• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejna udana edycja konferencji Marketing w Kulturze

Anna Starostka
27 października 2023, godz. 10:30 
Opinie (9)
Marketing w Kulturze x Forum Kultury Cyfrowej 2023 Marketing w Kulturze x Forum Kultury Cyfrowej 2023

Zakończyła się 8. edycja Konferencji Marketing w Kulturze, ogólnopolskiego spotkania osób odpowiedzialnych za promocję, komunikację i marketing w instytucjach kultury. W tym roku Instytut Kultury Miejskiej poszerzył wydarzenie o Forum Kultury Cyfrowej, podczas którego uczestnicy rozmawiali o prezentowaniu zbiorów dziedzictwa kultury za pomocą nowych technologii. W wydarzeniu, które odbyło się w siedzibie IKM w Kunszcie Wodnym, wzięło udział 200 osób, a 100 osób uczestniczyło w konferencji w formule online.



Harmonogram konferencji po brzegi wypełniony był wystąpieniami znanych specjalistów z dziedziny marketingu, kultury i mediów społecznościowych. Między innymi jedną z prelegentek była Paulina Mikuła, która od 10 lat prowadzi swój kanał "Mówiąc inaczej" w serwisie YouTube. Opowiedziała o sposobach upraszczania języka komunikacji instytucji kultury.

Anna Szałas i Aleksandra Długołęcka przedstawiły sposoby na prowadzenie angażującego profilu instagramowego na przykładzie swojego konta "sztuka do kawy". Ważnym i aktualnym zagadnieniem był panel prowadzony przez Wojtka Kutyłę na temat dostępności cyfrowej, do rozmowy zostali zaproszeni specjaliści w temacie dostępności: Anna Cygankiewicz, Piotr Źrółka, Barbara Sowa i Piotr Czarnota.


Podczas Forum Kultury Cyfrowej uczestnicy przyjrzeli się najlepszym kolekcjom cyfrowym i porozmawiali o wykorzystywaniu ich do prezentacji opowieści. Odbył się również panel poświęcony przygotowaniu kadr kultury do pracy w nowych okolicznościach, w którym udział wzięli: Grzegorz Jędrek, Alina Urbaniak-Kopeć i Łukasz Kozak. Temat wystaw cyfrowych z perspektywy kuratora przedstawił Jakub Depczyński z Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Krakowie. Są to jedynie wybrane segmenty z atrakcyjnego programu wydarzenia. Ponadto w ramach Konferencji i Forum zaplanowano warsztaty z ekspertami. Wśród tematów znalazły się: digitalizacja usług w instytucjach kultury, wykorzystywanie aplikacji Spark i re-use domeny publicznej, strategie partycypacyjności i ko-kreacji, rolki na Instagram i TikToka, wspieranie stabilności zasobów online instytucji kultury i wprowadzenie do dostępności cyfrowej.

  • Marta Bańka - kierowniczka Działu Komunikacji IKM
  • Marketing w Kulturze x Forum Kultury Cyfrowej 2023
  • Marketing w Kulturze x Forum Kultury Cyfrowej 2023
  • Marketing w Kulturze x Forum Kultury Cyfrowej 2023
  • Marketing w Kulturze x Forum Kultury Cyfrowej 2023
  • Marketing w Kulturze x Forum Kultury Cyfrowej 2023

Ważne wydarzenie ogólnopolskie



Pomysły na program wydarzenia powstają w wyniku rozmów i obserwacji tego, z czym sektor kultury zmaga się i mierzy obecnie w komunikacji i promocji działań. Po konferencji organizatorzy wysyłają ankiety, na podstawie których później przygotowują kolejną edycję MwK. Cała formuła wydarzenia opiera się na wzajemnej inspiracji od fazy planowania do realizacji i wymiany doświadczeń już w trakcie wydarzenia. Konferencja Marketing w Kulturze stała się obowiązkowym wydarzeniem branżowym, co potwierdza duża frekwencja tegorocznej edycji. Oprócz licznego trójmiejskiego środowiska w konferencji wzięło udział dużo gości z całego kraju, o czym wspomina Marta Bańka, kierowniczka Działu Komunikacji IKM:

- Konferencja Marketing w Kulturze odbywa się już od ośmiu lat. Zbudowaliśmy stałą publiczność, ale też co roku przyjeżdżają do Gdańska z całej Polski nowe osoby. Z roku na rok staramy się pokazać nowe tematy, prelegentów, formaty. Są to takie dwa dni w roku (w tym łącznie z Forum Kultury Cyfrowej), w których możemy nawiązać nowe relacje, porozmawiać z osobami, które mają podobne wyzwania związane z komunikacją i marketingiem kultury (budżet, sposoby i kanały dotarcia, grupy docelowe itp.) i korzystać z pozytywnych doświadczeń innych osób. Mam nadzieję, że to "branżowe" spotkanie jest pełne pozytywnych doświadczeń i motywuje naszych uczestników i uczestniczki do dalszych działań, zmian, wprowadzania nowych form promocji kultury w ich instytucjach.


Za propozycje tematów i prelegentów oraz organizację konferencji Marketing w Kulturze odpowiada zespół PR IKM w składzie: Marta Bańka, Karolina Zabrocka i Arkadiusz Stawicki. W tym roku zespół połączył siły z Medialabem Gdańsk, czyli Kariną Rojek, tworząc całodzienne Forum Kultury Cyfrowej.



Stwórz listę swoich ulubionych imprez
Zaznacz serce i dodaj imprezę do listy ulubionych



imprezy.trojmiasto.pl



  • Marketing w Kulturze x Forum Kultury Cyfrowej 2023
  • Marketing w Kulturze x Forum Kultury Cyfrowej 2023
  • Wojtek Kutyła, Barbara Sowa, Piotr Źrółka, Anna Cygankiewicz i Piotr Czarnota
  • Jakub Walczyk

Wydarzenia

Marketing w Kulturze x Forum Kultury Cyfrowej 2023

warsztaty, konferencja

Miejsca

Zobacz także

Opinie (9) 2 zablokowane

  • Proponuję w przyszłym roku zmienić firmę cateringową.

    • 10 2

  • Otwierające wystąpienie Pauliny Mikuły nie miało nic wspólnego z marketingiem, było o wszystkim w polszczyźnie i o niczym jednocześnie. No i konieczność klękania przez prowadzących do przewijania slajdów na początku tez nie wyglądała dobrze, bylo tez sporo opóźnień

    • 13 1

  • Rozczarowanie

    Niektórzy goście ciekawi, ale prowadzący to dramat. Prowadzący panele mają język tak prosty, jakby o kulturze słyszeli wyłącznie od innych, a sami nie tknęli żadnej książki, nie byli w muzeum, itd. Żenada.

    • 10 1

  • Lokalizacja +
    Pierwszy dzień +
    Catering - (choć obsługa +!)
    Prowadząca dzień 1 +
    Prowadząca dzień 2 - (Bardzo. Jak można mieć takie ignoranckie teksty?)
    Ogólna atmosfera +
    Wieczór -
    Organizacja - ( klikanie w laptopa, uciekające slajdy...)
    Zakończenie- (nie można było odczekać aż prelegenci zejdą ze sceny? Co z losowaniem numerków? Co z obietnicą, że osoby, które zostaną do końca będą nagrodzone?)

    Proszę rozważnie rezygnację z kolabu z FKC. Ciągną w dół

    • 8 2

  • Sama branża wyklucza cokolwiek merytorycznego (1)

    • 5 3

    • Branża i marketing

      Ciekawy komentarz , można prosić o poszerzenie ?

      • 1 3

  • (2)

    Chyba w obecnej kulturze to powinna być konferencja na temat 8gwiazdek w kulturze

    • 7 1

    • albo zachowaniem glińskiego, sellina i innych (1)

      fircyków i pisowskich złodziei wobec dziennikarzy. co ty na to chłopcze?

      • 1 5

      • Lee ,ming ty własnie pochwliłes sie przykładem skrajnej głupoty i jak zawsze nienawiści bo nic innego nie posiadasz

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Daria ze Śląska "Pierwsza trasa c.d." (2 opinie)

(2 opinie)
89 - 129 zł
Kup bilet
pop

The Robert Cray Band: Groovin' 50 years!

159 - 249 zł
blues / soul, rock / punk

Paweł Stasiak z zespołem PapaD (1 opinia)

(1 opinia)
120 zł
Kup bilet
pop

Najczęściej czytane

Sprawdź się

Sprawdź się

Związany z Gdynią, polski saksofonista jazzowy, to: