• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Opinie o wakacjach: cenne informacje czy raj dla malkontentów?

Aleksandra Wrona
24 sierpnia 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie innych użytkowników to cenne źródło wiedzy. Pod warunkiem, że są pisane z głową. Opinie innych użytkowników to cenne źródło wiedzy. Pod warunkiem, że są pisane z głową.

Wakacje powoli zbliżają się do końca, dni stają się coraz krótsze, turyści wracają z wycieczek po to... aby usiąść przed komputerem i sumiennie zrecenzować wyjazd. Internet, tak jak papier, przyjmie wszystko, więc opinie i wrażenia ciągną się wielokrotnie złożonymi zdaniami, aby stać się źródłem cennych informacji dla przyszłych wczasowiczów. Ale często też sposobem na wylanie własnych frustracji.



Najlepsze w Trójmieście
Ranking: Hotele

Czy recenzujesz miejsca, które odwiedziłe(a)ś?

- Nasz hotel przykłada dużą wagę do opinii zostawianych przez gości - powiedziała nam anonimowo managerka jednego z trójmiejskich hoteli. - Czasem jednak walka o dobre recenzje przypomina walkę z wiatrakami. Goście nie zgłaszają żadnych uwag, uśmiechają się, wyglądają na zadowolonych, a listę skarg i zażaleń zostawiają w internecie... Wtedy nie mamy już żadnej możliwości wyjaśnienia problemu, poprawy ani rekompensaty.

Jedno słowo: katastrofa



"Jedno słowo - katastrofa!!!" pisze o swoim pobycie na wakacjach pan podpisujący się Jerzypolska, po czym ocenia hotel na 4 w skali 1-10. Co było nie tak? Nie wiem i zapewne nigdy się nie dowiem. Podczas szukania wakacji dla siebie natknęłam się na dziesiątki podobnych opinii. Marudzimy, choć nie umiemy wskazać na co. Taka informacja nie pomaga nikomu, ani hotelowi, ani przyszłym wczasowiczom.

Są jednak osoby, które o swoich rozczarowaniach potrafią pisać długo i kwieciście, choć nie zawsze skala problemu wymaga aż takiej interwencji. Przykłady? Bardzo proszę:

"Duży minus za pana kelnera w restauracji, który uparcie nie pozwalał mi nalewać do płatków ciepłego mleka z ekspresu do kawy, tłumacząc, że służy on do czego innego. Co z tego? Mleko podawane do płatków było zimne, a ja właśnie lubię mieć ciepłe".
Przedzierając się przez wypracowania zadowolonych i mniej zadowolonych wczasowiczów dowiedziałam się m.in., w którym hotelu "serwowany kurczak jest wielkości przepiórki", a w którym "alkohol śmierdzi karbidem, ale kopie". Do negatywnej opinii może przyczynić się też brak ketchupu i musztardy w restauracji albo nielubiana przez gościa stacja telewizyjna włączona w recepcji.

  • Wystawiane przez użytkowników opinie i recenzje często nie dotyczą całego wyjazdu czy obiektu, tylko detali.
  • Wystawiane przez użytkowników opinie i recenzje często nie dotyczą całego wyjazdu czy obiektu, tylko detali.
  • Wystawiane przez użytkowników opinie i recenzje często nie dotyczą całego wyjazdu czy obiektu, tylko detali.
  • Wystawiane przez użytkowników opinie i recenzje często nie dotyczą całego wyjazdu czy obiektu, tylko detali.
  • Wystawiane przez użytkowników opinie i recenzje często nie dotyczą całego wyjazdu czy obiektu, tylko detali.
  • Wystawiane przez użytkowników opinie i recenzje często nie dotyczą całego wyjazdu czy obiektu, tylko detali.
  • Wystawiane przez użytkowników opinie i recenzje często nie dotyczą całego wyjazdu czy obiektu, tylko detali.

Co nam nie pasuje?



Najwięcej skrajnych opinii budzi zazwyczaj poziom hotelowej restauracji, szczególnie w przypadku opcji all inclusive. Dla jednych monotonnie, dla innych pysznie, jedni zachwalają świeżość, drudzy obwiniają o zatrucia pokarmowe. Prawda zapewne leży gdzieś pośrodku, jednak w procesie poszukiwania wakacji każda negatywna opinia sieje ziarno niepewności.

Dużo uwag zgłaszamy też do czystości obiektów - częstości sprzątania, zapachu, stanu wyposażenia, poziomu dbałości o części wspólne.

Trójmiasto: nadchodzące imprezy i ciekawe wydarzenia


Chętnie oceniamy też hałas, poziom animacji, zaangażowanie obsługi (jedna niemiła osoba potrafi zrujnować opinię całemu hotelowi) i poziom darmowych drinków, który rzadko bywa zadowalający.

Cenne źródło informacji czy raj dla frustratów?



Przygotowując się do napisania tego artykułu, zapytałam znajomych, czy zostawiają opinie odwiedzonym miejscom - restauracjom, hotelom, atrakcjom turystycznym. Odpowiedzi były podobne:

"Jeśli wszystko było w porządku, zazwyczaj o tym zapominam. Dużo łatwiej jest mi się zmotywować do wystawienia opinii, jeśli miejsce czymś mi podpadnie".
Taka postawa sprawia, że oddajemy głos w ręce malkontentów, a dobrej jakości obiekty spadają w dół z powodu kilku nieprzychylnych ocen. Nie ma bowiem nic bardziej cennego niż szczere opinie innych użytkowników i to właśnie one pomogły mi zarówno znaleźć fajne miejsce na wypoczynek, jak i uniknąć nacięcia się na karaluchy w pokojach czy niesmaczne jedzenie.

Pamiętajcie też, że opinie o trójmiejskich lokalach, hotelach i usługach zbieramy też w serwisie Trojmiasto.pl, a na ich podstawie tworzymy nasz ranking.

Cykl artykułów: Najlepsze w Trójmieście

Jaka więc powinna być idealna opinia? Zwięzła, konkretna, uwzględniająca zarówno plusy, jak i minusy danego miejsca. Idealnie, jeśli napiszemy, w jakim charakterze z niego korzystaliśmy (wypoczynek, baza wypadowa, miejsce do pracy) i z kim pojechaliśmy (solo, w parze, rodzinnie). Takie wskazówki będą na pewno cenne dla innych internautów.

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (60)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Daria ze Śląska "Pierwsza trasa c.d." (2 opinie)

(2 opinie)
89 - 129 zł
Kup bilet
pop

Juwenalia Gdańskie 2024 (40 opinii)

(40 opinii)
75 - 290 zł
Kup bilet

The Robert Cray Band: Groovin' 50 years! (1 opinia)

(1 opinia)
159 - 249 zł
blues / soul, rock / punk

Katalog.trojmiasto.pl - Nowe Lokale

Najczęściej czytane

Sprawdź się

Sprawdź się

Który znany tenor zaśpiewał w Trójmieście w asyście Akademickiego Chóru Uniwersytetu Morskiego w Gdyni?