• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pociąg retro i szynobus przewiozą pasażerów podczas dnia otwartego PKM

Maciej Naskręt
7 lipca 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Uczestnicy dnia otwartego na budowie PKM-ki w 2014 r. Uczestnicy dnia otwartego na budowie PKM-ki w 2014 r.

Dwa dni przed oficjalnym startem Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, który zaplanowano na 1 września, odbędzie się dzień otwarty, którego atrakcją będzie równoczesny przejazd historycznego i nowoczesnego pociągu na trasie ze Strzyży do Osowy.



Choć do końca wakacji jeszcze sporo czasu, już teraz warto zanotować w swoim kalendarzu datę 30 sierpnia. W ostatnią niedzielę wakacji, na trasie Pomorskiej Kolei Metropolitalnej odbędzie się dzień otwarty już gotowej linii. Szykuje się nie lada atrakcja nie tylko dla miłośników kolei, ale także mieszkańców Trójmiasta, którzy kibicują budowie 18-kilometrowej linii Pomorskiej Kolei Metropolitalnej między Wrzeszczem a Osową.

Dzień otwarty 30 sierpnia

- Od 1 września planowane są już regularne przewozy pasażerskie, dlatego dzień otwarty planujemy w niedzielę przed tym terminem - zapowiada Tomasz Konopacki, rzecznik prasowy samorządowej spółki PKM, która jest inwestorem trasy kolejowej w Gdańsku.



Czy weźmiesz udział w dniu otwartym PKM?

Główną atrakcją inauguracji linii PKM ma być jednoczesny przejazd po sąsiednich torach pociągu retro z lokomotywą parową oraz nowoczesnego szynobusu PKM. Ma to symbolizować połączenie tradycji z nowoczesnością, które od początku przyświecało projektowi odbudowy dawnej linii kolejowej.

- Nie chcemy, by cokolwiek z tym symbolicznym przejazdem konkurowało, więc nie przewidujemy żadnych innych dodatkowych atrakcji. Zresztą przygotowując się do tego wydarzenia konsultowaliśmy nasz pomysł z wieloma współpracującymi z nami sympatykami PKM i każdy z nich uznał, że żadnej więcej atrakcji im nie potrzeba, bo nic nie jest w stanie z tym konkurować - podkreśla Konopacki.

Oddzielna impreza dla oficjeli i mieszkańców

Inauguracyjny przejazd ma się rozpocząć od uroczystości dla VIP-ów w nowej części terminala pasażerskiego w Rębiechowie. Kładką łączącą lotnisko z przystankiem PKM goście przejdą na perony i wsiądą do pociągów jadących w kierunku Wrzeszcza. To właśnie część zamknięta imprezy - tylko dla zaproszonych gości, w tym zdobywców nagród w konkursach organizowanych przez PKM.



- Ze względu na ograniczoną liczbę miejsc w tej części inauguracji linii PKM weźmie udział maksymalnie 400-450 osób - mówi Tomasz Konopacki.

Organizatorzy spodziewają się 12 tys. osób

Gdy pociągi dojadą z lotniska do Strzyży, tam rozpocznie się impreza dla wszystkich chętnych. Jednorazowo z przejażdżki będzie mogło skorzystać ok. 600-650 osób: 200 w pociągu retro i ok. 400-450 osób w dwóch połączonych szynobusach.

Organizator liczy na to, że z promocyjnych przejazdów skorzysta tego dnia ok. 10-12 tysięcy osób.

- Przygotujemy pamiątkowe bilety i gadżety, dla pierwszych 12 tys. pasażerów PKM, jakich spodziewamy się tego dnia - podkreśla Tomasz Konopacki.

Chętni będą mogli podróżować od przystanku PKM Strzyża do portu lotniczego i w drugą stronę. Organizatorzy będą rozdawać bezpłatne bilety na jeden przejazd. Jeśli ktoś przyjedzie z lotniska na Strzyżę, z powrotem do Rębiechowa będzie musiał wrócić we własnym zakresie lub ustawić się na końcu kolejki do pociągu ze Strzyży w stronę lotniska.

Impreza za prawie 300 tys. zł

Na organizację imprezy PKM SA zabezpieczyła w swoim budżecie nieco ponad 295 tys. zł. Podobnie jak ubiegłoroczne dni otwarte na budowie, również tegoroczna impreza sfinansowana zostanie z budżetu promocyjnego projektu.

Wykonawców imprezy z pociągiem retro poznamy za kilka dni. Wtedy też poznamy plan wydarzeń na 30 sierpnia.

Przypomnijmy, że w zeszłym roku odbył się cykl trzech imprez. Łącznie uczestniczyło w nich kilka tysięcy osób. Wtedy spółka wydała na to 457 tys. zł.

Tak wyglądał dzień otwarty na budowie PKM 2 maja 2014 r.

