• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pałac Opatów czeka na Barbie. Czy miasto powinno promować komercyjny film?

Alicja Olkowska
19 lipca 2023, godz. 15:50 
Opinie (111)

Na oficjalnym profilu facebookowym Gdańska pojawił się wpis nawiązujący do filmu "Barbie", który wchodzi właśnie na ekrany kin. Autor posta chciał nawiązać do rosnącej popularności filmu w mediach społecznościowych. Dystrybutor nie zapłacił za ten wpis.



"Hi Barbie, za kilka dni pojawisz się w Polsce, dlatego przygotowaliśmy dla Ciebie elegancką willę" - wpis o takiej treści pojawił się w środę po południu na facebookowym fanpage'a Gdańska.
Wpisowi towarzyszy przerobione przez grafika zdjęcie Pałacu Opatów w Oliwie. Różowe elementy na fasadzie budynku i dachu, cadillac, flaming i leżaki nad basenem jednoznacznie nawiązują do estetyki filmu i całego popkulturowego zjawiska, jakim jest lalka barbie. We wpisie jest też aktywny link do oficjalnej strony Barbie na FB.

Nawiązanie do filmu Barbie na miejskim profilu FB:

W około 2 godziny post zebrał prawie 1000 reakcji, z czego dominują te pozytywne: kciuki i serduszka (ponad 700). Jest sporo reakcji prześmiewczych (ok. 200), ale głosy oburzenia czy złości są nieliczne.

Podobnie jest w komentarzach, w których dominują fani filmu, którym promocyjny charakter posta nie przeszkadza. Ale są także głosy negatywne.

Faktem jest, że post na miejskiej stronie dobrze wpisuje się w trwający obecnie szał na produkcję z Margot RobbieRyanem Gosligiem w rolach głównych. Oficjalna polska premiera filmu odbędzie się 21 lipca, ale w niektórych kinach film będzie pokazywany już dziś, 19 lipca.

Barbie - zwiastun



Real Time Marketing na miejskim profilu



Media społecznościowe żyją filmem "Barbie" od miesięcy, a właśnie teraz, tuż przed premierą kampania promocyjna produkcji weszła w decydującą fazę. Obsługujący miejską stronę wykazał się więc wyczuciem tzw. real time marketingu, czyli szybkiego reagowania na zyskujące trendy w mediach społecznościowych. To też ukłon w stronę kinomanów i młodych ludzi, którzy wyczekują premiery. Miasto pokazało, że ma dystans i jest na bieżąco z tym, co się dzieje w popkulturze.

Darmowa promocja produkcji za miliony



Z drugiej jednak strony mówimy o hollywoodzkiej superprodukcji, z milionowymi budżetami na promocję. Czy oficjalny profil miasta aby na pewno powinien wspierać komercyjne akcje, z którymi bezpośrednio nie ma nic wspólnego i które w żaden sposób z nim się nie wiążą? I co z innymi filmami czy popularnymi projektami komercyjnymi: czy on także będą mogły liczyć na taką formę promocji?

Urzędnicy: Promujemy w ten sposób jedną z wizytówek miasta



- Promujemy Gdańsk i jedną z wizytówek miasta, jaką jest Pałac Opatów, wykorzystując RTM (real time marketing), który polega na publikowaniu treści nawiązujących do bieżących wydarzeń. Są tematy, którymi "żyje" cały internet i chętnie wprowadzamy takie elementy do naszej komunikacji, odpowiednio dopasowując je do kontekstu - tłumaczy Izabela Kozicka-Prus z gdańskiego magistratu.
Jak zauważa, praktykę RTM stosuje wiele podmiotów i instytucji obecnych w social mediach. Premiera filmu, którego bohaterką jest kultowa postać, jest świetnym pretekstem, żeby pokazać miasto, które ma dystans do siebie i potrafi w niekonwencjonalny sposób opowiadać o tym, co dzieje się w życiu jego mieszkanek i mieszkańców.

- Warto dodać, że na przestrzeni ostatnich dni i tygodni w mediach społecznościowych pojawiło się wiele podobnych kreacji, których twórcy korzystają z wizerunku Barbie, narzucając swoją narrację. Tak zrobiły m.in.: miasto Łódź czy Rzeszów, a także wiele innych podmiotów - podkreśla Izabela Kozicka-Prus
  • Nawiązanie do filmu Barbie (oraz filmu Oppenheimer) na stronie FB Łodzi...
  • ...oraz Rzeszowa.
Przypomina, że miasto już wcześniej nawiązywało w swoich mediach społecznościowych do popularnych filmów czy seriali. Tak było m.in. w przypadku filmu "Piraci z Karaibów" czy serialu "Stranger Things".

O filmie Barbie w Trojmiasto.pl



Jeśli jesteście ciekawi, czy warto wybrać się do kina "Barbie", śledźcie portal Trojmiasto.pl: w sobotę opublikujemy recenzję. Dzień wcześniej przeczytacie recenzję innego, równie wyczekiwanego i rywalizującego z "Barbie" o tytuł najważniejszego hitu lata filmu: "Oppenheimer" Christophera Nolana.

10:48 20 LIPCA 23

Piękna dekoracja na "Barbie" w parku Oliwskim (12 opinii)

Film "Barbie" niedługo w kinach z tej okazji przygotowano super dekoracje w parku Oliwskim.
Film "Barbie" niedługo w kinach z tej okazji przygotowano super dekoracje w parku Oliwskim.

Film

6.4
134 oceny

Barbie (42 opinie)

(42 opinie)
dramat, fantasy, komedia

Miejsca

Opinie (111) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • (2)

    żenua

    • 83 15

    • (1)

      i to mega

      • 14 1

      • I to wszystko za nasze pieniądze Gdańszczanie. Szlak mnie trafi.

        • 9 2

  • Opinia wyróżniona

    (8)

    Ten pomysł broniłby się tylko gdyby producenci filmu sypnęli groszem np na utrzymanie zieleni w parku

    • 244 31

    • (1)

      Skoro post otrzymał ponad 1k reakcji to znaczy, ze profil Gdanska dzieki temu trenduje, wiec to raczje Gdansk by musial placic za wykorzystanie znaku towarowego. Innymi słowy, profil Gdańska jedzie na grzbiecie Barbie za darmo.

      • 23 23

      • Łódź jak widać wyżej podobnie

        Mnie się podoba! Brawo Miasto Gdańsk

        • 11 22

    • Nie zdziwię się jak producenci filmu wytoczą władzom Gdańska proces o grube miliardy (2)

      za bezprawne używanie znaku towarowego. I co wtedy zrobią władze miasta? Wynajmą lepszych prawników niż producenci?

      • 21 6

      • Zrzucimy się na karę :)

        Przecież nas stać

        • 3 1

      • przecież nikt nie użył znaku towarowego

        • 0 0

    • Jakie rządy takie i pomysły (1)

      Kiedy urzędnicy wreście zaczną odpowiadać za swoje działania ?

      • 11 0

      • nigy - pis podpisał ustawę o bezkarności - przymopinam

        • 0 0

    • Zieleni i różu :P

      • 1 0

  • Smutne. Barbie i Pałac Opatów. Pasuje jak pięść do nosa. (4)

    Ikona taniej popkultury powinna zostać tam, gdzie jest. A miasto ma wyraźny problem z etyką.

    • 97 16

    • Zgadza sie piesc powinna wyladowac na twarzy urzednika który to wymyslił

      Ale POkemony kazda głupote bedą popierac

      • 12 3

    • Etyką? Raczej dobrym smakiem. Wolę niezasłużone konotacje

      Z muzyką klasyczną, niż uprawnione - z Barbie

      • 4 0

    • "Cov. Id. 19 ... 84"

      A tak "całościowo" miasto (władze) ma problem: z etyką, moralnością, honorem, godnością ...

