- 1 Męskie Granie 2024: wykonawcy i bilety (47 opinii)
- 2 Zwiastun filmu "Kolory zła: Czerwień" Netflixa (36 opinii)
- 3 Kolejny szum medialny dotyczący "365 dni" (43 opinie)
- 4 Majaland: znamy termin otwarcia i cennik (568 opinii)
- 5 Ogolona głowa u kobiety wywołuje emocje (275 opinii)
- 6 Ludzie, gdzie wy tak łazicie!? (113 opinii)
Odczepmy się od Nergala i innych! Krótka historia o polskiej zaściankowości
Po co ten tekst - zapewne wielu się zastanawia. Po co promować jątrzyciela, antychrysta i - w opinii wielu - pajaca. Otóż ja nie promuję. Na przykładzie Adama Darskiego, Nergala, można bardzo pięknie pokazać, że mimo iż wydaje nam się, że jesteśmy niezwykle rozwiniętym, otwartym i tolerancyjnym krajem, to tak naprawdę wciąż znajdujemy się w ciemnej... otchłani.
Ciężkie brzmienia - koncerty w Trójmieście
"No chce się wybić!", "znowu robi szum wokół siebie", "pajac promuje się na nazwisku legendy" - takich opinii pojawiło się mnóstwo. No nie. Darski przede wszystkim nie musi robić wokół siebie szumu. Robią to za niego inni. A on - wiadomo, nie jest święty, czasem zrobi coś takiego, że można tylko schować twarz w dłoniach. Kto nie zrobił nigdy w życiu niczego idiotycznego, świadomie lub przypadkiem, ręka do góry. Tyle że znani ludzie są na świeczniku i pod pręgierzem opinii. Nergal to światowa gwiazda metalu. Jego Behemoth od mniej więcej 20 lat jest w absolutnej czołówce globalnego black metalu. Największe festiwale, światowe trasy. Naprawdę ktoś myśli, że potrzebny mu rozgłos zapewniany przez tanie sensacje?
A fotka z Urlichem? Wyjaśniam - panowie są ziomkami. Znają się od lat, lubią. Legendarny perkusista, założyciel największego zespołu metalowego na świecie, Metalliki, kupił bilet na koncert Behemotha, a po występie wpadł zbić piątkę z Nergalem i polskimi muzykami. To naprawdę takie wydarzenie, aby ponownie wyklinać Adama Darskiego od czci i wiary? Tym bardziej że to nie było tak, że Nergal czaił się, żeby strzelić fotkę. To Urlich przyszedł oklaskiwać Behemotha na koncercie w Berkeley. I pogadać, jak kumpel z kumplem.
Mądrą rzecz zauważył dziennikarz Jarek Szubrycht - gdyby Behemoth był drużyną sportową, stałby się jednym z najważniejszych projektów marketingowych naszego kraju. Ale że grają metal i nie wierzą w siły wyższe? No to cóż - ostracyzm. Zwrócił też uwagę - słusznie zresztą - że Norwegia i Finlandia ze swoich gagatków w czarnych szatach zrobiły atut. No tak, tyle że gdzie Rzym, gdzie Krym.
Kiedy zaczęła się cała afera z Nergalem? W 2007 roku. Wtedy ze stanowiska NBP ustępował Leszek Balcerowicz, po raz pierwszy w Polsce wystąpił Wu-Tang Clan, a w fabryce w Tychach wyprodukowano milionowego fiata pandę. No, dawno to było. W tym też roku Nergal miał czelność podrzeć Biblię na koncercie. Dokładnie 13 września w gdyńskim Uchu.
I tu dochodzimy do chyba największego absurdu, który toczy ten kraj od wielu lat. Obraza uczuć religijnych. Co to w ogóle jest? Co to znaczy? Uczucia religijne to paradoks.
Proszę mnie źle nie zrozumieć - absolutnie szanuję wybory każdego człowieka. Bo jest wolny, ma do nich prawo. Jednak wolność jednego kończy się tam, gdzie zaczyna drugiego człowieka. Dlaczego nie ma obrazy uczuć niewierzących? Żyjemy podobno w świeckim państwie. Otwartym, tolerancyjnym. Jednak w każdej szkole, urzędzie, obiekcie państwowym są krzyże. Co z innymi wyznaniami, z agnostykami, heretykami? Co z ich uczuciami?
Czytaj także: Odczepcie się od polskiego rapu!
Ale niech ktoś powie, że "papież ch*j" - będzie ciągany za nasze pieniądze po sądach, bo ktoś poczuł się urażony. Przecież to jest paranoja. To jest tak absurdalne, jakbym jako niewierzący obywatel szedł się procesować z kimś, kto powiedział, że Bóg istnieje i to mnie uraziło. Ludzie, szanujmy się!
Niemniej są ludzie niejako skazani na hejt i ostracyzm. Ponieważ wymykają się tym zaściankowym kajdanom, w których Polska wciąż pozostaje uwięziona. I niestety na razie nie widać jakiegoś rewolucyjnego światełka, które zapoczątkowałoby istotne zmiany. Jak chociażby w Irlandii, gdzie przecież religia też od zawsze była niezwykle ważnym elementem życia i kultury.
Nie muszą być nawet kontrowersyjni, jak Adam Darski. Wystarczy, że będą inni, będą sobą. Ralph Kamiński, Michał Szpak, Doda. Albo, szukając bliżej - wysoko wrażliwe dzieci, które w szkołach nie mają życia, bo nie wpisują się w utarty schemat. Musimy się obudzić, ponieważ wyrośnie nam pokolenie jeszcze bardziej poharatane psychicznie niż millenialsi czy "zetki". Już jest dramat, a będzie jeszcze gorzej.
Jakże kuriozalnie brzmią słowa wiceministra sprawiedliwości Marcina Warchoła, który powiedział, że prawo trzeba zmienić, by chrześcijanie nie byli wykluczani z życia społecznego i nie byli zmuszani do ukrywania swojej wiary, tym bardziej że - jak podkreślał - praktyka zmierza do poszerzania wolności w innych dziedzinach np. praw osób LGBT i to kosztem chrześcijan.
Wrócę na końcu do casusu Nergala. Robi muzykę dla określonego grona słuchaczy, którzy się z nią zgadzają i utożsamiają. Podobnie jak z jej przekazem. Więc, gdy na koncercie podrze Biblię lub nazwie jednego czy drugiego księdza "skur*ysynem", nie ma tu mowy o jakiejkolwiek obrazie czyichkolwiek uczuć. Dlaczego? Bo mówił to w swojej bańce. Tyle. Koniec. Kropka.
Miejsca
Opinie (263) ponad 20 zablokowanych
-
2022-05-25 15:27
Opinia wyróżniona
Nie zgadzam się z panem. Zasadniczo. (22)
- 158 83
-
2022-05-26 12:40
Najlepsze, że Nergal w Polsce jest znany z "obrazy uczuć religijnych" i z bycia z Dodą. To jednak o czymś świadczy. Na pewno w gronie osób lubiących taką muzykę i wśród samych muzyków jest znany i zapewne ceniony. Ale z czego jest znany w Polsce? Nergal, żeby zaistnieć ciągle powtarza te same akcje. Nie robi nic nowego, bo wie, że religia budzi
Najlepsze, że Nergal w Polsce jest znany z "obrazy uczuć religijnych" i z bycia z Dodą. To jednak o czymś świadczy. Na pewno w gronie osób lubiących taką muzykę i wśród samych muzyków jest znany i zapewne ceniony. Ale z czego jest znany w Polsce? Nergal, żeby zaistnieć ciągle powtarza te same akcje. Nie robi nic nowego, bo wie, że religia budzi emocje. Jest nudny w swoim zachowaniu, a wy się na to łapiecie i komentujecie. On zapewne za kilka miesięcy znowu powie coś obraźliwego i będzie patrzył, jak się w niektórych gotuje. Nie łapcie się na to.
- 6 1
-
2022-05-25 17:52
c.d. (3)
"Szanujmy się, powtórzę."
Jeden może i mało wyszukany żart na koniec też się przyda. Ale na sam koniec to jest dopiero bomba!!!
"Więc, gdy na koncercie podrze Biblię lub nazwie jednego czy drugiego księdza "skur*ysynem", nie ma tu mowy o jakiejkolwiek obrazie czyichkolwiek uczuć."
Jak to jest w ostatnim akapicie Nergal robi"Szanujmy się, powtórzę."
Jeden może i mało wyszukany żart na koniec też się przyda. Ale na sam koniec to jest dopiero bomba!!!
"Więc, gdy na koncercie podrze Biblię lub nazwie jednego czy drugiego księdza "skur*ysynem", nie ma tu mowy o jakiejkolwiek obrazie czyichkolwiek uczuć."
Jak to jest w ostatnim akapicie Nergal robi muzykę więc może tak robić to że robi muzykę która komuś się podoba a większość jej nie zna jest z tego powodu szczęśliwa czyni go nad człowiekiem dlatego pan Darski tak może. A reszta nie może. Jak każdy faszysta uważasz że są nad ludzie którzy mogą więcej i pod ludzie którzy mogą.... mogą się cieszyć jak się ich obraża albo milczeć.
Nazwanie księdza "skur....." jest przecież dla ciebie czymś normalnym zgodnym z tolerancyjnym światopoglądem, a może nawet dla księdza to komplement nie?
Dla katolików na pewno też bo takie są reguły twojej tolerancji. Taki masz światopogląd takie wychowanie wyniosłeś z domu takie są ideały twojego środowiska. Tacy jesteście. Trudno.
"Tyle. Koniec. Kropka."- 17 10
-
2022-05-26 00:53
Wielki facepalm (1)
Napocił koleś, ale nawet szkoda odpisywać na wszystko. Chodziłem do szkoły i był krzyż, a nikt się nikogo nie pytał czy jemu pasuje. Obrażali moje uczucia prmanentnie tym krzyżem. Dobrze, że to nie gilotyna na przykład. Wystarczy już, niech ksiądz idzie spać
- 4 8
-
2022-05-26 13:58
Potwierdzasz co napisałem.
Dla agnostyków i świeckich krzyż jest przedmiotem obojętnym.
Nie obojętnym jest wyłącznie dla ludzi chorych z nienawiści do osób religijnych.
Wyłącznie dla nich krzyż musi zniknąć z przestrzeni w której żyją bo inaczej czują dyskomfort .
Krzyż ich uwiera tak jak ciebie co napisałeś wyżej.
Dla nie wierzących i wyznawcówDla agnostyków i świeckich krzyż jest przedmiotem obojętnym.
Nie obojętnym jest wyłącznie dla ludzi chorych z nienawiści do osób religijnych.
Wyłącznie dla nich krzyż musi zniknąć z przestrzeni w której żyją bo inaczej czują dyskomfort .
Krzyż ich uwiera tak jak ciebie co napisałeś wyżej.
Dla nie wierzących i wyznawców innych religii jest obojętny i obojętna jest jego obecność.
Dla chorych z nienawiści obojętny nie jest oni muszą się go pozbyć ze swojej przestrzeni.- 8 1
-
2022-05-25 20:21
Ale super napisane. Jest Pan /Pani chyba adwokatem albo radcą prawnym, bo tak łapać na nieścisłościach w tekście artykułu to mistrzostwo. Podziwiam i wyrazy szacunku.
- 4 9
-
2022-05-25 17:41
Stek c.d. (7)
"Obraza uczuć religijnych. Co to w ogóle jest? Co to znaczy?"
Dylematu ćwierć inteligenta mającego gębę pełną frazesów o tolerancji.
"Dlaczego nie ma obrazy uczuć niewierzących?"
Ćwierć inteligent nawet nie wie że uczucia osób niewierzących podlegają również ochronie podobnie jak uczucia osób religijnych u próbuje zrobić z"Obraza uczuć religijnych. Co to w ogóle jest? Co to znaczy?"
Dylematu ćwierć inteligenta mającego gębę pełną frazesów o tolerancji.
"Dlaczego nie ma obrazy uczuć niewierzących?"
Ćwierć inteligent nawet nie wie że uczucia osób niewierzących podlegają również ochronie podobnie jak uczucia osób religijnych u próbuje zrobić z siebie ofiarę.
"Jednak w każdej szkole, urzędzie, obiekcie państwowym są krzyże. Co z innymi wyznaniami, z agnostykami, heretykami? Co z ich uczuciami?"
Nie w każdym z wymienionych miejsc tylko w tych gdzie przebywają osoby życzące sobie by taki przedmiot się tam znajdował. Poza ty krzyż jako przedmiot jest rzeczą całkowicie obojętną dla nie wierzących agnostyków, heretyków czy innych wyznań. Krzyż jest najważniejszy dla tych którzy szczerze nienawidzą religii, katolików czy szerzej chrześcijan dla nich krzyż jest najważniejszy w sensie że muszą go zwalczać by poniżyć osoby religijne.
A dlaczego świecki światopogląd jest lepszy od religijnego i ma być tak jak świeccy sobie życzą ?
"absolutnie szanuję wybory każdego człowieka."
Tym tekstem udowadniasz że nie szanujesz inaczej myślących udajesz tylko tolerancyjnego.
Moim zdaniem masz faszystowskie podejście do otoczenia liczy się tylko to co ty uważasz za dobre i prawidłowe a tych którymi pogardzasz się nie przejmujesz bo są godni pogardy.
"Ale niech ktoś powie, że "papież ch*j"
Prawdziwy bohater napisał o papieżu nigdy ale to przenigdy nie napisał by tego samego o proroku Mahomecie i jego wyznawcach bo poniżanie katolików wydaje mu się fajne no i przede wszystkim bezpieczne wyznawcy Islamu są bardziej zadziorni.
"Niemniej, są ludzie niejako skazani na hejt i ostracyzm."
Tu pełna zgoda od razu wymienię kilka środowisk. Słuchacze radia Maryja, członkowie kółek różańcowych, oaz, czy różnych organizacji religijnych, ci są skazani na hejt i szczerą nienawiść takich jak ty speców od "tolerancji".
"Musimy się obudzić...."
Szczerze ci tego życzę obudź się jak najszybciej.- 25 27
-
2022-05-25 22:27
No bez żartów (5)
Wiesz dlaczego świecki światopogląd jest ważniejszy?Bo jest prawdziwy i na jego zasadność są twarde dowody.A na światopogląd religijny czyli kreacjonizm,cuda,zmartwychwstanie itp nie ma żadnych dowodów.
- 9 9
-
2022-05-25 23:41
To jest istotą faszyzmu mój światopogląd jest lepszy bo ja tak mówię. (4)
Ale na świecie zdecydowanie więcej jest ludzi religijnych niż agnostyków. To nic ja mam rację bo ja tak mówię. To co ja mówię to lepsza racja bo moja. Ale tamtych jest więcej, to nic tu ja mam rację bo tak mówię. Ale prawo mówi że nie ma lepszych i gorszych wszyscy są równi. O nie moja racja i moja prawda jest lepsza bo ja tak mówię. A jak nie przyznacie mi racji to się was do tego zmusi. Itd.
- 10 3
-
2022-05-26 09:32
(1)
Zaczynasz od kwestii "faszyzmu", a potem twierdzisz, że skoro większość to religijni to niereligijni nie mają prawa do swojego punktu widzenia? Serio?
Ale, skoro trzymamy się "większości" to wypadało byś miast bronić chrystusowych winien wyznawać mao...- 1 1
-
2022-05-26 13:37
Co ty bredzisz?
Nigdzie nie napisałem że nie religijni nie mają prawa do swego punktu widzenia.
Jest dokładnie odwrotnie dzięki temu że religijnych jest więcej niereligijni funkcjonują bezpiecznie i spokojnie mogą wyrażać swoje poglądy. Najlepszym przykładem tekst powyżej.
Fanatyk o skłonnościach faszystowskich nienawidzący szczerze osób mających inneNigdzie nie napisałem że nie religijni nie mają prawa do swego punktu widzenia.
Jest dokładnie odwrotnie dzięki temu że religijnych jest więcej niereligijni funkcjonują bezpiecznie i spokojnie mogą wyrażać swoje poglądy. Najlepszym przykładem tekst powyżej.
Fanatyk o skłonnościach faszystowskich nienawidzący szczerze osób mających inne zdanie na temat religii w swoim tekście wyzywa i poniża wyłącznie osoby religijne.
Natomiast to że zdecydowana większość ludzi na tej planecie jest ludźmi religijnymi każe postawić tezę iż bycie osobą religijną ( nie zależnie od religii wyznawanej) jest na tej planecie powszechnie występującą normą społeczną. Zatem bycie niereligijnym jest czymś nie normalnym.- 2 1
-
2022-05-26 00:39
(1)
No przepraszam-kto tutaj kogo zmuszał przez lata?Niewierzący wierzących?Czy na odwrót?Coś mówi Tobie termin Chrystianizacja?Co prawda to eufemistyczne określenie na to co się działo przez lata całe.
- 3 7
-
2022-05-26 13:53
Na temat Chrystianizacji warto przeczytać różnych autorów nie tylko i wyłącznie preferowanych przez PZPR.
Nie wiem kto i kiedy i w jakiej formie zmuszał cię, ale do czego by cię nie zmuszał, to robił źle bo ludzi zwyczajnie należy przekonywać a nie zmuszać. Za zmuszanie idzie się do więzienia zgłoś może swoje traumatyczne przeżycia do organów ścigania.
A jeśli licytujesz się na to kto kogo bardziej to według danych ONZ znienawidzeni przez ciebieNie wiem kto i kiedy i w jakiej formie zmuszał cię, ale do czego by cię nie zmuszał, to robił źle bo ludzi zwyczajnie należy przekonywać a nie zmuszać. Za zmuszanie idzie się do więzienia zgłoś może swoje traumatyczne przeżycia do organów ścigania.
A jeśli licytujesz się na to kto kogo bardziej to według danych ONZ znienawidzeni przez ciebie Chrześcijanie byli w 20 wieku najbardziej prześladowaną grupą społeczną na świecie.
W 21 wieku sytuacja według tych samych danych tylko się pogorszyła Chrześcijanie na świecie są jeszcze bardziej prześladowani. Niestety w lewicowo- liberalnych mediach te fakty są celowo pomijane bo redaktorzy z tych mediów szczerze chrześcijan nienawidzą.
Dwa świeckie totalitaryzmy z 20 wieku Komunizm i wzorujący się na komunistycznym okrucieństwie faszyzm pochłonęły dziesiątki milionów ofiar. Świeccy Rosjanie w Ukrainie dokonują tysięcy ordynarnych zbrodni i jakoś świeckość i tolerancja im w tym nie przeszkadza.- 4 1
-
2022-05-25 19:26
Ktoś tu pomylił się z hejterstwem
Pełna zgoda, dobrze powiedziane.
- 5 4
-
2022-05-25 17:14
Stek kompletnych bzdur ale do rzeczy. (7)
"Po co promować jątrzyciela, antychrysta i - w opinii wielu - pajaca. Otóż ja nie promuję"
Wręcz przeciwnie promujesz. Bo pan Darski jest mało znanym muzykiem niszowej kapeli.
99,99999% osób na co dzień słuchających muzyki nie zna żadnego utworu jego zespołu nie poda żadnego tytułu nie jest w stanie zaśpiewać żadnego refrenu."Po co promować jątrzyciela, antychrysta i - w opinii wielu - pajaca. Otóż ja nie promuję"
Wręcz przeciwnie promujesz. Bo pan Darski jest mało znanym muzykiem niszowej kapeli.
99,99999% osób na co dzień słuchających muzyki nie zna żadnego utworu jego zespołu nie poda żadnego tytułu nie jest w stanie zaśpiewać żadnego refrenu. Powszechnie znany jest wyłącznie z pajacowania i tekstów tego typu ćwierć inteligentów.
"My, Polacy, mamy zawiść we krwi."
Co to znaczy my, Polacy kto upoważnił ciebie do pisania w imieniu wszystkich czy nawet większości Polaków.
To że ty masz zawiść we krwi, to że jest to tradycja twojej rodziny to jest pewien dramat współczuję ci ale zapewniam Ciebie zdecydowana większość nie ma we krwi tego co masz ty.
"Wyjaśniam - panowie są ziomkami. Znają się od lat, lubią. Legendarny perkusista, założyciel największego zespołu metalowego na świecie, Metalliki, kupił bilet na koncert Behemotha."
Coś tu nie gra. Panowie są ziomkami znają się od lat i dla swojego ziomka założyciela największego metalowego zespołu na świecie pan Darski nie załatwił zaproszenia jak dla setki swoich kumpli z Trójmiasta? A może to jest po prostu zdjęcie jakich po każdym koncercie pan Urlich robi sobie z fanami setki. Bo widać że to pan Darski robi sobie zdjęcie z nim nie odwrotnie.
"gdyby Behemoth był drużyną sportową"
No gdyby był to tak, niestety nie jest bo jest tylko niszową kapelą której perkusisty na przykład nikt nie kojarzy a pana Darskiego kojarzy się wyłącznie z jego ekscesów bo mimo takich tekstów promocyjnych znikoma liczba osób zna jego utwory, jest w stanie zaśpiewać coś z jego repertuaru. Myślę że rozpoznawalność zespołu Behemot jest 10 tyś razy mniejsza niż zespołu Mazowsze.
"Kiedy zaczęła się cała afera z Nergalem? W 2007, tym też roku Nergal miał czelność podrzeć biblię"
Chciał podrzeć Koran ale narobił w spodnie ze strachu przed wyznawcami dlatego bezpiecznie podarł Biblię. Żeby podrzeć Koran trzeba mieć coś w spodniach nie wydmuszki.- 69 43
-
2022-05-26 12:41
(1)
Bo trzeba słuchac muzyki, a nie radiowego chłamu z rmf min czy polskiego rapu, o Disco-wieśniako nie wspominając.
- 1 6
-
2022-05-26 13:22
Jest jakiś nakaz? Każdy słucha to co lubi. Nikt nie jest lepszy ani gorszy z powodu tego czego słucha.
- 8 1
-
2022-05-26 10:42
Sam jesteś stekiem kompletnych bzdur i to tak rzeczowo...
- 1 6
-
2022-05-25 19:32
Jak to nie znam? (1)
"Łyżwiarz wie że kotek odkopał prezent!"
- 7 0
-
2022-05-25 19:35
Zawsze myślałam, że kotek zakopał prezent...
- 2 0
-
2022-05-25 17:43
W 99% sie zgadzam bo ja bym go ostro dojechał a i zaraz by mnie skasowali :)
- 15 10
-
2022-05-25 17:34
Długi tekst ale w sedno i masz plusik +
- 31 23
-
2022-05-25 16:58
a ja się bardzo zgadzam z twórcą artukułu
- 40 33
-
2022-05-25 17:05
Opinia wyróżniona
są dwa przepisy do likwidacji, bo sa kompletnie bez sensu, nadużywane i typowe dla satrapii (7)
obraza uczuć religijnych (ścigana z urzędu) oraz obraza głowy państwa czy szerzej urzędników
jeśli ktoś czuje się urażony, to niech występuje na drogę cywilną, to samo dotyczy urzędników, a to oznacza udowodnienie poniesienia takiej 'urazy'
obecnie wystarczy tylko zwykły chamski donos i prokurator czy policja musi sięobraza uczuć religijnych (ścigana z urzędu) oraz obraza głowy państwa czy szerzej urzędników
jeśli ktoś czuje się urażony, to niech występuje na drogę cywilną, to samo dotyczy urzędników, a to oznacza udowodnienie poniesienia takiej 'urazy'
obecnie wystarczy tylko zwykły chamski donos i prokurator czy policja musi się zajmować papierologią, bo do tego to się sprowadza, a w międzyczasie przestępcy hulają
jeszcze co do obrazy uczuć religijnych (konkretnie), jest taki jeden pomylony, który składa do prokuratury - uwaga! - kilkaset doniesień rocznie....- 59 64
-
2022-05-25 21:45
I tu by się chciało odpowiedzieć standardowo (1)
Za obraźliwe uznawane są takie zachowania wobec islamu, judaizmu, czy mniejszości seksualnych a po chrześcijanach jedzie się do bólu.
- 4 8
-
2022-05-25 22:22
Jechało się do bólu w rzymskich arenach to czemu nie teraz?Sensem życia chrześcijanina jest cierpienie więc bierzcie to na klaty.Wyciągnij wnioski z kazań.Cierpienie jest dobre,każdy ma swój krzyż itp
- 3 3
-
2022-05-25 20:45
(4)
Nie typowe dla satrapii, ale typowe dla cywilizowanych państw. To zdobycz cywilizacyjna żeby siebie nawzajem nie obrażać, nie rzucać inwektyw na osoby o innych poglądach, o ile nie są one sprzeczne z prawem. To co proponujesz to krok w tył dla postępowego człowieka i propagowanie zdziczenia i braku zasad.
- 5 8
-
2022-05-25 23:23
właśnie że nie, bo jest jednostronnie wykorzystywana - do demokracji czy 'cywilizacji' trzeba dorosnąć
a Polacy idą w kierunku Rosjan a nie zachodniej Europy
To jest dokładnie tak, jak z regulaminami portali, także tego.
Są tam jasno opisane przypadki zakazane (pomijam prawem, ale samym regulaminem) , ale są tolerowane właśnie te zakazane zachowania.
To samo jest z obrazą uczuć religijnych w Polsce, która jesta Polacy idą w kierunku Rosjan a nie zachodniej Europy
To jest dokładnie tak, jak z regulaminami portali, także tego.
Są tam jasno opisane przypadki zakazane (pomijam prawem, ale samym regulaminem) , ale są tolerowane właśnie te zakazane zachowania.
To samo jest z obrazą uczuć religijnych w Polsce, która jest nadużywana tylko przez katolików. Po muzułmanach, Żydach czy kimkolwiek innym, można dowoli jeździć jak po łysej kobyle
Dlatego wyraźnie napisałem, jak ktoś czuje się urażony, to taki zapis powinien dotyczyć pozwów cywilnych a nie z urzędu.
Tak samo krytyka władzy może byc podciągnięta bardzo łatwo pod obrazę urzędnika państwowego, a dla prokuratora to żaden problem, a nawet jak w sądzie przegra, to ani nie poniesie konsekwencji, ani nie musi się spieszyć i ciągnąć prześladowania latami.- 4 2
-
2022-05-25 22:30
Mnie jako chrześcijanina, czytającego przypowieść o miłosiernym Samarytaninie... (2)
...czy o Samarytance, która podała wody, oburza nietolerancja polskich katoli jatrzących na uchodźców. Dla mnie to obraza uczuć religijnych gdyż stoi to w oczywistej sprzeczności z nauką Chrystusa. Czy prokuratura poradzi sobie z kilkudziesięcioma milionami pozwów?
- 6 6
-
2022-05-26 07:10
Masz na myśli uchodźców z UA czy białoruskich politycznych przebierańców?
Tych z UA Katolicy przyjmują do swoich domów i na parafie, tych i migrantów ekonomicznych z Białorusi? Którzy dostają się nielegalnie na teren RP zamiast pójść na przejście? Nie dziękuję.
- 1 4
-
2022-05-25 22:34
Bo jest kolosalna różnica pomiędzy polskim katolikiem a chrześcijaninem.Znam niewierzących ludzi zachowujących się jak prawdziwi chrześcijanie.
- 7 3
-
2022-05-25 15:58
Opinia wyróżniona
chyba autor trochę za dużo pociągnął wątków naraz (11)
hejtowanie zdjęcia z Ulrichem rzeczywiście jest przejawem ogromnego niedowartościowania, że oto jakiś tam Darski z Polski robi sobie selfie z wielką gwiazdą światowego metalu, a zwykły Polak też by tak chciał, ale nie może- i tu jest racja i na 100% o to dokładnie chodzi. Natomiast wątki religijne niewiele mają tu wspólnego. Z pewnością jest to
hejtowanie zdjęcia z Ulrichem rzeczywiście jest przejawem ogromnego niedowartościowania, że oto jakiś tam Darski z Polski robi sobie selfie z wielką gwiazdą światowego metalu, a zwykły Polak też by tak chciał, ale nie może- i tu jest racja i na 100% o to dokładnie chodzi. Natomiast wątki religijne niewiele mają tu wspólnego. Z pewnością jest to jeden z elementów show jakie robi grupa podczas koncertów, tyle tylko że są one trochę niesmaczne i faktycznie mogą niektóre osoby poruszyć. Niektórzy tu piszący mają rację, że Darski z pewnością w ramach swojego show nie zrobiłby tego samego z Koranem w kraju muzułmańskim, bo wróciłby do kraju macierzystego skrócony o głowę. Ot taka subtelna różnica między obrazą uczuć religijnych katolika i muzułmanina
- 80 22
-
2022-05-27 20:39
Dokladnie.
Zresztą na koncertach może sobie robić co mu sie podoba ale niech trzyma fason i stosuje sie do ogólnie przyjętych zasad w przestrzeniach publicznych. Innymi slowy jakby jakiś gimbus nie zrozumiał: w domu możesz sobie bluzgac ile chcesz, ale jak jedziesz autobusem z innymi to zwyczajnie zamknij ryj.
- 0 0
-
2022-05-26 10:33
(1)
nergal nie mieszka w iranie czy w arabowie i jego kraj nie jest tlamszony , okupowany przez wyznawcow jakiegos tam allaha tylko przez fanatycznych chrzescijan , wiec zajmuje sie tym co dzieje sie na jego podworku.
- 4 3
-
2022-05-27 20:44
Hahahahaha
Zabawny jesteś dzieciaku
- 1 0
-
2022-05-26 08:34
I ciągle ten Koran.
Nergal wielokrotnie odnosił się do Koranu w kontekście Biblii. Biblia i chrześcijaństwo to system zniewolenia, któremu się przeciwstawia i w którego kulturze wyrósł. Więc argument powtarzany do totalnego obrzygu o Koranie jest całkowicie nietrafionym. Polecam trochę zagłębić się w twórczość Behemota lub obejrzeć jakikolwiek wywiad, najlepiej w wersji anglojęzycznej.
- 4 5
-
2022-05-25 19:43
Do katolika polskiego (4)
Dobrze-rozumiem że szanujesz wyznawców islamu i tolerujesz co robią radykałowie islamiści bo nie chcesz obrazić ich uczuć religijnych tak?Czy jednak np przy muzułmaninie w ramach sprzeciwu naplujesz na Koran?Rozumiem taki odważny jesteś czy nie?Czy napiszesz,że to nie twoja sprawa?Ale jak czyjaś krzywda jak np.kobiet w islamie nie może leżeć na
Dobrze-rozumiem że szanujesz wyznawców islamu i tolerujesz co robią radykałowie islamiści bo nie chcesz obrazić ich uczuć religijnych tak?Czy jednak np przy muzułmaninie w ramach sprzeciwu naplujesz na Koran?Rozumiem taki odważny jesteś czy nie?Czy napiszesz,że to nie twoja sprawa?Ale jak czyjaś krzywda jak np.kobiet w islamie nie może leżeć na sercu chrześcijaninowi?No i tu dochodzimy do sedna sprawy-wiara jest tylko na pokaz,to frazes-żadne czyny chwalebne w waszym przypadku za tym nie idą.Tylko popijawa na chrzścinach i komunii.
- 6 8
-
2022-05-27 20:43
Uwielbiam te lewackie próby racjonalnego myślenia
Jak to zwykłe bez wiedzy historycznej ani społecznej stawiają znak równości pomiedzy KK i islamem. To tak jakby porównywać czy piękniejszą kobietą jest Jennifer Lawrance czy Kuba Wojewódzki.
- 1 0
-
2022-05-27 20:39
Faktycznie. Bo KK robi to samo co Islamisci z np Boko Haram
- 0 0
-
2022-05-25 23:02
Bełkot (1)
Co to za bełkot? Naucz się czytać ze zrozumieniem synku i spróbuj żyć w trzeźwości,
- 1 5
-
2022-05-25 23:06
Czego nie rozumiesz?spieszę z pomocą.Dwulicowości katolików?
- 4 0
-
2022-05-25 19:48
Jak to zwykły Polak nie może? Byś się zdziwił ilu tych zwykłych Polaków ma takie selfiaki nie tylko nergal.
- 6 0
-
2022-05-25 17:15
Logiki w tym nie ma za grosz.
Idziesz na koncert grupy o której wiadomo jakie ma poglądy. Idziesz bo ich lubisz ( a skoro lubisz to akceptujesz ich zachowania). I masz być obrażony tym co zrobili?
Albo jeszcze większy absurd nie idziesz na koncert i jesteś obrażony tym co tam się działo chociaż ciebie tam nie było.
To jak być obrażony na smak toru na weselu na, które nawet nie byłeś zaproszony.- 15 7
Wszystkie opinie
-
2022-05-25 15:14
(2)
Dokładnie,niechay Nergal robi co uważa...w sumie ma swoich fanów a reszta niechay się nie interesuje.Proste.
- 51 69
-
2022-05-25 15:28
Myślalem ze to zdjęcie z koncertu Maryli (1)
pomyliłem się
- 4 3
-
2022-05-25 17:38
nie obrażaj Maryli,ja od razu wiedziałem ,że to grodzima "gwiazda" disco polo spod remizy w pierdziłkach wielkich xD
- 3 0
-
2022-05-25 15:15
Ten Nergal to on zdrowy jest? (8)
- 81 19
-
2022-05-25 15:19
celebryta i tyle
- 19 4
-
2022-05-25 15:32
niszowy artysta, który zaistniał tylko dzięki obrażaniu chrześcijaństwa i zniszczeniu Biblii (6)
tak jak cały black czy death metal - muzyka dla garstki pasjonatów zafascynowanych szatanem czy podobnym diabelskim syfem
a już porównania z Metalliką ha ha - to tak jakby porównać mrówkę do słonia- 28 10
-
2022-05-25 15:55
no tak, bo nasi artyści to tylko szmira i cyrk
Nie to co amerykańscy, tam to jest prawdziwa sztuka... Oj ładne tu macie kompleksy w tym grajdole.
- 6 9
-
2022-05-25 16:14
nie, nie niszowy, wręcz przeciwnie. (3)
o darciu biblii, tam gdzie jest popularny pewnie nikt nie słyszał. no ale to jest właśnie zaściankowość z twojej strony, o której mowa w artykule. A ta zaściankowość polega właśnie na tym, że nie rozumiesz gdzie i z jakiego powodu Nergal i jego zespół jest popularny.
- 9 13
-
2022-05-25 16:45
oczywiście, że niszowy, tak jak gatunek metalu, który "gra" i "śpiewa"
- 11 2
-
2022-05-25 19:11
Jest tak popularny że ostatnia jakąś nominacje do jakiejś nagrody dostał 8lat tu a na krajowym rynku jego największym sukcesem jest że był na 9miejscu w tygodniowym rankingu olis ( tak pewnie jak ja będziesz musiał sprawdzić od czego to skrót xD)
- 4 0
-
2022-05-26 10:14
Dzieci umierają na raka
A lekarze bo ma kasę ratują taka antypolska jednostkę. A dzieci już nie bo rodzice nie mają kasy. Tak to wyglada!!!
- 0 1
-
2022-05-28 11:33
Breddisz
- 0 0
-
2022-05-25 15:17
ciekawe, jakby wyglądała jego kariera, gdyby obrażał i znieważał islam czy judaizm (37)
swego czasu ten celebryta miał ksywę Holocausto
ciekawe dlaczego zmienił ;)- 95 29
-
2022-05-25 15:21
"Szanujmy się, powtórzę" (1)
ha ha
Grochniewski broni głównego hejtera nergala i mówi o szacunku :D
niezła schizofrenia- 43 6
-
2022-05-25 15:32
ten czarny charakter zrobił lazienkę starym budynku hematologii (26)
zostawil tam telewizor, żeby następni po nim korzystali z tego.
Życzmy sobie, aby Ci wszyscy świeci mieli w sobie tyle dobroci co On..
Dziękuję Panie Adamie, to , że Pan dał radę też mnie trzymało przy życiu- 20 24
-
2022-05-25 15:24
Grochniewski to jak to jest... (1)
jak można obrażać katolików to i można aktywistów lewaków z LGBT?
zgadzasz się?- 35 1
-
2022-05-25 17:52
na tym portalu cenzurowali nawet słowa teczowiec
- 12 1
-
2022-05-25 15:28
(19)
Ale my nie żyjemy w kraju islamskim, więc czemu ma islam ośmieszać?
Ośmiesza kościół katolicki i dobrze.- 16 32
-
2022-05-25 15:44
(15)
nie KK tylko wiarę katolicką a to jest różnica, podarcie Biblii? serio? czekamy cały czas aż ten parch podrze Koran
- 23 10
-
2022-05-25 15:54
(13)
Ale odpowiadasz na poprzedni komentarz, czy znów włączyła się akcja "to podrzyj Koran"?
- 9 15
-
2022-05-25 16:03
A to w tym kraju istnieje tylko KK? (12)
- 6 6
-
2022-05-25 16:47
(6)
Nie ale żaden imam albo rabin nie molestował dzieci z tego co wiem.Ani na siłę nie wpycha się do polityki.Czy masz jakies inne dane?
- 6 12
-
2022-05-25 17:56
Ty nie wiesz kompletnie nic poza lewackim tęczowym przekazem
- 9 5
-
2022-05-25 18:25
(2)
żaden imam w Polsce nie molestował dzieci, z tego co wiem ale w UK tak, tak samo jak w Polsce dzieci molestowali: psycholog i to seksuolog! nauczyciele, hydraulicy, trenerzy sportowi, wychowawcy na obozach, wychowawcy w harcerstwie to są fakty! poza tym - artyści np. p Sadowski Krzysztof
- 5 6
-
2022-05-25 18:33
(1)
Ale w przeciwienstwie do przedstawicieli KK, oni zostali ukarani, a nie tylko przeniesieni do innej parafii, smiejac sie w twarz swoim ofiarom. Widzisz roznice czy nie?
- 7 8
-
2022-05-25 19:17
To jaki wyrok dostał Sadowski?
- 6 3
-
2022-05-25 19:14
Molestowanie nie jest karane u muzułmanów więc raczej nikt z tym do tv nie podbiegnie bo dla nich to norma że dorosły chłop bierze za żonę małą dziewczynkę
- 4 3
-
2022-05-28 10:15
Szczególnie w krajach islamskich
- 1 0
-
2022-05-25 16:47
(4)
Nie, ale tylko KK włazi nam z butami w życie
- 4 12
-
2022-05-25 18:26
a mi włazi w życie z butami Urząd Skarbowy, Urząd Miasta, Ministerstwo Finansów, KK i lgbt towarzysze, i co na to powiesz?
- 7 3
-
2022-05-25 19:19
(2)
Dziwnym zbiegiem okoliczności niby tylko lewaka wchodzi z butami w życie. Mi mimo iż jestem wierzący nawet ani razu się nie zdarzyło abym poczuł że kk wchodzil z butami w moje życie.
- 5 2
-
2022-05-25 19:25
(1)
Sam sobie odpowiedziałeś na to pytanie-jesteś wierzący i pisanie prawa lub nawet obyczajów pod Twoją wiarę tobie nie przeszkadza.Natomiast nie wszyscy są wierzący ale mieszkają w tym samym kraju co Ty i im to przeszkadza.Zaraz powiesz:to niech się wyprowadzą.No i właśnie tu się ukazuje katolicka postawa.I z tym walczy Nergal i jemu podobni.
- 4 5
-
2022-05-26 15:53
nergal walczy?!
On robi kase, tylko i wylacznie...
- 3 0
-
2022-05-26 11:27
Na to ma za male jaja.
Wie,ze katolik za obrazanie nie sprawi,ze nerwal stanie sie nizszy o jakies 30 cm
- 4 0
-
2022-05-25 17:55
Kaleko umysłowa żyjesz w Polsce w kraju w którym są wszystkie religie swiata takze islam (2)
I żadnej nie wolno obrażać równie dobrze ktos taki jak ty mógłby obrażać twoich rodziców i powiedziec ze dobrze robi
- 8 6
-
2022-05-25 18:34
(1)
Tylko, ze rodzice istnieja naprawde i nie trzeba w nich "wierzyc". Taka subtelna roznica. Religie kazdy moze sobie wymyslic swoja.
- 2 7
-
2022-05-25 19:26
No np Megawąż9 - i ja to popieram
- 3 0
-
2022-05-25 15:39
Nid byłoby kariery. nawet redaktor by nie eiedział o kogo chodzi
- 14 1
-
2022-05-25 15:45
(8)
Jako kobieta żyjąca w Polsce nie odczuwam żadnego wpływu islamu ani judaizmu na moje życie, za to katolicyzmu już tak. Kościół wtrąca się w moje życie prywatne, narzuca swoje poglądy, chociaż jestem niewierząca i zostałam wcielona w jego kręgi bez własnej woli. Dlatego nie czuję potrzeby, żeby ktoś walczył w Polsce z islamem, za to z kościołem katolickim tak, i świetnie, że pan Adam to robi - może nie w najlepszy sposób, ale lepszy taki niż żaden.
- 20 22
-
2022-05-25 16:49
(1)
Bardzo merytoryczna odpowiedź.Pozdrawiam bo widzę zdrowy tok myślenia.Niestety zaraz ktoś i tak napisze o podarciu Koranu.A ci sami co o tym piszą trzęsą portkami i co niedziele zasuwają rzucić na tacę w strachu bo jakby cono właśnie co?
- 7 9
-
2022-05-26 15:59
no wlasnie co?
Dajesz dowod ze nic z tego nie rozumiesz. To ty wierzysz w starego faceta na chmurce i jesli nie walnal cie piorunem, to go nie ma.
Podpowiem ci, jak najlatwiej sie schowac. Wystarczy zamknac oczy i nikt cie nie widzi.
Takiej jest jakosci twoja logika...- 1 1
-
2022-05-25 18:28
ale ten parch walczy z religią, jeśli chce walczyć z Kościołem niech finansuje partie i organizacje antykościelne, świeckie ale nie "satanistyczne" samo promowanie pojęcia szatana wpisuje się w judeochrześcijańską retorykę, parch jest pionkiem
- 8 4
-
2022-05-25 19:24
(3)
Zostałaś przez rodziców wprowadzona do kk a nie przez sam kościół jak masz do kogoś pretensje do rodziców zgłoś się z żalami. Ciekawe w jaki sposób kościół ci się w życie prywatne wtrąca? Co ksiądz przychodzi ci pod dom i różaniec zaczyna odmawiać? I co masz na myśli że narzuca ci poglądy? Bo to samo mogę powiedzieć o lewicy i środowisku lgbt że też mi narzuca swoją "wiarę". A jak chcesz walczyć z kościołem to znam jedną zakonnice co boks trenowała może z tobą na ringu zawalczyć jak chcesz tak wojować
- 5 7
-
2022-05-25 19:36
Kościół w Polsce i w wieli krajach o niskim poziomie edukacji zawsze wywierał presję na ludzi w tym rodziców.Bo ochrzscić,bo do komunii-bo to albo tamto bo piekło i grzech.Nie wspominając o życiu w mniejszych miejscowościach.Z księżyca spadłeś czy co?
- 2 6
-
2022-05-25 19:38
Czy lgbt ustanawia prawo pod siebie?Czy lgbt ingeruje w konstytucje lub sie tam wpisuje?Czy lgbt ma umowe z panstwem jak kosciol czyli konkordat?Czy lgbt dostaje dotacje od państwa w zamian za poparcie polityczne?za duzo tvp oglądasz czy naprawde jestes nierozgarniety
- 4 6
-
2022-05-26 10:29
Kościół katolicki ma wpływ na prawo w Polsce np. dotyczące płodności, małżeństw itd. Społeczność LGBT nie zmusza cię żebyś żył jak oni, tylko chcą mieć takie sama prawa jak każdy, np. do dziedziczenia, wiedzy o chorobie partnera w szpitalu. Nie przeszkadza im, że ktoś ma "tradycyjną" rodzinę. Za to KK chce żeby wszyscy respektowali jego zasady, tylko dlatego że urodzili się w tym kraju.
- 2 2
-
2022-05-26 15:56
znasz efekt
skali?
Przenies sie do Afganistanu albo wejdz w zwiazek z muzulmaninem.
Wtedy wyciagaj wnioski.- 0 0
-
2022-05-25 16:16
o czym ty mówisz? 20 lat koncertuje po świecie, wydaje płyty (1)
stąd jego popularność, nie z powodu darcia książki
- 6 10
-
2022-05-25 16:53
Chodzi o działalność równoległą do muzyki.Jest na froncie walki z KK i życzmy mu samych sukcesów
- 5 7
-
2022-05-25 20:25
To załóż zespół, który będzie obrażał islam i judaizm,
skoro tak o tym marzysz i żyć bez tego nie możesz. Dlaczego chcesz się wyręczać innymi, żądać od innych żeby robili coś za ciebie?
- 4 3
-
2022-05-25 15:19
(2)
Nergal...to ten który dał kosza Dodzie?
- 29 8
-
2022-05-25 15:30
Taki sam poziom jak Doda znani z tego, że są znani. Pasowali do siebie ale poziom żenady w tym związku chyba jednak był za wysoki
- 13 5
-
2022-05-25 16:17
co za różnica komu dał kosza?
- 0 1
-
2022-05-25 15:20
To jest nergal?! (2)
Ale zdziadział. Jakbym go na ulicy spotkał to bym mu dał dwa złote.
- 62 16
-
2022-05-25 15:46
Nie to Lars Urlich (1)
- 5 3
-
2022-05-25 17:40
Nie to makłowicz z radomia xD
- 2 0
-
2022-05-25 15:24
Żenada (10)
Nergal istnieje tylko dzięki tym i**otycznym kontrowersjom. Gdyby nie to, to cały jego dorobek zamykałby się w coverach na YT, z najwyżej pięciocyfrowymi wynikami oglądnięć.
- 80 26
-
2022-05-25 15:29
(3)
odezwał się znawca muzyki....oj mało ty wiesz.
- 10 15
-
2022-05-25 19:27
To wymień jego największe sukcesy muzyczne bo tylko jeden kojarzę i to chyba sprzed 15lat i było to chyba 150miejsce na liście billborda xD
- 5 1
-
2022-05-25 19:37
(1)
Tak? To wymień sukces jakiejś jego płyty? Jakąś platyna czy złotem się pokryły? XD xD to tak dla beki ogólnie pytam bo platynę i złoto to Nergal na płytach Dody tylko widział xD
- 6 1
-
2022-05-26 10:25
Za to Doda nie widziała
Wyprzedanych hal przed poznaniem Nergala
- 0 2
-
2022-05-25 15:56
(4)
Słaba próba zdeprecjonowania typa. Jemu lans naprawdę nie jest potrzebny i to jest fakt, niezależnie od naszych sympatii, a znany był zanim jeszcze w ogóle odpalono YT.
