• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia zagra w serialu TVN za 250 tys. zł

Tomasz Zacharczuk
7 lipca 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
"Aż po sufit!" to serial z udziałem m.in. Małgorzaty Foremniak, Cezarego Pazury i Edyty Olszówki "Aż po sufit!" to serial z udziałem m.in. Małgorzaty Foremniak, Cezarego Pazury i Edyty Olszówki

"Aż po sufit!" to tytuł najnowszej produkcji stacji TVN. Serial, którego tłem będzie Gdynia, zadebiutuje na antenie jesienią tego roku. Na ekranie, oprócz gwiazdorskiej obsady na czele z Edytą Olszówką i Cezarym Pazurą, widzowie zobaczą m.in. ulicę Świętojańską, Skwer Kościuszki, Promenadę Królowej Marysieńki i plażę Babie Doły.



Czy obecność Gdyni w serialu to dobra promocja miasta?

Jednak nic za darmo. Promocja Gdyni na antenie ogólnopolskiej stacji pochłonie z miejskiego budżetu 250 tys. złotych. Czy warto? Urzędnicy gdyńskiego ratusza przekonują, że tak.

- Nie zdziwiła nas oferta TVN, zapraszająca do współpracy przy realizacji nowego rodzinnego serialu ze świetną obsadą. Gdynia ma wiele do zaoferowania, jeśli chodzi o niebanalne plenery i klimat nowoczesnego miasta. Zaproponowane przez nas lokalizacje będą się konsekwentnie pojawiały w całym serialu. To dobra inwestycja w promocję miasta, której koszt to 250 tys. zł. Mamy nadzieję, że serial tworzony przez doświadczoną w podobnych produkcjach ekipę, zdobędzie sympatię i uznanie publiczności oraz zaowocuje znakomitą promocją Gdyni. Liczymy na to, że tak jak to się dzieje w przypadku Torunia, nasze miasto odniesie wymierne ekonomiczne korzyści, będzie jeszcze chętniej i liczniej odwiedzane, a mieszkańcy, zachęceni serialowymi ujęciami, będą odkrywać je na nowo - tłumaczy decyzję miasta Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni.

Śladem "Linii życia" i "Rodzinki.pl"

Udział Gdyni w produkcji TVN nie jest jej ekranowym debiutem. Wcześniej kręciły w tym miejscu inne stacje. Cztery lata temu fragmenty miasta można było zobaczyć w serialu Polsatu "Linia życia". TVP zdecydowało się nakręcić w Gdyni odcinek "Rodzinki.pl". W obu przypadkach miasto również musiało dopłacać - 60 tys. zł Polsatowi i 90 tys. zł Telewizji Polskiej. W Gdyni powstały także dwa sezony kryminalnego serialu "Krew z krwi". Swojego udziału w telewizyjnych produkcjach doczekał się również Gdańsk. Tu rok temu ekipa TVN nagrywała 12 odcinków szóstego sezonu "Prawa Agaty". Zaproszenie ekipy filmowej kosztowało gdański ratusz około 300 tys. zł.

Gdynia: miasto z filmowym potencjałem

Potencjał Gdyni i jej atrakcji dostrzegli także twórcy serialu "Aż po sufit!", którzy zapewniają, że miasto od początku było głównym kandydatem do umiejscowienia losów bohaterów.

- Z jednej strony to nowoczesne miasto, które kojarzy się z wolnością i rozwojem, słynące z festiwalu filmowego i przyciągające wielki biznes, a z drugiej miasto pełne historii, gdzie lata dwudzieste przeplatają się z historią współczesną - wyjaśnia producentka serialu, Dorota Chamczyk. - Gdynia jest taka, jak nasi bohaterowie, którzy pracowitością, talentami, pasją, gospodarnością tworzą swój los, zawsze mając wsparcie w sobie nawzajem.

Serial "Aż po sufit!" będzie opowiadał o losach rodziny Domirskich. Na zdjęciu serialowa Natalia (Erika Karkuszewska) i Łukasz (Krzysztof Chodorowski). Serial "Aż po sufit!" będzie opowiadał o losach rodziny Domirskich. Na zdjęciu serialowa Natalia (Erika Karkuszewska) i Łukasz (Krzysztof Chodorowski).
Aktorzy i ekipa już na miejscu

Zdjęcia do serialu już się rozpoczęły. Ekipa TVN gościć będzie nad morzem do połowy lipca, a następnie wróci na przełomie września. W kadrze filmowej kamery uchwycone zostaną m.in. Skwer Kościuszki zobacz na mapie Gdańska, gdyński port handlowy i port jachtowy, Sea Towers, ulica Świętojańska zobacz na mapie Gdańska, Promenada Królowej Marysieńki i plaża Babie Doły. Twórcy serialu zapewniają jednak, że to nie wszystkie zakątki Gdyni, jakie będzie można zobaczyć jesienią w "Aż po sufit!".

Wzorem serialu z Antypodów

Sama produkcja oparta jest na australijskim formacie "Packed To The Rafters". W polskiej wersji głównymi bohaterami będzie rodzina Domirskich.

- "Aż po sufit!" to współczesna saga rodzinna, pełna dynamicznych relacji między bohaterami - zdradza Dorota Chamczyk. - To historia o tym, że tak naprawdę wszystkie drogi, nawet nas dorosłych, prowadzą do domu.

Za kamerą stanie twórca nominowanego do Oscara "Królika po berlińsku", Bartosz Konopka. Scenariuszem zajmie się Marcin Baczyński ("Listy do M."). Na ekranie zaprezentują się m.in. Edyta Olszówka, Cezary Pazura, Karolina Staniec ("Miasto 44"), Krzysztof Chodorowski ("Mój rower") czy Kamil Szeptycki ("Kamienie na szaniec"). Premiera "Aż po sufit!" we wrześniu.

Opinie (173) 9 zablokowanych

  • A kto ogląda

    polskie seriale w TVN ?

    • 7 3

  • alla (1)

    Gdyni nie trzeba reklamowac, bo jest i tak bardzo atrakcyjna. Znaja Ją nawet ludzie nie będący Polakami , ktorzy mieszkają za granicą .!

    • 10 7

    • zły kaszub

      chyba z chińskiego tankowca

      • 2 0

  • No jedynie!!!

    • 0 0

  • kiedy w koncu w 3city powstanie China Town jak np w Londynie?

    bo lubie chinska akupunkture....

    • 1 1

  • to są właśnie priorytety władz Gdyni...

    • 16 2

  • Gdynia to nowoczesne miasto tylko w Śródmieściu

    Szczurek pokaże im SZKOŁĘ FILMOWĄ, wjadą na kamionkę, żeby trzymać z dala od Zamenhofa, Opata Hackiego i Meksyku - tam nie ma plenerów i klimatu nowoczesnego miasta

    • 15 4

  • Dobra marka nie wymaga promocji i reklamy. (2)

    Towar marnej jakości niestety ale trzeba reklamować.

    • 12 5

    • (1)

      powiedz to w aplu, cocacoli i najku..może nawet zostaniesz dyrektorem marketingu wszystkich trzech jak dowiedzą się że nie muszą wydawać miliardów dolarów na promocję :)

      • 0 1

      • Ale to są towary marnej jakości :)

        Apple jest towarem hypowym, ludzie kupują go nie dla jakości samego produktu często a dla roli społecznej jaką pełnią te produkty (no dobra telefony jeszcze ok, ale MacBooki? słabsze, droższe i mniej funkcjonalne od konkurencji).

        CocaCola? No wiesz, toż to trucizna, bez reklamy się nie sprzeda, tym bardziej przy tak olbrzymiej liczbie tańszych podróbek. Reklamy dobrego wina w telewizji nie uświadczysz.

        Nike? Chińszczyzna, widziałeś, żeby Armani reklamował swoje garnitury? No właśnie.

        • 0 0

  • To bedzie serial o rodzinie - potentatach kolejowych

    W roli głównej wystąpi chluba miasta, czyli KOLEJ ŻELAZNA na Kamienna Górę.

    Akcja będzie dotyczyć rozkwitu miasta w oparciu o ten środek lokomocji

    • 9 1

  • Będzie na port lotniczy

    • 2 2

  • Czyje to pociotki

    • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Daria ze Śląska "Pierwsza trasa c.d." (2 opinie)

(2 opinie)
89 - 129 zł
Kup bilet
pop

Juwenalia Gdańskie 2024 (40 opinii)

(40 opinii)
75 - 290 zł
Kup bilet

The Robert Cray Band: Groovin' 50 years! (1 opinia)

(1 opinia)
159 - 249 zł
blues / soul, rock / punk

Katalog.trojmiasto.pl - Nowe Lokale

Najczęściej czytane

Sprawdź się

Sprawdź się

W którym roku Festiwal Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni odbył się pod nazwą Gdynia Film Festival?