- 1 Afera o kolekcjonerską monsterę (36 opinii)
- 2 Koniec przygody Dagmary i Hakiela (32 opinie)
- 3 Planuj Tydzień: koncerty i wiosenne targi (8 opinii)
- 4 Mamy to! 24-latek wygrał Ninja Warrior (93 opinie)
- 5 24-letnia Aneta Kręglicka w 1989 roku (96 opinii)
- 6 Córka znanego biznesmena w telewizji (324 opinie)
Drugi stopień ochrony w trójmiejskich portach
W trójmiejskich portach wprowadzono tzw. drugi - w trzystopniowej skali - poziom ochrony. Oznacza to wdrożenie dodatkowych środków bezpieczeństwa. Decyzję podjął Urząd Morski w Gdyni.
W związku z wydarzeniami na Bałtyku, czyli uszkodzeniem gazociągów Nordstream 1 i Nordstream 2, Urząd Morski w Gdyni zdecydował o wprowadzeniu w portach Trójmiasta drugiego poziomu zabezpieczenia w trzystopniowej skali Międzynarodowego Kodeksu Ochrony Statku i Obiektu Portowego (ISPS - International Ship and Port Facility Security Code). Decyzję podjęto na podstawie art. 24 ust. 1 i art. 25 Ustawy z dnia 4 września 2008 r. o ochronie żeglugi i portów morskich oraz art. 104 Ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
Konsekwencje konfliktu hybrydowego na południowo-wschodnim Bałtyku
- Decyzja o wprowadzeniu drugiego poziomu ochrony podyktowana jest względami bezpieczeństwa, w tym zwiększonym ryzykiem zajścia zdarzenia stwarzającego zagrożenie dla zdrowia, życia ludzi, mienia i infrastruktury obiektu portowego - mówi Aleksander Wicka, rzecznik prasowy Zarządu Morskiego Portu Gdynia.
Drugi poziom oznacza wdrożenie dodatkowych środków bezpieczeństwa. Zwiększone zostały kontrole bagaży i dokumentów pasażerów na promach, a także ładunków przypływających jednostek.
- Oznacza to wzmożoną kontrolę na bramach wjazdowych, natomiast nie powoduje to żadnych utrudnień w działaniu portu - mówi Anna Drozd, rzecznik prasowy Portu Gdańsk.
O tym, jak długo utrzymany będzie poziom drugi, również zdecyduje Urząd Morski.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-10-03 22:48
(5)
Decyzję o wzmożonej ochronie portów podjęto już w ubiegłym tygodniu.
W dniu wczorajszym wróciłem do kraju porannym promem Steny. Wiedziałem już wcześniej o zaostrzonej ochronie i spodziewałem się jakiejś kontroli. W rzeczywistości przy zjeździe samochodem pasażerami nie zainteresował się nawet przysłowiowy pies z kulawą nogą. Tak właśnie wygląda to w praktyce.- 35 4
-
2022-10-11 23:34
Bo w tej sytuacji najważniejsza jest kontrola na wjeździe. ważna tu jest ochrona statku i infrastruktury. Jak już zjeżdżasz z rampy to sobie jedź. :-)
Poza tym ktoś już napisał że nie o wszystkich metodach kontroli musisz wiedzieć. :-)
A.- 0 1
-
2022-10-04 14:41
Są inne możliwości kontroli ale ty akurat tego nie musisz wiedzieć (1)
- 3 3
-
2022-10-12 12:40
No co ty nie powiesz
znafco
- 0 0
-
2022-10-03 22:53
Obserwowali Cię od samego wejścia/wjazdu na prom. A na terenach Portu działaja nowoczesne urządzenia nowych technologi.
- 5 8
-
2022-10-03 22:52
Jakby ktoś się tobą zainteresował to byś wrzeszczał i furczał
Państwo policyjne, to jest drugi stopień nie znasz kodeksu ISPS to nie marudź że Cię nie wybrali do wyrywkowej kontroli.
- 14 3
-
2022-10-06 15:32
(1)
Gdy była ochrona sopg (wartownicy 10 lat temu) to było względnie mieli dobrą wypłatę a zarazem dyscyplinę na służbie następne lata były co raz gorsze
Komuś bardzo zależało na rozwaleniu sopg
W tej chwili ochrona bez komentarza :((- 1 0
-
2022-10-06 17:33
100% masz rację
- 1 0
-
2022-10-04 11:38
Gdzie ta ochrona
Co dziennie jeżdżę po parę razy do bct gct i ot portu nikt nic nie sprawdza nawet nie ma nikogo kto by to robił ten cały alarm drugiego stopnia to tylko na papierku i ktoś za to kasę przytulił nic więcej polska to dziwny kraj
- 14 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.