- 1 Zamknięto jedyną ukraińską dyskotekę (159 opinii)
- 2 Gdański Żuraw otwiera się po remoncie (20 opinii)
- 3 Majówka: pomysły na jednodniowe wycieczki (45 opinii)
- 4 Pchli Targ w Oliwie rozpoczął sezon (55 opinii)
- 5 100cznia otworzyła sezon (58 opinii)
- 6 Tysiące osób odwiedziło Twierdzę Wisłoujście (65 opinii)
Sopocka odpowiedź na MySpace
Jeden z przykładowych filmów instruktażowych z Soundesign.pl - siostrzanego serwisu Soundrive.pl
Ruszył portal społecznościowy Soundrive łączący ze sobą funkcje MySpace, Facebooka oraz sklepu iTunes. Dodatkowo oferować będzie bogatą ofertę edukacyjną dla przyszłych producentów, dj-ów i muzyków. Powstał w samym sercu Sopotu, przy ul. Bohaterów Monte Cassino. Jego pomysłodawcą jest Paweł Ślagowski, który postanowił przenieść doświadczenia z pobytu w londyńskiej Point Blank Music College na rynek polski.
Pomysł rozrastał się w trakcie realizacji. Paweł Ślagowski, znany jako DJ M.A.D., z początku zamierzał zorganizować w Trójmieście muzyczne kursy edukacyjne Soundesign. Swą ideą zaraził Arkadiusza Hronowskiego, najemcy klubu Spatif, który zasugerował przeniesienie całości do internetu, aby z kursów mogli korzystać także ludzie z małych miejscowości.
- Pomysł gonił pomysł - mówi Hronowski. - W końcu postanowiliśmy stworzyć wielofunkcyjny portal społecznościowy dla muzyków niezależnych. Chcemy stworzyć platformę medialną, silną markę, która będzie równie ważna dla kapel niezależnych, jak TVN dla artystów popowych.
Portal Soundrive nie jest bynajmniej kolejnym pomysłem grupki zapaleńców-amatorów. To przedsięwzięcie komercyjne, za którym stoją profesjonaliści. Promocja serwisu oraz artystów zaangażowanych w społeczność będzie miała zasięg ogólnopolski. Założyciele mają w planach konkursy na remiksy (m.in. utworów Wojciecha Mazolewskiego) oraz cykliczne koncerty Soundrive Music Attack. Zwycięskie remiksy zostaną wydane na płytach winylowych, które otrzymają topowi polscy DJ-e.
- Przeniesienie się sprzedaży muzyki do sieci to tylko kwestia czasu - twierdzi Hronowski. - Na to kładziemy największy nacisk. Zarobili na tym na Zachodzie, zarobimy i my. Jesteśmy jednak świadomi, że najpierw musimy zainwestować. Przede wszystkim w promocję, która na pewno nie ograniczy się do profilu na Facebooku.
Soundrive ma swe korzenie w... niepowodzeniu. Paweł Ślagowski postanowił wyjechać do Londynu, gdy nie udało mu się dostać do warszawskiej Akademii Filmu i Telewizji. W Point Blank Music College spędził w sumie trzy lata, przechodząc szczeble kariery: od studenta, przez asystenta, po wykładowcę.
Na Zachodzie takie kursy to chleb powszechny, u nas - raczej sekrety sprzedawane tylko wtajemniczonym. Wielu początkujących DJów i producentów musi uczyć się wszystkiego na własną rękę.
- Point Blank stworzył cały system e-learningowy dla producentów muzycznych, z wirtualną klasą i osobistymi konsultacjami - mówi Paweł Ślagowski. - Na Soundesign będą dostępne głównie tzw. tutoriale, czyli filmy szkoleniowe dotyczące konkretnych technik i metod pracy z dźwiękiem. Od czasu do czasu będziemy zapraszać gwiazdy, aby uchyliły rąbka tajemnicy i podzieliły się swą wiedzą na temat warsztatu gry na instrumencie czy produkcji dźwięku.
Serwis Soundrive będzie rozwijany non-stop. Zarządzający serwisem czekają na propozycje współpracy.
Opinie (29) 8 zablokowanych
-
2011-04-04 13:15
olo
psy ogrodnika szczekają najgłośniej. Proponuję żeby ci "lepsi" wzięli udział w projekcie lub konkursie zobaczymy czy są the best.
- 4 2
-
2011-04-04 13:37
KIBICUJĘ!!!
jw
- 3 2
-
2011-04-05 00:06
płyty winylowe
z remixami zwycięzców otrzymają 'topowi polscy dje' - ciekawe czy dostanę sztukę
- 1 1
-
2011-04-05 13:00
jedno co w gdansku wychodzi
to klepanie sie po plecach i branie kasy za nieswoja prace wstyd
- 0 2
-
2011-04-05 20:31
ssexxy
super
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.