuką dyrygentury oraz głosem. W połowie koncertu uraczyła widownię udanym, solowym występem. Zaśpiewała "Czas nas uczy pogody" z repertuaru Grażyny Łobaszewskiej, prezentując imponujące umiejętności wokalne. Chór przy tym wykonaniu zszedł nieco w cień swojej liderki, ale takie było założenie artystyczne.

W pozostałych utworach chór spisał się znakomicie. Koncert rozpoczął się, zanim jeszcze kurtyna poszła w górę. Gdy widzowie usiedli wygodnie w swoich fotelach, przywitały ich słowa "Białej armii", wielkiego hitu zespołu Bajm: "Jesteś sterem, białym żołnierzem. Nosisz spodnie, więc walcz...". Po wykonaniu a cappella pierwszego fragmentu utworu kurtyna uniosła się, a zespół został powitany brawami. Podczas koncertu usłyszeliśmy piosenki z repertuaru trzech nieżyjących już artystów: "Zacznij od Bacha" i "Rzuć to wszystko, co złe" Zbigniewa Wodeckiego, "Nie pytaj o Polskę" Grzegorza Ciechowskiego i "Byłaś serca biciem" Andrzeja Zauchy.

TOP 10 najciekawszych koncertów pierwszego kwartału 2022 roku w Trójmieście



  • Koncert chóru Music Everywhere w Teatrze Muzycznym w Gdyni
  • Koncert chóru Music Everywhere w Teatrze Muzycznym w Gdyni
  • Koncert chóru Music Everywhere w Teatrze Muzycznym w Gdyni
  • Koncert chóru Music Everywhere w Teatrze Muzycznym w Gdyni
  • Koncert chóru Music Everywhere w Teatrze Muzycznym w Gdyni
  • Koncert chóru Music Everywhere w Teatrze Muzycznym w Gdyni
  • Koncert chóru Music Everywhere w Teatrze Muzycznym w Gdyni
  • Koncert chóru Music Everywhere w Teatrze Muzycznym w Gdyni
  • Koncert chóru Music Everywhere w Teatrze Muzycznym w Gdyni
Instrumentalne aranżacje dopasowane do chóralnego kunsztu sporego zespołu robiły wrażenie. Widać było, że jest to program dopracowany w szczegółach, zwłaszcza w warstwie muzycznej, bo choreografia z pewnością jest tutaj tylko dodatkiem. W takim projekcie najważniejsza jest jednak muzyka, a chórzyści są od śpiewania, a nie od tańczenia. Każdy z 33 chórzystów dokładnie wiedział, co ma robić, każdy miał przypisaną rolę, z której wywiązywał się wzorowo. Przy tak dużym zespole łatwo pójść na łatwiznę i po prostu śpiewać wielogłosem, ale tutaj w każdej piosence idealnie podkreślono różne akcenty, wydobywając z utworów niesłyszane dotąd elementy, eksponując przy tym indywidualne zalety chórzystów, takie jak barwa głosu, skala czy rejestry.

Dzięki świetnej akustyce publiczność mogła wyraźnie usłyszeć wszystkie smaczki. Prawdziwym mistrzostwem był refren piosenki "Cichosza" z repertuaru Grzegorza Turnaua, ale też niezwykle rytmiczne "Nie dokazuj" Marka Grechuty i "Ludzkie gadanie", mniej znana piosenka z repertuaru Maryli Rodowicz. W drugiej części koncertu chór Music Everywhere wykonał trzy piosenki świąteczne, m.in. nieśmiertelne "Last Christmas" w bardzo energetycznej aranżacji, by pożegnać się z publicznością wykonaną na bis "Białą armią".

  • Koncert chóru Music Everywhere w Teatrze Muzycznym w Gdyni
  • Koncert chóru Music Everywhere w Teatrze Muzycznym w Gdyni
  • Koncert chóru Music Everywhere w Teatrze Muzycznym w Gdyni
  • Koncert chóru Music Everywhere w Teatrze Muzycznym w Gdyni
Piękne głosy w bardzo kreatywnych aranżacjach przykuwały uwagę i nie pozwalały oderwać się ani na chwilę. Wrażenie robiła charyzma śpiewaczek i śpiewaków, a partie wykonywane przez solistów, choć krótkie, były bardzo udanym elementem całego programu. Artyści zdawali się cali aż płonąć pasją i radością z faktu, że mogą śpiewać, szczególnie po pandemicznej izolacji.

Music Everywhere to perełka trójmiejskiej i polskiej chóralistyki i warto zapoznać się z jego twórczością. Następna okazja do wysłuchania repertuaru z programu "Karuzela gna" nadarzy się już 6 lutego w Gdańskim Teatrze Szekspirowskim. Beata Śnieg zapowiedziała, że program będzie nieco inny, a zespołowi towarzyszyć będą znakomici soliści ze Studia Accantus. Wydarzeniem godnym uwagi jest także inny nadchodzący koncert chóru. Już 14 stycznia w Centrum św. Jana będzie można posłuchać utworów z projektu PółNoc - to chóralna opowieść świąteczna w o wiele bardziej intymnym, wręcz mistycznym wydaniu, która - jeśli wierzyć słowom dyrygentki - przypomni widzom, o co chodzi w świętach.

Wydarzenia

Karuzela GNA (7 opinii)

(7 opinii)
79 - 159 zł
jazz, rock / punk, pop, widowisko / show

Karuzela gna

79 - 159 zł
jazz, rock / punk, pop, widowisko / show

Północ - nocna opowieść świąteczna // music everywhere (1 opinia)

(1 opinia)
30 zł
piosenki świąteczne

Miejsca

Zobacz także

Opinie (42) 1 zablokowana

  • "jeden z najlepiej inspirujących się innymi zespołami chór w Polsce, który "konsekwentnie zaprzecza stereotypowi muzyki (5)

    W tym koncercie widać inspirację świetnym występem Chóru UG (UG zrobiło to z klasą, ta różnica). ME węszy wszędzie, zadziwiona nie jestem. Wszędzie wsadzą nosek.
    Oczywiście należy się szacunek, dwa razy Teatr Muzyczny. Ale... czy podczas wejścia zbierane były oświadczenia o szczepieniach?
    Wokalnie przeciętnie (jak ktoś może wspominać obok Was Herce?!!!), ładnie opakowane. Czy planujecie trasę z Zenkiem pod logiem Morliny? To by pasowało! Chętnie bym popatrzyła na tenory przebrane za parówki, w sumie.

    • 2 12

    • Ponad 30 koncertów, ponad 33 000 sprzedanych biletów

      Kapurka... wspominasz o 2 wyprzedanych Teatrach Muzycznych... po roku jest ponad 30 koncertów i ponad 33 tys słuchaczy z całej Polski, którzy kupili bilety na koncerty (nie - nie za symboliczne 25, 50 czy 75 zł, ale często droższe niż na spektakle w innych teatrach muzycznych, o filharmoniach nie wspominając). Komentarze na wszystkich bileteriach: 99% pozytywnych. W trakcie przygotowania 3 nowe projekty, zaplanowane występy na 2023 i 2024 rok, bilety sprzedawane z paromiesięcznym wyprzedzeniem. Jeżeli osiągnięcie choćby 10% tego, możesz pisać o Zenku, Morlinach i parówkach, ile tych tylko chcesz. A na razie... super filmik z Filharmonii Bałtyckiej... zupełnie jak ten ME z orkiestrowej edycji Karuzeli :-)

      • 0 0

    • w sumie (1)

      Popatrz na swoich kolegow z UG to zobaczysz parowki bez koniecznosci przebierania, w sumie

      • 4 1

      • sum w sumie

        Panie Sumie, raczej nie wiesz o czym piszesz albo wiesz aż nadto i palisz gupa. To właśnie ME przoduje w zrzeszaniu ludzi bez kręgosłupa. Także ta parówka to dobre porównanie.
        Co do parów, to podobnie ;)

        • 0 0

    • a jednak...

      Również byłem zarówno na koncercie UG, jak i ME. Oba zespoły postawiły na zupełnie co innego. UG brylowało w choreografii, strojach i fabule z ogromną stratą dla walorów wokalnych (bardzo proste aranżacje). ME postawiło na nieporównywalnie trudniejsze opracowania, kosztem scenografii (brak) i choreografii, ograniczającej się w zasadzie do kilku ruchów. Śpiewam w innym zespole, ale mam znajomych w obu chórach - wiadomo, że wszyscy się znamy w 3city. Wiem, że ani UG nie węszyło u ME z repertuarem, ani odwrotnie. UG wystawiło super koncert, a teraz nagrywają CD; ME najpierw wydało płytę, później zabrało się za koncerty. Oba chóry mają potencjał, by robić, cokolwiek im się zamarzy. Gdyby UG chciało ruszyć w trasę jak ME - po prostu by to zrobiło. Gdyby ME chciało ubogacić swój koncert o scenografię i choreografię jak UG - zrobiłoby to z palcem w nosie. Brawo dla obu zespołów, że pomimo pandemii tak im się udaje!

      • 6 0

    • biedna zazdrość, biedni wy

      ech ta biedna zazdrość i biedni wy, którzy z tej zazdrości za wszelką cenę musicie porównywać się z innymi, smutno próbując w ten sposób choć przez chwilę poczuć się lepiej; niestety, to nie działa; dzięki temu ani nie będziecie lepsi, ani nawet nie poczujecie się w ten sposób; ale próbujcie sobie dalej...

      • 6 1

  • Covid party (1)

    Ile osób po tym koncercie ma Covida? Ploty głoszą że się w zespole nieco poroznosiło.
    Koncercik przełożony, te sprawy...

    • 0 0

    • wliczając w to twoich starych i ciebie, to 3.

      • 1 0

  • Polecam (1)

    Byłam w lato i polecam. 10/10! Czas nas uczy pogody 11/10

    • 18 3

    • Latem albo w lecie.

      • 0 0

  • niestety słabo (7)

    Zacznę od końca. Owacje na stojąco po tym występie to trochę za dużo. A od początku. Szara scena a na niej ubrani w szare stroje artyści, od początku wrażenie smutku. Spodziewałem się radosnego, dynamicznego, porywającego spektaklu. Możliwości są wielkie, ale grupa chyba jeszcze nie wie jak je wykorzystać. Sięgnięto po znane i trudne utwory i niestety nie nadano im "nowego" wyrazu. Zespół ustawił się na scenie w określonym szyku(nawet mieli białe kółka na podłodze, aby się nie pogubić) i tak trwał przez cały występ. Każdy wykonywał jakieś skromne ruchy albo, wyglądający trochę groteskowo, przysiad i to wszystko. To cała choreografia. Taką ilość artystów trzeba puścić w ruch albo rzeczywiście zrobić typowy występ chóru, ubrać jednakowo, ustawić w szyku i tylko śpiewać, ale dzisiejszemu widzowi to nie wystarcza. Spójrzmy na orkiestrę Malickiego. Tam muzycy niby siedzą i grają, ale jednocześnie tańczą. Grupa pewnie ma podobne aspiracje, ale musi jeszcze popracować na owacje na stojąco. A swoją drogą ludzie muszą być spragnieni jakiejkolwiek sztuki skoro tak reagują na przeciętny występ.

    • 10 31

    • Bla bla bla

      Jakby chór fikał koziołki to by było ok wtedy.

      • 1 0

    • Publiczność sama najlepiej ocenia.

      Skoro były owacje na stojąco to znaczy, że jednak się podobało. No ale jak każdy z nas - możesz mieć własne, inne zdanie...

      • 3 0

    • Szanowny Panie "krytyku" (1)

      Podobnie ubogim intelektualnie, którzy porównują taki koncert do Malickiego, polecam kabaretową noc dwójki. Tam znajdziecie to czego szukacie, bo jak widać- Twoja wiedza o prawdziwych spektaklach muzycznych z udziałem tylu osób jest raczej mizerna więc nawet nie ma z kim dyskutować.
      Koncert wspaniały i podobał się ludziom - wystarczy zobaczyć co się dzieje na oficjalnym fp Zespołu na FB albo tam skomentować już nie incognito, może znajdzie się ktoś chętny do dyskusji. W czerwcu wprawdzie nie udało mi się być ale jako zazwyczaj regularny widz i gość Muzycznego, polecam i na pewno jeszcze się wybiorę jeśli tylko będzie okazja.

      • 9 1

      • Beta ale pojechałaś

        • 1 0

    • Nie wie Pan o czym Pan mówi

      Czy byliśmy na tym samym koncercie? Artyści byli ubrani stylowo i niejednakowo. "Nie nadano im nowego wyrazu" Po pierwsze kto powiedział, że ma być nowy wyraz, po drugie być może jest Pan niesamowicie obeznany, ale ja nigdy nie słyszałam takich aranżacji tych utworów. Żadnych białych kółek na scenie nie było... Przyczepienie się do i tak zaskakująco rozbudowanej choreografii, kiedy jest ona tylko dodatkiem do pełnego pasji śpiewu jest co najmniej śmieszne... Pozuje Pan na znawcę, a aspekt muzyczny jakoś Panu... umknął

      • 12 1

    • nie zgodzę się z Tobą

      idę na taki koncert by posłuchać muzyki, a nie patrzeć na rozbudowane układy choreograficzne chórzystów. Jasne można zatrudnić zespół taneczny, który by zapewnił takie atrakcje, ale pewnie excel by tego nie wytrzymał. Mi się ten minimalizm na scenie podobał, choć trudno mówić o minimalizmie gdy na scenie jest prawie 40 osób.

      • 9 2

    • się mylisz

      "Owacje na stojąco po tym występie to trochę za dużo. " - skoro twierdzisz, że wiesz lepiej, niż cała sala pełna ludzi bijących brawa, domagających się bisu po bisie itd, to... to prawdopodobnie się mylisz ;)

      • 9 2

  • A mnie się najbardziej podobały (3)

    W kolejności.
    1 obiektywna recenzja
    2 świetne komentarze pod artykułem
    3 "lajki" pod komentarzami
    Z tego względu lecę po bilety żeby nie zabrakło mnie na kolejnym wydarzeniu z udziałem tego zespołu

    • 8 1

    • Recenzja ??? (2)

      Szybciej artykuły sponsorowany ;)

      • 0 7

      • (1)

        Napisz swoją recenzję, ale najlepiej na oficjalnej stronie chóru, żebyś mógł się podpisać

        • 0 0

        • No tak

          Oczywiście takiej reakcji należało się spodziewać.... Pozdrowienia dla tych którzy zrozumieli pierwszy wpis. ;)

          • 0 0

  • nie byłam

    ale wybieram się do Szekspirowskiego ze starszymi rodzicami i bardzo mnie cieszy jak widzę na zdjęciach widowni, że wszyscy raczej byli zdyscyplinowani, maski są na twarzach i do tego głównie chirurgiczne, z tych jednorazowych. Nie jestem fanką tego, że trzeba w maskach uczestniczyć w tego typu przedsięwzięciach ale ze względu na rodziców jestem spokojniejsza. Już dawno nigdzie nie byli na koncercie.

    • 8 2

  • Dobry występ, nieco statyczny mimo ruchu, najmocniejsze wokalnie Panie, basy dobre, słabe tenory (1)

    • 7 7

    • Tenory raczej nieśmiałe wokalnie. Element do poprawy

      Dobry tenor w Trójmieście to złoto

      • 1 0

  • O występie i o organizatorze...

    Chciałbym powiedzieć coś o organizatorze przedstawienia, które, samo w sobie, było fantastyczne. Otóż przytrafiło się nam, że sprzedano podwójną ilość biletów na kilka miejsc. Gdy przyszliśmy (było to wczoraj, 5.01), nasze miejsca były już zajęte. Kilka minut trwało wyjaśnianie sytuacji i szukanie dla nas innych miejsc wolnych. Przy okazji kilkukrotnie usłyszeliśmy przeprosiny i zapewnienia o naprawieniu tych niewygód. A już następnego dnia (dziś, 6.01), otrzymaliśmy zwrot ceny biletów, kolejne przeprosiny i kilka dodatkowych bonusów. Jesteśmy pod wielkim wrażeniem działania Pana Bartosza, reprezentującego organizatora przedsięwzięcia. A występ chóru, nawet z innego miejsca, rewelacyjny!

    • 20 1

  • Dobrze muzycznie ale bez charyzmy

    To bardzo dobry chór, świetna dyrygentka, ale to nie ich klimat, nie ich styl. Zabrakło charyzmy, energii. Ten chór w muzyce współczesnej w Trójmieście nie ma sobie równych, no może poza Hercami. No ale rozrywka zupełnie im nie leży. Pamiętam, jak chór uniwersytetu gdańskiego zrobił przeboje międzywojenne. To był ogień! Nawet prof. Tomczak wypadł świetnie aktorsko. Tam wszystko grało, wszystko do siebie pasowało, słuchacz od początku do końca był zaangażowany. Pamiętam też liczne wykonania piosenek Kabaretu starszych Panów w opracowaniu Bożyma. Chóry prześcigały się w pomysłach i to było coś naprawdę fajnego. Tutaj tego ognia zabrakło. Nie każdy musi być najlepszy we wszystkim, więc pretensje do wykonawców nie mam. Sugeruję jedynie, żeby brali pod uwagę swoje mocne strony i lepiej dobierali repertuar.

    • 3 16

  • Są dobrzy ale...

    Przydałoby się trochę nowocześniejszej muzyki, bo tu takie targetowanie się ciągle w grupę 50+ a mi brakuje w tym mimo wszystko przebojowości na miarę wieku chórzystów. Ale talentu i charyzmy nie można im odmówić.

    • 1 9

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Daria ze Śląska "Pierwsza trasa c.d."

89 - 129 zł
Kup bilet
pop

The Robert Cray Band: Groovin' 50 years!

159 - 249 zł
blues / soul, rock / punk

Paweł Stasiak z zespołem PapaD (1 opinia)

(1 opinia)
120 zł
Kup bilet
pop

Najczęściej czytane

Sprawdź się

Sprawdź się

Pisarz Jacek Dehnel pochodzi z: