• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gra z Gdańska sprzedaje się na wszystkich kontynentach

Arnold Szymczewski
23 sierpnia 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Sztuczna inteligencja pomoże niewidomym
"Selma and the Wisp" to gra, w której nie kontrolujemy tytułowej bohaterki, lecz towarzyszącego jej w podróży przez mroki świetlika. "Selma and the Wisp" to gra, w której nie kontrolujemy tytułowej bohaterki, lecz towarzyszącego jej w podróży przez mroki świetlika.

Mroczną grę o małej dziewczynce podróżującej przez krainę ciemności w towarzystwie świetlika można już kupić na największej światowej platformie dla graczy. "Selma and the Wisp" powstała w ciągu 10 miesięcy w Gdańsku.



Zanim jednak poznamy historię tytułowej Selmy i towarzyszącego jej świetlika, cofnijmy się do 2012 r. Wtedy to dwaj absolwenci Politechniki Gdańskiej - Radosław ZdunekŁukasz Łowiec-Wygoński - założyli firmę Toucan Systems. Firma przygotowywała aplikacje mobilne oraz webowe, systemy interaktywne oraz zaawansowane oprogramowania. Agencja Rozwoju Pomorza zainwestowała w nią ponad 770 tys. zł.

Mrok na odreagowanie

Tworzący Toucan Systems młodzi ludzie potrzebowali również oddechu od poważnych projektów, które realizowali na co dzień.

- Pracownicy zaczęli mnie namawiać, byśmy zrobili coś lżejszego, np. jakąś grę. Tak im na tym zależało, że deklarowali pracę po godzinach, by ruszyć z produkcją - wspomina Radosław Zdunek.
Okazja zdarzyła się po zakończeniu dużego kontraktu dla poważnego zleceniodawcy, gdy zespół miał więcej wolnego czasu. W listopadzie 2015 zapadła decyzja o powołaniu spółki Toucan Studio i stworzeniu pierwszej gry.

Zobacz także: Są znani z instalacji multimedialnych. Teraz debiutują w branży gier

Głównym projektantem "Selmy..." jest Łukasz Ratajczyk. Głównym projektantem "Selmy..." jest Łukasz Ratajczyk.
- Wspólnie zaczęliśmy szukać inspiracji, o czym i jaka powinna być ta gra. Stwierdziliśmy, że pójdziemy w mroczną stronę, zainspirowały nas produkcje ze świata Limbo - opowiada Zdunek.
Świetliku, nie tak szybko

"Selma and the Wisp" to mroczna platformówka, w której wcielamy się w rolę świetlika towarzyszącego tytułowej bohaterce - Selmie. Cała gra - zarówno w warstwie wizualnej jak i dźwiękowej - przypomina sen, a właściwe koszmar. Mała dziewczynka podąża za świetlikiem. Przemierza różne światy, rozwiązuje zagadki logiczne oraz pokonuje przeszkody.

Innowacją jest to, że gracz steruje świetlikiem, a nie główną bohaterką.
Musi uważać, by kontrolowany przez niego owad nie leciał zbyt szybko, bo pozbawiona źródła światła dziewczynka zaczyna się kulić w sobie i powoli umiera.

Społeczność graczy mówi "ok"

Od początku sierpnia gra jest sprzedawana na platformie gier online Steam. To dzięki pomocy tej platformy Selma może trafić do graczy na całym świecie.

Żeby "wstawić" swój towar do tego prawdopodobnie największego sieciowego sklepu z grami, trzeba zyskać akceptację tworzącej go społeczności. Umieszcza się więc zarys produkcji na wczesnym etapie powstawania gry i poddaje się go pod głosowanie. Tylko te produkty, które otrzymają aprobatę społeczności trafiają na główną platformę sprzedaży gier. Tak właśnie stało się z Selmą i świetlikiem.

- Minęły dwa tygodnie od oficjalnej premiery gry, a już została sprzedana na wszystkich kontynentach, dlatego możemy mówić o sporym osiągnięciu - cieszy się Radosław Zdunek.

Miejsca

Opinie (74) 1 zablokowana

  • Społeczność graczy mówi ok.

    I to jest najlepsza recenzja. Szału nie ma, mało kto tą gre tak naprawdę kupił, kończy się zanim się jeszcze zacznie... no ale jest ok. Po prostu ok.

    • 1 0

  • A to pierwsze nazwisko jakiws znane.... czyzby dlatego ARPG zainwestowala 770000 pln w studentow?

    • 2 2

  • Brawo !! coś w jakiejs dziedzinie osiągamy, Wiedźmin też sprzedał sie dobrze w np. USA. Jestem dumna, ale w innych gałęziach leżymy.... jesteśmy zdolni, pracowici, ale państwo tego nie szanuje

    • 1 0

  • wtórność

    Znaczy coś jak Limbo czy Feist tylko z brzydszą grafiką?
    Dziękuję, nie kupię.

    • 2 0

  • LIMBO

    • 1 0

  • Nawiązanie do Limbo jak cholera (5)

    ale i tak szacunek

    • 19 1

    • 4/10

      Limbo zerżnięte i tyle. No ale gracze dają "ok" może następnym razem wpadną na coś oryginalnego.

      • 3 0

    • "nawiązanie" (3)

      cóż za eufemizm

      • 7 0

      • (2)

        no tak szczerze pisząc, po samym zdjęciu zdziwiłem się co robi zapowiedź "Limbo II" na trojmiasto.pl ;)

        • 5 1

        • Co nie zmienia faktu, że Limbo było wspaniałe (1)

          i na każde nawiązanie do niego można spojrzeć z zainteresowaniem.

          • 4 3

          • tez tak patrze, i mysle "to Limbo w Gdansku powstalo?"

            Takie ulepszone I w kolorze. No ale to nie jest grzech. Wrecz swietna sprawa jak ktos sie zagrywal w Limbo.

            • 3 2

  • Miarą sukcesu w tej branży jest

    ..gdy gdański oddzial Intela wprowadza dana grę na listę tytułów do regularnego testowania graficznego drivera.

    Życzę powodzenia.

    • 1 1

  • (4)

    1) nic odkrwczego - patrz gra: LIMBO
    2) serio? dofinansowanie? ehhh...
    3) brak polskiej wersji językowej
    4) gra nie została kupiona nawet 2000 razy więc gdzie tu mowa o sukcesie
    ARP zainwestowała w nią 770 tys -> 2000 pobrań x 10 $ x 3,8 (kurs dolara) = 76 tys -> czyli przez 20 dni od premiery zwrocilo sie zaledwie 10% inwestycji ARP (nawet mniej bo trzeba uwzglednić jeszcze podatki) - to nie jest wielki sukces biorąc pod uwagę tę branżę.

    • 5 6

    • ARP nie inwestowała w spółkę zajmującą się grami, tylko wdrożeniami dla klientów biznesowych, więc powyższe kalkulacje nie mają racji bytu - to dwie różne spółki.

      Pomijając to, rzeczywiście daleko jeszcze do mówienia o sukcesie, przynajmniej finansowym.

      • 4 0

    • Co ty robisz,ze.. (1)

      ...masz tyle czasu na takie wyliczanki.hahaha

      • 0 5

      • No tak, Tobie by to zajęło pewnie z miesiąc. Matura z matmy zdana?

        • 3 2

    • Czytanie ze zrozumieniem się kłania

      ARP zainwestowała w spółkę a nie w grę! Spółka istnieje od 4 lat i realizuje duże projekty a gra powstała jako "odskocznia". Przeczytałeś chociaż ten tekst?

      • 9 2

  • Trochę przesadzone zachwyty (1)

    Wiadomo, szacunek dla zespołu, ale ilość sprzedanych egzemplarzy, to według SteamSpy około 1000. To nie jest komercyjny sukces.

    • 10 1

    • Super

      Ta gra jest świeza wiec to juz cos jak na nowość

      • 1 1

  • Brawo. Czekam aż geniusze z naszego PPNT w Gdyni coś wymyśla. (2)

    • 54 5

    • VR Visio

      Oni podobno coś kombinują w zakresie gier na HTC Vive

      • 1 0

    • Legia i Lechia

      • 3 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Daria ze Śląska "Pierwsza trasa c.d." (2 opinie)

(2 opinie)
89 - 129 zł
Kup bilet
pop

The Robert Cray Band: Groovin' 50 years! (1 opinia)

(1 opinia)
159 - 249 zł
blues / soul, rock / punk

Paweł Stasiak z zespołem PapaD (1 opinia)

(1 opinia)
120 zł
Kup bilet
pop

Najczęściej czytane

Sprawdź się

Sprawdź się

W serii albumów "Fot. Kosycarz - Niezwykłe zwykłe zdjęcia" znajdziemy prace: