Dlaczego kobiety coraz częściej spotykają się z młodszymi partnerami?
Trudno nazwać to trendem, jednak coraz częściej zauważyć można związki, w których to dojrzałe kobiety spotykają się z młodszymi partnerami. Jedni nie do końca potrafią zrozumieć taką relację, inni nie widzą w niej nic dziwnego. Czy wiek odgrywa ważną rolę w związku, a może jest jedynie liczbą? Dlaczego kobiety decydują się na związki ze sporo młodszymi od nich mężczyznami? Psycholodzy i seksuolodzy tłumaczą.
- Nierówne normy społeczne
- Sugar mommy, kocica, kuguarzyca... a może po prostu kobieta?
- Młodszy bardziej pasuje do ich stylu życia
- Kobiety zaczynają być aktywniejsze seksualnie po 40.
Nierówne normy społeczne
Nie można tego samego powiedzieć, kiedy to osobą starszą jest kobieta. Takie relacje budzą powszechne poruszenie i nawet niedowierzanie. Wystarczy przywołać znane pary, u których różnica wieku jest znacząca, m.in. Brigitte i Emmanuel Macronowie (ona jest starsza o 24 lata) czy modelka Heidi Klum i jej mąż Toma Kaulitz (młodszy od niej o 16 lat). O tych związkach media rozpisywały się wielokrotnie tylko i wyłącznie w kontekście różnicy wieku. Za to już prawie 50-letni Leonardo DiCaprio nie budzi aż takich emocji, gdy spotyka się z celebrytką młodszą od niego o prawie 3 dekady. Co najwyżej jest to powód do żartów, bo zamiłowanie aktora do bardzo młodych kobiet stało się już źródłem wielu memów.

Nierówne traktowanie kobiet żyjących w związkach z dużą różnicą wieku nie tyczy się jedynie par heteroseksualnych. 48-letnia aktorka Sarah Paulson i jej 80-letnia partnerka Holland Taylor również nie są uważane za poważny związek, a w ich relacji internauci doszukują się korzyści majątkowych.
Niemniej coraz częściej kobiety zaczynają spotykać się z parterami młodszymi od siebie i przestają się z tym ukrywać. Co atrakcyjnego dla nich jest w takich relacjach?
Sugar mommy, kocica, kuguarzyca... a może po prostu kobieta?
Sugar mommy jest najzwyczajniej kobiecym odpowiednikiem sugar daddy, określającego najczęściej bogatego, starszego mężczyznę, który w zamian za usługi seksualne lub towarzyskie finansuje swojej kochance lub kochankowi różne wydatki. Niestety "cukierkowy" trend również przybiera na popularności, a chętnych na pozornie łatwe pieniądze nie brakuje. Stąd też słowo sugar mommy ma oznaczać bogatą kobietę, która posiada utrzymanka zaspokajającego jej potrzeby seksualne lub towarzyskie.
Zaś kuguarzyce, czyli z ang. cougar women nie są paniami, które liczą na posiadanie utrzymanka. To kobiety pełne witalności, wysportowane, zadbane, zamożne, a także mające odmienne podejście do życia niż to, co narzuciło im patriarchalne społeczeństwo. Chcą mieć partnera, który będzie pozytywnie nastawiony do świata, bez problemów, optymistyczny, wysportowany i oczywiście atrakcyjny wizualnie.
- Choć są badania pokazujące, że kobiety coraz chętniej i częściej spotykają się z młodszymi mężczyznami, to jednak myślę, że przede wszystkim po prostu głośniej się o tym mówi. Tak jak wydaje się, że związki panów z młodszymi od siebie partnerkami nie dziwiły, tak już odwrotna sytuacja jeszcze do niedawna budziła (a mam nadzieję, że już obecnie w mniejszym stopniu) kontrowersje. Myślę, że nie jest to kwestia PESEL-u, a przede wszystkim tego, jak dwie osoby czują się ze sobą, jakie są ich poglądy czy spojrzenia na codzienne obowiązki. Nierzadko kobiety spotykające się z młodszymi partnerami wskazują też, że mają oni po prostu więcej energii, przywiązują większą wagę do wyrażania uczuć i emocji, są też bardziej otwarci na doświadczenia. Nie bez znaczenia jest tu sama biologia. Nic w tym dziwnego, że pragniemy młodych partnerów - mówi dr Agata Rudnik, dyrektorka Akademickiego Centrum Wsparcia Psychologicznego UG.

Młodszy bardziej pasuje do ich stylu życia
Kuguarzyce najczęściej poświęcają się karierze i przyjemnościom, a na założenie rodziny się nie zdecydowały świadomie lub też po rozwodzie nabrały zupełnie innego podejścia do życia. Z uwagi na to, że same są bardzo aktywne, oczekują również od swojego partnera lub partnerki dużej witalności. To nie są kobiety, które chcą mężczyznę w swoim wieku z bagażem doświadczeń życiowych, z byłą żoną, dziećmi i po przejściach, dlatego też ich zainteresowaniem cieszą się młodsi partnerzy.
Dla wielu kobiet spotykających się z młodszymi mężczyznami lub kobietami kluczową sprawą, która je pociąga w młodszych, jest energia, a także bardziej otwarte podejście do nowych rzeczy i poglądów na świat. Dodatkowo młode pokolenie mężczyzn jest bardziej świadome emocjonalnie, co dla wielu kobiet jest kolejną zaletą.
- Kobiety coraz chętniej spotykają się z młodszymi mężczyznami. Są bardziej wyzwolone, mniej przejmują się niepochlebną opinią otoczenia oraz stereotypami. Przeważnie to kobiety spełnione zawodowo, posiadające już dzieci lub nieplanujące potomstwa. Szukają partnera, który uszanuje ich niezależność i podzieli się swoim młodzieńczym wigorem, podnosząc tym samym poczucie kobiecej atrakcyjności. Są świadome siebie i swoich potrzeb. Często, w porównaniu do młodych kobiet, nie szukają przy mężczyźnie poczucia bezpieczeństwa i stabilizacji - chcą za to czerpać przyjemność z życia pełnymi garściami. Widzą w takim związku szanse na ułożenie sobie życia, gdy często mężczyźni w ich wieku wybierają dużo młodsze partnerki. Dodatkowo młodzi mężczyźni zazwyczaj pozbawieni są bagażu i zobowiązań z poprzednich związków - mówi Aleksandra Piasecka, psycholog seksuolog z Feel-up Clinic. I dodaje:
- Młodzi mężczyźni są też często bardziej zadbani niż ich starsi koledzy. Kobiety wskazują również, że seks jest dla nich bardziej satysfakcjonujący, a młody wiek partnera mobilizuje je do dbania o swój wygląd. Natomiast mężczyzn zainteresowanych starszymi kobietami jest więcej, niż ich samych, co daje kobietom większą możliwość wyboru. Wielokrotnie jednak taka para musi liczyć się z trudnościami, tj. brakiem akceptacji ze strony rodziny, krzywdzącymi komentarzami ze strony otoczenia czy chęcią posiadania potomstwa przez młodszego partnera. Możliwe jest jednak stworzenie stabilnego i szczęśliwego związku, ponieważ nie sam wiek, a dojrzałość partnerów ma kluczowy wpływ na satysfakcję i trwałość relacji.
Tutaj podreperujesz swoją sylwetkę
Kobiety zaczynają być aktywniejsze seksualnie po 40.
Przebojowe, dojrzałe kobiety mają również swoje oczekiwania, których ich zdaniem starsi mężczyźni nie potrafią spełnić i mają w tym, jak się okazuje, trochę racji. Biologicznie mijamy się w szczytowych poziomach libido. Jak wynika z badań nad kobiecą seksualnością, libido może stopniowo wzrastać u nich po 30. roku życia, a jej szczytowy punkt osiągnąć po 40. U mężczyzn zaś popęd seksualny może być aktywniejszy do 35. roku życia.
- Ten fakt może obrazować przemiany, których jesteśmy świadkami, bo są to czasy silnych i niezależnych kobiet, które już nie muszą dostosowywać się do "zasad" i oczekiwań, mogą same je wyznaczać. Mamy obecnie też do czynienia z rozlewającym się kryzysem męskości. Bo dotychczasowe filary męskiej tożsamości, takie jak np. praca i seks, przestały być wyjątkowym atrybutem mężczyzn, bo kobiety też robią kariery i coraz lepiej wiedzą, czego chcą w seksie - mówi seksuolog dr Daniel Cysarz z Centrum Seksuologii, Psychoterapii i Psychosomatyki w Sopocie. I dodaje:
- Szczególnie w tym ostatnim aspekcie wybór młodszego partnera ma głębszy sens, ponieważ "górka" potrzeb seksualnych u mężczyzn przypada dużo wcześniej niż u kobiet. Stąd u heteroseksualnej pary równolatków w okolicach 40 roku życia może dojść do pewnego rozjazdu w zakresie zapotrzebowania na seks. U kobiety ten apetyt może być na najwyższym w jej życiu poziomie, a u mężczyzny w najlepszym przypadku będzie ustabilizowany. Stąd wybór młodszego partnera może być sposobem na zniwelowanie tej biologicznej dysproporcji.
Miejsca
Opinie (569) ponad 50 zablokowanych
-
2023-03-17 12:05
Opinia wyróżniona
A ja mam męża rok starszego odemnie i jestem szczęśliwa czego wszystkim życzę (23)
- 220 28
-
2023-03-17 12:17
Dziękuje kochanie :)
- 22 4
-
2023-03-17 13:53
Łał, rok starszy. (11)
Szacunek.
- 34 0
-
2023-03-17 14:18
Zobaczymy jak mu stuknie 50-tka (3)
- 8 16
-
2023-03-17 14:41
50-tka stuknie im oboje
Piękne starzenie się razem, to jet to
- 29 0
-
2023-03-17 19:31
w punkt , wtedy on się nie starzeje ,tylko jego kobieta ( tak mu się wydaje ) i rwie wszystko co się da , bo to ostanie (1)
podrygi jego ptaka
- 8 8
-
2023-03-18 16:58
Chyba w ogóle nie masz pojęcia o czym piszesz.
- 0 0
-
2023-03-17 14:24
(6)
Ważne że normalna relacja, dziewczyna i facet. Reszte jak komuś by się coś to można ponaciągać albo utwardzić.
- 13 12
-
2023-03-17 14:44
ważne dla kogo? (3)
co cie interesuje, kto się z kim wiąże? :)
- 9 11
-
2023-03-17 15:03
Dla społeczeństwa
- 7 8
-
2023-03-17 23:32
(1)
Dla nas prawdziwych Polaków akurat najważniejsze
- 2 4
-
2023-03-18 10:37
PiSowcy to są strasznie z**b.ni, obcym ludziom do łóżek zaglądają.
- 5 5
-
2023-03-17 20:20
to dlaczego wpychasz swojego ptaka nie w tę dziurę swojej kobiety , co ? (1)
- 4 7
-
2023-03-18 07:20
A która
Jest właściwa?
- 2 2
-
2023-03-17 14:38
A czy on jest szczęsliwy
- 3 4
-
2023-03-17 19:33
Nie wiesz co tracisz
Taki bogaty młody mógłby z tobą robić co by chciał, a Ty byś odleciała
- 3 5
-
2023-03-17 21:30
Bo jesteście normalna parą bez kompleksów. To jest recepta na szczęśliwe życie. Partner rówieśnik z którym można iść przez życie, razem doświadczać i razem budować coś dla siebie, razem się starzec i razem umierać, bez żadnych dominacji w związku. Gratuluje mądrości i życzę długiego i szczęśliwego życia
:)- 16 0
-
2023-03-17 23:04
Panie Mateuszu
Pana artykuły są świeże, nowatorskie i niesztampowe. Cieszę się że do głosu dochodzi nowe pokolenie dziennikarzy. Dziennikarzy mężczyzn którzy nie kłaniają sie sexsistowskim kalkom i stereotypom. Dziękuję za Pana pracę.
- 7 4
-
2023-03-17 23:09
czytaj artykul z zrozumieniem ;)
- 2 1
-
2023-03-18 16:14
Czyli równolatkowie. Ogólnie najgorsze połączenie (3)
- 0 3
-
2023-03-18 17:20
(2)
Wyjaśnij, co jest twoim zdaniem złego w takim połączeniu. Jeśli potrafisz oczywiście
- 1 1
-
2023-03-18 22:00
To proste. Kobiety i mężczyźni mają zupełnie inny tok dojrzewania (1)
25-letnia kobieta jest bliżej 45-letniego mężczyzny a 25 chłopak jest bliżej piętnastolatki jeśli chodzi o dojrzałość.
- 0 1
-
2023-03-19 01:02
No jasne !
Nie ma w tym nic naiwnego i głupiego przecież. Tak cię bajerowali starsi panowie? To nawet wyjaśnia dzisiejsza wojnę męsko- żeńską. Czego może nauczyć/pokazać 45 letni facet 25 letnia kobietę? Służenia panu (!), które prędzej czy później się znudzi. Kobieta i mężczyzna to ludzie, którzy się rozwijają w tym samym tempie. Noo, chyba ze kobieta to
Nie ma w tym nic naiwnego i głupiego przecież. Tak cię bajerowali starsi panowie? To nawet wyjaśnia dzisiejsza wojnę męsko- żeńską. Czego może nauczyć/pokazać 45 letni facet 25 letnia kobietę? Służenia panu (!), które prędzej czy później się znudzi. Kobieta i mężczyzna to ludzie, którzy się rozwijają w tym samym tempie. Noo, chyba ze kobieta to jakiś mutant. Apel do młodzieży nie dajcie się nabierać na takie głupie teksty. Tylko z rówieśnikiem zbudujecie zdrowa relacje. Ten artykuł jest właśnie o takich kobietach, ktore za własne błędy, będą niszczyć zycie innym, bo myślą ze są mądrzejsze, a tak naprawdę kieruje nimi żądza zemsty. Toksyczny układ.
- 0 1
-
2023-03-21 08:22
rozumiem , twój mąż ma 27 lat a Ty 26. . jeszcze dużo szczęśliwych lat przed Wami. powodzenia
- 0 0
-
2023-03-17 11:23
Opinia wyróżniona
Hmm (6)
Kobiety się w ten sposób odmładzają w wielu aspektach a młodzi panowie często tak zbierają doświadczenie i każdemu to pasuje.. tak myślę
- 161 24
-
2023-03-17 11:41
i choroby
- 27 24
-
2023-03-17 13:07
Kawalerów ponad milion więc niż panien, to korzystają
znudzona mężatka skorzysta a młody z braku laku też ogóra nie będzie kisił w spodniach.
Jednak takie epizody to na pewno nie jest norma ani objaw normalnego, zdrowego społeczeństwa.
Nie trzeba też dodawać, że nawet starsi faceci wolą młodsze - ale działa tu zasada, że na bezrybiu i rak ryba :)- 32 24
-
2023-03-17 23:25
Wiesz ilu mlodych szczawi 20+ rzuca sie na gorące (2)
30 stki i 40 stki? Teraz jest mocny trend na Milfy i kuguarzyce. Dziewczyny zapiąć pasy :D Jedziemy !
- 18 2
-
2023-03-18 10:38
Ty sobie możesz co najwyżej na ręcznym pojechać.
- 9 1
-
2023-03-18 16:04
Przecież 30 niczym nie różni się od 20. Na pewno nie wizualnie
- 2 6
-
2023-03-18 08:18
Obrzydliwy artykuł
Tylko miłość miedzy dwoma facetami jest prawdziwa. Pozdrawiam wszystkich wyborcow tuska
- 8 9
-
2023-03-17 11:26
Opinia wyróżniona
(21)
Mysle, ze trzeba zwrocic uwage na to, ze mlodszych partnerow czesto wybieraja kobiety po rozwodach (bo tych jest coraz wiecej). Dzieci juz maja, to jesli chca i moga sobie pozwolic na mlodszego, to go podrywaja. Z koleji jest coraz wiecej facetow bezdzietnych i bez slubu, wiec starsza i doswiadczona partnerka - na dluzej albo na krotko - to dla
Mysle, ze trzeba zwrocic uwage na to, ze mlodszych partnerow czesto wybieraja kobiety po rozwodach (bo tych jest coraz wiecej). Dzieci juz maja, to jesli chca i moga sobie pozwolic na mlodszego, to go podrywaja. Z koleji jest coraz wiecej facetow bezdzietnych i bez slubu, wiec starsza i doswiadczona partnerka - na dluzej albo na krotko - to dla nich ciekawa opcja. Oczywiscie jest pewnie sporo innych powodow, a kazda taka relacja ma swoja historie. Tak, jak kazda osobe pisze osobna historie zycia i zwiazkow.
- 142 17
-
2023-03-17 12:08
Tylko, że kobieta po rozwodzie z dzieckiem nie jest atrakcyjna dla młodego karierowicza (20)
Dziecko w spadku to czerwona flaga, bo musiał być jakiś powód do rozwodu, prawda? Nie zawsze tym powodem jest były mąż.
- 57 20
-
2023-03-17 13:00
To samo dotyczy facetow. Rozwodnik, weekendowy tata. Red flag red flag!
- 44 16
-
2023-03-17 13:28
(2)
Co ty pie****z człowieku? dziecko to nie jest problem, a raczej szczęście. Problemem są matki, ojcowie które niszczą te dzieci dla pokazania dookoła jacy są zaje***ci w roli rodzica po rozwodzie. Rzeczywistość jest całkiem inna niestety, którą bardzo szybko wyłapiesz właśnie dzięki dzieciom. Dziecko pokaże ci jaka jest matka i jaki jest ojciec. Te najbardziej hodowane tez ci to pokażą, bo tego się nie da ukryć.
- 26 20
-
2023-03-17 14:45
szczęście dla matki (1)
utrapienie dla młodego byczka który szuka związku
- 15 4
-
2023-03-17 15:16
Młody nie szuka związku, tylko darmowego seksu.
- 32 4
-
2023-03-17 13:31
A kolega nadal szuka dziewicy? (1)
Kotuś, kobiety po rozwodach z dzieckiem raczej juz szukają kogoś na stałe- do niewiadomo jakich zobowiązań:)
- 15 10
-
2023-03-17 18:31
Kobieta kobiecie nierowna. A ten "Kotus" to ma pokazac, ze Ty taka madra, a ja taki nieswiadomy? Przeciez nawet sie nie znamy.
- 8 3
-
2023-03-17 13:41
A kto mówi, (13)
że my wolne kobiety w okolicy 40tki chcemy młodziaszka na stałe? Chcemy do zaspokajania potrzeb seksualnych :)
- 43 5
-
2023-03-17 13:46
(2)
Kobieta w okolicy 40 tki to Rozpadlina ! I nie pomogą już żadne zabiegi upiększające ! Taka prawda !
- 28 58
-
2023-03-17 13:56
Mówisz o sobie.
- 22 9
-
2023-03-17 14:08
Co?
- 4 5
-
2023-03-17 14:27
(8)
Chciałbym, żeby tak każda kobieta otwarcie przyznała, że potrzebuje zaspokoić swoje potrzeby seksualne :)
- 21 3
-
2023-03-17 15:25
(2)
Powinna mieć to wytatuowane na czole. Byś wiedział na początku z kim masz do czynienia i jak ja traktować
- 5 8
-
2023-03-17 18:59
Ta (1)
Bo jak nie powie wprost że chce fajnego seksu to możesz się nie wysilać...jacy wy jesteś przewidywalni
- 9 4
-
2023-03-17 19:29
Każdą kobietę mam sądzić po takich jak ty? Są jeszcze normalne kobiety.
- 3 6
-
2023-03-17 16:05
(2)
Niektórym koniom trzeba mówić wiśta, wio, bo nawet nie drgną...
- 12 0
-
2023-03-17 19:35
(1)
Nie ma do czego, to nie ruszają
- 8 3
-
2023-03-17 19:48
Nie umieją
To nie ruszają
- 7 4
-
2023-03-18 08:21
Ale nie każda chce (1)
Niektóre chcą też wyjść za mąż
- 1 1
-
2023-03-18 13:06
Wyżej jest napisane, ze chodzi o 40 letnie szony.
- 0 3
-
2023-03-17 14:37
Kim jesteś, tego oczekujesz ? ;)))
- 1 1
Wszystkie opinie
-
2023-03-17 11:18
To proste...bo nie chą mieć do czynienia z inteligentnymi i doświadczonymi facetami (48)
mającymi światopogląd własne zdanie z obawy o podważenie ich ego:) . Wolą ogórka w rurkach bez mysli i własnej woli:) Ot taka żywa zabawka:)
- 136 68
-
2023-03-17 11:20
tak samo można powiedzieć o facetach lubiących młodsze (18)
- 42 25
-
2023-03-17 11:26
(10)
jezeli mezczyzna woli mlodsza to jest to spowodowane doborem naturalnym, genetyka, instynktami pierwotnymi. mlodsza kobieta to wieksze szanse na zdrowe potomstwo
- 34 43
-
2023-03-17 11:29
Bzdura, szukają opiekunek gdy bedą niedołężnymi emerytami (2)
- 34 24
-
2023-03-17 18:22
dokładnie!!!!geriatria!
- 9 2
-
2023-03-18 22:03
I chęć dominacji finansowej
Kiedy mają już pieniądze ich partnerka jest jeszcze na dnie. Bo albo się nadal uczy albo zaciążyła albo zaczyna w pierwszej nędznej robocie. I mogą ją sobie kupić bez strachu
- 5 0
-
2023-03-17 13:02
(1)
Czesciej niz kobiety szukaja.osoby, ktora bedzie w nich wpatrzona, ktora sobie urobia wg wlasnego wzoru i ktora nie bedzie ich kwestionowac.
- 26 6
-
2023-03-17 19:01
Tak misiu
Jaki ty mądry misiu...i misio zadowolony niezależnie jakie farmazony prawi...
- 7 1
-
2023-03-17 16:55
Młodszy mężczyzna to szansa na zdrowsze potomstwo (1)
i szansa na krótsze bycie wdową.
- 17 1
-
2023-03-17 18:36
Bzdura, w tych kwestiach wiek nie ma zadnego znaczenia dla mezczyzny.
Przebyte choroby, to i owszem, ale chory mlodzieniaszek bedzie wielokrotnie wiekszym ryzykiem niz J.K. Mikke, jak pokazuje praktyka.
- 0 11
-
2023-03-17 18:42
Młodszy facet to też większe szanse na zdrowe potomstwo (2)
Ojciec po 35 r.ż. to ryzyko autyzmu i chorób psychicznych
- 8 10
-
2023-03-17 23:14
(1)
Źródło tych rewelacji?
- 5 0
-
2023-03-18 08:02
Nawet w Google wpisz choroby starszy wiek ojca
To będziesz miał dziesiątki artykułów
- 1 1
-
2023-03-17 15:03
Poznalem życie (5)
Dorobiłem się itd... I mam kupić stary szrot zamiast nowej wypasionej fury?
- 8 10
-
2023-03-17 16:54
Ciekawe jak szybko tej nowej wypsionej furze zacznie przeszkadzać kierowca kapelusznik (3)
- 12 1
-
2023-03-17 18:38
Spokojnie, zawsze bedzie jeszcze mlodsza i bardziej wypasiona fura. (2)
Spojrz na Leo di Caprio, ktory jeszcze zadnej furze nie pozwolil sie nim zmeczyc.
- 2 2
-
2023-03-17 19:03
No ma małe wymagania
Szczupła blondynka max 25 lat 1,75 cm, 50 kg i wystarczy
- 3 0
-
2023-03-18 00:13
Ale tobie do DiCaprio chyba daleko..,?
Hmmmm?
Keep deaming- 3 0
-
2023-03-18 22:05
Kupujesz wtedy doświadczenie, zamiast kawałka ciała z dziurką
- 0 0
-
2023-03-17 18:31
Owszem, ale ci starsi faceci nie dorabiają ideologii, tylko wprost to przyznają.
- 3 0
-
2023-03-17 11:31
Jezu, co wy ciągle z tymi rurkami (9)
Już nikt nie chodzi w rurkach, to, że podajesz to jako argument to dowód na to, że jesteś boomerem i kompletnie nie nadążasz za tym, co się naprawdę dzieje ;) fakt, nie opinia.
- 23 31
-
2023-03-17 11:56
(6)
Jeszcze broda ! Kobiety manipulacja nie zna granic. Wmówiły ze facet z broda jest taki seksi, a ci zaczęli masowo zapuszczać brody ;) to samo było z rurkami. Pantofle !
- 17 9
-
2023-03-17 12:19
na pohybel facetom "drwalom" (3)
- 20 3
-
2023-03-17 12:32
Drwal kojarzy się z silnym facetem, a tutaj to raczej francuskie pieski udające twardzieli
- 16 3
-
2023-03-17 14:07
Uważaj na drwali bo ci który przywali.
Bo drwal ma to do siebie, że wkurzony w łeb przy**bie.
- 2 9
-
2023-03-17 16:56
Chwała dresiarzom!
- 1 1
-
2023-03-17 19:04
Broda jak maseczka
Zasłania średnio atrakcyjną facjatę. W wielu przypadkach działa
- 16 0
-
2023-03-17 19:27
Broda broda
Ja zapuściłem brodę nie dlatego że modna tylko żeby mnie w końcu o dowód przestali pytać jak browarek przed meczem kupuję
Dawid lat 33- 6 2
-
2023-03-17 18:39
To dziala w dwie strony, wiesz? Kazdy uzytkownik slowa boomer to przeciez skonczony i**ota. (1)
- 4 2
-
2023-03-18 22:07
Tak jak użytkownik słowa lewak i innych wymyślonych
- 0 1
-
2023-03-17 11:32
Młodszy często ma chęci, by spędzać czas wolny aktywnie (nie z pilotem na fotelu), nie zrzędzi, jest optymistą, chętniej pomaga (6)
- 35 19
-
2023-03-17 11:49
czyli żywa zabawka z mnóstwem wolnego czasu i duza doza naiwności wiedzionej popedem ktorego dopiero sie uczy (1)
- 15 9
-
2023-03-18 22:08
Chyba masz na myśli 22-letnie gluty
A młodszy może znaczyć też 33 lata ( i on nie ma wiele wolnego czasu) a jego dziewczyna 44
- 0 0
-
2023-03-17 11:55
Każdy sądzi według bańki, w której przebywa.
- 15 5
-
2023-03-17 13:49
(2)
Chętniej pomaga starej babie , opróżnić portfel !
- 7 12
-
2023-03-17 14:11
określenia "stara baba" używaj wyłącznie w odniesieniu do twojej rodzicielki (1)
do pozostałych kobiet zwracaj się Pani
- 18 11
-
2023-03-17 18:46
On sie do nikogo nie zwracal, wiec zdecyduj sie, o Pani.
- 0 3
-
2023-03-17 11:49
Właśnie tym komentarzem przedstawiłeś się jako klasyczny dziaders, czyli taki, z którym większość myślących kobiet nie chce nawet dwóch zdań zamienić :)
- 16 10
-
2023-03-17 14:01
(4)
ci starsi doświadczeni faceci z własnym światopoglądem to dziady borowe z zerową elastycznością umysłową, którzy myślą, że pozjadali wszystkie rozumy. nie wchodzę nawet w dyskusję, bo nie ma oczym. stare dziady na drzewo!! już dosyć narządzieście światem.
- 22 9
-
2023-03-17 14:47
zgadzam się (3)
ja nie mogę słuchać pierniczenia kolegów po 40, jakbym słyszała Korwina Mikke. Jak się ogarniecie mentalnie to możemy pogadać. Na razie jesteście za nami, w sredniowieczu.
- 19 14
-
2023-03-17 18:45
A co Ci zostalo? Zaden Cie przez tyle lat nie wybral, to jakie niby masz wyjscie, jesli nie wlasnie szukac mlodych utrzymankow? (2)
- 3 8
-
2023-03-17 19:05
Wybrał? (1)
O matko, jak ja to zniosę, żaden dziad mnie nie chce i muszę szukać młodszych ...o ja biedna ;)
- 17 1
-
2023-03-17 23:06
Oby pieniedzy nigdy Ci nie zabraklo, skoro nawet zaden dziad Cie nie chcial.
- 0 5
-
2023-03-17 14:43
haha (3)
ja nie znam żadnych chodzących w rurkach, w sumie mam gdzies z czym chodzi. Lubie młodszych, energicznych. I to wcale nie znaczy, ze nie maja swojego zdania, własnie inaczej: często są bardziej progresywni niż starsi, konserwatywni faceci, wychowani w patriarchalnej rzeczywistości. Kobiety w PL są bardziej progresywne, to i facetów takich wolą
- 14 5
-
2023-03-17 15:05
progresywne xD (2)
- 6 9
-
2023-03-17 18:33
Napisałbym, na co to eufemizm, ale cenzura nie śpi. Spróbujmy więc nie wprost: nietrudne.
- 2 3
-
2023-03-17 18:42
No wiesz, babcia ma takie okulary, slowo brzmi intelygientnie, dlatego stosuje przy kazdej okazji :)
- 1 0
-
2023-03-17 15:53
raczej nie chcą starego dziada w kapciach
- 8 0
-
2023-03-17 16:52
Za to ci inteligentni i doświadczeni faceci jakże często wolą mieć do czynienia z młodymi, niedoświadczonymi i
Wtedy mogą się dowartościować kosztem portfela.
- 7 0
-
2023-03-17 11:23
Opinia wyróżniona
Hmm (6)
Kobiety się w ten sposób odmładzają w wielu aspektach a młodzi panowie często tak zbierają doświadczenie i każdemu to pasuje.. tak myślę
- 161 24
-
2023-03-17 11:41
i choroby
- 27 24
-
2023-03-17 13:07
Kawalerów ponad milion więc niż panien, to korzystają
znudzona mężatka skorzysta a młody z braku laku też ogóra nie będzie kisił w spodniach.
Jednak takie epizody to na pewno nie jest norma ani objaw normalnego, zdrowego społeczeństwa.
Nie trzeba też dodawać, że nawet starsi faceci wolą młodsze - ale działa tu zasada, że na bezrybiu i rak ryba :)- 32 24
-
2023-03-17 23:25
Wiesz ilu mlodych szczawi 20+ rzuca sie na gorące (2)
30 stki i 40 stki? Teraz jest mocny trend na Milfy i kuguarzyce. Dziewczyny zapiąć pasy :D Jedziemy !
- 18 2
-
2023-03-18 10:38
Ty sobie możesz co najwyżej na ręcznym pojechać.
- 9 1
-
2023-03-18 16:04
Przecież 30 niczym nie różni się od 20. Na pewno nie wizualnie
- 2 6
-
2023-03-18 08:18
Obrzydliwy artykuł
Tylko miłość miedzy dwoma facetami jest prawdziwa. Pozdrawiam wszystkich wyborcow tuska
- 8 9
-
2023-03-17 11:26
Opinia wyróżniona
(21)
Mysle, ze trzeba zwrocic uwage na to, ze mlodszych partnerow czesto wybieraja kobiety po rozwodach (bo tych jest coraz wiecej). Dzieci juz maja, to jesli chca i moga sobie pozwolic na mlodszego, to go podrywaja. Z koleji jest coraz wiecej facetow bezdzietnych i bez slubu, wiec starsza i doswiadczona partnerka - na dluzej albo na krotko - to dla nich ciekawa opcja. Oczywiscie jest pewnie sporo innych powodow, a kazda taka relacja ma swoja historie. Tak, jak kazda osobe pisze osobna historie zycia i zwiazkow.
- 142 17
-
2023-03-17 12:08
Tylko, że kobieta po rozwodzie z dzieckiem nie jest atrakcyjna dla młodego karierowicza (20)
Dziecko w spadku to czerwona flaga, bo musiał być jakiś powód do rozwodu, prawda? Nie zawsze tym powodem jest były mąż.
- 57 20
-
2023-03-17 13:00
To samo dotyczy facetow. Rozwodnik, weekendowy tata. Red flag red flag!
- 44 16
-
2023-03-17 13:28
(2)
Co ty pie****z człowieku? dziecko to nie jest problem, a raczej szczęście. Problemem są matki, ojcowie które niszczą te dzieci dla pokazania dookoła jacy są zaje***ci w roli rodzica po rozwodzie. Rzeczywistość jest całkiem inna niestety, którą bardzo szybko wyłapiesz właśnie dzięki dzieciom. Dziecko pokaże ci jaka jest matka i jaki jest ojciec. Te najbardziej hodowane tez ci to pokażą, bo tego się nie da ukryć.
- 26 20
-
2023-03-17 14:45
szczęście dla matki (1)
utrapienie dla młodego byczka który szuka związku
- 15 4
-
2023-03-17 15:16
Młody nie szuka związku, tylko darmowego seksu.
- 32 4
-
2023-03-17 13:31
A kolega nadal szuka dziewicy? (1)
Kotuś, kobiety po rozwodach z dzieckiem raczej juz szukają kogoś na stałe- do niewiadomo jakich zobowiązań:)
- 15 10
-
2023-03-17 18:31
Kobieta kobiecie nierowna. A ten "Kotus" to ma pokazac, ze Ty taka madra, a ja taki nieswiadomy? Przeciez nawet sie nie znamy.
- 8 3
-
2023-03-17 13:41
A kto mówi, (13)
że my wolne kobiety w okolicy 40tki chcemy młodziaszka na stałe? Chcemy do zaspokajania potrzeb seksualnych :)
- 43 5
-
2023-03-17 13:46
(2)
Kobieta w okolicy 40 tki to Rozpadlina ! I nie pomogą już żadne zabiegi upiększające ! Taka prawda !
- 28 58
-
2023-03-17 13:56
Mówisz o sobie.
- 22 9
-
2023-03-17 14:08
Co?
- 4 5
-
2023-03-17 14:27
(8)
Chciałbym, żeby tak każda kobieta otwarcie przyznała, że potrzebuje zaspokoić swoje potrzeby seksualne :)
- 21 3
-
2023-03-17 15:25
(2)
Powinna mieć to wytatuowane na czole. Byś wiedział na początku z kim masz do czynienia i jak ja traktować
- 5 8
-
2023-03-17 18:59
Ta (1)
Bo jak nie powie wprost że chce fajnego seksu to możesz się nie wysilać...jacy wy jesteś przewidywalni
- 9 4
-
2023-03-17 19:29
Każdą kobietę mam sądzić po takich jak ty? Są jeszcze normalne kobiety.
- 3 6
-
2023-03-17 16:05
(2)
Niektórym koniom trzeba mówić wiśta, wio, bo nawet nie drgną...
- 12 0
-
2023-03-17 19:35
(1)
Nie ma do czego, to nie ruszają
- 8 3
-
2023-03-17 19:48
Nie umieją
To nie ruszają
- 7 4
-
2023-03-18 08:21
Ale nie każda chce (1)
Niektóre chcą też wyjść za mąż
- 1 1
-
2023-03-18 13:06
Wyżej jest napisane, ze chodzi o 40 letnie szony.
- 0 3
-
2023-03-17 14:37
Kim jesteś, tego oczekujesz ? ;)))
- 1 1
-
2023-03-17 11:26
(11)
Nie,nie i jeszcze raz nie.Jestem kobietą koło 50 tki,wykształconą,dobrze zarabiam. Po pierwsze wstydziłabym się swojego ciała,które nie jest tak atrakcyjne jak u młodszych koleżanek,po drugie nie wierzę w szczerość w takim związku a po trzecie no niestety ale akceptacja społeczna jest ważna,nawet jeśli masz to niby gdzieś.
- 75 104
-
2023-03-17 11:28
ale twoje ciało dla kogoś mogłoby być atrakcyjne :) (1)
- 45 5
-
2023-03-17 18:55
Dokładnie!!!
- 6 2
-
2023-03-17 11:31
Mąż młodszy o 9 lat, razem w związku od 24 lat , jest dobrze (1)
- 29 9
-
2023-03-17 11:37
Mąż wie? Xd
- 28 9
-
2023-03-17 11:48
(1)
Bo o ciało trzeba zadbać - w wieku 50 lat można dobrze wyglądać - lepiej niż nie jedna młodsza kobieta. No ale to wymaga pracy, którą można zrobić wyłącznie samemu - żadne spa masaże i inne bajery, które możesz kupić za swoje dobre zarobki tu nie pomogą.
- 20 12
-
2023-03-17 12:09
To też, ale często wystarczy się nie wstydzić
są miliony ludzi w Polsce, każdy z innym gustem :)
- 11 1
-
2023-03-17 14:39
akceptacja społeczna hahaha nie zapomnij przeparkować ciężarówki z kompleksami
- 8 2
-
2023-03-17 14:49
Polecam książkę pt. Obsesja piękna. Tam są opisane mechanizmy społeczne, ktore programują ludzi do tego, by źle myśleć o własnym ciele i postrzegać je tylko w aspekcie estetycznym
- 6 1
-
2023-03-17 18:55
Ale głupota (2)
Totalny brak akceptacji ciała.
Ja mam 55 prawie, bywam latem na plaży nudystów, miałam kilku młodszych facetów. Z jednym długi romans- 9 6
-
2023-03-18 08:06
(1)
Współczuję twojej głupocie !
- 1 8
-
2023-03-18 20:03
A ja tobie prymitywizmu
- 3 0
-
2023-03-17 11:28
(10)
Widzę takie parki biorące pokój na jedną dobę w hotelu.
Ona na oko 40-50, widać, że przy kasie i po jej zachowaniu, że jest na wysokim stanowisku.
On 20+, wypucowany laluś "glamour" - jak z foldera reklamowego.- 89 15
-
2023-03-17 11:48
Zwykły żigolak.
- 33 1
-
2023-03-17 11:50
(5)
No i?
Z Twojego opisu wynika, że oboje są pełnoletni i chyba mają prawo do tego, żeby żyć jak im się podoba? Mają?
Nie jesteśmy jeszcze państwem wyznaniowym, gdzie takie rzeczy karane są kamienowaniem.- 38 20
-
2023-03-17 12:06
A gdzie jest napisane ze nie maja prawa ? Każdy jest dorosły i odpowiada za własne decyzje. Z twojego opisu wynika ze jesteś przewrażliwiona na opinie ludzi. Wstydzisz sie czegoś, to po co to robisz ?
- 27 8
-
2023-03-17 19:33
No i nic. Stwierdzam fakt i potwierdzam, że takie parki widać.
Jak dla mnie to i 80-latka może się gzić za kasę lub prezenty z 18-latkiem, jeśli chcą.- 9 3
-
2023-03-18 08:02
(2)
No i nic, ale irytuje mnie robienie normy społecznej z patologii. Podobne wynurzenia pojawiaja się w mediach o prostytucji i zapewne jest to skoordynowana akcja majaca na celu osłabienie wiezi spolecznych. Potrwa to pewnie kilkadziesiąt lat. Podobnie kościół zrobił z klanami jeszcze przed powstaniem Polski
- 5 2
-
2023-03-18 08:26
A co tu patologicznego? (1)
Jeśli oboje są wolni?
Wolę taki szczery układ, niż facetów wmawiających kobiecie miłość, żeby mieć stały seks czy kobiety wmawiające facetom miłość, żeby mieć pomoc finansową. Wygląda to na stałe związki, jedna strona się przywiązuje, a druga odlicza dni do końca terminu ważności związku.- 6 1
-
2023-03-18 14:08
Opisał ci co jest w tym patologicznego i to co piszesz tez jest patologią. W twoim rozumowaniu, to i z dzieckiem można się umówić ze mu d złoisz jak przyniesie złą ocenę. Taki układ szczery ;)
- 0 0
-
2023-03-17 16:19
Ni i co z tego ich sprawa
- 6 3
-
2023-03-17 18:52
Wcale niekoniecznie korpobabeczki ;)
Ja nauczycielka. Bardzo mi się podobało, jemu też. A apartament był dla nowożeńców :) Oboje płaciliśmy.
Mogę i korzystam :) I nikt mi nie zabroni. Oboje dorośli jesteśmy- 13 8
-
2023-03-22 10:42
prostytucja nie jest tylko domeną kobiet
- 0 0
-
2023-03-17 11:42
czy naprawde nie można napisac tekstu bez tłumaczenia wszystkiego patiarchatem? (5)
Brak mleka w lodówce też patriarchatem sobie autor tłumaczy?
A dorośli ludzie maj prawo być z kim chcą i nikomu nic do tego co i gdzie i z kim robią jeśli wszyscy uczestnicy są pełnoletni i się na to godzą- 118 7
-
2023-03-17 13:48
Taka ot wymóweczka dlaczego im się nie powodzi.
Zarabia mniej niż prezes jakiegoś tam korpo? Patriarchat! I ci źli kapitaliści (mężczyźni) płacą im mniej niż facetom, chociaż każdy kapitalista zatrudniałby tylko kobiety skoro "może" im płacić mniej. No i oczywiście parytety na wysokich stanowiskach. Jakoś babeczki o równości w górnictwie, logistyce, budownictwie itd nie krzyczą.
W Polsce to jest matriarchat jak już. Pierwszy z brzegu przykład: kobiety żyją dłużej a idą na emeryturę wcześniej. Średnio mężczyzna po przejściu na emeryturę żyje 5 lat, kobieta 12. Wpłacają mniej składek emerytalnych a pobierają je dłużej. Stąd wychodzi, że mężczyźni ciułają całe życie by utrzymać kobiety na emeryturze.
Z ciekawostek: jest sobie taki fajny wykres pokazujący dzietność w Japonii przed i po wprowadzeniu praw wyborczych dla kobiet. Na pohybel, że tak powiem.
Jest świetny artykuł na stronie Salon24 jak to nasz matriarchat wyniszcza mężczyzn.- 23 9
-
2023-03-17 14:58
Co interesujące
My w Polsce przynajmniej od lat 90tych żyjemy w matriarchacie, a nie jakimś fikcyjnym patriarchacie.
Kobiety są uprzywilejowane społecznie mają zdecydowanie mniej obowiązków oraz więcej praw. Takie są fakty. Jak idzie wojna, to komu nogi na froncie urywa? Kto ma cięższe życie i częściej sobie je odbiera? Komu odbiera się prawo do opieki nad własnym dzieckiem? Kto rzadziej dożywa emerytury?
Mężczyźni po prostu rzadko skamlą i jęczą, że jest im źle, bo i tak nikt inny im nie pomoże.- 24 9
-
2023-03-17 15:48
Patriarchat niestety jeszcze długo będzie (1)
Bo wielu facetów uważa, że kobieta to kucharka, sprzątaczka, "pielęgniarka", do wychowywania dzieci i do niczego więcej się mie madaje. I dla tego trzeba walczyć z patriarchatem. W związkach jest się po to aby się wspierać a nie wykorzystywać jako "tanią siłę roboczą"
- 9 18
-
2023-03-17 16:46
Oj nie mylisz się,
Większość już się nawet do tego nie nadaje
- 9 2
-
2023-03-17 18:52
Takie czasy, każdy artykuł o kobietach musi wspomnieć o tym strasznym patriarchacie. Gdzie akurat w temacie artykułu sprawa jest czysto biologiczna: stary facet + młoda kobieta = możliwość spłodzenia dziecka; stara kobieta + młody facet = brak takiej możliwości.
- 9 3
-
2023-03-17 11:46
Tez mam starszego partnera (3)
- 73 10
-
2023-03-17 12:10
To coś?
- 2 1
-
2023-03-17 15:39
Kocham cię mój Romanie !!! (1)
Nagły Atak Spawacza
- 7 1
-
2023-03-17 15:49
Łapy precz od mojego Romana!
Adam
- 7 0
-
2023-03-17 11:47
ubawiłem się (11)
z tekstu - kobiety zaczynają być aktywniejsze seksualnie po 40. Aż mnie siły opuściły ze śmiechu....
- 129 28
-
2023-03-17 11:48
Zastaw się a pokaz się ;) desperacja - nie ma rzeczy niemożliwych
- 11 11
-
2023-03-17 13:10
Bo to takie krówki, które dużo ryczą a mało mleka dają (6)
najgorsze są właśnie takie ryczące 40-stki, które nagle postanowiły wszystkim dookoła udowadniać, że "też jeszcze mogą" :)
- 35 24
-
2023-03-17 19:10
Oj kolego
Widać tata ci nie wyjaśnił skąd to określenie się wzięło;)
- 9 2
-
2023-03-17 22:32
(4)
Mam 4o lat i "jeszcze"moge. I to jak ćwoku.
I jestem w tym lepsza niz w wieku 20 lat. I tak mam młodszych partnerow bo tacy sa niezawodni.- 17 8
-
2023-03-18 00:02
Brawo
Ja również to samo. Kto nam zabroni? Możecie sobie pluć, zazdrośnicy
- 8 2
-
2023-03-18 07:54
Sama sobie zaprzeczasz (2)
Wynika, ze nie jestes w stalym zwiazku skoro zmieniasz partnerow na mlodszych, ktorzy nie zawodza. Ale jak bylas mlodsza to bylas wlasnie z tymi w wieku obecnych mlodszych, a skoro jestes sama to znaczy ze albo oni zawiedli albo z toba jest cos nie tak.
- 5 8
-
2023-03-18 20:08
No i co, jeśli nie jest w stalym związku?! (1)
To jest jakiś przymus bycia? Ja od 28 lat w tym stałym, oprócz bezpieczeństwa finansowego od kilku lat nie widzę żadnych korzyści. Śpimy osobno, nie ma seksu (bo nie staje, a leczyć się pan i władca nie chce), nigdzie nie wyjedzie, bo coraz grubszy, wygląda coraz bardziej jak bezdomny. Ale...są młodsi! Ave!
I czekam na te setki minusów, za prawdę.
Wiele by tak chciało, ale się nie odważy.- 8 1