Wiadomości

stat

Zobacz jak powstawał spot promujący Gdańsk

Część materiału do spotu była realizowana na greenboxie.
Część materiału do spotu była realizowana na greenboxie. fot. lokomotion.pl

Długi Targ, Żuraw nad Motławą, Stocznia, czy arena piłkarskich mistrzostw Europy, m.in. te miejsca promują Gdańsk w spocie zrealizowanym na 2014 rok. - Mieliśmy dużą swobodę w realizacji projektu, a do tego mogliśmy liczyć na sprawną współpracę. To spowodowało, że wyszedł ciekawy materiał - mówi Tomasz Dęga, szef firmy Lokomotion.pl, która zajęła się jego realizacją. Ogrom pracy włożony w powstanie projektu prezentuje materiał jego końcowej obróbki.



We wszystkie najważniejsze miejsca miasta wybieramy się z głównym bohaterem filmu - papierowym samolocikiem, który jest symbolem Miasta Wolności. A do tego daje możliwość pokazania Gdańska z lotu ptaka. Taka idea przyświecała powstaniu nowego spotu promującego stolicę województwa pomorskiego. Miasto po raz kolejny, właśnie za pomocą ruchomych obrazów, stara się reklamować tak w Polsce, jak i zagranicą.

- Na początku trzeba było podjąć decyzję, czy generujemy komputerowo model 3D samolotu, czy nagrywamy prawdziwy. Dzięki technice slow motion zrealizowaliśmy drugą koncepcję. Zrobiliśmy ponad 300 prawidłowych ujęć, z których w spocie znalazło się... siedem - opisuje Tomasz Dęga z firmy Lokomotion, która zrealizowała projekt.

Tworzenie spotu to jednoczesne zdjęcia w studio i plenerze. Te drugie stanowią tło, a zarazem są wizytówkami Gdańska. Poza tradycyjnymi, jak: Żuraw nad Motławą czy Stocznia i Długi Targ są również te nowoczesne, czyli PGE Arena oraz Fontanna Czterech Kwartałów. W sumie zdjęcia zajęły pięć dni, podczas których trzeba było zmagać się m.in. ze zmienną pogodą, czy... ćwiczeniami Formozy.

ZOBACZ SPOT PROMUJĄCY GDAŃSK

- Podczas zdjęć lotniczych przy latarni przy wyjściu z portu, trafiliśmy na ćwiczenia Formozy. Musieliśmy się tłumaczyć, że nie filmujemy ich, tylko przygotowujemy materiał promocyjny - dodaje Dęga.

Postacie pojawiające się w spocie oraz wspomniany papierowy samolot były filmowane na zielonym tle, tzw. greenboxie. Dzięki temu autorzy zdjęć: Radek PołomskiMichał Czacharowski (zdjęcia lotnicze) mogli uzyskać pełną kontrolę nad kadrowaniem i odpowiednio zestawić je z tłem.

Wszystkie dodane efekty możemy zobaczyć w filmie ukazującym od kuchni tworzenie spotu. Dzięki pracy Alana KrawczykaPawła Rutkowskiego z Lokomotion.pl, można było w pełni pokazać słoneczny Gdańsk, tak dobrze znany mieszkańcom i turystom z tegorocznego lata.

Materiał prezentuje końcową obróbkę spotu wykonanego przez Lokomotion.pl, który w 2014 r. promuje Gdańsk.

* możliwość dodania komentarzy lub jej brak zależy od decyzji firmy zlecającej artykuł

Opinie (17)

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

STOP Hejt! Przemyśl swoją opinię

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

01

czerwca

Kino Samochodowe - Gdynia Gdynia, Gdynia Arena

05

czerwca

Kino samochodowe - Kino Kul... Gdańsk, Stadion Energa Gdańsk

14

czerwca

Targi PupiLove Gdańsk, Galeria Metropolia

Kultura

Trójmiejski street art w pigułce - najważniejsi twórcy i ich dzieła
Trójmiejski street art w pigułce

Kulinaria

Kawa w domu jak z kawiarni. Dobre ekspresy do kawy
Kawa w domu: dobre ekspresy do kawy
Otwarte tarasy na galeriach handlowych w Trójmieście
Otwarte tarasy na galeriach handlowych

    Najczęściej czytane

    Sprawdź się

    Festiwal jazzowy, który odbywa się co roku w Sopocie, nosi nazwę: