- 1 Pchli Targ w Oliwie rozpoczął sezon (44 opinie)
- 2 Oto najpiękniejsze kobiety Pomorza (114 opinii)
- 3 Recenzja "Challengers": intensywne kino (44 opinie)
- 4 100cznia otworzyła sezon (50 opinii)
- 5 Majówka: pomysły na jednodniowe wycieczki (44 opinie)
- 6 Tysiące osób odwiedziło Twierdzę Wisłoujście (57 opinii)
Zobacz jak powstawał spot promujący Gdańsk
Długi Targ, Żuraw nad Motławą, Stocznia, czy arena piłkarskich mistrzostw Europy, m.in. te miejsca promują Gdańsk w spocie zrealizowanym na 2014 rok. - Mieliśmy dużą swobodę w realizacji projektu, a do tego mogliśmy liczyć na sprawną współpracę. To spowodowało, że wyszedł ciekawy materiał - mówi Tomasz Dęga, szef firmy Lokomotion.pl, która zajęła się jego realizacją. Ogrom pracy włożony w powstanie projektu prezentuje materiał jego końcowej obróbki.
We wszystkie najważniejsze miejsca miasta wybieramy się z głównym bohaterem filmu - papierowym samolocikiem, który jest symbolem Miasta Wolności. A do tego daje możliwość pokazania Gdańska z lotu ptaka. Taka idea przyświecała powstaniu nowego spotu promującego stolicę województwa pomorskiego. Miasto po raz kolejny, właśnie za pomocą ruchomych obrazów, stara się reklamować tak w Polsce, jak i zagranicą.
- Na początku trzeba było podjąć decyzję, czy generujemy komputerowo model 3D samolotu, czy nagrywamy prawdziwy. Dzięki technice slow motion zrealizowaliśmy drugą koncepcję. Zrobiliśmy ponad 300 prawidłowych ujęć, z których w spocie znalazło się... siedem - opisuje Tomasz Dęga z firmy Lokomotion, która zrealizowała projekt.
Tworzenie spotu to jednoczesne zdjęcia w studio i plenerze. Te drugie stanowią tło, a zarazem są wizytówkami Gdańska. Poza tradycyjnymi, jak: Żuraw nad Motławą czy Stocznia i Długi Targ są również te nowoczesne, czyli PGE Arena oraz Fontanna Czterech Kwartałów. W sumie zdjęcia zajęły pięć dni, podczas których trzeba było zmagać się m.in. ze zmienną pogodą, czy... ćwiczeniami Formozy.
ZOBACZ SPOT PROMUJĄCY GDAŃSK
- Podczas zdjęć lotniczych przy latarni przy wyjściu z portu, trafiliśmy na ćwiczenia Formozy. Musieliśmy się tłumaczyć, że nie filmujemy ich, tylko przygotowujemy materiał promocyjny - dodaje Dęga.
Postacie pojawiające się w spocie oraz wspomniany papierowy samolot były filmowane na zielonym tle, tzw. greenboxie. Dzięki temu autorzy zdjęć: Radek Połomski i Michał Czacharowski (zdjęcia lotnicze) mogli uzyskać pełną kontrolę nad kadrowaniem i odpowiednio zestawić je z tłem.
Wszystkie dodane efekty możemy zobaczyć w filmie ukazującym od kuchni tworzenie spotu. Dzięki pracy Alana Krawczyka i Pawła Rutkowskiego z Lokomotion.pl, można było w pełni pokazać słoneczny Gdańsk, tak dobrze znany mieszkańcom i turystom z tegorocznego lata.
Materiał prezentuje końcową obróbkę spotu wykonanego przez Lokomotion.pl, który w 2014 r. promuje Gdańsk.
* możliwość dodania komentarzy lub jej brak zależy od decyzji firmy zlecającej artykuł
Miejsca
Opinie (17)
-
2014-08-14 01:35
(2)
Przykre....
- 2 20
-
2014-08-14 09:28
(1)
chyba Ty
- 3 3
-
2014-08-15 13:37
chyba on
z miasta john
- 1 0
-
2014-08-14 10:20
(1)
pytam sie kto za to zapłacił ? chłopcy i dziewczęta adamowitza znów wydają nie swoje !!! bo każdy filmowcem zostac może, wymyslec szaloną nazwę dla firmy i poczuć się kreatorem .... boszsz co za badziew
ps .... dodalbym wiecej ptakow ;)- 8 17
-
2014-08-14 14:23
dzialania promocyjne od dawien dawna opieraja sie na guscie przyslowiowych janusza i teresy .... kto jest za to odpowiedzialny ? jak zyc panie adamowitz, jak zyc ;)
- 1 5
-
2014-08-14 12:47
co ten spot promuje? oszustwo? (4)
bo wynika z tego, że Gdańsk potrzebuje retuszu, żeby wyglądać atrakcyjnie.
można śmiało założyć, że jest tam ciągle ponura pogoda, skoro ktoś zdecydował, że trzeba nałożyć ładne chmurki i dodać słońce.- 6 11
-
2014-08-15 13:38
ta firma tak robi filmy - zerknij na ich strone
wiekszosc to retusz i podkrecanie przekrecanie prawdy ekranu, prawda..
- 1 6
-
2014-08-16 15:12
(2)
Spot nie jest żadnym oszustwem. Spróbuj cwaniaku zdobić chociażby dobrze naświetlone zdjęcie (o filmie nie wspominając), na którym będzie dobrze naświetlone błękitne niebo i budynki czy osoby. Nie da się.
Najlepiej pisać o czymś o czym nie ma się zielonego pojęcia. Bo narzekać każdy portrafi...- 5 1
-
2014-08-16 19:01
jak sie czlowiek z materia obył przynajmniej 3 lata i eksperymentowal swego czasu
to zrobi realnie wygladajace niebo. Podkreslam realnie a nie jak w reklamie serka.
Uwazaj teraz.
Fotograf, ktory posilkuje sie glownie fotoshopem to nie fotograf.- 0 0
-
2014-08-16 19:05
jak chcesz zrobic z Gdanska Lizbone to jest to oszustwo.
Tam jest calkiem inne swiatlo. prawda ekranu prawda?
- 0 0
-
2014-08-15 12:59
Jak dla mnie OK :) (3)
Oczywiscie patrzac na komentarze jak zwykle wszytsko żle, lepiej nic nie robić
- 9 3
-
2014-08-15 13:33
art sponsorowany kolego (2)
to tak jakbys chwalil reklamy.
- 1 1
-
2014-08-16 15:14
(1)
A co jest złego w reklamach? Są nawet specjalne festiwale, gdzie wyświetla się same reklamy i wybiera najlepsze.
Ja uważam, że ta reklama jest bardzo dobrze zrobiona. I tak, chwalę ją :)- 6 1
-
2014-08-16 19:00
bo ci placa klakierze
- 0 3
-
2014-08-15 13:29
duzo lepsze ujecia z Gdanska (1)
nagrywam vhs-ska. Porownanie kosztow 1:0 dla mnie. dziekuje.
- 1 5
-
2014-08-15 13:36
ile miasto przepuscilo na rzecz prywatnej firemki?
od czego mamy w urzedzie ludzi? sa pr-owcy, sa kamery i niejeden model by sie znalazl, np taka chodzaca promocja miasta. Mozna pokazac ze u nas ludzie maja po 7 mieszkań i nakrecic w kazdym inną czesc reklamy.
- 1 5
-
2014-08-18 10:45
o co wam chodzi?
filmik calkiem przyjemny, a jaki Gdansk jest na prawde to juz inna sprawa.......
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.