Ujęcia z ulic Gdańska pojawiły się klipie promującym majowy koncert Kasi Kowalskiej w Teatrze Szekspirowskim. Miasto zapłaci za jego emisję w kilku stacjach telewizyjnych, m.in. MTV Polska.
Kasia Kowalska to jedna z ikon polskiego popu i rocka lat 90. Dwa lata temu, po dłuższej przerwie w koncertowaniu, wróciła na scenę i została ciepło przyjęta przez fanów zarówno na występach w Gdyni, jak i w Gdańsku.
Kolejną okazją, aby zobaczyć autorkę takich przebojów jak "Domek z kart", "Spowiedź" czy "Pieprz i sól", będzie koncert 8 maja w Gdańskim Teatrze Szekspirowskim. Koncert wyjątkowy, bo otwierający nowy projekt Kowalskiej - występy z akustycznymi aranżacjami w ramach znanych na całym świecie sesji MTV Unplugged.
W związku z koncertem pojawił się spot reklamowy, w którym widzimy Kasię Kowalską spacerującą po Długim Pobrzeżu, plaży w Brzeźnie czy ulicy Długiej. Są też kadry z charakterystycznymi obiektami Gdańska: fontanną Neptuna, ECS-em, kołem widokowym czy napisem "Gdańsk" na Ołowiance. Na końcu półminutowej reklamówki pojawia się logo miasta oraz zaproszenie na koncert.
Gdańskie kadry pojawiły się w ramach zamówienia, którego przedmiotem jest - jak czytamy w komunikacie Urzędu Zamówień Publicznych - "usługa polegająca na lokowaniu Miasta Gdańska w projekcie MTV Unplugged z udziałem Kasi Kowalskiej, w szczególności poprzez prezentowanie atrakcji turystycznych miasta i zabytków oraz wymienianie jego nazwy i umieszczenie logotypu". Dlaczego Gdańsk zdecydował się reklamować właśnie przy okazji tego koncertu?
- Kasia Kowalska to ceniona postać w gronie polskich artystów z wieloletnim dorobkiem artystycznym, a MTV to marka znana nie tylko w Polsce, zapewniająca wysoki poziom realizacyjny i szerokie grono odbiorców. Połączenie tych dwóch pierwiastków pod wspólnym szyldem Kasia Kowalska MTV Unplugged w Gdańsku we wnętrzach Gdańskiego Teatru Szekspirowskiego niewątpliwie przyczyni się do osiągnięcia pozytywnego wizerunkowo wydźwięku wśród odbiorców wydarzenia. Mamy również nadzieję, że miękkie, plastyczne i lekko rozmyte kadry promujące Gdańsk w klipie na długo zostaną w pamięci osób, które go zobaczą - tłumaczy Anna Iwanowska z biura prasowego gdańskiego urzędu miasta.
Realizatorem spotu jest spółka TVN Media, która posiada wyłączne prawo do projektu MTV Unplugged w Polsce. M.in. dlatego też zamówienie odbywa się w trybie bezprzetargowym. Zresztą miasto nie płaciło za realizację spotu. Wycenione zostaną dopiero jego emisje w mediach. Ile? Urzędnicy jeszcze nie wiedzą - kwestie formalne są procedowane.
- Spot promujący wydarzenie zostanie wyemitowany w stacjach MTV Polska, MTV Music, Comedy Central, Paramount Channel w łącznej liczbie 600 emisji - dodaje Iwanowska. Kto telewizji nie ma, może wideo od ponad tygodnia oglądać w portalu YouTube. W chwili publikacji artykułu miało ono 461 wyświetleń.