• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Problemy z ekranem Barco Escape w Cinema 3D

4 listopada 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Przez większość projekcji działał tylko ekran centralny, dwa pozostałe były czarne. Przez większość projekcji działał tylko ekran centralny, dwa pozostałe były czarne.

- Wybraliśmy się do Cinema 3D by sprawdzić, jak ogląda się filmy na nowoczesnym ekranie Barco Escape. Niestety problemy techniczne i źle działające ekrany boczne sprawiły, że z kina wyszliśmy rozczarowani i z bólem głowy - pisze nasz czytelnik, pan Łukasz, po wizycie w kinie w ostatnią niedzielę.



Razem z dziewczyną wybrałem się w ostatnią niedzielę [30 października na seans wczesnopopołudniowy - przyp. red.] do kina Cinema 3D, by obejrzeć film na ekranie Barco Escape - reklamowanym jako jedyny trzyczęściowy panoramiczny ekran w Europie Środkowej. Wybór seansu był oczywisty, bo jedynym dostępnym obecnie w tej technologii filmem w Cinema 3D jest "Star Trek: W nieznane".


Nasz niepokój wzbudziła już zapowiedź wideo możliwości Barco Escape przez twórcę tego ekranu tuż przed projekcją filmu. Wyjaśniając technologię, w jakiej mieliśmy obejrzeć "Star Treka", informował on o tym, że właśnie jedną jego rękę widzimy na jednym, a drugą na drugim z bocznych ekranów. Niestety, widzieliśmy tylko obraz ze środkowego ekranu. Początek seansu pozbawił nas złudzeń co do tego, że wszystko jest OK. Część scen wyglądała na niekompletne, na nienaturalnie dużym zbliżeniu, zwłaszcza podczas kadrów w przestrzeni kosmicznej miało się wrażenie oglądania części obrazu.

Za to w momentach, gdy boczne ekrany działały, komfort odbioru seansu był znacznie wyższy. Za to w momentach, gdy boczne ekrany działały, komfort odbioru seansu był znacznie wyższy.
Szybko pojawiły się głośne głosy niezadowolenia na widowni. Jeden z widzów poszedł zgłosić usterkę, a gdy to nie przyniosło rezultatu, do obsługi poszedł kolejny. Wrócił na salę z informacją, że dowiedział się, że to nie pierwsza taka usterka, bo ekran podobno już wcześniej bywał zawodny i nie wiadomo, czy uda się naprawić usterkę. Po chwili przyszli przedstawiciele obsługi widowni z informacją, że wstrzymują projekcję i zrestartują cały system, który może za drugim razem zadziała. Film zaś zostanie puszczony ponownie od początku (po około 10 minutach projekcji).

Po ponownym włączeniu filmu obraz faktycznie przez chwilę pojawił się również na ekranach bocznych, co nagrodziliśmy brawami. Jednak po chwili znów zaczęły dziać się z nim dziwne rzeczy - obraz to pojawiał się w panoramie, to znów znikał, zmieniając się z jednego na trzy ekrany i z powrotem właściwie z ujęcia na ujęcie, przez co fatalnie oglądało się film, który co chwila miał inny wymiar. Dyskomfort z tym związany porównać można do zacinania się obrazu na ekranie komputera.

Dlatego po dwugodzinnym seansie wyszliśmy z kina zmęczeni, rozczarowani i z bólem głowy. Nie zmienia to faktu, że sceny na działającym Barco Escape wyglądały bardzo efektownie i bardzo nam się podobały, podobnie jak sam film (tylko dlatego dotrwaliśmy do końca projekcji). Niestety, system najwyraźniej póki co jest awaryjny, a w związku z problemami technicznymi, cena 35 zł za bilet to zdecydowanie za drogo.

Komentarz ze strony Cinema 3D:

Kino CINEMA3D, dzięki instalacji Barco ESCAPE, trafiło do grona innowacyjnych multipleksów na świecie. Obecnie istnieje ponad 30 takich instalacji, z czego tylko pięć w Europie. Projekcje w formacie Barco ESCAPE cieszą się uznaniem widzów na całym świecie. Dzięki instalacji w CINEMA3D w Galerii Morena mieszkańcy Trójmiasta, jako pierwsi w tej części Europy, mogą poznać niesamowite możliwości projekcji na ekranie Barco ESCAPE.

Innowacyjne rozwiązania kinotechniczne wymagają, abyśmy wszyscy się ich nauczyli i do nich przyzwyczaili. Sytuacja opisana przez pana Łukasza to incydent, który niestety miał miejsce w kinie, ale zdarzył się jednorazowo. Technologia jest nowatorska i nie jest awaryjna, ale w tym przypadku wystąpił błąd, który zakłócił projekcję filmu. Jest nam niezmiernie przykro, że do takiej sytuacji doszło. Dokładamy wszelkich starań, aby taka sytuacja się nie powtórzyła w przyszłości, a nasi widzowie mogli bez zakłóceń cieszyć się niesamowitymi efektami, jakie daje projekcja w systemie Barco ESCAPE.

Obecnie wyświetlany w CINEMA3D Gdańsk film pt. "Star Trek: w nieznane" jest jedynym dostępnym filmem w tej technologii. Premiera pierwszego pełnometrażowego filmu, który w pełni wykorzystuje trzy ekrany, zaplanowana jest na grudzień. Na rok 2017 zaplanowanych jest 8, a na rok 2018 - 12 premier. Barco ESCAPE to przyszłość kina.

Tak prezentował się ekran Barco Escape podczas otwarcia Cinema 3D w Galerii Morena.

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (52)

  • Ponoć to najnowocześniejsze kino

    w Europie. Widocznie w Polsce bałagan i olewanie klientów jest normą. Ważne, że następni naiwni wydadzą kasę.

    • 47 7

  • Skoro awaria i nie było senansu na poziomie za jaki zapłacił, to w zębach powinni mu zwrócić kasę. (1)

    jeszcze przeprosić!!!

    • 125 2

    • czego innego niech sie naucza

      Wystarczy komentarz: no tak, byl problem ale byl przeciez raz, a my jestesmy najlepsi, najnowoczesniejsi, najszybsi i jedyni, wiec o co kaman ?! Pierwsze, czego powinni nauczyc sie pracownicy tego kina, to kontqktu z klientem, nie systemu... poki co, ja z rodzina sie tam nie wybiore. Nawet w multi, mimo mojej niecheci do firmy (jednak jedyni maja regularne seanse dla malych dzieci), raz nie zadzialalo cos, to przyszedl koles, przeprosil, zaprosil do kas, gdzie oddawali kase, dodatkowo obiecal vouchery na darmowy seans. Inna sprawa, ze dostawali je tylko ci, co upomnieli sie w kasie i powolali na dysrektora sali, inni, co tego nie uslyszeli, dostawali tylko zwrot za bilet. Sorry, taki mamy system, ale jestesmy the best.

      • 3 0

  • ale komentarz kina

    "fajna technologia, za którą trzeba dopłacić" ale jak nie działa to zwrotu nie ma

    • 79 1

  • pierwszy akapit odpowiedzi - żenada (2)

    w odpowiedzi brakowało tylko podania cen za bilety, godzin wyświetlania filmów itd. - odpowiedź to reklama a nie odniesienie się do probelmu

    • 66 1

    • Już nie mówiąc o tym (1)

      że bez szemrania powinni zaproponować pechowym klientom albo zwrot pieniędzy za bilety albo możliwość ponownego obejrzenia filmu w tym formacie za darmo. Takie podejście "biznesmenów" o wiele bardziej im szkodzi.

      • 23 0

      • Jaki zwrot kasy

        Na miejscu firmy jeszcze bym skierował przeciwko panu Łukaszowi i portalowi Trójmiasto pozew o piractwo i nielegalne rozpowszechnianie, w końcu zrobił przynajmniej dwa zdjęcia w trakcie filmu!!!

        • 4 8

  • Powinni...

    Oddać kasę,przeprosić i dać bilety za free...a mega 3D można mieć taniej...3 jabole z gwinta i jest 3D oraz rozdzielczość 4K za parę złotych ! :)

    • 46 3

  • odpowiedź kina: jest super choc cos raz nawalilo (2)

    to ja sie pytam gdzie zwrot kasy albo jakas znizka na kolejny film?
    udaja ze nic sie nie stalo i z ludzi glupich robia

    • 63 1

    • (1)

      "Nasza firma buduje supernowoczesne budynki. Sytuacja zawalenia się jednego z nich opisana przez tego pana to incydent, który niestety miał miejsce ale zdarzył się jednorazowo. Jest nam niezmiernie przykro, że do takiej sytuacji doszło. Dokładamy wszelkich starań, aby taka sytuacja się nie powtórzyła w przyszłości. A tak poza tym to pocałujcie nas w d*pę bo kasy nie oddamy."

      • 10 1

      • So sorry

        • 0 0

  • kpina z ludzi, to znaczy że jakby z widowni ktoś nie zgłosił reklamacji to obsługa

    siedziałaby cicho i udawała że nic nie widzi? od razu obsługa techniczna powinna przerwać seans i zrestartować wszystko, a jeśli dalej w ciągu seansu nie działało to nie robić szopki tylko wyjść przeprosić, zakończyć, zwrócić wszystkim pieniądze za bilet i dać voucher na darmowy seans w tym kinie- tak to powinno wyglądać. A tu- kino może i nowoczesne ale zachowania jak z PRL-u- mentalność nic się nie zmieniła. WSTYD!!!!!

    • 68 2

  • 35 zł od osoby (1)

    Ja bym kinu tych paru złotych nie darował. Usługa nie została wykonana zgodnie z umową i tyle. To ta jakby w pociągu skasować bilet za I klasę z miejscówką dla niepalących a dowieźć kogoś II klasą, na stojąco, na korytarzu, dla palących.

    • 54 1

    • seans zadziałał...

      byłam na tym seansie, i po prostu był opóźniony. Idąc do kina wiedziałam, że tylko część filmu będzie na trzech ekranach.. nie bądźmy okrutni tragedia się nie wydarzyła

      • 0 2

  • za co te gamonie w ogóle załaciły 35zł skoro sytem jest niesprawny ?

    Cinema 3D powinna sama oddać pieniądze i wręczyć jeszcze w ramach przeprosin karnet na inny seans!

    WSTYD Cinema 3D

    ps. a kto głupi ten się dał wyrolować

    • 44 4

  • Technologia nie jest awaryjna, ale błąd wystąpił? (3)

    • 40 0

    • Bo to był błąd a nie awaria (1)

      Działało nieawaryjnie ale błędnie.

      • 9 0

      • gra słów zaczęta

        czyli nadal można robić w trąbę klienta

        • 3 1

    • Wszyscy czytamy dziennikarzom ;)

      • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Targi Rzeczy Ładnych (2 opinie)

(2 opinie)
15 zł
Kup bilet
targi

Wielka Szama na Stadionie - wielkie otwarcie sezonu w Gdańsku! (12 opinii)

(12 opinii)
street food

Kwiat Jabłoni "Nasze ulubione kluby" (11 opinii)

(11 opinii)
pop

Najczęściej czytane

Sprawdź się

Sprawdź się

Podczas którego trójmiejskiego festiwalu odbywał się Kabareton?