- 1 Co robić w długi weekend w mieście? (40 opinii)
- 2 "Grillujemy" współczesne kino (8 opinii)
- 3 "Kaskader": kciuk w górę, a nawet dwa (18 opinii)
- 4 Gdzie można grillować i zrobić ognisko? (34 opinie)
- 5 Majówkowe świętowanie, ale bez parady (139 opinii)
- 6 Planuj Tydzień: Fado, Rynkowski i majówka (6 opinii)
Opinie o wakacjach: cenne informacje czy raj dla malkontentów?
Wakacje powoli zbliżają się do końca, dni stają się coraz krótsze, turyści wracają z wycieczek po to... aby usiąść przed komputerem i sumiennie zrecenzować wyjazd. Internet, tak jak papier, przyjmie wszystko, więc opinie i wrażenia ciągną się wielokrotnie złożonymi zdaniami, aby stać się źródłem cennych informacji dla przyszłych wczasowiczów. Ale często też sposobem na wylanie własnych frustracji.
Jedno słowo: katastrofa
"Jedno słowo - katastrofa!!!" pisze o swoim pobycie na wakacjach pan podpisujący się Jerzypolska, po czym ocenia hotel na 4 w skali 1-10. Co było nie tak? Nie wiem i zapewne nigdy się nie dowiem. Podczas szukania wakacji dla siebie natknęłam się na dziesiątki podobnych opinii. Marudzimy, choć nie umiemy wskazać na co. Taka informacja nie pomaga nikomu, ani hotelowi, ani przyszłym wczasowiczom.
Są jednak osoby, które o swoich rozczarowaniach potrafią pisać długo i kwieciście, choć nie zawsze skala problemu wymaga aż takiej interwencji. Przykłady? Bardzo proszę:
"Duży minus za pana kelnera w restauracji, który uparcie nie pozwalał mi nalewać do płatków ciepłego mleka z ekspresu do kawy, tłumacząc, że służy on do czego innego. Co z tego? Mleko podawane do płatków było zimne, a ja właśnie lubię mieć ciepłe".
Przedzierając się przez wypracowania zadowolonych i mniej zadowolonych wczasowiczów dowiedziałam się m.in., w którym hotelu "serwowany kurczak jest wielkości przepiórki", a w którym "alkohol śmierdzi karbidem, ale kopie". Do negatywnej opinii może przyczynić się też brak ketchupu i musztardy w restauracji albo nielubiana przez gościa stacja telewizyjna włączona w recepcji.
Co nam nie pasuje?
Najwięcej skrajnych opinii budzi zazwyczaj poziom hotelowej restauracji, szczególnie w przypadku opcji all inclusive. Dla jednych monotonnie, dla innych pysznie, jedni zachwalają świeżość, drudzy obwiniają o zatrucia pokarmowe. Prawda zapewne leży gdzieś pośrodku, jednak w procesie poszukiwania wakacji każda negatywna opinia sieje ziarno niepewności.
Dużo uwag zgłaszamy też do czystości obiektów - częstości sprzątania, zapachu, stanu wyposażenia, poziomu dbałości o części wspólne.
Trójmiasto: nadchodzące imprezy i ciekawe wydarzenia
Chętnie oceniamy też hałas, poziom animacji, zaangażowanie obsługi (jedna niemiła osoba potrafi zrujnować opinię całemu hotelowi) i poziom darmowych drinków, który rzadko bywa zadowalający.
Cenne źródło informacji czy raj dla frustratów?
Przygotowując się do napisania tego artykułu, zapytałam znajomych, czy zostawiają opinie odwiedzonym miejscom - restauracjom, hotelom, atrakcjom turystycznym. Odpowiedzi były podobne:
"Jeśli wszystko było w porządku, zazwyczaj o tym zapominam. Dużo łatwiej jest mi się zmotywować do wystawienia opinii, jeśli miejsce czymś mi podpadnie".
Taka postawa sprawia, że oddajemy głos w ręce malkontentów, a dobrej jakości obiekty spadają w dół z powodu kilku nieprzychylnych ocen. Nie ma bowiem nic bardziej cennego niż szczere opinie innych użytkowników i to właśnie one pomogły mi zarówno znaleźć fajne miejsce na wypoczynek, jak i uniknąć nacięcia się na karaluchy w pokojach czy niesmaczne jedzenie.
Pamiętajcie też, że opinie o trójmiejskich lokalach, hotelach i usługach zbieramy też w serwisie Trojmiasto.pl, a na ich podstawie tworzymy nasz ranking.
Cykl artykułów: Najlepsze w Trójmieście
Jaka więc powinna być idealna opinia? Zwięzła, konkretna, uwzględniająca zarówno plusy, jak i minusy danego miejsca. Idealnie, jeśli napiszemy, w jakim charakterze z niego korzystaliśmy (wypoczynek, baza wypadowa, miejsce do pracy) i z kim pojechaliśmy (solo, w parze, rodzinnie). Takie wskazówki będą na pewno cenne dla innych internautów.
Opinie wybrane
-
2022-08-24 13:06
Największy hit jaki widziałam w recenzjach apartamentów - ktoś dał jedną gwiazdkę bo na ścianach wisiały obrazy w mocnych i niepokojących kolorach, które stresowały jego dziecko, które budziło się z płaczem. Obejrzałam zdjęcia - były to po prostu czerwone kwiaty, a spodziewałam się co najmniej Beksińskiego czy Alexa Greya :)))))))
- 35 0
-
2022-08-24 11:34
(1)
Mam przykład takiego marudzenia i wymyślania jak w artykule. Wynajmuję mieszkania na Booking.
Wszystko opisane, pełne wyposażenie, standard itd. Średnia ocen (była) - 9,8.
I przyjechała młodzież w czerwcu na weekend akurat gdy były upały i wystawili ocenę 5 za to, że... nie było klimatyzacji. Ręce opadają.
To tak jakby ktoś pojechał do hotelu do Szczecina i wystawił negatywną opinię, że nie było blisko morza...- 31 2
-
2022-08-25 08:42
Zwlaszcza, ze brak klimatyzacji byl w opisie... Tez przechodzilam przez wynajem krotkoterminowy. Celowo nie kupowalam TV, napisalam o tym, ze brak TV a potem skargi, ze brak TV.
- 3 0
-
2022-08-24 09:10
Opinie (3)
Wiele lat wyjeżdżam, korzystam z przeróżnych form noclegów i już można powiedzieć nauczyłem się czytać opinie.
Po pierwsze trzeba przejrzeć kilka miejsc z opiniami - np. booking, tripadvisor i google.
Po drugie trzeba po prostu odrzucić skrajne opinie - właśnie takich marud, jak opisywane w artykule ale również zachwycających sięWiele lat wyjeżdżam, korzystam z przeróżnych form noclegów i już można powiedzieć nauczyłem się czytać opinie.
Po pierwsze trzeba przejrzeć kilka miejsc z opiniami - np. booking, tripadvisor i google.
Po drugie trzeba po prostu odrzucić skrajne opinie - właśnie takich marud, jak opisywane w artykule ale również zachwycających się wszystkim - część z takich pewnie jest pierwszy raz na wakacjach i jak jest pogoda i dobre (darmowe) drinki to już och i ach.
Jak jest dużo opinii to można wyłuskać powtarzające się wady (i zalety) hotelu czy innego apartamentu i wtedy wiadomo, że skoro wiele osób zwraca na to uwagę to jest to prawda.
Oczywiście nie jest to 100% recepta na udany wyjazd bo i tak można się naciąć ale mimo wszystko już nie pamiętam, żeby jakiś obiekt znacząco odbiegał od tego, co wyczytałem w opiniach, po odrzuceniu tych skrajnych, o których wspomniałem wyżej.- 56 1
-
2022-08-25 07:11
Nojo
- 0 0
-
2022-08-24 12:22
Proste. Zwykle szukałem najlepszych (co nie oznacza najdroższych) hoteli/pensjonatów poprzez Booking i szczerze mówiąc, na razie te wybierane dawały mi dokładnie to, co było opisane w co lepiej napisanych recenzjach. Przy czym wszystko to obiekty małe i zwykle nie oferujące atrakcji, jakich szukają wielbiciele wakacji all inclusive, bo ten profil mnie nie interesuje.
- 4 0
-
2022-08-24 09:51
Zgadzam się w 100%. Dodam jeszcze od siebie, że jeśli miejsce jest popularne i ma kilkaset czy nawet kilka tysięcy opinii to z reguły te opinie już się potwierdzają w rzeczywistości. Przy małej ilości opinii bywa z tym różnie. Dodatkowo w dobie powszechnego internetu ja np. szukam też danego obiektu np. na filmach na YouTube to czasami więcej daje
Zgadzam się w 100%. Dodam jeszcze od siebie, że jeśli miejsce jest popularne i ma kilkaset czy nawet kilka tysięcy opinii to z reguły te opinie już się potwierdzają w rzeczywistości. Przy małej ilości opinii bywa z tym różnie. Dodatkowo w dobie powszechnego internetu ja np. szukam też danego obiektu np. na filmach na YouTube to czasami więcej daje niż 100 opinii, no i również mapy google są pomocne, żeby zweryfikować to, że np. Hotel położony przy plaży nie okaże się hotelem 500 metrów od plaży. W każdym razie 2-3 dni weryfikacji w necie miejsca docelowego jeszcze w domu i właściwie wtopa wakacyjna jeszcze mi się nigdy nie trafiła. No i oczywiście trochę zdrowego rozsądku bo jak ktoś kupuje all za 1.9 tys zł to potem są płacze i pretensje
- 8 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.