Miejsca

Opinie (138) 5 zablokowanych

  • "Ma to symbolizować połączenie tradycji z nowoczesnością" (3)

    a co tutaj łączy tradycję z nowoczesnością? Puste gadanie pod publikę.

    • 12 9

    • (2)

      Linia kolejowa zbudowana w 1914 roku. Z Wrzeszcza do Starej Piły. Była jednotorowa ale wybudowana z nasypami i wiaduktami w ciągu jednego roku. Obecna w dużej części biegnie w miejscu starych nasypów.

      • 3 3

      • do Mirka (1)

        linia z Wrzeszcza do Starej Piły była budowana od 1911 roku do 1913 roku, otwarta została 1 maja 1914 roku (za książką "Koleją z Wrzeszcza na Kaszuby" Henryka Jursza)

        • 6 1

        • Masz rację. Pozdrawiam :)

          • 5 0

  • A gdzie ci prominenci którzy na początku 90- tych lat twierdzili uparcie że nie ma sensu obudowa tej linii

    i proponowali całość do końca rozmontowac i wyrównać do zera

    • 12 2

  • Kolejna darmocha bedzie to tłumy przyjda wkoncu wszyscy bogaci sa rajskiej zielonej wyspie

    ale szkoda im 2 zł na bilet:)
    bedą rozdawac darmowe bilety a ja słyszałem ze beda zapisy internetowe :) kto w takim tłoku bedzie bilety sprawdzac:)

    • 3 4

  • (1)

    Wielkie halo, a jeszcze nie ma rozkładu, nie wiadomo co z biletami, czy będzie wspólny bilet z ZKM itd. Kto tym będzie jeździł jak będzie musiał kupić drugi bilet miesięczny?

    • 10 4

    • ja

      ja bede

      • 3 1

  • (2)

    A ja sobie odpuszcze. I tak od 1.09 będę nią regularnie jeździł do pracy obecnie dojazd około 50 minut, pkm-ką tylko 14 minut ciekawe po ile zrobią miesieczny

    • 12 3

    • no to będziesz jednym z 5 pasażerów

      • 5 4

    • cena jak w SKM

      cennik możesz sprawdź sobie na stronie SKM bo to przecież oni wygrali przetarg na obsługę PKM. oblicz ile kilometrów jest na twoim odcinku i porównaj w tabeli opłat.

      • 0 0

  • Info jakiego jeszcze nie ma w mediach (2)

    Linia 210 zostaje, ale na częściowo zmienionej trasie, linia 183 będzie jeździć na trasie Matemblewo-Niedźwiednik i będzie linią dowozową do PKM Brętowo.

    • 3 3

    • 116

      Raczej autobus linii 116 będzie jeździł do PKM BRETOWO i tak na ogół jeździł prawie pusty.

      • 1 0

    • Nie do końca..

      183 dalej będzie jeździł z Niedźwiednika do Gdańska Głównego, tyle że dodatkowo przez Matemblewo. Ale to bardziej przez naciski delasalczyków niż przez PÓŁkę.

      • 1 1

  • Dlaczego do Osowy

    A nie do Gdyni Głównej?
    Zwłaszcza, że szlak jest uroczy.

    • 5 4

  • (1)

    W zasadzie nic nie stałoby na przeszkodzie, by uruchomili linię już z końcem lipca.

    • 6 1

    • ....jest przeszkoda - niekończące się poprawki!!!

      • 1 3

  • Lokomotywa.

    Jaki parowóz będzie jechał i z kąd i kiedy przyjedzie? Ja bym widział ol49.

    • 1 4

  • Strach wejść na trójmiasto (2)

    Ciągle pkm,pkm. Po co ten hałas? Linia kolejowa długości 18 km. Kolejny pomnik strupka z budyniowatym. Ocenimy w październiku jaki jest stosunek przewożonego powietrza do pasażerów. Większości gdańszczan ta linia do niczego nie posłuży. No i po co ta nadęta nazwa "pomorska kolej metropoliotalna"! Jaka pomorska??? Jaka metropolitalna????
    miasto nadętych bufonów na dmuchanych stołkach.

    • 16 12

    • zgredziały TROL

      • 4 2

    • Ciebie to bym w kałuży wykąpał. Bo szkoda dla takiego czystej wody.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Wiosna w ogrodzie (1 opinia)

(1 opinia)
6 zł
targi, kiermasz

Daria ze Śląska "Pierwsza trasa c.d." (2 opinie)

(2 opinie)
89 - 129 zł
Kup bilet
pop

Juwenalia Gdańskie 2024 (40 opinii)

(40 opinii)
75 - 290 zł
Kup bilet

Katalog.trojmiasto.pl - Nowe Lokale

Najczęściej czytane

Sprawdź się

Sprawdź się

Gdzie dokładnie znajduje się popularna karuzela gdańska?