• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
stat
Impreza już się odbyła

Recital fortepianowy Pawła Rydla

Akademia Muzyczna w Gdańsku zaprasza na Recital fortepianowy Pawła Rydla pamięci prof. Danuty Szlagowskiej z cyklu "Siedmiu Koncertów Katedry Fortepianu z okazji Siedemdziesięciolecia Gdańskiej Akademii Muzycznej".

10 - 18 maja 2024

Gdańsk
bilety 10 - 126 zł
Kup bilet
Wykonawca:
Paweł Rydel

muzyka poważna - koncerty w Trójmieście


W programie:
Ferenc Liszt - "Harmonies poétiques et religieuses" / "Harmonie poetyckie i religijne

Organizacja:
Katedra Fortepianu

Miejsce:
Sala Koncertowa w budynku żółtym Akademii Muzycznej w Gdańsku

***
Paweł Rydel
Gdański pianista wykształcony w rodzinnym mieście pod kierunkiem prof. Katarzyny Popowej-Zydroń i prof. Waldemara Wojtala. Jest profesorem w Katedrze Fortepianu gdańskiej Akademii Muzycznej. Doskonalił swe umiejętności na wielu kursach pianistycznych solowych i muzyki kameralnej, pracując pod kierunkiem takich profesorów, jak: Andrzej Jasiński, Kevin Kenner, Jean-Paul-Sevilla, Andrzej Tatarski (w zakresie kameralistyki także Jadwiga Kaliszewska, Mark Lubotsky, Henry Meyer, Marek Moś i Maria Szwajger-Kułakowska). Jest laureatem najwyższych nagród w konkursach pianistycznych i kameralnych, m.in.: I Ogólnopolskiego Konkursu o Stypendia im. F.Liszta we Wrocławiu (1991), III Ogólnopolskiego Konkursu Pianistycznego im. I.J. Paderewskiego w Bydgoszczy (1994), I Konkursu Muzyki Kameralnej w Zakopanem w r. 1998 (ze skrzypkiem A. Kacprzakiem) oraz nagrody Jury na Konkursie Pianistycznym w Bremen (Niemcy) w 1999 r. Prowadzi regularną działalność koncertową jako solista i kameralista występując w wielu miejscach w Polsce i innych krajach Europy (m.in. Rosja, Niemcy, Norwegia, Ukraina, Włochy).  Jego zainteresowania artystyczne obejmują przede wszystkim muzykę XIX i XX w., w tym szczególnie twórczość R. Maciejewskiego i O. Messiaena, choć pianista nie stroni także od muzyki epok wcześniejszych. Jego wykonanie fragmentów "Vingt Regards..." O. Messiaena było podstawą filmu Joanny Malinowskiej "Dwadzieścia spojrzeń".

Opinie