- 1 Pchli Targ w Oliwie rozpoczął sezon (32 opinie)
- 2 Oto najpiękniejsze kobiety Pomorza (94 opinie)
- 3 Recenzja "Challengers": intensywne kino (33 opinie)
- 4 Majówka: pomysły na jednodniowe wycieczki (44 opinie)
- 5 100cznia otworzyła sezon (44 opinie)
- 6 Tysiące osób odwiedziło Twierdzę Wisłoujście (57 opinii)
Kolejna udana edycja konferencji Marketing w Kulturze
Zakończyła się 8. edycja Konferencji Marketing w Kulturze, ogólnopolskiego spotkania osób odpowiedzialnych za promocję, komunikację i marketing w instytucjach kultury. W tym roku Instytut Kultury Miejskiej poszerzył wydarzenie o Forum Kultury Cyfrowej, podczas którego uczestnicy rozmawiali o prezentowaniu zbiorów dziedzictwa kultury za pomocą nowych technologii. W wydarzeniu, które odbyło się w siedzibie IKM w Kunszcie Wodnym, wzięło udział 200 osób, a 100 osób uczestniczyło w konferencji w formule online.
Harmonogram konferencji po brzegi wypełniony był wystąpieniami znanych specjalistów z dziedziny marketingu, kultury i mediów społecznościowych. Między innymi jedną z prelegentek była Paulina Mikuła, która od 10 lat prowadzi swój kanał "Mówiąc inaczej" w serwisie YouTube. Opowiedziała o sposobach upraszczania języka komunikacji instytucji kultury.
Anna Szałas i Aleksandra Długołęcka przedstawiły sposoby na prowadzenie angażującego profilu instagramowego na przykładzie swojego konta "sztuka do kawy". Ważnym i aktualnym zagadnieniem był panel prowadzony przez Wojtka Kutyłę na temat dostępności cyfrowej, do rozmowy zostali zaproszeni specjaliści w temacie dostępności: Anna Cygankiewicz, Piotr Źrółka, Barbara Sowa i Piotr Czarnota.
Podczas Forum Kultury Cyfrowej uczestnicy przyjrzeli się najlepszym kolekcjom cyfrowym i porozmawiali o wykorzystywaniu ich do prezentacji opowieści. Odbył się również panel poświęcony przygotowaniu kadr kultury do pracy w nowych okolicznościach, w którym udział wzięli: Grzegorz Jędrek, Alina Urbaniak-Kopeć i Łukasz Kozak. Temat wystaw cyfrowych z perspektywy kuratora przedstawił Jakub Depczyński z Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Krakowie. Są to jedynie wybrane segmenty z atrakcyjnego programu wydarzenia. Ponadto w ramach Konferencji i Forum zaplanowano warsztaty z ekspertami. Wśród tematów znalazły się: digitalizacja usług w instytucjach kultury, wykorzystywanie aplikacji Spark i re-use domeny publicznej, strategie partycypacyjności i ko-kreacji, rolki na Instagram i TikToka, wspieranie stabilności zasobów online instytucji kultury i wprowadzenie do dostępności cyfrowej.
Ważne wydarzenie ogólnopolskie
Pomysły na program wydarzenia powstają w wyniku rozmów i obserwacji tego, z czym sektor kultury zmaga się i mierzy obecnie w komunikacji i promocji działań. Po konferencji organizatorzy wysyłają ankiety, na podstawie których później przygotowują kolejną edycję MwK. Cała formuła wydarzenia opiera się na wzajemnej inspiracji od fazy planowania do realizacji i wymiany doświadczeń już w trakcie wydarzenia. Konferencja Marketing w Kulturze stała się obowiązkowym wydarzeniem branżowym, co potwierdza duża frekwencja tegorocznej edycji. Oprócz licznego trójmiejskiego środowiska w konferencji wzięło udział dużo gości z całego kraju, o czym wspomina Marta Bańka, kierowniczka Działu Komunikacji IKM:
- Konferencja Marketing w Kulturze odbywa się już od ośmiu lat. Zbudowaliśmy stałą publiczność, ale też co roku przyjeżdżają do Gdańska z całej Polski nowe osoby. Z roku na rok staramy się pokazać nowe tematy, prelegentów, formaty. Są to takie dwa dni w roku (w tym łącznie z Forum Kultury Cyfrowej), w których możemy nawiązać nowe relacje, porozmawiać z osobami, które mają podobne wyzwania związane z komunikacją i marketingiem kultury (budżet, sposoby i kanały dotarcia, grupy docelowe itp.) i korzystać z pozytywnych doświadczeń innych osób. Mam nadzieję, że to "branżowe" spotkanie jest pełne pozytywnych doświadczeń i motywuje naszych uczestników i uczestniczki do dalszych działań, zmian, wprowadzania nowych form promocji kultury w ich instytucjach.
Za propozycje tematów i prelegentów oraz organizację konferencji Marketing w Kulturze odpowiada zespół PR IKM w składzie: Marta Bańka, Karolina Zabrocka i Arkadiusz Stawicki. W tym roku zespół połączył siły z Medialabem Gdańsk, czyli Kariną Rojek, tworząc całodzienne Forum Kultury Cyfrowej.
Stwórz listę swoich ulubionych imprez
Zaznacz serce i dodaj imprezę do listy ulubionych
Miejsca
Zobacz także
Opinie (9) 2 zablokowane
-
2023-10-27 12:48
Proponuję w przyszłym roku zmienić firmę cateringową.
- 10 2
-
2023-10-27 15:51
Otwierające wystąpienie Pauliny Mikuły nie miało nic wspólnego z marketingiem, było o wszystkim w polszczyźnie i o niczym jednocześnie. No i konieczność klękania przez prowadzących do przewijania slajdów na początku tez nie wyglądała dobrze, bylo tez sporo opóźnień
- 13 1
-
2023-10-27 19:12
Rozczarowanie
Niektórzy goście ciekawi, ale prowadzący to dramat. Prowadzący panele mają język tak prosty, jakby o kulturze słyszeli wyłącznie od innych, a sami nie tknęli żadnej książki, nie byli w muzeum, itd. Żenada.
- 10 1
-
2023-10-27 23:06
Lokalizacja +
Pierwszy dzień +
Catering - (choć obsługa +!)
Prowadząca dzień 1 +
Prowadząca dzień 2 - (Bardzo. Jak można mieć takie ignoranckie teksty?)
Ogólna atmosfera +
Wieczór -
Organizacja - ( klikanie w laptopa, uciekające slajdy...)
Zakończenie- (nie można było odczekać aż prelegenci zejdą ze sceny? Co z losowaniem numerków? Co z obietnicą, że osoby, które zostaną do końca będą nagrodzone?)
Proszę rozważnie rezygnację z kolabu z FKC. Ciągną w dół- 8 2
-
2023-10-28 11:05
Sama branża wyklucza cokolwiek merytorycznego (1)
- 5 3
-
2023-10-28 12:28
Branża i marketing
Ciekawy komentarz , można prosić o poszerzenie ?
- 1 3
-
2023-10-28 11:05
(2)
Chyba w obecnej kulturze to powinna być konferencja na temat 8gwiazdek w kulturze
- 7 1
-
2023-10-28 12:36
albo zachowaniem glińskiego, sellina i innych (1)
fircyków i pisowskich złodziei wobec dziennikarzy. co ty na to chłopcze?
- 1 5
-
2023-10-28 14:39
Lee ,ming ty własnie pochwliłes sie przykładem skrajnej głupoty i jak zawsze nienawiści bo nic innego nie posiadasz
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.