• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Influencerzy w czasach pandemii. Jak sobie radzą?

Julia Rzepecka
14 maja 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
W sieci można znaleźć kanały i profile dotyczące niemalże każdej tematyki: od gotowania, makijażu, mody, przez sport, zdrowie, naukę, muzykę, fotografię, technologie, motoryzację oraz wiele, wiele innych. W sieci można znaleźć kanały i profile dotyczące niemalże każdej tematyki: od gotowania, makijażu, mody, przez sport, zdrowie, naukę, muzykę, fotografię, technologie, motoryzację oraz wiele, wiele innych.

Ich sposób na życie to pokazywanie swoich talentów lub swojej codzienności w internecie. Dotychczas mogli pokazywać barwne życie, podróże, imprezy, wizyty w restauracjach czy przygody. Teraz blogerzy i influencerzy są ograniczeni - tak jak wszyscy - we własnych czterech ścianach. Czy to dla nich problem czy raczej szansa na zdobycie nowych odbiorców?



Cykl InstaTrójmiasto



Czy w ostatnich tygodniach spędzasz więcej czasu w internecie?

Epidemia koronawirusa i związane z nią ograniczenia wpływają na niemal wszystkich. Trzeba było zorganizować od nowa pracę, szkołę i życie codzienne. Niektóre czynności udało się przenieść do domów, z innych trzeba było po prostu zrezygnować.

Nowe ograniczenia nie ominęły osób tworzących i zarabiających w internecie. Jeszcze na początku roku mogli dzielić się rozmaitymi treściami, mogli polecać miejsca i produkty. Dzisiaj jest to w większości niemożliwe, przede wszystkim ze względu na wprowadzone ograniczenia. Instagramerzy i blogerzy szukają więc nowych opcji i traktują ten czas jako wyzwanie i okazję do spróbowania czegoś nowego.

Internetowi celebryci. O fenomenie mediów społecznościowych



Z badań zrealizowanych przez platformę reachblogger.pl wynika, że cały biznes influencerski ucierpi w związku z epidemią, jednak po kilku miesiącach sytuacja wróci do normy, a w 2021 r. nastąpi bardzo dynamiczne odbicie. Według reklamodawców, zyskają mali influencerzy, kosztem "gwiazd". Prawie 45 proc. badanych deklaruje, że liczba śledzonych przez nich influencerów nie uległa zmianie. Najbardziej stałymi odbiorcami okazali się przedstawiciele pokolenia X (40-55 lat) - wśród nich, aż 51 proc. nie dodało żadnego z twórców. Największy odsetek osób, które zwiększyły liczbę obserwowanych infuencerów, jest wśród pokolenia Z (18-23 lata).

Quiz Influencerzy Trójmiasta Średni wynik 41%

Influencerzy Trójmiasta

Rozpocznij quiz


Ciekawe są powody, dla których widzowie postanawiali przestać obserwować poszczególnych twórców. Najwięcej nieodpowiednich zachowań influencerów w trakcie pandemii zauważali przedstawiciele pokolenia Z i wymieniali najczęściej: zmianę charakteru dotychczas publikowanych treści czy publikowanie przez influencera nieetycznych reklam.

  • Zdjęcia z Instagrama: @asiakarpowicz
  • Zdjęcia z Instagrama: @asiakarpowicz
- Jeśli chodzi o działania w czasie epidemii, to u mnie za wiele się nie zmieniło. Nie zauważyłam żeby jakoś wzrosła lub zmalała liczba polubień, chociaż może interakcji i komentarzy jest nieco więcej - w końcu na home office więcej czasu spędzamy z telefonem w ręku. Dla mnie samej jest to w końcu sposobność na domowe kadry, na które wcześniej nie zawsze był czas. Nie bez znaczenia jest też fakt, że mam po prostu więcej czasu na gotowanie i próbowanie nowych przepisów, co przekłada się na budowanie kulinarnego oddźwięku od trochę innej stron - mówi Joanna Karpowicz-Prieba, którą można znaleźć na Instagramie jako @asiakarpowicz@trojmiejska.solniczka.

Pozytywne strony mediów społecznościowych



I dodaje: - Jeśli chodzi o moje doświadczenie działań w social mediach w dobie wirusa, to pojawiają się pomysły od firm i propozycje współpracy dedykowane właśnie tej tematyce, z hasłem #zostanwdomu. Uważam, że jest to bardzo ciekawe - jak kreatywnie wykorzystać ten czas do działań marketingowych i przemodelować wcześniej przygotowane strategie, które nie zakładały działań w tak ekstremalnej sytuacji. Sama z wielką chęcią wspieram lokalne marki czy restauracje i oby jak najwięcej osób dołączyło do #wspieramlokalnie, #wspieramgastro i innych podobnych akcji - mówi Joanna Karpowicz-Prieba.

Część Polaków uważa, że influencerzy pełnią funkcję społeczną i powinni zajmować się teraz tematem koronawirusa, inni uważają, że absolutnie powinni tego unikać. Część Polaków uważa, że influencerzy pełnią funkcję społeczną i powinni zajmować się teraz tematem koronawirusa, inni uważają, że absolutnie powinni tego unikać.

Nie o wirusie



Z badań wynika, że w porównaniu z czasem sprzed pandemii, obecnie najbardziej zwiększyła się konsumpcja treści informacyjnych (60 proc.), kulinarnych (54 proc.), lifestyle'owych (47 proc.) oraz zdrowotnych (45 proc.). Okazuje się, że największym plusem dla każdego z pokoleń jest publikowanie treści niezwiązanych z koronawirusem. Wyróżnione zostały między innymi przepisy kulinarne, porady kosmetyczne czy inspiracje wnętrzarskie.

- Często mówi się, że to pokolenie Z jest najbardziej zaangażowane w działalność w internecie, obserwuje najwięcej twórców i ma w tym temacie największe obycie - mówi Zuzanna Bieńko z agencji LoveBrands Relations. - Jak wynika z naszych badań, przynajmniej w czasie izolacji, różnice w konsumpcji treści publikowanych przez influencerów między pokoleniem Y i Z są naprawdę niewielkie. Warto też zwrócić uwagę na potencjał drzemiący w pokoleniu X. Kierowanie do niego działań we współpracy z influencerami czy celebrytami może właśnie teraz okazać się strzałem w dziesiątkę.
Tymczasem aż 40 proc. Polaków uważa, że treści publikowane przez influencerów mają wpływ na podejmowane decyzje zakupowe oraz poszerzenie zainteresowań, a 39 proc. uważa, że stają się inspiracją do podejmowania przez nich działań prospołecznych. Im młodsze pokolenie, tym większy wpływ influencerów.

Opinie (90)

  • Im człowiek bardziej głupi tym bardziej podatny na medialną papke .Jesli tylko 40% mamy lemingów to nie jest zle.

    • 6 0

  • Oczywiście potoki jadu w komentarzach. (7)

    Strasznie boli, że ktoś zarabia w internecie...

    • 6 97

    • (6)

      Mnie nie boli, ze zarabiaja.
      Mnie boli ogłupianie ludzi i wciskanie przez nich jednego modelu zycia opartego na plastiku i nieznosnym pozerstwie:) konsumpcjonizm jako jedyny sens zycia. .

      • 47 3

      • (4)

        Dobra ale to Ty sobie narzuciłeś klapki na oczy, że influencer to tylko "plastik i konsumpcjonizm" bo tak definiujesz to słowo. Jeżeli np.: przyjmiesz definicję ze słownika Cambridge (someone who affects or changes the way that other people behave) to influencerem była np.: Matka Teresa. Problemem jest to, że ludzie uwielbiają uproszczenia, to jest czarne to jest białe, to lubię a tego nienawidzę. Błędne koło. Od razu wchodząc w ten tekst wiedziałem co będzie w komentarzach.

        • 2 31

        • Hahaha, Matka Tersa influencerem (1)

          Dobre, dziękuję, uśmiałam się.

          • 8 1

          • hmm

            ale matka teresa to byl cinkciarz i oszust, prala brudne pieniadze, slaby przyklad. To juz gdanski bolek by sie lepiej sprawdzil

            • 2 0

        • Masakra tak myśleć!

          Matka Teresa raczej nie wrzucała wszystkiego w internet!

          • 11 1

        • oddychaj

          • 10 1

      • A nie boli cię oglądanie telewizji? Tam dopiero robią wodę z mózgu.

        • 2 8

  • "funkcja społeczna"...

    kiedyś to były wykopki...

    • 12 0

  • :D

    "Modowe influencerki, mają depresje, głoszą herezje, jak Noon i Pezet, czas na refleksje, bo miały lecieć, na wyspę Bali, leżeć na plaży, ćwicząc asany, pić campari, tańczyć z gwiazdami, a tu boruta d*pa, całkiem blada, zemsta nietoperza dżihad i farsa"
    Fisz #hot16

    • 13 0

  • Szukają poklasku? Ojoj, jacy biedni, niedowartościowani. Kto normalny dzieli się życiem prywatnym w internecie??? (2)

    • 26 2

    • (1)

      Ty na przykład. Dajesz upust swoim licznym frustracjom, paranojom i poglądom aspolecznym. Vide twój post powyżej.

      • 1 6

      • Ale to nie jest życie prywatne

        Tylko wyrażenie prywatnej opinii na dany temat. Rozumiesz różnicę?

        • 7 0

  • 'influencerzy pełnią funkcję społeczną" (2)

    ło kurna! Koniec świata nastąpi szybciej niż myślałem.

    • 25 0

    • (1)

      Nadchodzi idiokracja. Ten film był chyba proroctwem.

      • 9 0

      • Już jest idiokracja

        I to tanio się sprzedała.

        • 6 0

  • naprawdę treści publikowane przez influencerów mają wpływ na podejmowane Wasze decyzje? (6)

    bez żartów.

    • 128 4

    • Jeśli testują produkt którym się interesuję, to czemu nie ? (2)

      • 2 30

      • Bo test jest sponsorowany (1)

        Czyli nierzetelny

        • 40 2

        • Niekoniecznie.

          Generator Frajdy sam kupował zabawki z chińczyka. 20 za 20 zybli. I testował. Dzięki niemu kupiłem w chińczyku zegarek Roleks i sygnet z mosiądzu wielki, że o Jezu.

          • 1 4

    • (1)

      Jasne, ze tak. Jak widze, ze firma wspolpracuje z takim czy taka infla cos tam, to wiem, ze tego produktu bede sie staral unikac.

      • 16 3

      • To już Ci chyba żadna firma nie została.

        • 1 8

    • To oczywiste, że czytam recenzje i testy przed większym zakupem.

      • 2 11

  • Nieroby...

    ...chcące zarobić na robieniu niczego!

    • 20 0

  • u mnie w pracy tez

    panie urzedniczki a siedza non stop w internecie twitter instagram FB ....zeujace

    • 12 0

  • Nie róbcie z głupich ludzi sławnych ludzi

    Myślcie ludzie, myślcie samodzielnie. Przestańcie być ulepionym niczym na wzór kogoś, kto chce tylko zarobić kasę.

    • 35 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Daria ze Śląska "Pierwsza trasa c.d." (2 opinie)

(2 opinie)
89 - 129 zł
Kup bilet
pop

The Robert Cray Band: Groovin' 50 years! (1 opinia)

(1 opinia)
159 - 249 zł
blues / soul, rock / punk

Paweł Stasiak z zespołem PapaD (1 opinia)

(1 opinia)
120 zł
Kup bilet
pop

Najczęściej czytane

Sprawdź się

Sprawdź się

Whitney Houston pojawiła się na sopockiej scenie: