- 1 Afera o kolekcjonerską monsterę (45 opinii)
- 2 Koniec przygody Dagmary i Hakiela (34 opinie)
- 3 Mamy to! 24-latek wygrał Ninja Warrior (93 opinie)
- 4 Planuj Tydzień: koncerty i wiosenne targi (8 opinii)
- 5 24-letnia Aneta Kręglicka w 1989 roku (96 opinii)
- 6 Córka znanego biznesmena w telewizji (324 opinie)
Majaland? Tak, ale nie większy niż w projekcie
Wniosek o zmiany w planie zagospodarowania przestrzennego, uniemożliwiające rozbudowę parku rozrywki Majaland w Osowej, złożył do władz Gdańska miejski radny Karol Ważny. Urzędnicy zapowiadają, że taką możliwość przeanalizują. W Kownatach, gdzie podobny park już działa, jego powierzchnia zwiększyła się dwukrotnie od czasu oddania do użytku.
Obawiają się oni m.in., że inwestycja spotęguje i tak dokuczliwe w tej części miasta korki oraz spowoduje hałas w okolicy. Park rozrywki powstanie ok. 500 metrów od najbliższych domów.
Kilka tygodni temu odbyło się spotkanie z mieszkańcami , podczas którego przedstawiciele inwestora, belgijskiej firmy Plopsa, próbowali przekonać osowian do tej inwestycji.
Raczej się to nie udało się, a mieszkańcy po spotkaniu opublikowali obszerny list otwarty , w którym podtrzymują swoje racje.
Inwestor Majalandu ma pozwolenie na budowę w Osowej od pół roku. Firma nie podała jeszcze terminu rozpoczęcia prac.
Wybudowanie całego parku ma zająć 14 miesięcy. Majaland ma mieć powierzchnię ok. 5 ha, z czego 1 ha zajmie budynek, a kolejne hektary przeznaczone będą na strefę atrakcji na świeżym powietrzu.
Wniosek o zablokowanie możliwości rozbudowy Majalandu
Do władz Gdańska wpłynął tymczasem wniosek miejskiego radnego KO Karola Ważnego. Postuluje on przystąpienie do zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenu Majalandu. Chodzi o uniemożliwienie rozbudowy parku, po realizacji projektu, na który inwestor ma już pozwolenie na budowę.
Zobacz też:
Osowa: nie będzie planu, który miał uporządkować dzielnicę
Podkreślmy - nie chodzi o zablokowanie inwestycji, tylko o to, by już po jej wybudowaniu nie można jej było powiększać o teren kolejnych, okolicznych działek.
- Zawnioskowałem o to w związku z protestami części mieszkańców Osowy. Co prawda zgodnie z publicznymi deklaracjami składanymi przez inwestora parku rozrywki, na razie nie planuje on pozyskania prawa do kolejnych gruntów i nie zamierza w przyszłości rozbudowywać parku Majaland, ale wielu mieszkańców oczekuje również wprowadzenia formalnego ograniczenia dla rozbudowy, by całkowicie zapobiec takim planom w przyszłości przez tego lub innego inwestora - tłumaczy Karol Ważny.
Majaland Kownaty podwoił swoją wielkość w trzy lata od otwarcia
Karol Ważny uważa, że zmiana planu zagospodarowania, czyli wpisanie do niego odpowiednich ograniczeń, pozwoliłoby uniknąć sytuacji takiej jak w Kownatach. Tam, w ciągu trzech lat działalności, czyli od otwarcia w 2018 r., park rozrywki podwoił swoją wielkość.
W ubiegłym roku otwarto nową strefę "Wickieland" z dwiema nowymi atrakcjami. Latem tego roku kolejną nową strefę "Super Wings" z atrakcjami i towarzyszącym im punktem gastronomicznym.
Zorganizuj dziecku dobrą zabawę w Trójmieście - oni pomogą
- Mieszkańcy Osowej od początku mieli obawy, które ja podzielam, że w Gdańsku może się ziścić scenariusz z Kownat. Tam też Majaland zaczynał od takiej wielkości, jak planowana w Gdańsku, a z biegiem lat park się rozrastał. Dopóki ograniczenia z tym związane nie zostaną wpisane do planu zagospodarowania, nie będzie pewności, że inwestor nie dokupi kolejnych działek i nie przystąpi do rozbudowy - wskazuje radny Karol Ważny.
Zwłaszcza, że w Osowej jest gdzie się rozbudowywać. Działki obok tych kupionych pod budowę Majalandu stoją puste i należą do tego samego właściciela, co te sprzedane już inwestorowi parku rozrywki.
Wpisanie ograniczeń do planu pozwoliłoby już teraz uciąć wszelkie dywagacje w tym temacie.
Film z Majalandu w Kownatach. Podobny park ma powstać w Osowej
Miasto podejmie decyzję po analizie
Władze Gdańska informują, że wniosek o zmianę planu zagospodarowania, mający na celu uniemożliwienie ewentualnej rozbudowy Majalandu, zostanie rozpatrzony "po uprzedniej analizie pod kątem zasadności przystąpienia do zmiany planu."
- Rozpatrywanie napływających wniosków odbywa się cyklicznie - dwa razy do roku. Najbliższy termin rozpatrywania ich przewidywany jest w styczniu 2022 roku - wskazuje Piotr Grzelak, wiceprezydent Gdańska - Jednocześnie na początku roku tworzony jest plan pracy Biura Rozwoju Gdańska na rok bieżący. W rocznym harmonogramie przystąpień do nowych planów miejscowych brane są pod uwagę w szczególności: stopień, w jakim podjęty plan będzie umożliwiał realizację interesów publicznych, kolejność składania wniosków oraz ich ilość z danego rejonu - wyjaśnia i dodaje, że gdy decyzja ws. propozycji radnego zapadnie, zostanie on o niej powiadomiony na piśmie.
- Wiem, że kolejka do przystąpień do nowych planów jest długa, ale mocno liczę na przychylne rozpatrzenie mojego wniosku - mówi na to radny Karol Ważny.
Gdański Majaland w liczbach:
- powierzchnia parku 25 tys. m kw. (hala z całorocznymi atrakcjami - ok. 10 tys. m kw. oraz instalacje pod gołym niebem - również ok. 10 tys. m kw.),
- powierzchnia parkingu 25 tys. m kw. - 770 miejsc parkingowych (w tym miejsca dla autokarów i osób niepełnosprawnych),
- ok. 300 tys. odwiedzających rocznie.
Opinie (228) ponad 10 zablokowanych
-
2021-11-24 20:36
Opinia wyróżniona
(26)
Nie zazdroszczę,teraz rano korek jest od Matarni do Owczarni a będzie od Szadółek....Bardzo przykre że decyzje zapadły bez konsultacji społecznych. Takie parki powinny być budowne w szczerym polu a nie blisko osiedli mieszkalnych. Jestem zawiedziony postawą władz miasta .
- 203 108
-
2021-11-25 14:37
...
W szczerym polu ma być przyroda. A nie jakiś park. Dość samochodów wjeżdżających w każdy zakątek świata. Ludzie niech siedzą i gnieżdżą się w miastach.
- 1 0
-
2021-11-25 14:21
Korek w weekendy?
- 0 0
-
2021-11-25 11:31
tam nie ma blisko osiedli mieszkaniowych
tylko tereny przemysłowo-składowe, w większości niezabudowane jeszcze.
Czyż nie tak wygląda "szczere pole?- 3 1
-
2021-11-25 09:34
Tam jest szczere pole do tego dookoła bardziej niz osiedla sa tereny przemysłowe
- 4 1
-
2021-11-25 08:19
właśnie budowanie takim miejsc w szczerym polu powoduje korki bo trzeba tam dojechać. (1)
takie parki powinny powstawać w miastach, żeby był do nich łatwy dojazd zbiorkomem
- 3 7
-
2021-11-25 08:45
Zbiorkom to utopia. Trzeba sie z tym wreszcie pogodzic. Jedyne co moze mu pomoc to bieda ale mysle, ze nikt tego nie chce.
- 2 4
-
2021-11-25 07:51
teraz o 8 rano wszystkie dzieci do Majlandu ??????????
- 4 0
-
2021-11-25 06:15
Ojej (5)
Już smród nie starcza, teraz park przeszkadza. Kupiliście apartamenty na jakiś prestige parkach, a prawda jest taka że to najtańsze działki. Może tak dla odmiany liczyli byśmy się z interesem ogółu? Za chwilę mieszkańcy grunwaldzkiej powiedzą ze hałas aut jest za duży i ma być ograniczenie do 20..
- 16 13
-
2021-11-25 12:18
(1)
Frajerzy ze slumsów z tzw centrum się odezwali.
Nie ma znaczenia gdzie są te osiedla. Znaczenie ma tylko fakt, jak wielki negatywny wpływ będzie mieć podobny park na i tak już zbyt wysokie natężenie ruchu na drogach dojazdowych do miasta i w drugą stronę. A będzie miał ogromnie negatywny, to wiadome. Wiec szydera na bok.- 1 2
-
2021-11-25 13:50
To jako okoliczny mieszkaniec postaraj sie zmniejszac natezenie, ja obwodnicy unikam.
- 1 2
-
2021-11-25 06:38
(2)
Masz rację. Budowali się w Osowej bo tańsze działki a teraz narzekają. To jak ci co pobudowali się w okolicach lotniska. Przeszkadza im hałas samolotów. Jak się budowali nie wiedzieli że od lat jest tam lotnisko?
- 18 11
-
2021-11-25 09:59
(1)
ale ty jeteś głupi to kup sobie działkę w osowej ciekawe czy będzie cię stać
- 2 7
-
2021-11-25 14:37
Postawienie domu na obrzeżach jest tańsze niż zakup mieszkania w Centrum.
Tyle, że ludzie kupują mieszkania bo to proste, wygodne i szybkie.
- 2 0
-
2021-11-25 00:43
korki to będą latem, zwłaszcza w weekendy kiedy wszyscy jadą albo wracają z nad morza
- 12 1
-
2021-11-24 22:27
(1)
I swoje teorie piszesz na podstawie czego?
Ja powiem że korek będzie od bramek A1, albo zaszalejmy, od Torunia!!!- 21 5
-
2021-11-25 06:07
Po co się ograniczać? Od samej Łodzi będzie ten korek, a z drugiej strony będzie się zaczynał w Szczecinie.
- 11 1
-
2021-11-24 22:16
Jooooo.. bo na bank o 6tej rano będą tłumy do parku rozrywki ciągnąć o_O (9)
- 54 17
-
2021-11-25 08:42
(1)
Beda. Do takiego miejsca jedzie sie kilka razy w zyciu, czesto pokonujac kilkaset km. Ludzie z prowincji beda wstawali w srodku nocy i beda sie rano zjezdzali zeby moc zaparkowac i nie stac w kolejce. Ten park powinien byc zbudowany gdzies za Tczewem przy zjezdzie z A1 a nie tutaj. Oferowane tam miejsca pracy nie beda atrakcyjne dla trojmieszczan a jedyne co bedziemy z tego mieli to kolejne tysiace samochodow.
- 9 4
-
2021-11-25 20:54
Miliony samochodów
Może nawet bilboardy.
- 0 0
-
2021-11-25 01:32
Nie do końca (3)
Racja o 6 rano to może i nie, ale o 17, 18, 19 na 100%. To co się dzieje w Trójmieście z korkami skłania mnie do sprzedaży auta i zakupu roweru (nawet tego elektrycznego).
- 18 8
-
2021-11-25 06:34
(2)
Korki to problem każdego dużego miasta. I nas nie jest jeszcze aż tak źle, ale pomysł z rowerem polecam- wyjdzie na zdrowie.
- 15 3
-
2021-11-25 07:07
(1)
Nie jest zle bo mieszkasz na Zabiance, Morenie .... po drugiej stronie obwodnicy dzieki temu ze Pan Adamowicz twierdzil ze nie potrzeba 2 pasow na Spacerowej i tramwaj tez niepotrzebny, a pozwolen na budowe wydawal wiecej niz w Gdansku jest teraz tragedia.
- 12 8
-
2021-11-25 16:08
O co chodzi z tymi pasami
tyle, że więcej aut się zmieści, a wszystkie będą i tak stały w korku, bo wyloty są nieprzejezdne. Szczególnie od strony Osowy ktoś wiął w łapę za aspołeczne rozwiązanie, gdzie autobus i centrum handlowe mają prawo blokować ruch.
- 1 2
-
2021-11-24 22:28
ale do pracy będą ciągnąć (2)
myślisz, że ile osób będzie tam pracować?
- 15 32
-
2021-11-25 08:39
tylko że "w drugą stronę" będą ciągnąć
- 1 1
-
2021-11-24 22:35
Milion!!!
- 28 8
-
2021-11-24 20:35
Opinia wyróżniona
(6)
Najpierw 3 pasy od Karczemek do Karwin na obwodnicy plus spacerowa 2 pasy w każdą stronę z tunelem pod pachołkiem. Wtedy może się rozrastać
- 161 45
-
2021-11-25 08:30
Tylko tyle? ja proponuję 10-20 pasów, powycinać wszystkie lasy, zlikwidować trawniki, skwery, a co tam, jak już to z grubej rury od razu, żeby jaśnie panstwo kierofczyki mogli do woli zanieczyszczać środowisko
- 5 6
-
2021-11-25 07:50
I średnia hawajska dla kazdego
- 13 0
-
2021-11-24 23:55
Tylko 3 pasy ? (3)
Odrazu niech robią 8
- 6 7
-
2021-11-25 06:14
(2)
I dlaczego od Karczemek do Karwin? Bo ty tym odcinkiem jeździsz? A co z odcinkiem Karwiny - Chylonia?
- 6 4
-
2021-11-25 06:41
(1)
Generalnie to cała obwodnica powinna byc poszerzona. Jednak póki co Karwiny zyskaja mega węzeł, więc w teorii ruch w kierunku Chyloni powinien sie zmniejszyć .
- 7 1
-
2021-11-25 07:21
Dzięki za wyjaśnienie. Choć obawiam się że to jednak bardziej teoria.
- 4 1
-
2021-11-24 21:49
Opinia wyróżniona
Brawo za inicjatywę (18)
W końcu mieszkańcy to nie stado baranów. Jeśli inwestor mówi prawdę to zmiana planu go nie zaboli. A jeśli kłamie nie zacznie teraz budowy.
- 107 48
-
2021-11-25 09:53
to osowa
- 0 0
-
2021-11-25 09:37
No prosze, jakie pełne zrozumienia głosy!!! (2)
A jak inni mieszkańcy protestowali przeciwko bandyckiemu naruszaniu warunków zycia to byli nazywani oszołomami.
- 2 1
-
2021-11-25 12:35
(1)
"nie chcemy rodzić kalekich dzieci i umierac przy porodzie" .. co za d**ile protestują i krzyczą , "nie chcemy mieć parku rozrywki jedynego w trojmieście" .. o tak brawo dla nich !! "zakaz fajerwerków bo pieski sie płosza " ... o tak musimy dbać o zwierzeta - trezba zakazać fajerwerków ...okazuje sie że takie czasy że wszystko ważniejsze od człowieka
- 0 1
-
2021-11-25 21:02
Ja zakazałbym chałasowania samochodami.
Bo moje krowy nie dają mleka, a kury nie niesą jajek.
- 0 0
-
2021-11-25 06:45
(2)
Jak ktoś kupuję mieszkanie okno w okno, płaci za miejsce postojowe 40 tysi, za komórkę 30 tysi i to na przedmieściach to jest baranem.
- 3 7
-
2021-11-25 14:19
lepiej u mamy ciągle mieszkać (1)
- 1 1
-
2021-11-25 14:41
jak lubisz to mieszkaj
- 1 0
-
2021-11-25 00:39
(3)
no i wyjaśni się po co taki duży parking przy takim "małym" parku
- 5 3
-
2021-11-25 06:06
(2)
Może właśnie po to żeby nie korkować obwodnicy, czekając aż się zwolni miejsce parkingowe?
- 10 0
-
2021-11-25 09:37
Bylaby to wzruszająca troska inwestora o obwodnicę
Ale to trzeba znać trochę temat, żeby wiedzieć, że tak nie jest.
- 4 1
-
2021-11-25 09:34
teraz nie ma parkingu a korek i tak się robi
- 2 1
-
2021-11-24 22:45
Słuszne wnioski.
- 3 3
-
2021-11-24 22:46
Mieszkańcy czego? (5)
Okolicznych wsi? Niech krowy pasą
- 10 19
-
2021-11-24 22:51
(4)
Skąd taka pogarda?
- 14 6
-
2021-11-25 09:48
przyjechal z Prabut,wiec teraz jako wielkomiejski Pan gardzi holota
- 1 0
-
2021-11-25 03:27
z TVN i wyborczej (2)
- 10 12
-
2021-11-25 09:25
czy potrafisz uzasadnić swoją wypowiedź rozszerzając ja o teze i arrgumenty ? czy jesteś dwuwyrazowym botem od trolowania ?
- 1 3
-
2021-11-25 06:46
I co dalej?
- 3 0
Wszystkie opinie
-
2021-11-24 20:33
(18)
Jeśli tylko miasto ogarnie problemy z komunikacją to why not?A tak naprawdę zaiste nie wiem kto miał pomysł aby park rozrywki powstał w mieście...komedyja.Jakby mało miejsca mieli na obrzeżach.
- 49 24
-
2021-11-24 20:40
(1)
Skoro miasto pozwala i nie daje odporu takim pomysłom to tak jest. Prywatny inwestor patrzy tylko na swoje zyski a nie na dobro okolicznych mieszkańców.
- 12 6
-
2021-11-25 12:25
Ja Dr Svencjusz jestem za a nawet przeciw. Jeżeli Majland przedstawi ekspertyzę że jogurt malinowy jest lepszy to jestem za.
A tak to trąba trąbi wieś się pali a ja idę dalej.
- 2 1
-
2021-11-24 20:47
Jakim mieście? To Osowa. (6)
Dzielnica, gdzie kilkanaście lat temu było podobne pogłowie krów co mieszkańców. Sypialnia Trójmiasta, gdzie wszelkie inwestycje są bojkotowane.
- 25 10
-
2021-11-24 21:00
(4)
Skoro miasto pozwoliło na rozbudowę tej dzielnicy i zwiększyło "poglowie" ludzi to powinno też zadbać o odpowiednią infrastrukturę drogową. Sami emeryci tam nie mieszkają.
- 15 8
-
2021-11-24 22:56
To dlaczego pogłowie nie chciało polaczenia (1)
obwodnicy z Chwaszczynie, aby nowa droga była krótsza? Dlaczego nowy węzeł drogowy robi się w Gdyni, przez co połączenie A1 z nowo budowaną obwodnicą będzie dłuższe. I tak będą jeździć przez Osowe robiąc takie korki, jakich w PL nikt nie widział. Smog w Osowie będzie większy jak na całym Śląsku i Krakowie razem.
- 13 1
-
2021-11-25 09:43
W Osowie? Kolejny słoik który nie ogarnia dzielnic.
- 0 2
-
2021-11-25 01:37
Slucham? (1)
Nie musiales tam kupiwac mieszkania , czy domu bo ranszy , to nie miasto powinno zadvac o infrastrukture tylko developer , ktiry wnisnol tam ile die da
- 4 2
-
2021-11-25 17:53
Nie pisz jak jedziesz bo a.) nie wychodzi Tobie b.) zabijesz kogoś
- 0 0
-
2021-11-25 01:00
jakie inwestycje ???????
- 0 1
-
2021-11-24 21:00
W mieście?
Z tego co pamiętam, Osowa to właśnie obrzeża tego miasta...
- 18 2
-
2021-11-24 21:06
W mieście? Na Długiej będą budować?
Przecież to są obrzeża miasta gamoniu.
- 13 4
-
2021-11-24 22:13
A Osowa to niby co jak jie obrzeża? Toż to koniec Gdańska i bardzo dobra lokalizacja dla takiego obiektu.
- 14 4
-
2021-11-25 06:59
(2)
Nie tylko w mieście, ale i przy bezpośredniej granicy z parkiem krajobrazowym. Nikt nie pomyślał o wpływie na przyrodę, na zwierzęta, ptaki...
Może czas zwrócić się do TSUE?
Maciek, Maja gdzie jesteście?- 2 5
-
2021-11-25 09:56
Nie dosc ze obwodnica tam jest pozbawiona ekranow akustycznych
to jeszcze teraz ten cyrk Majaland.Kto jest za to odpowiedzialny??
- 0 4
-
2021-11-25 12:29
Ja myślę że sprawą powinien zająć się Trybunał Konstytucyjny Przyłębskiej !
- 2 0
-
2021-11-25 10:46
A ja mowie tak
Budowac budowac budowac budowac.
- 1 0
-
2021-11-25 11:07
Centrum..
A czy Osowa to centrum czy obrzeże, miszczu krytyki...
- 1 0
-
2021-11-29 21:45
Osowa _ to są właśnie peryferie miasta!!
- 0 0
-
2021-11-24 20:33
Nie no pewnie.... niech złoży jeszcze wniosek o wyburzenie Długiej bo docelowo tam dotrą:)
Ciekawe czemu zwykły Kowalski nie ma takiej siły przebicia i co na to CBA?:)
- 24 23
-
2021-11-24 20:35
Rozbudowę? To budowa już ruszyła?
- 18 9
-
2021-11-24 20:35
Opinia wyróżniona
(6)
Najpierw 3 pasy od Karczemek do Karwin na obwodnicy plus spacerowa 2 pasy w każdą stronę z tunelem pod pachołkiem. Wtedy może się rozrastać
- 161 45
-
2021-11-24 23:55
Tylko 3 pasy ? (3)
Odrazu niech robią 8
- 6 7
-
2021-11-25 06:14
(2)
I dlaczego od Karczemek do Karwin? Bo ty tym odcinkiem jeździsz? A co z odcinkiem Karwiny - Chylonia?
- 6 4
-
2021-11-25 06:41
(1)
Generalnie to cała obwodnica powinna byc poszerzona. Jednak póki co Karwiny zyskaja mega węzeł, więc w teorii ruch w kierunku Chyloni powinien sie zmniejszyć .
- 7 1
-
2021-11-25 07:21
Dzięki za wyjaśnienie. Choć obawiam się że to jednak bardziej teoria.
- 4 1
-
2021-11-25 07:50
I średnia hawajska dla kazdego
- 13 0
-
2021-11-25 08:30
Tylko tyle? ja proponuję 10-20 pasów, powycinać wszystkie lasy, zlikwidować trawniki, skwery, a co tam, jak już to z grubej rury od razu, żeby jaśnie panstwo kierofczyki mogli do woli zanieczyszczać środowisko
- 5 6
-
2021-11-24 20:36
Opinia wyróżniona
(26)
Nie zazdroszczę,teraz rano korek jest od Matarni do Owczarni a będzie od Szadółek....Bardzo przykre że decyzje zapadły bez konsultacji społecznych. Takie parki powinny być budowne w szczerym polu a nie blisko osiedli mieszkalnych. Jestem zawiedziony postawą władz miasta .
- 203 108
-
2021-11-24 22:16
Jooooo.. bo na bank o 6tej rano będą tłumy do parku rozrywki ciągnąć o_O (9)
- 54 17
-
2021-11-24 22:28
ale do pracy będą ciągnąć (2)
myślisz, że ile osób będzie tam pracować?
- 15 32
-
2021-11-24 22:35
Milion!!!
- 28 8
-
2021-11-25 08:39
tylko że "w drugą stronę" będą ciągnąć
- 1 1
-
2021-11-25 01:32
Nie do końca (3)
Racja o 6 rano to może i nie, ale o 17, 18, 19 na 100%. To co się dzieje w Trójmieście z korkami skłania mnie do sprzedaży auta i zakupu roweru (nawet tego elektrycznego).
- 18 8
-
2021-11-25 06:34
(2)
Korki to problem każdego dużego miasta. I nas nie jest jeszcze aż tak źle, ale pomysł z rowerem polecam- wyjdzie na zdrowie.
- 15 3
-
2021-11-25 07:07
(1)
Nie jest zle bo mieszkasz na Zabiance, Morenie .... po drugiej stronie obwodnicy dzieki temu ze Pan Adamowicz twierdzil ze nie potrzeba 2 pasow na Spacerowej i tramwaj tez niepotrzebny, a pozwolen na budowe wydawal wiecej niz w Gdansku jest teraz tragedia.
- 12 8
-
2021-11-25 16:08
O co chodzi z tymi pasami
tyle, że więcej aut się zmieści, a wszystkie będą i tak stały w korku, bo wyloty są nieprzejezdne. Szczególnie od strony Osowy ktoś wiął w łapę za aspołeczne rozwiązanie, gdzie autobus i centrum handlowe mają prawo blokować ruch.
- 1 2
-
2021-11-25 08:42
(1)
Beda. Do takiego miejsca jedzie sie kilka razy w zyciu, czesto pokonujac kilkaset km. Ludzie z prowincji beda wstawali w srodku nocy i beda sie rano zjezdzali zeby moc zaparkowac i nie stac w kolejce. Ten park powinien byc zbudowany gdzies za Tczewem przy zjezdzie z A1 a nie tutaj. Oferowane tam miejsca pracy nie beda atrakcyjne dla trojmieszczan a jedyne co bedziemy z tego mieli to kolejne tysiace samochodow.
- 9 4
-
2021-11-25 20:54
Miliony samochodów
Może nawet bilboardy.
- 0 0
-
2021-11-24 22:27
(1)
I swoje teorie piszesz na podstawie czego?
Ja powiem że korek będzie od bramek A1, albo zaszalejmy, od Torunia!!!- 21 5
-
2021-11-25 06:07
Po co się ograniczać? Od samej Łodzi będzie ten korek, a z drugiej strony będzie się zaczynał w Szczecinie.
- 11 1
-
2021-11-25 00:43
korki to będą latem, zwłaszcza w weekendy kiedy wszyscy jadą albo wracają z nad morza
- 12 1
-
2021-11-25 06:15
Ojej (5)
Już smród nie starcza, teraz park przeszkadza. Kupiliście apartamenty na jakiś prestige parkach, a prawda jest taka że to najtańsze działki. Może tak dla odmiany liczyli byśmy się z interesem ogółu? Za chwilę mieszkańcy grunwaldzkiej powiedzą ze hałas aut jest za duży i ma być ograniczenie do 20..
- 16 13
-
2021-11-25 06:38
(2)
Masz rację. Budowali się w Osowej bo tańsze działki a teraz narzekają. To jak ci co pobudowali się w okolicach lotniska. Przeszkadza im hałas samolotów. Jak się budowali nie wiedzieli że od lat jest tam lotnisko?
- 18 11
-
2021-11-25 09:59
(1)
ale ty jeteś głupi to kup sobie działkę w osowej ciekawe czy będzie cię stać
- 2 7
-
2021-11-25 14:37
Postawienie domu na obrzeżach jest tańsze niż zakup mieszkania w Centrum.
Tyle, że ludzie kupują mieszkania bo to proste, wygodne i szybkie.
- 2 0
-
2021-11-25 12:18
(1)
Frajerzy ze slumsów z tzw centrum się odezwali.
Nie ma znaczenia gdzie są te osiedla. Znaczenie ma tylko fakt, jak wielki negatywny wpływ będzie mieć podobny park na i tak już zbyt wysokie natężenie ruchu na drogach dojazdowych do miasta i w drugą stronę. A będzie miał ogromnie negatywny, to wiadome. Wiec szydera na bok.- 1 2
-
2021-11-25 13:50
To jako okoliczny mieszkaniec postaraj sie zmniejszac natezenie, ja obwodnicy unikam.
- 1 2
-
2021-11-25 07:51
teraz o 8 rano wszystkie dzieci do Majlandu ??????????
- 4 0
-
2021-11-25 08:19
właśnie budowanie takim miejsc w szczerym polu powoduje korki bo trzeba tam dojechać. (1)
takie parki powinny powstawać w miastach, żeby był do nich łatwy dojazd zbiorkomem
- 3 7
-
2021-11-25 08:45
Zbiorkom to utopia. Trzeba sie z tym wreszcie pogodzic. Jedyne co moze mu pomoc to bieda ale mysle, ze nikt tego nie chce.
- 2 4
-
2021-11-25 09:34
Tam jest szczere pole do tego dookoła bardziej niz osiedla sa tereny przemysłowe
- 4 1
-
2021-11-25 11:31
tam nie ma blisko osiedli mieszkaniowych
tylko tereny przemysłowo-składowe, w większości niezabudowane jeszcze.
Czyż nie tak wygląda "szczere pole?- 3 1
-
2021-11-25 14:21
Korek w weekendy?
- 0 0
-
2021-11-25 14:37
...
W szczerym polu ma być przyroda. A nie jakiś park. Dość samochodów wjeżdżających w każdy zakątek świata. Ludzie niech siedzą i gnieżdżą się w miastach.
- 1 0
-
2021-11-24 20:36
(4)
Potrzebne to w tamtym miejscu jak drzwi w lesie. Więcej szkody niż pożytku. Miasto pozwala na budowę a od paraliżu komunikacyjnego umyje jak zwykle ręce. Czy tylko ja mam wrażenie że w Gdańsku inwestycje planuje się bez ładu i składu?
- 67 26
-
2021-11-25 01:40
Tylko
Ty
- 4 3
-
2021-11-25 08:33
A gdzie niby takie rzeczy mają powstawać jak nie przy obwodnicy? Miejsce idealne, nie rozumiem szumu (1)
- 6 3
-
2021-11-25 14:23
To jest obwodnica juz tylko z nazwy, a takie obiekty trzeba stawiac na jakims polu, nie w aglomeracjach.
- 0 2
-
2021-11-25 10:15
przecież te barany co gdańskiem żądzą nie mają mózgu jakie korki zabierzemy jeszcze jeden pas na obwodnicy wtedy będzie ok tak jak grunwaldzka halera wita stwosza i wiele innych
- 0 0
-
2021-11-24 20:39
Opinia wyróżniona
Ten park to jest prawdopodobnie jedyną szansa na poprawę infrastruktury drogowej w tej zapomnianej przez Boga i ludzi dzielnicy. (12)
No, ale blokujmy co się da... Kładki, remonty ul. Kielnieńskiej, parkingi przy PKM, rondo turbinowe obok Selgrosa. Żyjmy tak sobie na betonowych płytach imitujących drogi i utrudniajmy inwestycje w dzielnicy - no chyba, że kolejna Biedronka - te są zawsze na plusie.
- 51 31
-
2021-11-24 20:50
(10)
Konkretnie
Jak poprawi?
Przebudują obwodnicę?
Dorośnij- 8 12
-
2021-11-24 20:57
Tak jest plan poszezenia obwodnicy o dodatkowe dwa pasy (9)
Wszystkie wiadukty są już pod takie poszerzenie przygotowywane. Te które nie są będą zburzone jak te dwa w Osowej np. Rezerwy terenowe już są zrobione od strony owczarni działki ROD są po likwidowane graniczące z droga.
- 6 4
-
2021-11-24 21:02
(7)
Oczywiście te koszty to po stronie miasta? Wszystko po to aby inwestor miał ruch w interesie. Publiczne koszty - prywatne zyski.
- 5 5
-
2021-11-24 22:07
Nie będzie tego parku to ludzie pojadą do Niemiec (2)
nabijać kasę twoim wrogom, podatki zostaną w Niemczech i będą utrzymywać z tego uchodźców. Chociaż zakupując 200 limuzyn w zeszłym roku od BMW jacy to patrioci? Pejsowi i Skromni.
- 4 3
-
2021-11-24 23:13
To niech jadą. Zarobimy na paliwie:) (1)
A tak w ogóle, to ten Park jakiś taki belgijski chyba, c'nie? A na podatki tak się nie nastawiaj, bo będą niskie pensje dla młodych, którzy są zwolnieni z zusu. A CIT zapłacą jak wszystkie korporacje w tym pięknym kraju.
- 2 6
-
2021-11-25 06:19
C'tak.
- 1 0
-
2021-11-24 22:19
Więc twierdzisz, że region na tym nie skorzysta? (1)
Miejsca pracy, umowy dla dostawców lokalnych, podatek od gruntu ...
- 9 1
-
2021-11-24 22:56
Akurat. Prawdziwe zyski wyjadą stąd. A umowy o pracę będą smieciowe.
- 0 5
-
2021-11-25 06:18
(1)
Nie, najlepiej żeby inwestor poszerzył obwodnicę, a potem nie wybudował parku rozrywki, przeprosił i się zwinał. W końcu chcecie tej szerszej obwodnicy czy nie, bo już się pogubiłam?...
- 1 1
-
2021-11-25 08:12
Jak mawia klasyk z ul. Szkolnej w Białymstoku:
Niech nie będzie niczego.
- 1 0
-
2021-11-24 21:11
I kto za to zapłaci?
Właściciel tej tandety czy GDDKiA czyli my?
Choć i tak szybko to się nie wydarzy- 2 5
-
2021-11-25 18:10
Mieszkańcy w pobliżu choćby energylandii raczej zauważają szansę i korzyści nas Osowej zaś tylko problemy
Tyle w temacie
- 0 0
-
2021-11-24 20:43
Miś na miarę naszych możliwości (4)
Które są jak widać cienkie jak barszcz - do prawdziwego parku rozrywki jeździmy do Małopolski, a do aquaparku na Litwę lub pod Berlin.
- 32 20
-
2021-11-24 22:00
Teraz jest Suntago - bliżej niż Tropical Island (2)
w którym byłem 2 razy. Tatralandia albo ten w Sopocie lub w Bukowinie Tatrzańskiej to przy Tropicalu lub Suntago to bobek z pod ogona ratlerka.
- 4 3
-
2021-11-25 08:14
"Z pod"? (1)
- 4 0
-
2021-11-25 08:25
To taki nowy rodzaj i-poda, chyba...
- 2 0
-
2021-11-25 12:37
bo d**ilom nie pasuje by wybudowac to na miejscu - dajmy zarobic gebelsowi -tak lepiej zgodnie z mysla patriotyczną , poza tym lidl biedronka , kaufland ...patrioci , chyba idioci a nie patrioci...a drodzy patrioci , sałatkorzeca robi zrzute na opłatę za marsz - chyba nie odmówicie pierwszej "damie z klasa"
- 0 0
-
2021-11-24 20:45
Pfff co to ma być. (20)
Większość ludzi (przynajmniej tutaj) zachwyca się że mieszka w wielkim mieście, nabija się z innych że przyjechali z tych słynnych Bartoszyc, a sami zachowują się jakby z wiochy nie wyjechali nawet do sklepu i nie rozumie tego że istotą dużego miasta jest ciągły rozwój.
- 78 35
-
2021-11-24 20:54
(6)
Jasne. Łykać wszystko co władza wymyśli bez względu na konsekwencje. Mieszkańcom, jak piszesz, wielkiego miasta zależy przede wszystkim na dogodnym dojezdzie do pracy i ogólnie sprawnej komunikacji. Parki rozrywki to rzecz wtórna.
- 7 17
-
2021-11-24 21:56
do jakiej pracy? (1)
jak tutaj każda inwestycja jest dla mieszkańców beee - bo będą korki
- 9 2
-
2021-11-24 22:20
Dziwny komentarz. Nie wiesz ze ludzie jeżdżą do pracy? Obwodnicą i nie tylko. Jak pracujesz w domu albo chodzisz pieszo to masz super. Ale większość tak nie ma i martwi się jak będą dojeżdżać i czy dojazd nie wydłuży się z pół godziny do np godziny.
- 3 6
-
2021-11-24 22:22
Niech przestaną w ogóle budować, a do pracy będziemy jeździć do Pierdziszewa (3)
I też będziemy stać w korku, tylko że jeszcze dłużej.
- 6 4
-
2021-11-24 22:25
(2)
Fajne ambicje. Praca na karuzeli w parku rozrywki.
- 2 7
-
2021-11-24 23:24
Twoje miejsce pracy istnieje od zarania dziejów?
Ktoś tam znajdzie pracę i się będzie z tego cieszył.
- 4 2
-
2021-11-25 06:25
Mniej niż zero
Myślisz może, że więcej coś znaczysz, bo masz rozum, dwie ręce i chęć, twoje miejsce na zemi tłumaczy zaliczona matura na pięć...
- 4 0
-
2021-11-24 21:18
(7)
Ten park to kicz straszny, ale skoro komuś jest to potrzebne do szczęścia, to może mieć i 25 ha. Nie truje, nie hałasuje, korków nie generuje, a za to jakieś miejsca pracy stworzy i podatki zapłaci.
- 4 9
-
2021-11-24 21:25
(6)
Tam nie będzie normalnych miejsc pracy a podatki zapłaci w macierzystym kraju a nie u nas naiwniaku.
- 7 7
-
2021-11-24 21:58
Nie wszystkie. Podatek od nieruchomości (2)
akcyzę z prądu, wody, paliwa, zusy i 23% vatu z biletu pójdzie do budżetu. Mało?
- 9 1
-
2021-11-24 22:21
Mało. Bo największy podatek jest od zysku i on wyjedzie z Polski.
- 0 2
-
2021-11-25 01:08
tylko, że z wymienionych powyżej "podatków" nic nie trafi do miasta (oprócz podatku od nieruchomości..........chociaż w nowym ładzie to też do końca nie jest pewne)
- 3 0
-
2021-11-24 22:24
A jakie to jest normalne miejsce pracy? (2)
Pierdzenie w stołek w SSP za pieniądze podatnika bo mamusia z legitymacją jedynej słusznej partii załatwiła?
- 3 1
-
2021-11-24 22:49
(1)
Nie. Chociażby na umowę o pracę a nie smieciówka za najniższą krajową bo zagraniczny inwestor musi zarobić więcej niż u siebie w kraju gdzie na takie cos państwo nie pozwala.
- 0 3
-
2021-11-24 23:24
Śmieciówki to mają w TVP dezInfo i nie marudzą.
- 3 0
-
2021-11-24 21:22
To zacznijmy ten rozwój od rozbudowy sieci dróg.
- 6 3
-
2021-11-24 21:52
On ważny bo ma pewnie tylko kolegę w domu
- 1 2
-
2021-11-24 21:57
To jeszcze nie wszystko. Mieszkają 300 m (1)
od ruchliwej obwodnicy - jazda cały dzień w dwie strony, hałas nawet w nocy i walczą z nowym. Wg mnie hałasy z tego Majapark nawet nie będą słyszalne ....
- 6 2
-
2021-11-24 22:22
Super. Więc dołożyć im jeszcze tartak najlepiej bo to wiele nie pogorszy.
- 3 3
-
2021-11-25 05:50
Jakie to wielkie miasto, prowincjonalna dziura cały śmieszny gdansk,urodziłem się tutaj ale nie żałuję że od kilku lat uciekłem z tego smierdxacago miasteczka
- 0 2
-
2021-11-24 20:47
Przeszkadza? Myślę że mieszkańcy Szadółek i okolic (1)
z chęcią pójdą na wymianę inwestycji.
- 30 6
-
2021-11-25 14:42
nie chca parku rozrywki to bedzie wysypisko i stacja benzynowa :)
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.