- 1 Techno balkon otworzył sezon (45 opinii)
- 2 Juwenalia: Bajm, LemON i strefy z nagrodami (64 opinie)
- 3 Trzydniowa kulinarna Feta na stoczni (58 opinii)
- 4 Momoa spotkał się z Michalczewskim (60 opinii)
- 5 Jason Momoa w gdańskiej restauracji (137 opinii)
- 6 Chowają pieniądze w miejscach publicznych (52 opinie)
Nie będzie odwołania od wyroku ws. Mevo
Pod koniec marca pisaliśmy o wyroku ws. Mevo, który zapadł w Krajowej Izbie Odwoławczej na początku miesiąca. Po analizie dostarczonych dokumentów Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot postanowił nie odwoływać się od podjętej decyzji. Oznacza to unieważnienie zaproszenia do składania ofert w toczącym się postępowaniu i zmianę kryteriów wyboru wykonawców nowego Mevo.
Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot po analizie wyroku Krajowej Izby Odwoławczej podjął decyzję o nieodwoływaniu się od wyroku. To już kolejne opóźnienia w postępowaniu spowodowane odwołaniami Nextbike Polska SA w restrukturyzacji do Krajowej Izby Odwoławczej.
- Byliśmy gotowi na zaproszenie wykonawców do składania ofert we wrześniu ubiegłego roku i rozstrzygnięcie przetargu - mówi Michał Glaser, prezes Zarządu Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot. - Kolejne odwołania Nextbike Polska w restrukturyzacji do KIO powodują wielomiesięczne opóźnienia w postępowaniu. Wszystkie warunki przetargowe zostały opracowane tak, by mieszkańcy metropolii dostali rowery i system najwyższej jakości. Stąd w zapisach znalazła się konieczność nie tylko oceny rowerów, ale także przedstawienia sposobu zarządzania systemem wraz ze szczegółową analizą kosztów i harmonogramem. Sposób zarządzania Mevo 1 pozostawiał wiele do życzenia, dlatego chcieliśmy, by wykonawca przedstawił komisji przetargowej sposób, w jaki zamierza zarządzać Mevo 2. Pozostali wykonawcy nie obawiali się tego zapisu, zupełnie inaczej niż w przypadku Nextbike Polska SA w restrukturyzacji.
Na początku marca Krajowa Izba Odwoławcza poleciła zmianę zapisów Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia w kryteriach wyboru wykonawcy. Nakazano m.in. usunąć zapis dotyczący możliwości oceny estetyczno-funkcjonalnej rowerów, przedstawienia sposobu zarządzania systemem ze szczegółową analizą kosztów oraz harmonogramem i przedstawienia dokumentów dot. punktów ładowania rowerów elektrycznych.
Po uszczegółowieniu ww. zapisów w dokumentacji wykonawcy dostaną ponownie zaproszenie do składania ofert. Odwołanie od wyroku KIO spowodowałoby kolejne wielomiesięczne opóźnienia w uruchomieniu Mevo.
Dwa postępowania sądowe przeciwko Nextbike Polska
Po rozwiązaniu umowy z operatorem Mevo 1 na kontach użytkowników pozostały niezwrócone środki z abonamentów. Zarówno przedstawiciele NB Tricity, jak i Nextbike Polska zapewniali, że niewykorzystane środki zostaną zwrócone użytkownikom. W wielu przypadkach tak się jednak nie stało.
OMGGS kilkakrotnie wzywał operatora do zwrotu nadpłaconych środków. OMGGS przygotowywał się również do wytoczenia pozwu zbiorowego w imieniu mieszkańców, ale w marcu ubiegłego roku sąd odmówił ogłoszenia upadłości NB Tricity, potwierdzając, że spółka nie posiada żadnych środków. Wobec tego OMGGS wszczął dwa postępowania sądowe - nie tylko wobec NB Tricity, lecz także jej spółki matki, Nextbike Polska. Z jednej strony prokuratura pracuje nad zgłoszeniem o możliwości popełnienia przestępstwa, z drugiej toczy się postępowanie cywilne.
Spółka NB Tricity ma zobowiązania również wobec OMGGS. Po wypowiedzeniu umowy łączna wysokość kar wynosiła 8 054 581,20 zł, czyli 20 proc. wartości umowy. Jak dotąd tylko połowa tej kwoty, pochodząca z gwarancji bankowej, trafiła na konto OMGGS.
Co z rowerami? (10 opinii)
- Joanna Skutkiewiczj.karjalainen@trojmiasto.pl
Opinie (93) 2 zablokowane
-
2021-04-08 14:03
(2)
kiedy oddadzą pieniądze??!
- 33 1
-
2021-04-09 09:02
nigdy
pod spółka cwaniaczków z nextbike upadła, kasy nie ma i nie będzie, bo założą kolejną pod spółkę, fak ju obywatele
- 1 1
-
2021-04-08 14:38
nigdy :D
- 10 1
-
2021-04-09 07:37
miernoda dulca (1)
2 lata rovery leza w magazyna , starty to dziesiątki milionów , i zanieczyszcenie miasta - rowery jednak znacznie lepsze od hulakng, i bezpieczniejsze.
- 13 8
-
2021-04-09 09:01
I z tego, i z tamtego spadniesz. W przypadku hulajnogi może Ciebie udeżyć konstrukcja z baterią (która jednak zamontowana jest bardzo nisko), w przypadku roweru poleci na Ciebie o wiele więcej konstrukcji i wagi.
W przypadku zderzenia z innym obiektem też nie ma różnicy, skoro i tak żaden dostawca takich usług nie daje dodatkowo w zestawie kasku.- 1 4
-
2021-04-09 07:21
Czy ci rzędnicy są niekompetenni, czy robią to z premedytacją?
Zauważcie - bo to jest trochę tak niejasno napisane - że sprawa dotyczy nowego konkursu na Mevo, ogloszonego po klapie wersji 1.0, konsultacjach społecznych, analizach prawnych i innych "procedurach" trwających półtora roku. i co się okazuje? Że po takim czasie, po nauczce z Mevo 1.0, po takich dogłębnych analizach konkurs został przez urzędników rozpisany... nieprawidowo. Słuchajcie - prawo o zamówieniach publicznych działa u nas od dekad, zajmują się tym samorządowcy - ci sami - również od dekad. I co? I rozpisują konkurs, który zostaje skutecznie zaskarżony z powody trzech, trzech (!) różnych zapisów w SIWZ (i kilku mniejszych). Mam poważne wątpliwości, czy to jest zwykła niekompetencja urzedników, samorządowców, którzy zwyczajnie nie znają się na swojej pracy i robią "cokolwiek", a wiekszość źle, czy nie jest to aby działanie z premedytacją, obliczone na konkretny cel. No bo że część z nich to id**ci, to wszyscy wiemy. Ale z drugiej strony Nexbike (a nie oszukujmy się - NB TriCity to tylko wydmuszka oficjalnie osobna) to przecież poważny, największy gracz europejski w tej branży, wielka firma z ogromnym doświadczeniem we "współpracy" z samorządami. Więc czy to nie jest tak, że to nie jest głupota i niekompetencja naszych "włodarzy", tylko Nextbike i tak ma prowadzić ten rower, bo tak zostało uzgodnione i kasa się musi zgadzać?
- 12 1
-
2021-04-09 06:37
Takie rzeczy to tylko w Gdańsku.
Rowery gniją w magazynie. Urzędnicy odpowiedzialni za to dalej się świetnie czuja. A firma która wyd...... właśnie wraca w drugim podejściu.
Gdańsk miastem marzeń i wolnością - pytanie tylko czyich.- 9 2
-
2021-04-09 06:17
Proces sądowy?
Taki proces powinien trwać 15min. Jakim cudem spółka, która okradła ludzi może funkcjonować w przestrzeni miejskiej, może Ambergold zatrudnijcie. Pani Prezydentko proszę działać!
- 8 1
-
2021-04-09 04:08
Cały ten proces to pokaz obecnego systemu funkcjonowania przetargów w Polsce. Jest ustawa, sa terminy, jest opis SIWZ a wszyscy maja to w nosie im wyżej tym dłużej. Jest covid i jest bosko, nic nie trzeba robić na czas. Wszyscy urzędnicy maja labę jakiej nie widzieli od lat. A rowerów jak nie było tak nie ma. Ręce opadają. Poczta wydziały komunikacji, starostwa za nic maja ustawowe terminy. Czyli co kraj to obyczaj.
- 2 2
-
2021-04-08 18:42
Pręty
Żadna strata a te pręty i stojaki po rowerach sprzedać na ogrodzenia rolnikom lub na oty jak ktoś potrzebuje.
- 2 5
-
2021-04-08 17:53
Oddawac kase lapaj zlodzieja
- 5 3
-
2021-04-08 17:46
Usunąć Next Bike
Miał szanse, znał wymagania, zgodził się na nie i się nie wywiązał.
- 10 2
-
2021-04-08 17:38
Firma niemiecka i skutki opłakane....
- 5 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.