• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rusza rozbudowa Naftoportu. Największe zbiornikowce w Gdańsku

erka
2 lutego 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (160)
Najnowszy artykuł na ten temat Terminal chemiczny stanie obok Naftoportu
  • Na zdjęciu: Andrzej Brzózka, prezes Naftoportu i Tomasz Mioduszewski, prezes PPBH Aquaprojekt Sp. z o.o.
  • Na zdjęciu: Andrzej Brzózka, prezes Naftoportu i Tomasz Mioduszewski, prezes PPBH Aquaprojekt Sp. z o.o.
  • Na zdjęciu, od prawej: Karol Ochenodowski, Włodzimierz Jaworski, Lech Paszkowski - Zarząd Morskiego Portu Gdańsk S.A., Aleksandra Maliszewska - PBH Aquaprojekt Sp. z o.o., Bartosz Bloch - ZMPG, Łukasz Greinke - prezes ZMPG, Tomasz Mioduszewski - prezes PBH Aquaprojekt Sp. z o.o., Andrzej Brzózka - prezes Naftoport Sp. z o.o. Anna Kreft, Paweł Brzozowiec - Naftoport Sp. z o.o.

Podpisano umowę na wykonanie dokumentacji projektowej rozbudowy Naftoportu o nowe stanowisko przeładunków ropy naftowej i produktów naftowych. - Zawarcie umowy projektowej to niezwykle istotny kamień milowy w realizacji tego przedsięwzięcia inwestycyjnego. Właśnie przekształcamy wypracowaną już koncepcję w fazę realizacji. - powiedział Andrzej Brzózka, prezes zarządu Naftoportu. Projekt zostanie wykonany przez firmę PPBH Aquaprojekt



Ropa do Niemiec trafi przez Naftoport. Coraz większe dostawy dla rafinerii Schwedt Ropa do Niemiec trafi przez Naftoport. Coraz większe dostawy dla rafinerii Schwedt

Rozbudowa infrastruktury w polskich portach to:

Terminal Naftoportu po rozbudowie zyska kolejne, szóste już stanowisko, a drugie z możliwością przyjmowania największych zbiornikowców oceanicznych klasy VLCC (ang.Very Large Crude Carrier), o długości ponad 300 m i szerokości do 60 m, przy ich zanurzeniu ograniczonym do 15 m, co przekłada się na maksymalną partię ładunkową wielkości ok. 180 tys. ton.

Roczne, praktyczne możliwości technologiczne nowego stanowiska to około 9 mln ton. Najważniejszym natomiast celem planowanej inwestycji jest zapewnienie nieprzerwanej ciągłości operacyjnej oraz pełną dostępność terminalu Naftoportu dla zgłaszanych przeładunków.

W Gdańsku powstanie terminal przeładunkowy olejów, paliw i biokomponentów W Gdańsku powstanie terminal przeładunkowy olejów, paliw i biokomponentów

Największe zbiornikowce oceaniczne klasy VLCC w Gdańsku



- Zawarcie umowy zostało poprzedzone podpisaniem porozumienia o współpracy Naftoportu z Zarządem Morskiego Portu Gdańsk SA, regulującym zasady współpracy między Naftoportem i ZMPG na etapie projektowania, ale też będącym zalążkiem faktycznego udziału ZMPG w finansowaniu i realizacji tej inwestycji - stwierdził Łukasz Greinke, prezes zarządu Portu Morskiego Gdańsk.


Umowa ma zakończyć się uzyskaniem wszystkich decyzji formalnoprawnych, w tym również
ostatecznej decyzji pozwolenia na budowę.

Blisko 700 mln zł na inwestycje PERN. Rozbudowa baz w Gdańsku i Gdyni Blisko 700 mln zł na inwestycje PERN. Rozbudowa baz w Gdańsku i Gdyni

- Realizacja umowy wraz z decyzjami środowiskowymi to ponad trzyletni proces, który będzie wymagał od firmy specjalnego podejścia w organizacji i intensywnej pracy całego zespołu projektantów - Tomasz Mioduszewski, prezes PPBH Aquaprojekt Sp. z o.o.
- PPBH Aquaprojekt to zespół bardzo doświadczonych projektantów, działających od ponad 30 lat na rynku inwestycji portowych, z bogatym doświadczeniem popartym wdrożeniami. Wielokrotnie współpracował z podmiotami obsługującymi porty morskie w Gdańsku i Gdyni czy uczestniczył w realizacji inwestycji Urzędu Morskiego - powiedział Paweł Brzozowiec, dyrektor ds. inwestycji strategicznych w Naftoporcie.
Więcej paliwa i ropy naftowej płynie przez Naftoport Więcej paliwa i ropy naftowej płynie przez Naftoport

Rekordowe wyniki Naftoportu



W obecnej sytuacji międzynarodowej i gospodarczej rekordowe wyniki działalności terminalu pokazały, jak istotne jest posiadanie wydajnej infrastruktury technologicznej przeznaczonej na dostawy surowców energetycznych. Naftoport przez ostanie pięć lat podwoił wolumen wykonywanych przeładunków, sięgając prawie 25 mln ton w roku 2022. Na rok 2023 zakładany jest nawet 50 proc. wzrost przeładunków i utrzymanie takiego poziomu przez kolejne lata.

Armatorzy i żegluga morska w Trójmieście



- Rekordowe wyniki, które odnotował cały sektor tzw. logistyki transportu morskiego, pokazują, że podejmowane decyzje w kierunku rozbudowy infrastruktury portowej to dobry kierunek działania. Inwestycje realizowane na terenie portu, zarówno zarządu portu, jak i inwestycje naszych kontrahentów zwiększają konkurencyjność polskiej gospodarki i gwarantują bezpieczeństwo państwa - powiedział Łukasz Greinke.
erka

Miejsca

Opinie (160) ponad 20 zablokowanych

  • Czy budowa jest pod Arabów, którzy kupili Lotos? (4)

    Jakoś dziwnie przez 8 lat PIS nie interesował się naftoportem, a ten wystarczał Lotosowi, bo Orlen przecież bazował na ropie rosyjskiej.

    Czy deal sprzedaży obejmował to, by arabski właściciel nie musiał wysyłać wielu małych tankowców, ale jeden duży, co dla niego oczywiście oznacza oszczędności? A dla nas koszty rozbudowy infrastruktury...

    • 17 9

    • (2)

      Budowa jest pod Polaków bo Orlen nie ma innego źródła ropy. Plus wysyłki rurociągiem do Niemiec, do Schwedt (nie mają połączenia ze swoimi portami ani przepustowości). Arabowie nie kupili Lotosu tylko 30% udziałów w samej Rafinerii. Przez 8 lat jak i wcześniej nikt się Naftoportem nie interesował bo mieliśmy ropę rosyjską rurociągiem, nie wiem czy wiesz ale 24 lutego 2022 roku Rosja najechała ponownie Ukrainę, poszukaj, może to coś ma wspólnego ze sobą. Deal nie miał nic wspólnego z charterem i generalnie sprzedawcy ropy czyli Arabów nie interesuje kto jak to zabierze, jednym czy trzema transportami. Interesuje ich tylko podpisana umowa na ilość odebranej ropy. Po to kupili udziały, żeby mieć pewność, że to ich ropa będzie tu przerabiane.

      • 5 9

      • chciałeś być cwany, a twoja wypowiedź jedynie świadczy o PISowskiej arogancji (1)

        czego NIE zrozumiałeś z oryginalnego wpisu?

        • 6 6

        • nie rozumiesz i nie zrozumiesz bo do tego trzeba mieć co najmniej gimnazjalne wykształcenie

          • 2 3

    • buduje bo rurociąg pern przyjażn nie działa

      ruska ropa płyneła przez rurociąg do końca 2022 ,

      • 5 6

  • Pracownicy dalej z łapanki?

    I zatrudnieni u Belga przez Port Północny?

    • 3 4

  • Po co nam ropa skoro kochana unia troszczy się o klimat i juz za 12 lat nie będzie można kupić auta z silnikiem diesla? (7)

    • 32 32

    • akurat twój golf tdi będzie miał 25 lat (1)

      będzie czas na zmianę

      • 1 3

      • Radek Sikorski już "nazbierał" na elektryka...

        • 6 3

    • jak to nie będzie można?

      ty z Polski wogóle?

      zamontujesz kratkę i zarejestrujesz jako ciężarówke

      • 4 0

    • Bo ropa nie jest tylko do twojego TDI pis mingu (3)

      • 10 11

      • Do samolotów POlityków? (2)

        reszta siedzieć w domu albo śmigać rowerkami

        • 15 7

        • Tak tak pisopaty na rowerkach a za nimi milicja do ochrony

          Też na rowerkach

          • 8 11

        • Do niemieckich aut czerwonego pisrządu

          Becia co kłamała o wypadku

          • 9 12

  • Za Tuska nie do pomyślenia!!!!!!!!! (4)

    • 9 22

    • Dokładnie! Dzięki PiS nawet import ruskiego węgla wzrastał po 2015 (2)

      Z PiS wszystko rośnie!

      Ceny, inflacja, %. Długi.

      • 9 6

      • Tylko mózg u totalnych nie rośnie xD (1)

        • 5 6

        • tylko przypomij prosze kto ukladal szerokie tory do Ostroleki,kto sprzedal Lotos?,wybory sie zblizaja i bedzie ,,no wiec jak ,potrzebny byl wam ten port?,no potrzebny".

          • 5 4

    • No cały port powstał za PiS

      Pamiętamy

      • 4 8

  • To dlatego Suski działa by ustawa wiatrakowa była klapą (2)

    • 16 7

    • On by chciał port w Radomiu bo bliżej do Suezu (1)

      • 6 2

      • Bliżej do marynarki wojennej w Warszawie u kichawy końskiej :)

        • 3 4

  • 14,5 metra i ani stpy wiecej!!.

    • 2 1

  • Pytam

    O czym ta dyskusja? Jest taka potrzeba , jest rozbudowa tzn powiększenie czegoś co zbudowane już jest.Za putinizacje kraju,burzenie demokracji, Goebbels tv itd nigdy nie dostaną mojego głosu ale gdy inwestują racjonalnie w rozwój portu to jestem za . Tym bardziej że po sąsiedzku jest narodowy rów z Wodą.

    • 25 14

  • Całkiem poważnie (3)

    Tylko, że zbiornikowce o długości 330 m i szerokości 60 m już zawijają do Naftoportu. Ostatni był na koniec października. Więc chyba nie chodzi o wielkości statków przyjmowanych...

    • 5 2

    • (1)

      To ze o takich wymiarach zbiornikowce byly to nie znaczy ze byly pelne - raczej z czescia ladunku. Bariera sa ciesniny Dunskie- chodzi o maksymalne zanurzenie takiego zbiornikowca. Naewt jesli u nas bedzie - metrow glebokosci to taki kolosik nie przejdzie przez ciesniny. Bicie piany przez wladze i media jako powielacz.

      • 3 4

      • Czytaj wyżej. Od cieśnin przychodzą 2 zbiornikowce, drugi w krótkim, kilkudniowym czarterze.

        • 3 0

    • Naftoport przyjmuje już 3 mln ton miesięcznie. Pewnego dnia zawiną dwa VLCC naraz. Ale fakt, o możliwości utrzymania sprawności technicznej też chodzi.

      • 5 1

  • !!!!!!!!!!!!

    "podejmowane decyzje w kierunku rozbudowy infrastruktury portowej to dobry kierunek" -zdecydowanie dobry, a najlepiej to wie prezes ZMPG Greinke. Przytulamy......

    • 1 1

  • To prezent od Polaków dla Saudi Aramco (1)

    • 24 8

    • też to przyszło mi na myśl, biorąc pod uwagę czas decyzji

      • 5 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Juwenalia Gdańskie 2024 (53 opinie)

(53 opinie)
75 - 290 zł
Kup bilet

Strefa Trojmiasto.pl na Juwenaliach (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, gry

South Molo Festival - Delfinalia 2024 (5 opinii)

(5 opinii)
105,22 zł
hip-hop, festiwal muzyczny, w plenerze

Katalog.trojmiasto.pl - Nowe Lokale

Najczęściej czytane

Sprawdź się

Sprawdź się

Gdzie w Trójmieście znajduje się plac zabaw z zamkiem rycerskim ze zdjęcia?