- 5 11
-
2022-05-25 16:39
Jemu jest potrzebny tylko lans (3)
Z talentu bez lansu nie kupi się apartamentu w Jelitkowie
- 5 3
-
2022-05-25 16:50
(2)
Jesteś śmieszny, muzycznie On jest bardziej znany za granicą, niż w Polsce. U nas szumu wokół Niego robią boguojczyźniane oszołomy.
- 6 9
-
2022-05-25 19:40
(1)
Jak jest tak znany to wymień jego sukcesy poza granicami kraju. Jakieś prestiżowe nagrody dostał? Nie :) a jego największym i jedynym sukcesem i to jeszcze 15lat tu było chyba 150miejsce na liście billborda i go jeszcze w kategorii zespołu xD xD
- 2 0
-
2022-05-25 21:02
Zespoły rockowe nie startują w konkursach czy wyścigach.
Więc jak chcesz mierzyć ich sukcesy? Listę nagród możesz sprawdzić na Wikipedii, byli wielokrotnie laureatami plebiscytów i nagród branżowych (np. czasopisma "Metal Hammer"), zdobywali nagrody typu Fryderyki itd. To nie jest muzyka pop, żeby zdobywała czołówki list przebojów. Z albumem "Evangelion" na liście Billboard dotarli do 55. miejsca (5. miejsce w kategorii Hard Rock Album), w Polsce ten album wkrótce po premierze był na pierwszym miejscu list sprzedaży. W swoim gatunku (black/death metal) są jednym z wiodących zespołów, a nawet w jakimś stopniu ten gatunek współtworzyli.
- 3 3
-
2022-05-25 16:18
guano prawda
chciałbyś żeby tak było.
- 1 2
-
2022-05-25 15:27
Opinia wyróżniona
Nie zgadzam się z panem. Zasadniczo. (22)
- 158 83
-
2022-05-25 16:58
a ja się bardzo zgadzam z twórcą artukułu
- 40 33
-
2022-05-25 17:14
Stek kompletnych bzdur ale do rzeczy. (7)
"Po co promować jątrzyciela, antychrysta i - w opinii wielu - pajaca. Otóż ja nie promuję"
Wręcz przeciwnie promujesz. Bo pan Darski jest mało znanym muzykiem niszowej kapeli.
99,99999% osób na co dzień słuchających muzyki nie zna żadnego utworu jego zespołu nie poda żadnego tytułu nie jest w stanie zaśpiewać żadnego refrenu. Powszechnie znany jest wyłącznie z pajacowania i tekstów tego typu ćwierć inteligentów.
"My, Polacy, mamy zawiść we krwi."
Co to znaczy my, Polacy kto upoważnił ciebie do pisania w imieniu wszystkich czy nawet większości Polaków.
To że ty masz zawiść we krwi, to że jest to tradycja twojej rodziny to jest pewien dramat współczuję ci ale zapewniam Ciebie zdecydowana większość nie ma we krwi tego co masz ty.
"Wyjaśniam - panowie są ziomkami. Znają się od lat, lubią. Legendarny perkusista, założyciel największego zespołu metalowego na świecie, Metalliki, kupił bilet na koncert Behemotha."
Coś tu nie gra. Panowie są ziomkami znają się od lat i dla swojego ziomka założyciela największego metalowego zespołu na świecie pan Darski nie załatwił zaproszenia jak dla setki swoich kumpli z Trójmiasta? A może to jest po prostu zdjęcie jakich po każdym koncercie pan Urlich robi sobie z fanami setki. Bo widać że to pan Darski robi sobie zdjęcie z nim nie odwrotnie.
"gdyby Behemoth był drużyną sportową"
No gdyby był to tak, niestety nie jest bo jest tylko niszową kapelą której perkusisty na przykład nikt nie kojarzy a pana Darskiego kojarzy się wyłącznie z jego ekscesów bo mimo takich tekstów promocyjnych znikoma liczba osób zna jego utwory, jest w stanie zaśpiewać coś z jego repertuaru. Myślę że rozpoznawalność zespołu Behemot jest 10 tyś razy mniejsza niż zespołu Mazowsze.
"Kiedy zaczęła się cała afera z Nergalem? W 2007, tym też roku Nergal miał czelność podrzeć biblię"
Chciał podrzeć Koran ale narobił w spodnie ze strachu przed wyznawcami dlatego bezpiecznie podarł Biblię. Żeby podrzeć Koran trzeba mieć coś w spodniach nie wydmuszki.- 69 43
-
2022-05-25 17:34
Długi tekst ale w sedno i masz plusik +
- 31 23
-
2022-05-25 17:43
W 99% sie zgadzam bo ja bym go ostro dojechał a i zaraz by mnie skasowali :)
- 15 10
-
2022-05-25 19:32
Jak to nie znam? (1)
"Łyżwiarz wie że kotek odkopał prezent!"
- 7 0
-
2022-05-25 19:35
Zawsze myślałam, że kotek zakopał prezent...
- 2 0
-
2022-05-26 10:42
Sam jesteś stekiem kompletnych bzdur i to tak rzeczowo...
- 1 6
-
2022-05-26 12:41
(1)
Bo trzeba słuchac muzyki, a nie radiowego chłamu z rmf min czy polskiego rapu, o Disco-wieśniako nie wspominając.
- 1 6
-
2022-05-26 13:22
Jest jakiś nakaz? Każdy słucha to co lubi. Nikt nie jest lepszy ani gorszy z powodu tego czego słucha.
- 8 1
-
2022-05-25 17:41
Stek c.d. (7)
"Obraza uczuć religijnych. Co to w ogóle jest? Co to znaczy?"
Dylematu ćwierć inteligenta mającego gębę pełną frazesów o tolerancji.
"Dlaczego nie ma obrazy uczuć niewierzących?"
Ćwierć inteligent nawet nie wie że uczucia osób niewierzących podlegają również ochronie podobnie jak uczucia osób religijnych u próbuje zrobić z siebie ofiarę.
"Jednak w każdej szkole, urzędzie, obiekcie państwowym są krzyże. Co z innymi wyznaniami, z agnostykami, heretykami? Co z ich uczuciami?"
Nie w każdym z wymienionych miejsc tylko w tych gdzie przebywają osoby życzące sobie by taki przedmiot się tam znajdował. Poza ty krzyż jako przedmiot jest rzeczą całkowicie obojętną dla nie wierzących agnostyków, heretyków czy innych wyznań. Krzyż jest najważniejszy dla tych którzy szczerze nienawidzą religii, katolików czy szerzej chrześcijan dla nich krzyż jest najważniejszy w sensie że muszą go zwalczać by poniżyć osoby religijne.
A dlaczego świecki światopogląd jest lepszy od religijnego i ma być tak jak świeccy sobie życzą ?
"absolutnie szanuję wybory każdego człowieka."
Tym tekstem udowadniasz że nie szanujesz inaczej myślących udajesz tylko tolerancyjnego.
Moim zdaniem masz faszystowskie podejście do otoczenia liczy się tylko to co ty uważasz za dobre i prawidłowe a tych którymi pogardzasz się nie przejmujesz bo są godni pogardy.
"Ale niech ktoś powie, że "papież ch*j"
Prawdziwy bohater napisał o papieżu nigdy ale to przenigdy nie napisał by tego samego o proroku Mahomecie i jego wyznawcach bo poniżanie katolików wydaje mu się fajne no i przede wszystkim bezpieczne wyznawcy Islamu są bardziej zadziorni.
"Niemniej, są ludzie niejako skazani na hejt i ostracyzm."
Tu pełna zgoda od razu wymienię kilka środowisk. Słuchacze radia Maryja, członkowie kółek różańcowych, oaz, czy różnych organizacji religijnych, ci są skazani na hejt i szczerą nienawiść takich jak ty speców od "tolerancji".
"Musimy się obudzić...."
Szczerze ci tego życzę obudź się jak najszybciej.- 25 27
-
2022-05-25 19:26
Ktoś tu pomylił się z hejterstwem
Pełna zgoda, dobrze powiedziane.
- 5 4
-
2022-05-25 22:27
No bez żartów (5)
Wiesz dlaczego świecki światopogląd jest ważniejszy?Bo jest prawdziwy i na jego zasadność są twarde dowody.A na światopogląd religijny czyli kreacjonizm,cuda,zmartwychwstanie itp nie ma żadnych dowodów.
- 9 9
-
2022-05-25 23:41
To jest istotą faszyzmu mój światopogląd jest lepszy bo ja tak mówię. (4)
Ale na świecie zdecydowanie więcej jest ludzi religijnych niż agnostyków. To nic ja mam rację bo ja tak mówię. To co ja mówię to lepsza racja bo moja. Ale tamtych jest więcej, to nic tu ja mam rację bo tak mówię. Ale prawo mówi że nie ma lepszych i gorszych wszyscy są równi. O nie moja racja i moja prawda jest lepsza bo ja tak mówię. A jak nie przyznacie mi racji to się was do tego zmusi. Itd.
- 10 3
-
2022-05-26 00:39
(1)
No przepraszam-kto tutaj kogo zmuszał przez lata?Niewierzący wierzących?Czy na odwrót?Coś mówi Tobie termin Chrystianizacja?Co prawda to eufemistyczne określenie na to co się działo przez lata całe.
- 3 7
-
2022-05-26 13:53
Na temat Chrystianizacji warto przeczytać różnych autorów nie tylko i wyłącznie preferowanych przez PZPR.
Nie wiem kto i kiedy i w jakiej formie zmuszał cię, ale do czego by cię nie zmuszał, to robił źle bo ludzi zwyczajnie należy przekonywać a nie zmuszać. Za zmuszanie idzie się do więzienia zgłoś może swoje traumatyczne przeżycia do organów ścigania.
A jeśli licytujesz się na to kto kogo bardziej to według danych ONZ znienawidzeni przez ciebie Chrześcijanie byli w 20 wieku najbardziej prześladowaną grupą społeczną na świecie.
W 21 wieku sytuacja według tych samych danych tylko się pogorszyła Chrześcijanie na świecie są jeszcze bardziej prześladowani. Niestety w lewicowo- liberalnych mediach te fakty są celowo pomijane bo redaktorzy z tych mediów szczerze chrześcijan nienawidzą.
Dwa świeckie totalitaryzmy z 20 wieku Komunizm i wzorujący się na komunistycznym okrucieństwie faszyzm pochłonęły dziesiątki milionów ofiar. Świeccy Rosjanie w Ukrainie dokonują tysięcy ordynarnych zbrodni i jakoś świeckość i tolerancja im w tym nie przeszkadza.- 4 1
-
2022-05-26 09:32
(1)
Zaczynasz od kwestii "faszyzmu", a potem twierdzisz, że skoro większość to religijni to niereligijni nie mają prawa do swojego punktu widzenia? Serio?
Ale, skoro trzymamy się "większości" to wypadało byś miast bronić chrystusowych winien wyznawać mao...- 1 1
-
2022-05-26 13:37
Co ty bredzisz?
Nigdzie nie napisałem że nie religijni nie mają prawa do swego punktu widzenia.
Jest dokładnie odwrotnie dzięki temu że religijnych jest więcej niereligijni funkcjonują bezpiecznie i spokojnie mogą wyrażać swoje poglądy. Najlepszym przykładem tekst powyżej.
Fanatyk o skłonnościach faszystowskich nienawidzący szczerze osób mających inne zdanie na temat religii w swoim tekście wyzywa i poniża wyłącznie osoby religijne.
Natomiast to że zdecydowana większość ludzi na tej planecie jest ludźmi religijnymi każe postawić tezę iż bycie osobą religijną ( nie zależnie od religii wyznawanej) jest na tej planecie powszechnie występującą normą społeczną. Zatem bycie niereligijnym jest czymś nie normalnym.- 2 1
-
2022-05-25 17:52
c.d. (3)
"Szanujmy się, powtórzę."
Jeden może i mało wyszukany żart na koniec też się przyda. Ale na sam koniec to jest dopiero bomba!!!
"Więc, gdy na koncercie podrze Biblię lub nazwie jednego czy drugiego księdza "skur*ysynem", nie ma tu mowy o jakiejkolwiek obrazie czyichkolwiek uczuć."
Jak to jest w ostatnim akapicie Nergal robi muzykę więc może tak robić to że robi muzykę która komuś się podoba a większość jej nie zna jest z tego powodu szczęśliwa czyni go nad człowiekiem dlatego pan Darski tak może. A reszta nie może. Jak każdy faszysta uważasz że są nad ludzie którzy mogą więcej i pod ludzie którzy mogą.... mogą się cieszyć jak się ich obraża albo milczeć.
Nazwanie księdza "skur....." jest przecież dla ciebie czymś normalnym zgodnym z tolerancyjnym światopoglądem, a może nawet dla księdza to komplement nie?
Dla katolików na pewno też bo takie są reguły twojej tolerancji. Taki masz światopogląd takie wychowanie wyniosłeś z domu takie są ideały twojego środowiska. Tacy jesteście. Trudno.
"Tyle. Koniec. Kropka."- 17 10
-
2022-05-25 20:21
Ale super napisane. Jest Pan /Pani chyba adwokatem albo radcą prawnym, bo tak łapać na nieścisłościach w tekście artykułu to mistrzostwo. Podziwiam i wyrazy szacunku.
- 4 9
-
2022-05-26 00:53
Wielki facepalm (1)
Napocił koleś, ale nawet szkoda odpisywać na wszystko. Chodziłem do szkoły i był krzyż, a nikt się nikogo nie pytał czy jemu pasuje. Obrażali moje uczucia prmanentnie tym krzyżem. Dobrze, że to nie gilotyna na przykład. Wystarczy już, niech ksiądz idzie spać
- 4 8
-
2022-05-26 13:58
Potwierdzasz co napisałem.
Dla agnostyków i świeckich krzyż jest przedmiotem obojętnym.
Nie obojętnym jest wyłącznie dla ludzi chorych z nienawiści do osób religijnych.
Wyłącznie dla nich krzyż musi zniknąć z przestrzeni w której żyją bo inaczej czują dyskomfort .
Krzyż ich uwiera tak jak ciebie co napisałeś wyżej.
Dla nie wierzących i wyznawców innych religii jest obojętny i obojętna jest jego obecność.
Dla chorych z nienawiści obojętny nie jest oni muszą się go pozbyć ze swojej przestrzeni.- 8 1
-
2022-05-26 12:40
Najlepsze, że Nergal w Polsce jest znany z "obrazy uczuć religijnych" i z bycia z Dodą. To jednak o czymś świadczy. Na pewno w gronie osób lubiących taką muzykę i wśród samych muzyków jest znany i zapewne ceniony. Ale z czego jest znany w Polsce? Nergal, żeby zaistnieć ciągle powtarza te same akcje. Nie robi nic nowego, bo wie, że religia budzi emocje. Jest nudny w swoim zachowaniu, a wy się na to łapiecie i komentujecie. On zapewne za kilka miesięcy znowu powie coś obraźliwego i będzie patrzył, jak się w niektórych gotuje. Nie łapcie się na to.
- 6 1
-
2022-05-25 15:28
(2)
religie mozna obrazac. chyba ze mowimy o judaizmie czy islamie, wtedy nie mozna
- 88 8
-
2022-05-25 18:02
W każdym kraju na świecie każdy kto obraza Islam jest karany albo przez prawo albo przez islamistów jak we Francji!
Chrześcijaństwo to jedyna religia na świecie którą sie bezkarnie obraza ,wiernych morduje za to ze są katolikami. Morduje sie tez wolontariuszy katolickich na misjach najwiecej na świecie!
I teraz taki szkodnik wymoczek który w społeczeństwie jest tylko chwastem ma czelność jeszcze sie pluć i domagac sie bezkarnosci dla takich jak on chwastów .Społeczeństwo na świecie zmierza do samo zagłady było otym wiadomo juz tysiac lat wcześniej .i teraz mamy własnie początek końca !!- 13 3
-
2022-05-26 10:45
dokładnie tak jest
brawo
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.