- 1 Rammstein w Filharmonii Bałtyckiej (42 opinie)
- 2 Ty też nie czujesz atmosfery świąt? (118 opinii)
- 3 Planuj Tydzień: Wielkanoc w Trójmieście (4 opinie)
- 4 Związek? Podziękuję. Jestem na detoksie (163 opinie)
- 5 Czemu już nie ma takich imprez? (68 opinii)
- 6 Sztuczna inteligencja w piosence wyborczej (57 opinii)
Pracodawca Przyjazny Rowerzystom. Co daje taki tytuł?
Pracodawca Przyjazny Rowerzystom to certyfikat przyznawany firmom promującym jazdę rowerem do pracy i wdrażającym trwałe udogodnienia dla pracowników-rowerzystów. Certyfikacja została wprowadzona przez Europejską Federację Cyklistów, a uzyskanie takiego tytułu jest możliwe również dla firm z Trójmiasta.
W procesie certyfikacji do siedziby pracodawcy przychodzi zespół audytorów, który weryfikuje informacje podane przez firmy wypełniające formularz autooceny na stronie certyfikatu. Ocenia się m.in. infrastrukturę dla rowerzystów, działania informacyjne i promocyjne.
Co jest oceniane?
Informacja, Komunikacja i Motywacja - ocena skupia się m.in. na udziale w kampanii Rowerem do Pracy wewnętrznym marketingu rowerowym, organizacji wydarzeń promujących jazdę na
rowerze, szkoleń dla pracowników w dziedzinie jazdy rowerem, nagradzania rowerzystów czy opracowaniu mapy najbliższej okolicy firmy.
Koordynacja i Organizacja - to m.in. powołanie koordynatora ds. mobilności/polityki rowerowej w firmie, opracowanie strategii mobilności, finansowanie inicjatyw promujących rower jako środek transportu, wykorzystanie rowerów, rowerów cargo czy przyczepek do realizacji dostaw lub wewnętrznej logistyki oraz współpraca z innymi firmami.
Usługi - obejmują m.in. stworzenie warunków do serwisowania rowerów, zakup rowerów służbowych, rabaty dla pracowników w sklepach rowerowych, serwis rowerów przed sezonem dla pracowników, zabezpieczenie przed kradzieżą, regularne kontrole zdrowia pracowników.
Infrastruktura - dotyczy głównie parkingów rowerowych, czy są zadaszone, oświetlone, łatwo dostępne dla każdego, liczebności i jakości stojaków rowerowych, ale również miejsc dla pracowników, tj. szatnie, szafki na ubrania i sprzęt, suszarnie, pralki czy prysznice.
Zarządzanie polityką parkingową - porusza tematykę m.in. ograniczenia parkowania samochodów, przekształcania miejsc parkingowych na parkingi rowerowe lub tereny zielone, zmniejszenia floty samochodów służbowych czy rezygnację z benefitów dla pracowników dojeżdżających samochodem do pracy.
Zarządzanie mobilnością klientów - koncentruje się na zapewnieniu parkingu rowerowego dla klientów w pobliżu wejścia do firmy czy samoobsługowej stacji naprawy rowerów, motywowaniu klientów do jazdy na rowerze, jak również dostarczaniu im informacji o dostępnych mapach rowerowych, bezpieczeństwie, aktualnościach rowerowych, np. w zakresie aplikacji mobilnych lub udzielania praktycznych wskazówek.
Przebudowa Pomorskiej dla rowerów opóźniona. Początek prac na kolejnym odcinku
Krok pierwszy: samoocena
Zanim jednak do siedziby firmy przyjdą audytorzy, firma dokonuje samooceny poprzez wypełnienie formularza na stronie. Formularz zawiera szczegółowe pytania dotyczące każdego z sześciu wymienionych wyżej obszarów. Koordynator zaznacza te pola, które uważa za dopełnione zgodnie z metodologią certyfikacji - złotym, srebrnym lub brązowym. System zlicza zgromadzone punkty i podaje informację o możliwym poziomie certyfikatu. Gdy koordynator zatwierdzi ostateczną wersję, formularz jest przesyłany do koordynatora krajowego certyfikacji - Polskiej Unii Mobilności Aktywnej.
Certyfikacja jako nagroda
Wystąpienie o certyfikat jest jedną z nagród dla firm, które stają na podium w grze rowerowej Rowerem do pracy i szkoły - Kręć kilometry dla Gdańska organizowanej przez miasto Gdańsk. Audyty odbyły się już w firmach, takich jak: Gdańska Stocznia Remontowa, Multiconsult Polska sp. z o.o., Omega Pilzno - oddział w Gdańsku, Akademia Sztuk Pięknych oraz Urząd Marszałkowski woj. pomorskiego w Gdańsku. Wręczenie zdobytych certyfikatów odbędzie się w dniach 27-28 września 2022 r. podczas uroczystej gali poświęconej Certyfikacji Pracodawców Przyjaznych Rowerzystom w trakcie XI Kongresu Mobilności Aktywnej.
Do tej pory siedem gdańskich firm otrzymało certyfikację jako nagrodę za zajęcie miejsc na podium w ramach kampanii. Są to: Axes System sp. z o. o. (cert. złoty), Urząd Miejski w Gdańsku (cert. srebrny), Jeppesen Poland sp. z o.o. (srebrny), Deltamarin Sp. z o.o. (srebrny), Satel Sp. z o.o. (certyfikat brązowy), InvestGda - Gdańska Agencja Rozwoju Gospodarczego (brązowy) oraz Romeko Marine Sp. z o.o. (poziom nieokreślony - mała firma).
Po co pracodawcy certyfikacja?
- Korzyści płynących z certyfikacji jest wiele - wskazuje Jędrzej Sieliwończyk z Urzędu Miejskiego w Gdańsku. - Po pierwsze, pracownicy są bardziej produktywni i zdrowsi. Liczba dni, podczas których pracownicy przebywają na zwolnieniu chorobowym, jest o 1/3 niższa niż przypadku pracowników dojeżdżających do pracy samochodem. Mniejsza liczba dni chorobowych oznacza wymierne oszczędności dla pracodawców. Pracownicy dojeżdżający na rowerze do pracy mają niższe wartości BMI i uzyskują zauważalnie wyższy wynik w kryterium dobrego samopoczucia. Szczęśliwi i odstresowani pracownicy pracują wydajniej i efektywniej.
- Po drugie: niższe koszty dla pracodawcy! - kontynuuje Sieliwończyk. - Parkowanie rowerów wymaga mniej miejsca niż parkowanie samochodów: na miejscu parkingowym dla jednego samochodu (12 m kw.) można zaparkować 7 rowerów. Więcej pracowników wykorzystujących rower w dojazdach do pracy obniża koszty paliwa dla siebie lub firmy. Podobny mechanizm zachodzi w przypadku wykorzystania rowerów do odbywania krótszych podróży służbowych.
- Co więcej, pracownicy wykorzystujący rowery zyskują lepszą dostępność do miejsca pracy, mogą szybciej znaleźć miejsce parkingowe i rzadziej się spóźniają - wskazuje. - Ponadto firma może pochwalić się wkładem w ochronę klimatu. Promowanie aktywnej mobilności wśród pracowników doskonale wpisuje się w koncepcję społecznej odpowiedzialności biznesu. W efekcie firma cieszy się wizerunkiem nowoczesnego i dbającego o personel pracodawcy.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-08-17 07:34
Jazda rowerem jest przyjemna o ile to świadomy wybór podyktowany różnymi względami. (2)
Jeżeli jednak wszedze są robione kampanie na siłę utrudniające zycie ludziom nie jadącym rowerem itp to z automatu czuje opór i odrzuca mnie to od tego by sie z tym identyfikowac. Chodzi o to, ze pomyslodawcy lub decydenci czesto nie maja kompletnke autorytetu. W miastach to moze byc prezydent ktory duzo gada a ledwo dopina marynarke i jezdzi po
Jeżeli jednak wszedze są robione kampanie na siłę utrudniające zycie ludziom nie jadącym rowerem itp to z automatu czuje opór i odrzuca mnie to od tego by sie z tym identyfikowac. Chodzi o to, ze pomyslodawcy lub decydenci czesto nie maja kompletnke autorytetu. W miastach to moze byc prezydent ktory duzo gada a ledwo dopina marynarke i jezdzi po buspasie elektrycznym autem sluzbowym do pracy. A w firmie jakis etatowy idealista co ma czas i ciagle gada o rowerach podczas gdy codziennosc weryfikuje funkcjonalnosc tego srodka. Słowem-te kampanie powoduja ze sie odechciewa..
- 27 5
-
2022-08-19 14:38
typowy wpis cyklofoba nie chcącego przyznać się do tej przypadłości zawierający tezę, że jakaś pro - rowerowa kampania
to robienie czegoś "na siłę". W tej kampanii nie ma niczego "na siłę": tak jak w każdej kampanii prowadzącej do zmiany zachowań komunikacyjnych liczy się jakość przekazu i siła argumentów. Warto wiedzieć, że wzrost skali ruchu rowerowego w godzinach szczytu jest korzystny dla wszystkich osób chcących nie tracić czasu w korkach wynikających głównie z nadmiaru samochodów, a nie z niedorozwoju sieci ulicznej, jak się wielu "czytelnikom pseudopremium" wydaje.
- 1 0
-
2022-08-19 12:16
widać że szukasz pretekstu do lenistwa
jeśli czyjś gruby brzuch albo czyjeś gadanie zniechęca do jazdy rowerem, mnie nikt zachęcać nie musi, wygrywa rower bo tak jest najszybciej, w ogóle na większości tras w Gdańsku do 5 km w godzinach szczytu czasowo wygra rower ale na szczęście nie wiedzą o tym wszyscy stojący w korkach, jakby oni się o tym dowiedzieli byłoby za dużo rowerzystów i korki przeniosły by się na drogi rowerowe
- 3 1
-
2022-08-17 08:44
Nic to nie daje (5)
Jakaś grupa brukselskich eurokratów wymyśliła sobie szumną nazwę i szumne certyfikaty. Żeby udowodnić potrzebę utrzymywania tych darmozjadów z pieniedzy podatników wymyślili to wszystko i teraz zajmują się peczołowicie wymyślaniem kryteriów, certyfikacją, jeżdżeniem na wyciezki związane z audytem itd.
Pracodawca ma albo nie ma infrastruktury i ułatwień dla rowerzystów i żaden certyfikat tego ani nie umniejszy ani nie zwiększy.- 32 11
-
2022-08-17 09:28
Bardzo często natomiast dysponuje wielokrotnie droższą i gorzej wykorzystującą przestrzeń infrastrukturą dla aut :-) (4)
Ach ci źli eurokraci, a mogliśmy być białorusią ....
- 8 14
-
2022-08-17 09:49
jeśli chodzi o samochody (1)
to właśnie eurokratom zawdzieczamy to, że silniki do kosiarki obkłada sie rozmaitymi turbunami i uciążliwymi systemami a potem sprzedaje jako samochody, żeby zmieścic się w kolejnych narzucanych normach.
Dzięki temu nowe auto klasy miejskiej w ciągu ostatnich 10 lat zdrożało około dwukrotnie i dlatego ludzie jeżdzą coraz starszymi.
Nieto właśnie eurokratom zawdzieczamy to, że silniki do kosiarki obkłada sie rozmaitymi turbunami i uciążliwymi systemami a potem sprzedaje jako samochody, żeby zmieścic się w kolejnych narzucanych normach.
Dzięki temu nowe auto klasy miejskiej w ciągu ostatnich 10 lat zdrożało około dwukrotnie i dlatego ludzie jeżdzą coraz starszymi.
Nie mam nic przeciw jeżdżeniu rowerem ani rekreacyjnie ani w ramach codziennych dojazdów.
Po porstu uważam, że ludzie powinni sami wybierać co jest dla nich wygodniejsze i dostosowywać się do tego na co ich stać a socjalista europejski uważa że ludziom trzeba coś narzucić, utrudnić przepisami, zmusić i edukować. Jeśli pracodawca ma przestrzeń parkingową dla samochdow - to co to za zarzut że ją wykorzystuje na parking. Nie wszystkie przedsiebiorstwa mieszczą sie w biurowcach upchanych jeden na drugim w zatłoczonej dzielnicy- 10 5
-
2022-08-19 12:21
czyli chcesz promować wolność wyboru dowolnego środka transportu?
to zapraszam na Grunwaldzką we Wrzeszczu i porozmawiajmy o wolności wyboru gdy mamy razem 6 pasów dla aut i tylko jedną wąską drogę rowerową, do tego wszystkie skrzyżowania zorganizowane tylko z uwzględnieniem przepustowości samochodów i z kompletnym olaniem tramwajów, pieszych i rowerów - to jest wolność wyboru? czy na siłę zmuszanie ludzi do jechania samochodem bo każdy inny sposób jest już na wstępie utrudniony?
- 4 0
-
2022-08-17 09:45
(1)
Uwielbiam to myślenie: nie krytykuj Unii "bo Rosja" (w tym przypadku "bo Białoruś"). Zakaz krytykowania wielkiego brata był właśnie za komuny!
- 13 4
-
2022-08-19 14:42
ruski troll, czy co?
pojęcie o wielkim bracie masz mizerne. Stanowimy część Unii, podczas gdy byliśmy w swoim czasie "młodszym bratem" podmiotu, który groził stosowaniem przemocy lub ją stosował. W Unii mamy swoich przedstawicieli, którzy mają wpływ na kształt wdrażanych rozwiązań. Jeśli nie widzisz różnicy, to mogę Ci tylko współczuć.
- 2 1
-
2022-08-17 06:20
(6)
"- Korzyści płynących z certyfikacji jest wiele - wskazuje Jędrzej Sieliwończyk z Urzędu Miejskiego w Gdańsku. - Po pierwsze, pracownicy są bardziej produktywni i zdrowsi."
To bardzo ciekawe, że nie mogą tacy być bez certyfikacji- 83 7
-
2022-08-19 14:43
certyfikacja jest formą poprawy warunków korzystania z rowerów (1)
pracownicy dzięki korzystaniu z rowerów są zdrowsi i bardziej produktywni. Jeśli nie potrafisz skojarzyć tych dwóch faktów, mogę tylko współczuć.
- 1 1
-
2022-08-23 14:02
Wspolczuje.
- 0 0
-
2022-08-17 08:47
(3)
UM chyba sobie sam ten certyfikat przyznał, brak szatni, brak prysznicy.
- 9 3
-
2022-08-17 09:01
(2)
Dokładnie!
- 6 1
-
2022-08-17 09:24
(1)
Ocena jest łączna, obejmuje wiele aspektów.
Pracowałem w firmach z różnymi certyfikatami, specyficznymi dla branży, np. produkcja urządzeń medycznych, i ogólnymi. Moim zdaniem certyfikaty "ogólne" to po prostu biznes "certyfikatorów".- 9 1
-
2022-08-18 14:09
dobrostan wprowadzony certyfikatem
potem urzędnicy do certyfikacji potrzebni. Komuno wróć.
- 1 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.