• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Majaland? Tak, ale nie większy niż w projekcie

Ewelina Oleksy
24 listopada 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Ile można budować 150 metrów drogi?
Majaland w Kownatach przez trzy lata działalności powiększył swoją powierzchnię dwukrotnie. Mieszkańcy i radni z Osowej obawiają się, że w Gdańsku będzie podobnie. Majaland w Kownatach przez trzy lata działalności powiększył swoją powierzchnię dwukrotnie. Mieszkańcy i radni z Osowej obawiają się, że w Gdańsku będzie podobnie.

Wniosek o zmiany w planie zagospodarowania przestrzennego, uniemożliwiające rozbudowę parku rozrywki Majaland w Osowej, złożył do władz Gdańska miejski radny Karol Ważny. Urzędnicy zapowiadają, że taką możliwość przeanalizują. W Kownatach, gdzie podobny park już działa, jego powierzchnia zwiększyła się dwukrotnie od czasu oddania do użytku.



Czy obawy o rozbudowę Majalandu w Gdańsku są uzasadnione?

Plany budowy parku rozrywki Majaland przy węźle OwczarniaMapka od samego początku budzą duże emocje wśród mieszkańców Osowej.

Obawiają się oni m.in., że inwestycja spotęguje i tak dokuczliwe w tej części miasta korki oraz spowoduje hałas w okolicy. Park rozrywki powstanie ok. 500 metrów od najbliższych domów.

Kilka tygodni temu odbyło się spotkanie z mieszkańcami , podczas którego przedstawiciele inwestora, belgijskiej firmy Plopsa, próbowali przekonać osowian do tej inwestycji.

Raczej się to nie udało się, a mieszkańcy po spotkaniu opublikowali obszerny list otwarty , w  którym podtrzymują swoje racje.

Inwestor Majalandu ma pozwolenie na budowę w Osowej od pół roku. Firma nie podała jeszcze terminu rozpoczęcia prac.

Wybudowanie całego parku ma zająć 14 miesięcy. Majaland ma mieć powierzchnię ok. 5 ha, z czego 1 ha zajmie budynek, a kolejne hektary przeznaczone będą na strefę atrakcji na świeżym powietrzu.

Wniosek o zablokowanie możliwości rozbudowy Majalandu



Do władz Gdańska wpłynął tymczasem wniosek miejskiego radnego KO Karola Ważnego. Postuluje on przystąpienie do zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenu Majalandu. Chodzi o uniemożliwienie rozbudowy parku, po realizacji projektu, na który inwestor ma już pozwolenie na budowę.

Zobacz też:

Osowa: nie będzie planu, który miał uporządkować dzielnicę



Podkreślmy - nie chodzi o zablokowanie inwestycji, tylko o to, by już po jej wybudowaniu nie można jej było powiększać o teren kolejnych, okolicznych działek.

- Zawnioskowałem o to w związku z protestami części mieszkańców Osowy. Co prawda zgodnie z publicznymi deklaracjami składanymi przez inwestora parku rozrywki, na razie nie planuje on pozyskania prawa do kolejnych gruntów i nie zamierza w przyszłości rozbudowywać parku Majaland, ale wielu mieszkańców oczekuje również wprowadzenia formalnego ograniczenia dla rozbudowy, by całkowicie zapobiec takim planom w przyszłości przez tego lub innego inwestora - tłumaczy Karol Ważny.
Wizualizacja zewnętrznej części parku rozrywki Majaland w Warszawie. Bliźniacze obiekty mają powstać też w Gdańsku.
Wizualizacja zewnętrznej części parku rozrywki Majaland w Warszawie. Bliźniacze obiekty mają powstać też w Gdańsku.

Majaland Kownaty podwoił swoją wielkość w trzy lata od otwarcia



Karol Ważny uważa, że zmiana planu zagospodarowania, czyli wpisanie do niego odpowiednich ograniczeń, pozwoliłoby uniknąć sytuacji takiej jak w Kownatach. Tam, w ciągu trzech lat działalności, czyli od otwarcia w 2018 r., park rozrywki podwoił swoją wielkość.

W ubiegłym roku otwarto nową strefę "Wickieland" z dwiema nowymi atrakcjami. Latem tego roku kolejną nową strefę "Super Wings" z atrakcjami i towarzyszącym im punktem gastronomicznym.

Zorganizuj dziecku dobrą zabawę w Trójmieście - oni pomogą



- Mieszkańcy Osowej od początku mieli obawy, które ja podzielam, że w Gdańsku może się ziścić scenariusz z Kownat. Tam też Majaland zaczynał od takiej wielkości, jak planowana w Gdańsku, a z biegiem lat park się rozrastał. Dopóki ograniczenia z tym związane nie zostaną wpisane do planu zagospodarowania, nie będzie pewności, że inwestor nie dokupi kolejnych działek i nie przystąpi do rozbudowy - wskazuje radny Karol Ważny.
Zwłaszcza, że w Osowej jest gdzie się rozbudowywać. Działki obok tych kupionych pod budowę Majalandu stoją puste i należą do tego samego właściciela, co te sprzedane już inwestorowi parku rozrywki.

Wpisanie ograniczeń do planu pozwoliłoby już teraz uciąć wszelkie dywagacje w tym temacie.

Film z Majalandu w Kownatach. Podobny park ma powstać w Osowej

Miasto podejmie decyzję po analizie



Władze Gdańska informują, że wniosek o zmianę planu zagospodarowania, mający na celu uniemożliwienie ewentualnej rozbudowy Majalandu, zostanie rozpatrzony "po uprzedniej analizie pod kątem zasadności przystąpienia do zmiany planu."

- Rozpatrywanie napływających wniosków odbywa się cyklicznie - dwa razy do roku. Najbliższy termin rozpatrywania ich przewidywany jest w styczniu 2022 roku - wskazuje Piotr Grzelak, wiceprezydent Gdańska - Jednocześnie na początku roku tworzony jest plan pracy Biura Rozwoju Gdańska na rok bieżący. W rocznym harmonogramie przystąpień do nowych planów miejscowych brane są pod uwagę w szczególności: stopień, w jakim podjęty plan będzie umożliwiał realizację interesów publicznych, kolejność składania wniosków oraz ich ilość z danego rejonu - wyjaśnia i dodaje, że gdy decyzja ws. propozycji radnego zapadnie, zostanie on o niej powiadomiony na piśmie.
- Wiem, że kolejka do przystąpień do nowych planów jest długa, ale mocno liczę na przychylne rozpatrzenie mojego wniosku - mówi na to radny Karol Ważny.
Majaland w Gdańsku ma być mniejszy niż ten w Kownatach

Majaland to park rozrywki z atrakcjami głównie dla młodszych dzieci. Majaland to park rozrywki z atrakcjami głównie dla młodszych dzieci.
Gdański Majaland w liczbach:

  • powierzchnia parku 25 tys. m kw. (hala z całorocznymi atrakcjami - ok. 10 tys. m kw. oraz instalacje pod gołym niebem - również ok. 10 tys. m kw.),
  • powierzchnia parkingu 25 tys. m kw. - 770 miejsc parkingowych (w tym miejsca dla autokarów i osób niepełnosprawnych),
  • ok. 300 tys. odwiedzających rocznie.

Opinie (228) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • (18)

    Jeśli tylko miasto ogarnie problemy z komunikacją to why not?A tak naprawdę zaiste nie wiem kto miał pomysł aby park rozrywki powstał w mieście...komedyja.Jakby mało miejsca mieli na obrzeżach.

    • 49 24

    • (1)

      Skoro miasto pozwala i nie daje odporu takim pomysłom to tak jest. Prywatny inwestor patrzy tylko na swoje zyski a nie na dobro okolicznych mieszkańców.

      • 12 6

      • Ja Dr Svencjusz jestem za a nawet przeciw. Jeżeli Majland przedstawi ekspertyzę że jogurt malinowy jest lepszy to jestem za.

        A tak to trąba trąbi wieś się pali a ja idę dalej.

        • 2 1

    • Jakim mieście? To Osowa. (6)

      Dzielnica, gdzie kilkanaście lat temu było podobne pogłowie krów co mieszkańców. Sypialnia Trójmiasta, gdzie wszelkie inwestycje są bojkotowane.

      • 25 10

      • (4)

        Skoro miasto pozwoliło na rozbudowę tej dzielnicy i zwiększyło "poglowie" ludzi to powinno też zadbać o odpowiednią infrastrukturę drogową. Sami emeryci tam nie mieszkają.

        • 15 8

        • To dlaczego pogłowie nie chciało polaczenia (1)

          obwodnicy z Chwaszczynie, aby nowa droga była krótsza? Dlaczego nowy węzeł drogowy robi się w Gdyni, przez co połączenie A1 z nowo budowaną obwodnicą będzie dłuższe. I tak będą jeździć przez Osowe robiąc takie korki, jakich w PL nikt nie widział. Smog w Osowie będzie większy jak na całym Śląsku i Krakowie razem.

          • 13 1

          • W Osowie? Kolejny słoik który nie ogarnia dzielnic.

            • 0 2

        • Slucham? (1)

          Nie musiales tam kupiwac mieszkania , czy domu bo ranszy , to nie miasto powinno zadvac o infrastrukture tylko developer , ktiry wnisnol tam ile die da

          • 4 2

          • Nie pisz jak jedziesz bo a.) nie wychodzi Tobie b.) zabijesz kogoś

            • 0 0

      • jakie inwestycje ???????

        • 0 1

    • W mieście?

      Z tego co pamiętam, Osowa to właśnie obrzeża tego miasta...

      • 18 2

    • W mieście? Na Długiej będą budować?

      Przecież to są obrzeża miasta gamoniu.

      • 13 4

    • A Osowa to niby co jak jie obrzeża? Toż to koniec Gdańska i bardzo dobra lokalizacja dla takiego obiektu.

      • 14 4

    • (2)

      Nie tylko w mieście, ale i przy bezpośredniej granicy z parkiem krajobrazowym. Nikt nie pomyślał o wpływie na przyrodę, na zwierzęta, ptaki...
      Może czas zwrócić się do TSUE?
      Maciek, Maja gdzie jesteście?

      • 2 5

      • Nie dosc ze obwodnica tam jest pozbawiona ekranow akustycznych

        to jeszcze teraz ten cyrk Majaland.Kto jest za to odpowiedzialny??

        • 0 4

      • Ja myślę że sprawą powinien zająć się Trybunał Konstytucyjny Przyłębskiej !

        • 2 0

    • A ja mowie tak

      Budowac budowac budowac budowac.

      • 1 0

    • Centrum..

      A czy Osowa to centrum czy obrzeże, miszczu krytyki...

      • 1 0

    • Osowa _ to są właśnie peryferie miasta!!

      • 0 0

  • Nie no pewnie.... niech złoży jeszcze wniosek o wyburzenie Długiej bo docelowo tam dotrą:)

    Ciekawe czemu zwykły Kowalski nie ma takiej siły przebicia i co na to CBA?:)

    • 24 23

  • Rozbudowę? To budowa już ruszyła?

    • 18 9

  • Opinia wyróżniona

    (6)

    Najpierw 3 pasy od Karczemek do Karwin na obwodnicy plus spacerowa 2 pasy w każdą stronę z tunelem pod pachołkiem. Wtedy może się rozrastać

    • 161 45

    • Tylko 3 pasy ? (3)

      Odrazu niech robią 8

      • 6 7

      • (2)

        I dlaczego od Karczemek do Karwin? Bo ty tym odcinkiem jeździsz? A co z odcinkiem Karwiny - Chylonia?

        • 6 4

        • (1)

          Generalnie to cała obwodnica powinna byc poszerzona. Jednak póki co Karwiny zyskaja mega węzeł, więc w teorii ruch w kierunku Chyloni powinien sie zmniejszyć .

          • 7 1

          • Dzięki za wyjaśnienie. Choć obawiam się że to jednak bardziej teoria.

            • 4 1

    • I średnia hawajska dla kazdego

      • 13 0

    • Tylko tyle? ja proponuję 10-20 pasów, powycinać wszystkie lasy, zlikwidować trawniki, skwery, a co tam, jak już to z grubej rury od razu, żeby jaśnie panstwo kierofczyki mogli do woli zanieczyszczać środowisko

      • 5 6

  • Opinia wyróżniona

    (26)

    Nie zazdroszczę,teraz rano korek jest od Matarni do Owczarni a będzie od Szadółek....Bardzo przykre że decyzje zapadły bez konsultacji społecznych. Takie parki powinny być budowne w szczerym polu a nie blisko osiedli mieszkalnych. Jestem zawiedziony postawą władz miasta .

    • 203 108

    • Jooooo.. bo na bank o 6tej rano będą tłumy do parku rozrywki ciągnąć o_O (9)

      • 54 17

      • ale do pracy będą ciągnąć (2)

        myślisz, że ile osób będzie tam pracować?

        • 15 32

        • Milion!!!

          • 28 8

        • tylko że "w drugą stronę" będą ciągnąć

          • 1 1

      • Nie do końca (3)

        Racja o 6 rano to może i nie, ale o 17, 18, 19 na 100%. To co się dzieje w Trójmieście z korkami skłania mnie do sprzedaży auta i zakupu roweru (nawet tego elektrycznego).

        • 18 8

        • (2)

          Korki to problem każdego dużego miasta. I nas nie jest jeszcze aż tak źle, ale pomysł z rowerem polecam- wyjdzie na zdrowie.

          • 15 3

          • (1)

            Nie jest zle bo mieszkasz na Zabiance, Morenie .... po drugiej stronie obwodnicy dzieki temu ze Pan Adamowicz twierdzil ze nie potrzeba 2 pasow na Spacerowej i tramwaj tez niepotrzebny, a pozwolen na budowe wydawal wiecej niz w Gdansku jest teraz tragedia.

            • 12 8

            • O co chodzi z tymi pasami

              tyle, że więcej aut się zmieści, a wszystkie będą i tak stały w korku, bo wyloty są nieprzejezdne. Szczególnie od strony Osowy ktoś wiął w łapę za aspołeczne rozwiązanie, gdzie autobus i centrum handlowe mają prawo blokować ruch.

              • 1 2

      • (1)

        Beda. Do takiego miejsca jedzie sie kilka razy w zyciu, czesto pokonujac kilkaset km. Ludzie z prowincji beda wstawali w srodku nocy i beda sie rano zjezdzali zeby moc zaparkowac i nie stac w kolejce. Ten park powinien byc zbudowany gdzies za Tczewem przy zjezdzie z A1 a nie tutaj. Oferowane tam miejsca pracy nie beda atrakcyjne dla trojmieszczan a jedyne co bedziemy z tego mieli to kolejne tysiace samochodow.

        • 9 4

        • Miliony samochodów

          Może nawet bilboardy.

          • 0 0

    • (1)

      I swoje teorie piszesz na podstawie czego?
      Ja powiem że korek będzie od bramek A1, albo zaszalejmy, od Torunia!!!

      • 21 5

      • Po co się ograniczać? Od samej Łodzi będzie ten korek, a z drugiej strony będzie się zaczynał w Szczecinie.

        • 11 1

    • korki to będą latem, zwłaszcza w weekendy kiedy wszyscy jadą albo wracają z nad morza

      • 12 1

    • Ojej (5)

      Już smród nie starcza, teraz park przeszkadza. Kupiliście apartamenty na jakiś prestige parkach, a prawda jest taka że to najtańsze działki. Może tak dla odmiany liczyli byśmy się z interesem ogółu? Za chwilę mieszkańcy grunwaldzkiej powiedzą ze hałas aut jest za duży i ma być ograniczenie do 20..

      • 16 13

      • (2)

        Masz rację. Budowali się w Osowej bo tańsze działki a teraz narzekają. To jak ci co pobudowali się w okolicach lotniska. Przeszkadza im hałas samolotów. Jak się budowali nie wiedzieli że od lat jest tam lotnisko?

        • 18 11

        • (1)

          ale ty jeteś głupi to kup sobie działkę w osowej ciekawe czy będzie cię stać

          • 2 7

          • Postawienie domu na obrzeżach jest tańsze niż zakup mieszkania w Centrum.

            Tyle, że ludzie kupują mieszkania bo to proste, wygodne i szybkie.

            • 2 0

      • (1)

        Frajerzy ze slumsów z tzw centrum się odezwali.
        Nie ma znaczenia gdzie są te osiedla. Znaczenie ma tylko fakt, jak wielki negatywny wpływ będzie mieć podobny park na i tak już zbyt wysokie natężenie ruchu na drogach dojazdowych do miasta i w drugą stronę. A będzie miał ogromnie negatywny, to wiadome. Wiec szydera na bok.

        • 1 2

        • To jako okoliczny mieszkaniec postaraj sie zmniejszac natezenie, ja obwodnicy unikam.

          • 1 2

    • teraz o 8 rano wszystkie dzieci do Majlandu ??????????

      • 4 0

    • właśnie budowanie takim miejsc w szczerym polu powoduje korki bo trzeba tam dojechać. (1)

      takie parki powinny powstawać w miastach, żeby był do nich łatwy dojazd zbiorkomem

      • 3 7

      • Zbiorkom to utopia. Trzeba sie z tym wreszcie pogodzic. Jedyne co moze mu pomoc to bieda ale mysle, ze nikt tego nie chce.

        • 2 4

    • Tam jest szczere pole do tego dookoła bardziej niz osiedla sa tereny przemysłowe

      • 4 1

    • tam nie ma blisko osiedli mieszkaniowych

      tylko tereny przemysłowo-składowe, w większości niezabudowane jeszcze.
      Czyż nie tak wygląda "szczere pole?

      • 3 1

    • Korek w weekendy?

      • 0 0

    • ...

      W szczerym polu ma być przyroda. A nie jakiś park. Dość samochodów wjeżdżających w każdy zakątek świata. Ludzie niech siedzą i gnieżdżą się w miastach.

      • 1 0

  • (4)

    Potrzebne to w tamtym miejscu jak drzwi w lesie. Więcej szkody niż pożytku. Miasto pozwala na budowę a od paraliżu komunikacyjnego umyje jak zwykle ręce. Czy tylko ja mam wrażenie że w Gdańsku inwestycje planuje się bez ładu i składu?

    • 67 26

    • Tylko

      Ty

      • 4 3

    • A gdzie niby takie rzeczy mają powstawać jak nie przy obwodnicy? Miejsce idealne, nie rozumiem szumu (1)

      • 6 3

      • To jest obwodnica juz tylko z nazwy, a takie obiekty trzeba stawiac na jakims polu, nie w aglomeracjach.

        • 0 2

    • przecież te barany co gdańskiem żądzą nie mają mózgu jakie korki zabierzemy jeszcze jeden pas na obwodnicy wtedy będzie ok tak jak grunwaldzka halera wita stwosza i wiele innych

      • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Ten park to jest prawdopodobnie jedyną szansa na poprawę infrastruktury drogowej w tej zapomnianej przez Boga i ludzi dzielnicy. (12)

    No, ale blokujmy co się da... Kładki, remonty ul. Kielnieńskiej, parkingi przy PKM, rondo turbinowe obok Selgrosa. Żyjmy tak sobie na betonowych płytach imitujących drogi i utrudniajmy inwestycje w dzielnicy - no chyba, że kolejna Biedronka - te są zawsze na plusie.

    • 51 31

    • (10)

      Konkretnie
      Jak poprawi?
      Przebudują obwodnicę?
      Dorośnij

      • 8 12

      • Tak jest plan poszezenia obwodnicy o dodatkowe dwa pasy (9)

        Wszystkie wiadukty są już pod takie poszerzenie przygotowywane. Te które nie są będą zburzone jak te dwa w Osowej np. Rezerwy terenowe już są zrobione od strony owczarni działki ROD są po likwidowane graniczące z droga.

        • 6 4

        • (7)

          Oczywiście te koszty to po stronie miasta? Wszystko po to aby inwestor miał ruch w interesie. Publiczne koszty - prywatne zyski.

          • 5 5

          • Nie będzie tego parku to ludzie pojadą do Niemiec (2)

            nabijać kasę twoim wrogom, podatki zostaną w Niemczech i będą utrzymywać z tego uchodźców. Chociaż zakupując 200 limuzyn w zeszłym roku od BMW jacy to patrioci? Pejsowi i Skromni.

            • 4 3

            • To niech jadą. Zarobimy na paliwie:) (1)

              A tak w ogóle, to ten Park jakiś taki belgijski chyba, c'nie? A na podatki tak się nie nastawiaj, bo będą niskie pensje dla młodych, którzy są zwolnieni z zusu. A CIT zapłacą jak wszystkie korporacje w tym pięknym kraju.

              • 2 6

              • C'tak.

                • 1 0

          • Więc twierdzisz, że region na tym nie skorzysta? (1)

            Miejsca pracy, umowy dla dostawców lokalnych, podatek od gruntu ...

            • 9 1

            • Akurat. Prawdziwe zyski wyjadą stąd. A umowy o pracę będą smieciowe.

              • 0 5

          • (1)

            Nie, najlepiej żeby inwestor poszerzył obwodnicę, a potem nie wybudował parku rozrywki, przeprosił i się zwinał. W końcu chcecie tej szerszej obwodnicy czy nie, bo już się pogubiłam?...

            • 1 1

            • Jak mawia klasyk z ul. Szkolnej w Białymstoku:

              Niech nie będzie niczego.

              • 1 0

        • I kto za to zapłaci?
          Właściciel tej tandety czy GDDKiA czyli my?
          Choć i tak szybko to się nie wydarzy

          • 2 5

    • Mieszkańcy w pobliżu choćby energylandii raczej zauważają szansę i korzyści nas Osowej zaś tylko problemy

      Tyle w temacie

      • 0 0

  • Miś na miarę naszych możliwości (4)

    Które są jak widać cienkie jak barszcz - do prawdziwego parku rozrywki jeździmy do Małopolski, a do aquaparku na Litwę lub pod Berlin.

    • 32 20

    • Teraz jest Suntago - bliżej niż Tropical Island (2)

      w którym byłem 2 razy. Tatralandia albo ten w Sopocie lub w Bukowinie Tatrzańskiej to przy Tropicalu lub Suntago to bobek z pod ogona ratlerka.

      • 4 3

      • "Z pod"? (1)

        • 4 0

        • To taki nowy rodzaj i-poda, chyba...

          • 2 0

    • bo d**ilom nie pasuje by wybudowac to na miejscu - dajmy zarobic gebelsowi -tak lepiej zgodnie z mysla patriotyczną , poza tym lidl biedronka , kaufland ...patrioci , chyba idioci a nie patrioci...a drodzy patrioci , sałatkorzeca robi zrzute na opłatę za marsz - chyba nie odmówicie pierwszej "damie z klasa"

      • 0 0

  • Pfff co to ma być. (20)

    Większość ludzi (przynajmniej tutaj) zachwyca się że mieszka w wielkim mieście, nabija się z innych że przyjechali z tych słynnych Bartoszyc, a sami zachowują się jakby z wiochy nie wyjechali nawet do sklepu i nie rozumie tego że istotą dużego miasta jest ciągły rozwój.

    • 78 35

    • (6)

      Jasne. Łykać wszystko co władza wymyśli bez względu na konsekwencje. Mieszkańcom, jak piszesz, wielkiego miasta zależy przede wszystkim na dogodnym dojezdzie do pracy i ogólnie sprawnej komunikacji. Parki rozrywki to rzecz wtórna.

      • 7 17

      • do jakiej pracy? (1)

        jak tutaj każda inwestycja jest dla mieszkańców beee - bo będą korki

        • 9 2

        • Dziwny komentarz. Nie wiesz ze ludzie jeżdżą do pracy? Obwodnicą i nie tylko. Jak pracujesz w domu albo chodzisz pieszo to masz super. Ale większość tak nie ma i martwi się jak będą dojeżdżać i czy dojazd nie wydłuży się z pół godziny do np godziny.

