- 1 Juwenalia: Bajm, LemON i strefy z nagrodami (53 opinie)
- 2 Trzydniowa kulinarna Feta na stoczni (54 opinie)
- 3 Momoa spotkał się z Michalczewskim (58 opinii)
- 4 Chowają pieniądze w miejscach publicznych (52 opinie)
- 5 Jason Momoa w gdańskiej restauracji (137 opinii)
- 6 Juwenalia Gdańskie: koncerty i atrakcje (12 opinii)
Węzeł Wzgórze: estetyka lat 70.
Choć przebudowany Węzeł Wzgórze ułatwia życie zmotoryzowanym gdynianom, to, niestety, nie czyni go piękniejszym. - To węzeł komunikacyjny, a nie teren rekreacyjny - odpowiadają urzędnicy na zarzut, że nie zadbali o estetykę tego miejsca.
Można się też obawiać, że żółte, jaskrawe malowanie tunelu dla pieszych przyciągnie wandali z puszkami z farbą w sprayu. Zagościli oni już w starszej części tunelu, pod Drogą Gdyńską. Niestety, pierwsze ślady ich działania można już zauważyć w nowym tunelu (nieoświetlonym po stronie dla pieszych) pod torami kolejowymi i Drogą Gdyńską. Ponoć cały węzeł jest pokryty warstwą antygraffiti. Pozostaje wierzyć, że nie zabraknie chęci do zmywania malunków po oddaniu go użytku.
Oświetlenie Węzła niczym nie różni się od realizacji z lat 70. Podobne słupy i oświetlenia tunelu znaleźć można na blokowiskach z czasów PRL. Nawet w Gdańsku, który ciężko chwalić za estetykę przestrzeni publicznej, stosuje się ładniejsze.
Kwestionować można też rozwiązania w nieotwartej części tunelu, z wyjściem po stronie Skweru Plymouth. Tu piesi wychodzący z tunelu natkną się na... betonową ścianę. By dostać się na ulicę Świętojańską, będą musieli zawrócić o 180 stopni, a następnie wejść po schodach. Można śmiało przypuszczać, że osoby udające się do budynków przy al. Piłsudskiego wybiorą przejście przez trawnik, a nie - jak woleliby projektanci - chodnik.
Nowym węzłem Gdynia chciała podkreślić swoją nowoczesność. Niestety, projekt byłby nowoczesny, gdyby cofnąć się o 30 lat. Pieszych zmuszono do chodzenia po tunelach i schodach, natomiast kierowcom ułatwiono wjazd do centrum, co stoi w sprzeczności z współczesną myślą urbanistyczną, zgodnie z którą ruch indywidualny w centrum wygasza się na rzecz transportu zbiorowego. W Gdyni zrealizowano zaledwie ułamek tego zamysłu w postaci zmniejszenia ilości miejsc parkingowych oraz instalację parkometrów. Czy na dalsze działania zabrakło już odwagi i chęci?
Węzeł Wzgórze jest węzłem komunikacyjnym, a nie terenem rekreacyjnym. Kwestią dyskusyjną jest stwierdzenie, czy zastosowany budulec dla nawierzchni chodnika jest reprezentacyjny. Ten sam materiał stosujemy na innych chodnikach w mieście. Jeżeli chodzi o tunel, to docelowo obszar Skweru Plymouth ulegnie przeobrażeniu - będzie obniżony na całej długości. Również nawierzchnia ul. Świętojańskiej od al. Piłsudskiego do ul. Partyzantów ulegnie wymianie. Słupy oświetleniowo-trakcyjne tego typu stosujemy w całym mieście i nie będę już pokryte żadną powłoką. Konstrukcja betonowa wynika m.in. z większej zdolności do przenoszenia obciążeń z trakcji.
Michał Szymański, prezes stowarzyszenia Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańskiej.
Ta inwestycja to przykład regresu w myśleniu o przestrzeni miejskiej. Gdynia, która przebudowując ulicę Świętojańską, wyznaczała nowe standardy funkcjonalne i estetyczne w tym zakresie, funduje dziś mieszkańcom na tej samej ulicy kostkę bauma i szpetne betonowe meble. Myśląc o poprawie płynności ruchu, zupełnie pominięto aspekt miastotwórczy i śródmiejski inwestycji.
Paweł Mrozek, architekt z pracowni MAD Design.
Jakość wykończenia oraz przyjęte rozwiązania przestrzenne zaprzepaściły możliwość stworzenie z Węzła Wzgórze reprezentacyjnego miejsca. Szansa na interesującą i przyjazną przestrzeń, która w przyszłości ma powstać w obrębie nowego budynku urzędu miejskiego, została pogrzebana w podziemnych tunelach dla pieszych i inżynierii drogowej godnej lat 70-tych XX wieku. Ponadto przyjęte materiały wykończeniowe i kolorystyka sprawiają wrażenie, jakby nikt nie miał wizji na wygląd śródmieścia Gdyni.
Opinie (336) ponad 20 zablokowanych
-
2011-02-11 09:38
Opinia wyróżniona
Aż trudno uwierzyć!.... (1)
...że na to wydajemy nasze ciężko zarobione pieniądze, toż to gierek z najlepszych czasów świetności. Ta inwestycja to przykład regresu w myśleniu o przestrzeni miejskiej. Regresu wydawało by się totalnie nieprzemyślanego. Ten słup reklamowy to szok ,że Gdynia daje zgodę na takie coś. Weżcie pierwszego lepszego studenta który zdobył jakąkolwiek
...że na to wydajemy nasze ciężko zarobione pieniądze, toż to gierek z najlepszych czasów świetności. Ta inwestycja to przykład regresu w myśleniu o przestrzeni miejskiej. Regresu wydawało by się totalnie nieprzemyślanego. Ten słup reklamowy to szok ,że Gdynia daje zgodę na takie coś. Weżcie pierwszego lepszego studenta który zdobył jakąkolwiek nagrodę w przestrzeni miejskiej z Berlina (projekt) a jego koncepcja była by majstersztykiem w porównaniu z tą przepraszam za słowo "popierdółką". Aż chciało by się powiedzieć że gdyby Hitler został na stałe w Gdyni było by z tego więcej architektonicznego porządku niż obecnie. Bo obecnie cofamy się o eony. Pozdrawiam
- 25 4
-
2011-02-11 16:28
smutne ale prawdziwe i prawdziwie smutne
- 2 1
-
2011-02-11 10:04
Opinia wyróżniona
Marzyłoby mi się wykończenie z marmuru i podświetlone w nim LED-ami dekoracje z ART. (6)
a że Gdynia potrafi to chyba nie muszę tu nikogo przekonywać. Bo chyba najwyższe oceny za Bulwar i Świętojańska w Polsce same mówią za siebie. Redaktorzy zapominają , że żyjemy w okresie kryzysu, Stocznia rząd zlikwidował i dalsze ograniczenia w MW. Gdynia nie pozyska dofinansowania dla przestrzeni publicznej takiego jak Sopot czy Gdańsk.
a że Gdynia potrafi to chyba nie muszę tu nikogo przekonywać. Bo chyba najwyższe oceny za Bulwar i Świętojańska w Polsce same mówią za siebie. Redaktorzy zapominają , że żyjemy w okresie kryzysu, Stocznia rząd zlikwidował i dalsze ograniczenia w MW. Gdynia nie pozyska dofinansowania dla przestrzeni publicznej takiego jak Sopot czy Gdańsk. Wystarczy trochę zwykłej analizy i obiektywizmu.
Osobiście idąc tym tunelem wczorajszym wieczorem też o tym samym rozmyślałem i mógłbym jeszcze bardziej krytycznie sparafrazować, ale pocieszyłem się tym, że jest to tylko jakiś element w całej układance, której na imię zagospodarowanie przestrzeni publicznej od przystanku SKM "Wzgórze" do Nowego Ratusza a z drugiej strony do największego na Pomorzu C.H. i innych.
Tak jak przedstawił to prezydent wieczorem w TM "Droga Gdyńska" była zaczątkiem "Nowego Redłowa" budowania go z całkowicie zaniedbanego na zagospodarowanie w przestrzeń opartą o wiedzę.
Dlatego idąc przez ten tunel późnym wieczorem wyobrażałem już sobie jakie zmiany tam nastąpią i ew. gdzie staną przyszłe obiekty. Do tego gdyby zabudowano ją super a nawet na zasługującą na nagrodę(a była pokazana na filmie w TM) to byłaby w wielkiej sprzeczności z siermiężnym przystankiem SKM i wtedy posypałyby się gromy na Władze jakim prawem wydali pieniądze podatników gdy obok dworzec.......- 8 20
-
2011-02-11 10:12
(1)
"Wystarczy trochę zwykłej analizy i obiektywizmu."
Bezstronny i obiektywizm, to tak jak Berlusconi i moralność...- 6 5
-
2011-02-11 10:27
Widzę, że rzucasz cień na moją bezstronność?
- pewnie ja powinienem rzucić na to, że POdpisałeś się "gdynianin". A może żyjesz w oderwaniu od rzeczywistości społeczno-politycznej? Dlatego nie mam zamiaru Cię z niej wyprowadzać.
Powiem Ci, że widziałem najlepiej zagospodarowane estetycznie i artystyczne przejścia podziemne np. w zdecydowanej większości stacje moskiewskiego metra.- pewnie ja powinienem rzucić na to, że POdpisałeś się "gdynianin". A może żyjesz w oderwaniu od rzeczywistości społeczno-politycznej? Dlatego nie mam zamiaru Cię z niej wyprowadzać.
Powiem Ci, że widziałem najlepiej zagospodarowane estetycznie i artystyczne przejścia podziemne np. w zdecydowanej większości stacje moskiewskiego metra. Mieszkając tam mogłem i chętnie z nich korzystałem oraz wiele wiele innych w świecie.
I to przejście też chwiałbym, aby było zdecydowanie ładniejsze - uwierz mi. W latach 70-tych też powstawały ciekawe przestrzenie i nie wszystko należy potępiać w czambuł. Pożyczka państwowa zagospodarowana była na naprawdę potrzebne inwestycje jak Rafineria, Port Północny, Obwodnica, Stocznie, część Kwiatkowskiego,... a dziś 10x tyle na co?- 4 2
-
2011-02-11 13:32
gdy obok juz jest za chwile remontowany - własnie przetarg wyłania zwycięzce (1)
dlatego kiepska obrona i twoje argumenty
- 0 0
-
2011-02-11 16:47
Za mało policji która łapie, a sąd za mało karze za zaśmiecanie, bazgroły na ścianach i szybach, wulgaryzmy słowne, itd.
ten piękny niegdyś tunel stał się dziś w tym miejscu slumsem, zapomnianym przez władze miasta, służby porządkowe i samych mieszkańców. Tolerancja dla młodocianych sprawców i brak woli do regularnego naprawiania zniszczeń, doprowadziły ten uroczy niegdyś i tak potrzebny do pokonania przejścia pod torami doprowadzono do stanu właściwego metropoliom
ten piękny niegdyś tunel stał się dziś w tym miejscu slumsem, zapomnianym przez władze miasta, służby porządkowe i samych mieszkańców. Tolerancja dla młodocianych sprawców i brak woli do regularnego naprawiania zniszczeń, doprowadziły ten uroczy niegdyś i tak potrzebny do pokonania przejścia pod torami doprowadzono do stanu właściwego metropoliom trzeciego świata. Więc się nie dziwię, że oddany nowy utrzymany jest w podobnej konwencji. Bazgroły na ścianach, skandaliczny brak koszy na śmieci i brudne podjazdy i trawniki to początek długiej listy problemów z którymi się borykamy. Pobłażanie drobnej przestępczości doprowadziło, iż dziś staliśmy się ofiarami kradzieży, wandalizmu i bandytyzmu.
Według tzw. “teorii wybitej szyby” pobłażanie drobnym patologiom bardzo szybko prowadzi do degradacji całego środowiska i społeczności, oraz a właściwie przede wszystkim do wzrostu przestępczości. Dlatego na początku naszej walki o odzyskanie gdyńskich TUNELI należy się skupić na problemach wszechobecnych bazgrołów na ścianach i pozostawianych śmieci przejściach i na trawnikach. Uważam, że systematyczne zamalowywanie bazgrołów na ścianach, które jest dużo mniej pracochłonne niż zbieranie śmieci z trawników, powinno być standardem cywilizacyjnym miasta z morza i marzeń, które już być może za trzy lata chce gościć żeglarzy z całego świata. Te drobne z pozoru działania powinny zmieniać charakter i stan bezpieczeństwa całej dzielnicy. Dbałość o tunele, przystanki, elewację budynków muszą się stać obowiązkiem nie tylko każdego właściciela budynku. budowli, ale i troską nas wszystkich a głównie władzy lokalnej. Brak naszej reakcji na wandalizm, obojętność i tumiwisizm czyni z nas, obok młodocianych wandali, współodpowiedzialnymi za ten stan przestrzeni publicznej. Więc nie rozpisujmy się jak to żle nam zaplanowali i mało estetycznie przejście podziemne, bo my mieszkańcy powinniśmy właściwie wyważyć gdzie tkwi prawda a gdzie szum medialny?
Reasumując dobrze się stało, że Władze miasta nie wywaliły niepotrzebnie pieniędzy na estetyzacje tego miejsca, ona może nastąpić w każdej chwili jeśli sami tego będziemy naprawdę chcieli i o nią zawalczymy, ale w sposób odpowiedzialny. To znaczy sie gdzy kultura naszych dalszych i bliższych sąsiadów będzie już na odpowiednim poziome i bazgroły, śmieci itd będą od razu przykładowo piętnowane i przykładowo karane.- 3 4
-
2011-02-11 14:15
To inwestycja za unijne pieniądze!!! (1)
w przetargu zaoszczędzono połowę wartości z kosztorysu. Tym samym miasto oddało kasę do RPO. Czysta niegospodarność.
- 1 0
-
2011-02-11 14:56
Czy niegospodarność?
powtarzam gdyby Zarząd Miasta zaprojektował węzłowy hicior transportowy to nie tylko nie dostałby żadnych pieniędzy i do tego mógłby spotkać się z zarzutem niegospodarności albo i działania na szkodę publiczną. Niedawno dyskutowaliśmy na temat Przystaniu SKM"Wzgórze" jeszcze w fazie projektu a jakość jego jest dużo gorsza niż tego przejścia i
powtarzam gdyby Zarząd Miasta zaprojektował węzłowy hicior transportowy to nie tylko nie dostałby żadnych pieniędzy i do tego mógłby spotkać się z zarzutem niegospodarności albo i działania na szkodę publiczną. Niedawno dyskutowaliśmy na temat Przystaniu SKM"Wzgórze" jeszcze w fazie projektu a jakość jego jest dużo gorsza niż tego przejścia i jakość nie widziałem takiego oburzenia malkontentów. To samo było po ujawnieniu od początku wizualizacji tego rozwiązania komunikacyjnego i jakoś nikt nie narzekał na kolory, światła, itd... Pan red.Krzysztof Koprowski też chyba nie pracuje od wczoraj i jakoś nie podnosił tego tematu.
Czyli publiczna konsultacja społeczna się odbyła nie tylko w Radzie Dzielnicy, ale i na forach internetowych, a dziś skąd taki lament?
Ja sobie, jak piszę wytłumaczyłem to, że mogłoby być lepiej, ale nie jest źle jest dobre i eleganckie podłoże dobry monitoring, schody nie są strome, są zjazdy a nawet winda. A kolor taki był w projekcje, więc o co chodzi? Miasto ma większy problem z rozwiązaniem komunikacyjnym przy Dworcu Gdynia Główna, ciekawy jestem jakie będą wtedy Wasze propozycja?- 3 3
-
2011-02-11 10:56
Opinia wyróżniona
TAK TO JEST JAK URZEDNICY I ARCHITEKCI STAREJ DATY BUDUJĄ I PROJEKTUJĄ ! CI LUDZIE "KOMUNE" MAJĄ CAŁY CZAS W GŁOWIE , I
CZAS POSTAWIC NA MŁODYCH PROJEKTANTOW . Młody projektant nie skazony stylem komuny nawet z tzw. betonu stworzy cos ciekawego i nowego w formie. Czas pozwalniac juz urzednikow i architektow starej daty ktorzy wciąż uwazają wszystkie swoje decyzje za jedynie słuszne , bo na tym przykładzie widac dobitnie ze juz popełniają ogromne błedy, marnują nasze
CZAS POSTAWIC NA MŁODYCH PROJEKTANTOW . Młody projektant nie skazony stylem komuny nawet z tzw. betonu stworzy cos ciekawego i nowego w formie. Czas pozwalniac juz urzednikow i architektow starej daty ktorzy wciąż uwazają wszystkie swoje decyzje za jedynie słuszne , bo na tym przykładzie widac dobitnie ze juz popełniają ogromne błedy, marnują nasze pieniądze, szpecą miasto i jeszcze tych błędow bronią - a to juz jest szkodliwe i tylko podkresla fakt ze ci ludzie juz nie powinni piastowac tych funkcji. Mowiąc krotko - zbudowano to co zawsze ! i to powinno dac do myslenia iz za tak powazny bład ci ludzie powinni zostac natychmiast odsunieci z pełnionych funkcji. Wszystkie te przetargi i konkursy na projekty zaczynaja sie opierac na tym zeby było tanio , i pewnie wygrali ludzie z tzw. ''słuszną wizją'' a zaakceptował to pewnie krolik i mis uszatek ! Bo wątpliwe zeby taki projekt akceptował ktos młody bo mysle ze od razu by to odrzucił. Młody projektant juz inaczej mysli i ma inowacyjne wizje i nawet jezeli w dobie kryzysu ma byc tanio to nie znaczy ze dziadowsko i byle co ! młodzi projektanci nawet z taniego betonu stworzą piekne wizje i projekty bo rowniez beton daje wiele mozliwosci stworzenia pięknej i inowacyjnej formy artystycznej mającej barwy, kształty i smak . Tanie wcale nie musi oznaczac brzydkie ,ale do tego potrzeba pomysłu . WIĘC CZAS NA ZMIANY POKOLENIOWE ! CZAS POSTAWIC NA MŁODYCH LUDZI Z POMYSŁAMI !.
- 19 6
Wszystkie opinie
-
2011-04-06 09:18
Praktyczne może być piękne!
Pani naczelnik wydziału inwestycji UM Gdynia polecam lekturę "atlasu współczesnej architektury krajobrazu". Na przykładach z całego świata (niestety, ani jednego z Polski) pokazuje, że rozwiązania komunikacyjne w publicznej przestrzeni - skrzyżowania, place, parkingi i inne - mogą być miejscami pięknymi, rasowymi, inspirującymi...
- 0 0
-
2011-02-11 07:04
Tanio Dobrze Biedronkowo (21)
Będzie Pan zadowolony
- 282 16
-
2011-02-11 08:02
KTO to projektował (2)
Czy widzicie te schody na pierwszym zdjęciu one prowadzą prosto pod ścianę!!!!!!,
Czemu schody nie zakręcają w stronę tunelu!!!!!!!- 37 0
-
2011-03-29 14:34
KONSTRUKTOR (a powinien architekt !!!)
Prawda właśnie tak wygląda, że w biurze projektowym, z którego wyszedł projekt całą pracę spycha się na konstruktorów, a konstruktor przecież nie jest od wymyślania dizajnu bo się na tym zwyczajnie nie zna.
Architekci do gotowego już projektu tylko dobierają kolor ścian, płytki posadzkowe, pochwyty i to by było na tyle. Jest to dla mnie kompletnie niezrozumiałe.
Druga sprawa, dlaczego inwestor nie zareagował? Przecież w urzędzie też są architekci. Moim zdaniem przed przetargiem najpierw powinien być ogłoszony konkurs na projekt architektoniczny, a dopiero potem na projekt budowlany i wykonawczy, który by był dopasowany do wygranej wizji architektonicznej.
Powiem wam więcej. Inwestor nie wiedzieć czemu odrzucił drugą wersję zadaszeń pochylni, zamiast tych topornych stodół byłyby śliczne i nowoczesne szklane łuki i wcale nie droższe, no ale władze nie chciały, no to co zrobić...
Wina leży po trochu po obu stronach 1) inwestor nie ma wymagań, taniość i funkcjonalność przedkłada nad wygląd 2) biura projektowe robią projekty na o******** po najmniejszej linii oporu angażując do nich minimalną ilość ludzi.
Witamy w Polskiej rzeczywistości śpiące królewny!- 0 0
-
2011-02-12 00:10
Wszystko OK, teraz tylko przywrócić nazwę Wzgórze Nowotki
i będzie jak powinno.
(no, w ramach drobnej koncesji dla okupanta, może być Wzgórze św. Nowotki) :D :D- 11 0
-
2011-02-11 08:22
(4)
Dlatego rocznie konczy architekture na PG okolo 200 osob, aby zylo sie lepiej i piekniej :D:D:D
Ten tunel to dramat. Rajcom Gdyni proponuje wycieczke do Kopenhagi, Berlina, Amsterdamu, aby zoabczyc, jak moze wygladac tunel. Moze wywola to w nich jakies refleksje.
To samo dla wlodarzy SKM, zeby wiedzieli ye przystanek skm, to nie platforma na buraki cukrowe.- 45 0
-
2011-03-09 18:17
niestety projektowali inżynierowie budownictwa o specjalności drogowej a architekci to tylko muszą teraz oglądać to dzieło
gdyby miasto zatrudniło do projektu nawet studentów 1 semestru tunel realizacyjnie wyglądałby lepiej ale jak ktoś skąpi to ma to co tanie
- 1 0
-
2011-02-12 14:41
No tak, ale trzeba znać języki,
no i nie można nawet na chwilę koryta bez opieki zostawić.
- 4 0
-
2011-02-11 09:08
wystarczy, że pojadą do Wrocławia czy Poznania (1)
i juz to wystarczy, żeby rządzący gdynią zrozumieli, że jeśli chodzi o inwestycje miejskie, to mentalnie w gdyni panuje jeszcze PRL - czyli robimy tanio i bylejak, a ciemny lud i tak to kupi.
- 31 1
-
2011-02-11 10:02
Ojejku!!!
Rezerwat PRL'u albo kulisy pod polnocno-koreanski film propagandowy ;)
- 10 0
-
2011-02-11 09:00
rece precz od biedronki ... to najlepsze aktualnie sklepy w polsce .. tam tanio nie (3)
znaczy zle ... wrecz na odwot dobry towar i swiezo co bardzo wkurza wielu ...
- 22 6
-
2011-02-12 18:33
fuj
Lepszy od L...a ale to nie znaczy dobry :)
- 0 2
-
2011-02-11 15:44
(1)
potwierdzam:
- haineken
- calsberg
po preferencyjnych cenach- 5 2
-
2011-02-12 13:32
fuj
dobry towar, chyba dla Polaków
- 4 2
-
2011-02-12 14:22
jedzcie do berlina
zobaczyć jak się projektuje tunele
- 5 0
-
2011-02-11 10:07
(1)
Pewnie... Można było w ogóle nic nie robić...
- 7 9
-
2011-02-12 13:49
Jak przysłowie z lekarzem i pacjentem
Pacjent zszedł, ale operacja się udała...
- 3 0
-
2011-02-11 11:28
"projektowanie" (1)
Tak się dzieje gdy projektowaniem przestrzeni publicznej w mieście zajmuje się inżynier ds. komunikacji a nie architekt czy urbanista. Pośmiewisko.
- 17 0
-
2011-02-11 15:48
tak jest gdy projektowaniem zajmuje sie pan henio, ktory konczyl architekture jeszcze w moskwie a teraz trudno go odspawac od stolka bo za duzo znajomkow w kolo
- 8 0
-
2011-02-11 09:10
A mnie się podoba (2)
tyle
- 5 18
-
2011-02-11 13:54
(1)
bo ze wsi jesteś, tam nie chodników śmietników przystanów kolejki, tam nie ma niczego.
- 3 5
-
2011-02-11 15:46
jest świeze powietrze
- 3 1
-
2011-02-11 09:55
ale chala
- 11 1
-
2011-02-11 09:02
Tak źle , a tak nie dobrze (5)
Brawo Gdynia !!!
Jak coś zrobili - to kolor się nie podoba. A jakby wcale nie zrobili to Byście ich wyklinali, że nic nie robią.
Cieszcie się, bo macie tunel i mniej pieniędzy poszło na to z Naszych podatków.
Wygląd jest sprawą drugorzędną - ważniejsza jest wygoda.- 6 24
-
2011-02-11 09:44
Niestety, nie da się z Tobą zgodzić. (1)
Przy tak kosztownych inwestycjach, które w znacznym stopniu ingerują w pierwszoplanową przestrzeń publiczną niezbędne są dobre, dopracowane projekty, także pod względem szeroko pojętej estetyki, a nie tylko funkcjonalności. Tutaj takiego dopracowania zabrakło.
To samo nawiasem mówiąc, będzie miało miejsce we Wrzeszczu, gdy zaczną budować estakadę przy GB. Człowiek ma zostać zasłonięty betonem i zajeżdżony pojazdem.
I nie narzekam, żeby narzekać. Po prostu ogarnia człowieka frustracja, gdy władze miejskie aspirujące do bycia nowoczesnymi i pchającymi miasta w świetlaną przyszłość, pozwalają na coś takiego.- 1 2
-
2011-03-10 11:12
JAK KTOŚ MA WĄTPLIWOŚCI JAKI TO SYF TO NIECH OBEJRZY FOTY TUNELU
WE WROCŁAWIU, TAK SZCZERZE. WTEDY ZOBACZYCIE CO ZA PARTACTWO W GDYNI ZROBILI. TYLKO NIE POPEŁNIJCIE HARAKIRI.
- 0 0
-
2011-02-11 14:15
wygoda (1)
Ja codziennie do pracy musiałem chodzić tym skrzyzowaniem i ucieszyłem się, że jak powstanie tunel, to nie będę musiał tracić czasu czekając na światłach. Pal sześć kolor i wykończenie powinno być to ułatwieniem dla pieszych a nie jest bo co się okazuje, że rzeczywiście piszych potraktowano w tym projekcie jak zło konieczne, zwłaszcza tych dojeżdżających z kierunku Karwin, Dąbrowy. Odkąd mam "przyjemność" korzystać z tunelu psioczę codziennie, bo muszę odwiedzić dworzec kolejki SKM i wówczas zawrócić, aby dojść do przystanku autobusowego, bo schody i wyjazd dla wózków jest tak zrobiony, że nie ma wyjścia bezpośrednoi na przystanek autobusowy. Jeszcze jedna sprawa jak schodzi się do tunelu z jednej stony, to dla wózków jest takie stome zejście, że będąc inwalidą, bałbym się z niego korzystać natomaiast wyjazd jest łagodny aż do przesady, za to długi jak nieszczęście, chyba projektant i wykonawcy wiedzieli, że nigdy z tego przejścia podziemnego nie będą korzystać.
- 2 0
-
2011-03-09 22:03
ZGADZAM SIĘ Z TOBĄ W 100%
szlag mnie trafia ,jak po wyjściu z autobusu muszę iść kawał drogi pod skm żeby zejść do tunelu
- 0 0
-
2011-02-11 09:15
Pewnie !!
Lepiej zrobić "COŚ" - nieprzemyślane, byle co - oto motto władz Gdyni!!
- 1 1
-
2011-03-09 21:34
Bieda z nędzą. Światła są ustawione bez sensu.
.
- 0 0
-
2011-02-18 09:51
panie viprezydencie architekcie Marku Stępo !
jakżesz pan tak dopuścił, ze projektant się opuścił, wykonawca to w kanał spuścił inspektor puścił, kwestor uiścił i takiż pan badziewny kawał Gdyni ziścił co by sie tylko golumowi przyśnił???
- 0 0
-
2011-02-18 09:45
znowu atak świńskiej grypy?
jak się nie myśli w w kategoriach miasta jako miejsca dla ludzi (najlepszego z możliwych), a zamiast tego myśli się ile ton asfaltu się wyleje, ile hektarów betonowej kostki ułoży, ile słupów owiniętych drutami (!) nastawia to mamy to co widać. Można by się rozczulić tłumaczeniem pani Horiszny, gdyby to co ma w głowie i głośno wypowiada nie było takie, hm, mądre do góry nogami. kondolencje dla Gdyni z powodu podobnych głów dobrze wyasfaltowanych.
- 0 0
-
2011-02-15 15:46
Byle jakość
Niezależnie od standardu wykonania i tak wszystko zniszczą wandale - graficiarze. Po co więc przepłacać?
- 0 0
-
2011-02-11 09:54
Cała Gdynia jest szara i betonowa - a nowy stadion !!! te słupy i topornośc (1)
kto w gdyni podpisuje te projekty ??? przyjrzyjcie sie temu człowiekowi - moze NIK niech sie przyjrzy... Robic cos nowego na styl sprzed 40 lat
- 18 3
-
2011-02-15 13:21
w gdyni kochają estetykę bezsensownych słupów, taka karma
- 0 0
-
2011-02-11 07:07
Władze miasta chyba nie mają poczucia estetyki. (12)
- 175 7
-
2011-02-11 10:28
(2)
ale zato obejsie slupa reklamowego zrobili za...szcze pogratulowac poczucia estetyki i piekna
- 19 0
-
2011-02-14 05:13
bedzie gdzie sie odlac
- 0 0
-
2011-02-11 16:02
włodarze Gdyni - zrehabilitujcie się i uratujcie jescze resztkę honoru - zlikwidujcie to obejście słupa, wyprostujcie droga, a słup lepiej przestawić albo zlikwidowac. Zgadam się - tylko jedno słowo: POŚMIEWISKO!
- 10 1
-
2011-02-11 13:07
Porównanie zdjęć tuneli z Gdyni i Wrocławia jest wstrząsające!!! (5)
Jak można było zatwierdzić taki projekt? Osoby odpowiedzialne za nadzór nad inwestycjami powinny się same podać do dymisji (bo na pewno nikt ich w Gdyni nie zwolni). Kogo zatrudniają w tym urzędzie? Samych starych kumpli i członków ich rodzin? Jak człowiek patrzy na taką estetykę, to wydaje się, że potrzeba trochę więcej czasu, niż 80 lat od uzyskania praw miejskich. A przecież Gdynia miała już lepsze czasy, lepszych architektów, urzędników z wizją. Szkoda zmarnowanych pieniędzy publicznych.
- 23 2
-
2011-02-11 23:18
A co byś innego tam zrobił? Replikę mostka ze Star Treka? (1)
- 2 3
-
2011-02-12 10:53
Dla mnie bomba!
Lepiej takie zadania zlecać architektom, niż komuś, kto spełnia się raczej w projektowaniu chlewów.
- 2 0
-
2011-02-11 13:19
(2)
może dobrze byłoby zatrudnić w urzędzie miasta młodych i wykształconych ludzi, zamiast zmuszać ich do wyjazdu "na zmywak"
- 8 2
-
2011-02-11 22:47
(1)
Ci młodzi, którzy mają rzeczywiście dobre wykształcenie i do tego potencjał by zmienić coś w urzędzie to akurat na zmywak wyprzedzać nie muszą bo i w kraju sobie poradzą.
Do urzędów od lat pchają się raczej mało kreatywne osoby, szukające ciepłej posadki. Bardziej rozgarnięci zawsze będą woleć realizować się tam gdzie nie ma tylu ograniczeń i są lepsze możliwości rozwoju.- 5 0
-
2011-02-11 23:17
O to mi właśnie chodzi. Skostnienie struktur i marne pensje w urzędach. Stanowiska zajmowane przez zasiedzenie. Jeśli fachowiec za dobrą pracę w urzędzie mógł zarobić tyle co w dobrym biurze projektów, powstałaby zdrowa konkurencja. Ale takie zmiany musiałyby się rozpocząć przynajmniej na poziomie naczelników poszczególnych wydziałów.
- 2 0
-
2011-02-11 10:00
TAK JEST
- 1 1
-
2011-02-11 09:17
No ale przecież dla gryzoni...
...taki tunel jest w sam raz !
- 10 2
-
2011-02-11 07:59
Podobnie przy remoncie Orłowskiej
Do parkingu nie mam zastrzeżeń, ale przy molo w Orłowie ta sama szara kostka, a fe. No i mały absurdzik, przy szkole ktoś zapomniał o przejściu dla pieszych!!!!!!!!! Przed remontem było.
- 19 1
-
2011-02-13 09:37
przed kolejnymi wyborami
nastąpi otwarcie kolejnego WIELKIGO KNOTA - ulicy Chwarznieńskiej zaprojektowanej pod kątem lat 60 tych
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.