• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
Impreza już się odbyła

Sopot Fashion Day (4 opinie)

SOPOT FASHION DAY

Największe wydarzenie modowe roku organizowane w najsłynniejszym nadmorskim kurorcie - Sopocie. Na najdłuższym wybiegu świata na wodzie, liczącym 30 metrów swoje kolekcje zaprezentują najwięksi kreatorzy mody z Europy Środkowej. Zaprezentowane zostaną Państwu kreacje prosto z Mediolanu, Londynu, Paryża - stolic światowej mody. A w przerwie między kolejnymi "wyjściami" materiałem ze swojej najnowszej płyty czas umili zwyciężczyni polskiej edycji Eurowizji - Lidia Kopania. Imprezę poprowadzi ikona polskiej mody, modelka, stylistka - Joanna Horodyńska. Na wybiegu pojawią się najpiękniejsze polskie modelki, a wśród nich finalistki konkursu Miss Polski z ostatnich lat, jak również I v-ce Miss Intercontinental 2008 - Milena Lutrzykowska. O ich wizerunek zadbają czołowi styliści: Darien Mynarski i Perry Petrykowski - stylista fryzur. O make-up zatroszczą się pierwsze wizażystki Sopot Festiwal, Top Trendy: Agata Grodzka, Iza Wiśniewska, Iwona Kryszak, Anna Wasilewska i Anna Stykała. Dla wszystkich Państwa, którzy tegoroczny weekend majowy zaplanowali w innym miejscu dobrą informacją będzie możliwość obejrzenia relacji z tego wyjątkowego wydarzenia na antenie Polsatu i Polsat Cafe w programach: "Zoom na miasto", "Się kręci" i TVN "Co za tydzień".

Prace Vitali V również malarza i rzeźbiarza można znaleźć w wielu wiodących centrach artystycznych na całym świecie. Jego obrazy zdobią ściany kolekcjonerów. Ekspresją zachwycają ręcznie robiona biżuteria, rzeźby i grafiki komputerowe. Swoją ostatnią kolekcję przygotował czerpiąc inspirację z kraju kwitnącej wiśni. Zobaczymy co zaprezentuje sopockiej publiczności.

Saverio Palatella. Jego pierwszą kolekcją była limitowana seria T-shirtów, które sprzedawał do największych włoskich domów mody. Coraz większe zainteresowanie jego projektami zaowocowało współpracą z Gentry Portofino oraz Papete of Riccone i Tender of Portofino. W 1988 roku został otwarty jego pierwszy showroom w Vauvileiers w Paryżu. Odniósł błyskawiczny sukces, a jego kolekcje cieszą się ogromnym zainteresowaniem zwłaszcza we Włoszech i Francji, o czym dumnie informowały "Marie Claire" oraz francuska "Elle". W latach 90-tych znalazł się na top liście "New European Fashion Designers". Każda jego kolekcja wprowadza nowe zaskakujące rozwiązania znajdujące uznanie wśród klientów i projektantów.

BGN to szyk prosto z Paryża, połączony ze szczyptą włoskiej fantazji. Projekty francuskiej marki BGN to zawsze najwyższej klasy elegancja, a także wysokiej jakości materiały, perfekcjonizm wykonania i dbałość o detale. Ubrania marki BGN są przeznaczone dla Pań, które przede wszystkim cenią sobie szyk i elegancję, a także wyjątkowe wzornictwo i niespotykane, unikatowe elementy garderoby. W najnowszej kolekcji BGN zachwycają kreacje z jedwabiu, piękne sukienki i bluzki, których próżno szukać w innych sklepach. To luksus na najwyższy światowym poziomie. Twarzą marki BGN jest jedna z czołowych polskich modelek- Małgorzata Bela.

Maciej Zień. Już jako 17 latek zaprezentował swoją debiutancką kolekcję podczas lubelskich "Prowokacji". W następnych latach zbierał nagrody dla najlepszych projektantów: "Złota nitka", "Złoty wieszak". Znany zarówno w polskim, jak i światowym show biznesie. Ubiera znane gwiazdy, takie jak: Aneta Kręglicka, Grażyna Torbicka, Monika Richardson, Ewelina Flinta, Monika Brodka, Andie Mc Dowell. Jego kolekcje można było zobaczyć w Niemczech, Katarze. Stworzył silną markę, która kojarzy się z luksusem, elegancją i perfekcyjnym wykonaniem.


2 maja 2009, 19.00-21.00
SOPOT FASHION DAY 2009

Sopockie molo

19.00 Maciej Zień
19.30 Saverio Palatella
20.00 Vitali V
20.30 BGN - David Zanola

gościnnie: Lidia Kopania

prowadzenie: Joanna Horodyńska

Bardziej szczegółowe informacje o kolekcjach

BGN - DAVID ZANOLA

Romantycznie i surowo
Sesja zdjęciowa do katalogu BGN - kolekcja "Jesień-Zima 09/10"

Z końcem marca b.r. zakończyła się sesja zdjęciowa do najnowszego katalogu marki BGN z kolekcją "Jesień-Zima 09/10". Na romantycznych ulicach Paryża i w surowych wnętrzach studia fotograficznego Małgosia Bela - twarz marki, oraz fotograf Matthew Brookes pokazali jaka będzie kobieta BGN w kolejnym sezonie.

Tajemnice paryskich ulic

Pierwsza część sesji odbywa się na tle paryskich ulic i Sekwany. Analogowe zdjęcia świetnie oddają tajemniczy i romantyczny klimat tego miasta. Jednak to nie ono jest tu najważniejsze. Jest jedynie tłem, bo na pierwszym planie znajduje się kobieta BGN - nowoczesna, szczęśliwa, zmysłowa kosmopolitka. Małgosia Bela - polska topmodelka współpracująca z marką BGN od początku 2009 roku, uosabia w sobie wszystkie te cechy i doskonale oddała je pozując do zdjęć plenerowych.

Małgosia to po prostu kobieta BGN - podróżuje po świecie, rozwija się, jest ciągle w biegu. Potrafi jednak zachować wewnętrzny spokój i harmonię. Pokazano ją wielokrotnie na okładkach magazynów mody, m.in. Vouge. Występowała na wybiegach i reklamowała światowe marki odzieżowe.

Gra cieni i wyostrzone kontury

Z paryskich ulic przenosimy się do studio i zmieniamy atmosferę. Zdjęcia są bardziej surowe: gra cieni, wyostrzone kontury, wszystko utrzymane w biało-czarnych barwach. Chodzi o nadanie jej kinematograficznego charakteru. Tutaj kobieta BGN jest silna, niezależna i seksowna. W znakomity sposób rejestruje to fotograf Matthews Brookes, który współpracował już z marką BGN przy sesji do kolekcji wiosenno-letniej 09. W jego portfolio znajdują się zdjęcia do najbardziej prestiżowych pism modowych: francuskiego Elle, Vogue i L'Officiel.

Dyrektorem artystycznym sesji jest Barbara Loison, dziennikarka francuskiego magazynu Stiletto, pod której fachowym okiem odbywały się sesje promujące kolekcje sławnych projektantów mody.

Osoby które pracowały przy sesji zdjęciowej do katalogu Jesień-Zima 09/10 to znani w świecie mody profesjonaliści, którzy potrafili oddać piękno, styl i niepowtarzalnoćś marki BGN.

SAVERIO PALATELLA

Bianco 3D WholeGarment jest efektem współpracy pomiędzy włoskim projektantem Saverio Palatellą i czołowym japońskim producentem dzianin Shima Seiką.

Bianco jest światłem; brak koloru jednocześnie jest podróżą przez wszystkie barwy. Bianco reprezentuje nieskończoność możliwości. To wielo wymiarowe przedstawienie jest celebracją najcenniejszego osiągnięcia Shimy Seikiego: technologii dziania "WholeGarment".

Uważana za jedno z najbardziej znaczących technologicznych osiągnięć dla przemysłu dzianinowego dzisiejszych czasów, WholeGarment jest bezszwową dzianiną produkowaną w całości bez potrzeby dalszego łączenia czy szycia co tworzy ogromny potencjał zrewolucjonizowania przemysłu modowego.

Dzianina WholeGarment jest nie tylko nową alternatywą dla istniejących już metod produkcji, jej technologiczny przełom prowadzi także do rozwoju wcześniej nieznanych technik dzianinowych, rozwijając jej zasięg i tworząc dla niej nowe przestrzenie w świecie mody. Unikalne kształty, wzory i struktury włókien mogą teraz być używane w szerokim zasięgu nowych materiałów. Przez Bianco, Shima Seiki chce poszerzyć świadomość i i unikalny potencjał w modzie dla projektantów, kupców, dystrybutorów, hurtowników a także klientów.

Bianco jest powrotem do czystej formy będącej nieskrępowaną przestrzenią, w której wszystko jest możliwe. Taka innowacja nie jest niczym nowym dla Saverio Palatelli, który jest znany ze swoich kolekcji tworzonych z wyszukanych wzorów, w których używał kaszmiru i innych wysublimowanych materiałów. Do tego historia jego współpracy z twórcami technologii materiałów powoduje, że jest on idealnym kandydatem projektowania dzianin WholeGarment.

Z Bianco Saverio Palatella wraca do korzeni swoich projektów z kaszmiru eliminujących kolor dla podkreślenia mistrzostwa formy. Rzeczywiście projekty, które stworzył dla kolekcji Bianco na pierwszy rzut oka zachwycają prostotą, by po chwili ujawnić bogactwo różnorodnych form i kształtów, które świadczą o ich wyjątkowości i oryginalności.

VITALI V

Vitali V jako artysta, znany z bycia purystą w tworzeniu biżuterii, malarstwa i rzeźby, przedstawia swoją ekskluzywną markę kobiecej linii mody. Ta wyjątkowa kolekcja czerpie inspirację z cyfrowych wzorów komputerowych. Przejawia się w wielu formach, takich jak: obcas buta, sprzączka paska, oprawka okularów czy wzory na sukienkach. Współczesny zdigitalizowany świat inspirował Vitali V do tworzenia wielu kolekcji biżuterii, porcelany, a także elementów wykończenia wnętrz i mody, które stawały się odzwierciedleniem naszej rzeczywistości.

Vitali V przedstawił swoją wyjątkową linię mody kobiecej ostatniej jesieni w 2008 roku podczas London Fashion Week. Jego kolekcja jest skierowana do futurystycznie myślących, młodych kobiet, które chcą wyglądać kobieco, seksownie odzwierciedlając swój nastrój i młody wiek. W kolekcji "Hot Winter" projektant odkrywa nowy miejski świat poprzez cyfrowe wzornictwo, aby stworzyć minimalistyczne, jednak wciąż bogate i kreatywne, wizualne przestrzenie komunikacji tkanin. Prace charakteryzują wysokiej jakości jedwabie i gabardyny pretendujące do bycia wysublimowanymi, wrażliwymi, kobiecymi, zaintrygowanymi przez wewnętrzną grę pomiędzy modą i technikami cyfrowymi. Vitali V w swojej kolekcji "Hot Winter" czerpie inspirację z detali swojej wyjątkowej linii porcelany i ożywia swoją pasję do nieskazitelnych wykończeń.

MACIEJ ZIEŃ
Kolekcja ślubna

Inspiracje do kolekcji: RÓŻNE ODCIENIE BIELI
Ślub... Odzwierciedlenie marzeń, często pielęgnowanych od dzieciństwa. Suknia ślubna - więcej niż tylko kreacja.
"Jestem poruszony pięknem, wdziękiem i elegancją celebracji ślubu", wyznaje projektant Maciej Zień. "Suknia ślubna to mieszanka tradycji, pewnej zmysłowości i oczywiście trendów mody", wyjaśnia. W Atelier Maciej Zień można zamówić wyjątkową suknię lub wybrać gotowy wzór. Każda panna młoda znajdzie tu coś dla siebie: "W obecnych czasach kobiety mogą wyrazić siebie w bardzo indywidualny sposób i bez ograniczeń", tłumaczy Zień. Niekoniecznie namawia do obowiązkowego welonu czy przypisowej długości do ziemi. W jego kreacjach można się poczuć młodo, zmysłowo, szykownie i naprawdę nowocześnie. Cel projektanta przy każdym zamówieniu: podkreślić osobowość panny młodej. "W modzie ślubnej jest tyle kreatywności i inspiracji!", przekonuje. Nawet biały kolor pozwala na mnogość wariacji - ma przecież tyle odcieni... Niekiedy wpada w złoty beż, innym razem w srebro czy gołębi błękit. Z materiałów mamy do wyboru najbardziej wykwintne tkaniny: jedwabne muśliny, tiul, satyna, organza, tafta... Do tego starannie dobrane koronki, aplikacje z kryształki Swarovskiego i hafty. Każda suknia to efekt pracy najwybitniejszych krawcowych i hafciarek, każdy detal jest dogłębnie przemyślany. Dekoracyjne kokardy, wstęgi w kontrastowym kolorze, falbany, fantazyjne draperie i upięcia materiału, pliski, pajety, róże, pióra... W ten wyjątkowy dzień możemy dzięki Zieniowi mieć wdzięk łabędzia lub przypominać grecką bogini. Co inspiruje projektanta? "Miastem, w którym uwielbiam tworzyć jest Paryż. Ma wspaniałą energie, przepiękne budynki, muzea. To co tam przeżywam staram się przelać na papier."
Ceny gotowych sukni, które można kupić w warszawskim lub poznańskim butiku Zienia zaczynają się od 4000 zł. Suknię uszytą na miarę można mieć już za 7000 zł. Kreator ubierał do ślubu między innymi Monikę Richardson, Justynę Steczkowską, Kasię Skrzynecką i Kasię Cichopek. Warto dołączyć do tak elitarnego grona.
Różnorodność detali i wzorów, a jednak wszystkie suknie spod igły Zienia mają cechę wspólną: są niezwykle eleganckie. Najpiękniejszy dzień w życiu powinien być przecież wyjątkowo szykownym wydarzeniem.

Opinie (4)

  • rewelka event

    rewelacyjne ciuszki, modelki ok, sceneria przepiekna - wspaniały modowy wieczór tylko publicznośc słabiutka ....

    • 0 1

  • fashion co? (2)

    Bylam, widzialam i sie zalamalam... Pokaz ok, publicznosc do bani, oprocz lewej strony gdzie siedzialy tzw. VIPy. Wiekszosc stanowily babcie z wnuczkami i malolaci- wszyscy sprawiajacy wrazenie jakby pierwszy raz slyszeli nazwisko ZIEŃ. Mało tego, chyba nie przesłyszałam się gdy na widok jednej z modelek bez bielizny pod bluzką padł GWIZD ?! Żenada... takie wydarzenie, a publiczność.... W końcu nie codzien gościmy Zienia w Trójmieście.

    Apel do Organizatora- zamykajcie takie pokazy w pomieszczeniach jak warszawska Królikarnia- które nadają się do takich eventów, bo jak widać sopocka publiczność plenerowa nie "złapała klimatu" a po Zieniu połowa się rozeszła :sadg:

    Jedyną mała organizacyjną wpadką było wyłączenie playbacku Lidii Kopani w połowie wyciaganej ostatniego słowa piosenki hihihi :mrgreen: ale drugą śpiewała na żywo więc wybaczam ;-)

    A reklamowany "najdłuższy wybieg świata na wodzie" (czy jak to szło) był długości kilkunastu metrów i nawet nie sięgał wody ;-) ponoć z powodów remontu molo

    • 1 0

    • zawiedziona - to tylko wina organizatorów że tak słłabo rozreklamowali swoją imprezę (1)

      A jeśli chodzi o "zamykanie" w pomieszczeniach to przecież drugi dzień właśnie był zamknięty i cena biletu ponad 100zł,

      A z pomostem mody to chodziło zapewne o całe molo, a nie tylko wybieg dla modelek.

      Mnie się super podobało :)

      • 0 0

      • sorki to chodziło o 2010 nie zauważyłem że to opis z zeszłogo roku

        w tym roku też było mało publiczności jak na takie fajne wydarzenie

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

  • pokaz
    kwi 19-31.05
    g. 15:00
    Gdańsk, Teatr Szekspirowski
    Zwiedzanie GTS
  • wykład , warsztaty , pokaz
    kwi 21
    niedziela, g. 11:00
    Gdynia, Experyment
    Dzień Ziemi 2024