          • 3 6

      • Niech przestaną w ogóle budować, a do pracy będziemy jeździć do Pierdziszewa (3)

        I też będziemy stać w korku, tylko że jeszcze dłużej.

        • 6 4

        • (2)

          Fajne ambicje. Praca na karuzeli w parku rozrywki.

          • 2 7

          • Twoje miejsce pracy istnieje od zarania dziejów?

            Ktoś tam znajdzie pracę i się będzie z tego cieszył.

            • 4 2

          • Mniej niż zero

            Myślisz może, że więcej coś znaczysz, bo masz rozum, dwie ręce i chęć, twoje miejsce na zemi tłumaczy zaliczona matura na pięć...

            • 4 0

    • (7)

      Ten park to kicz straszny, ale skoro komuś jest to potrzebne do szczęścia, to może mieć i 25 ha. Nie truje, nie hałasuje, korków nie generuje, a za to jakieś miejsca pracy stworzy i podatki zapłaci.

      • 4 9

      • (6)

        Tam nie będzie normalnych miejsc pracy a podatki zapłaci w macierzystym kraju a nie u nas naiwniaku.

        • 7 7

        • Nie wszystkie. Podatek od nieruchomości (2)

          akcyzę z prądu, wody, paliwa, zusy i 23% vatu z biletu pójdzie do budżetu. Mało?

          • 9 1

          • Mało. Bo największy podatek jest od zysku i on wyjedzie z Polski.

            • 0 2

          • tylko, że z wymienionych powyżej "podatków" nic nie trafi do miasta (oprócz podatku od nieruchomości..........chociaż w nowym ładzie to też do końca nie jest pewne)

            • 3 0

        • A jakie to jest normalne miejsce pracy? (2)

          Pierdzenie w stołek w SSP za pieniądze podatnika bo mamusia z legitymacją jedynej słusznej partii załatwiła?

          • 3 1

          • (1)

            Nie. Chociażby na umowę o pracę a nie smieciówka za najniższą krajową bo zagraniczny inwestor musi zarobić więcej niż u siebie w kraju gdzie na takie cos państwo nie pozwala.

            • 0 3

            • Śmieciówki to mają w TVP dezInfo i nie marudzą.

              • 3 0

    • To zacznijmy ten rozwój od rozbudowy sieci dróg.

      • 6 3

    • On ważny bo ma pewnie tylko kolegę w domu

      • 1 2

    • To jeszcze nie wszystko. Mieszkają 300 m (1)

      od ruchliwej obwodnicy - jazda cały dzień w dwie strony, hałas nawet w nocy i walczą z nowym. Wg mnie hałasy z tego Majapark nawet nie będą słyszalne ....

      • 6 2

      • Super. Więc dołożyć im jeszcze tartak najlepiej bo to wiele nie pogorszy.

        • 3 3

    • Jakie to wielkie miasto, prowincjonalna dziura cały śmieszny gdansk,urodziłem się tutaj ale nie żałuję że od kilku lat uciekłem z tego smierdxacago miasteczka

      • 0 2

  • Przeszkadza? Myślę że mieszkańcy Szadółek i okolic (1)

    z chęcią pójdą na wymianę inwestycji.

    • 30 6

    • nie chca parku rozrywki to bedzie wysypisko i stacja benzynowa :)

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Targi Rzeczy Ładnych

15 zł
Kup bilet
targi

Wielka Szama na Stadionie - wielkie otwarcie sezonu w Gdańsku! (12 opinii)

(12 opinii)
street food

Kwiat Jabłoni "Nasze ulubione kluby" (8 opinii)

(8 opinii)
pop

Najczęściej czytane

Sprawdź się

Sprawdź się

Gdynia stała się tłem fabularnym dla serialu kryminalnego, w którym główną rolę gra Agata Kulesza. O jaką produkcję chodzi?