      • 6 0

    • te dwa zjawiska pasuja do siebie, adresatami obydwoch tresci sa ludzie prosci

      • 1 0

  • Jakie miasto, taki marketing... (3)

    • 72 10

    • brakuje tylko złotego rydwanu ..... ;P (1)

      A nie... czekaj.... To już było :D

      • 7 0

      • Teraz jest przemalowany na różowo tak jak i jednorożec!

        • 0 0

    • Jaki kraj, takie komentarze.

      • 0 1

  • Jeśli Barbi będzie tęczowa, to tak (1)

    Ewentualnie Ken będzie preferował chłopców. Musi być nowocześnie.

    • 43 11

    • jeśli Ken preferuje chłopców, to jak najbardziej pasuje do kościelnej ferajny, chłopaków w sukienkach

      • 1 4

  • Czy "Sound of Freedom" też może liczyć na taką promocję w Gdańsku? (1)

    • 27 2

    • Patrząc na Zatokę Sztuki w Sopocie... Chyba nie.

      • 12 0

  • Jest takie mądre powiedzenie: "Nadgorliwość gorsza od faszyzmu" (1)

    W tym wypadku podwójnie gorsza, bo władze Gdańska nie dostały ani grosza od dystrybutora filmu.

    • 61 4

    • Przecież ten trend oglądamy od lat

      Promowanie F*cebooka, I*stagrama, T*ittera, T*ktoka, G*ogle, A*ple, U*era itp. - czyli korporacji szastających miliardami za darmochę.

      • 11 0

  • Gdynia czemu nie promuje ? (1)

    Turystyki nie musza napędzać, bo nie ma co zwiedzać. Można zrobić chwyt, wziasc się za przemalowanie stadionu miejskiego na olimpijskiej w żółto-różowe kolory. Może ktoś łyknie i przyjedzie odwiedzić

    • 5 16

    • Z Gdyni wszyscy uciekają...... to miasto tonie.

      Główna ulica Świętojańska, kiedyś tętniąca życiem, nawet do późnych godzin ,a teraz co drugi lokal stoi pusty do wynajęcia !!! Brawo P. Wojciechu za te zniszczenia !!!

      • 1 1

  • (1)

    Ostatnimi czasy w dorosłość wchodzi pokolenie Z, wychowane w rodzinach z układami w samonierządach lub władzy centralnej. Stąd też nagle, całkiem poważne instytucje, takie
    jak przykładowo Bank P...O i P...U z jednej strony, ale też z drugiej samonierzady - tworza w swoich strukturach sytuowane posadki dla 20 letniego bratanka cioci, dla córek, dla synalków... Chociażby w naszym lokalnym UM jest to jakiś tiktoker lub inne darmozjady, gdzieś indziej rośnie armia 20 letnich "menadżerów" od mediów społecznościowych.... Skutki tego zjawiska oglądacie na takich profilach, jak ten opisany w artykule.

    • 50 6

    • Kiedyś to było, teraz to nie ma, ta dzisiejsza młodzież olaboga. I oczywiście całe pokolenie jest z rodzin z układami, ludzie bez układów nie mieli dzieci.

      • 0 2

  • Tagi działajo, zasięgi rosno (4)

    Bardzo dobra promocja, a wy chrystusy, za wszystko byście chcieli mieć płacone. Otóż nie, to wy zapłacicie za SM, która jest mniej przydatna niż rzeczony profil miasta na FB.

    • 19 59

    • "mieć płacone" ? oj, ty moralizatorze, najpierw naucz się pisać. Powodzenia

      • 14 1

    • Wracaj do szkoły !!

      • 6 1

    • (1)

      Tak, bo Gdańsk nie promuje filmu tylko próbuje wypromować się na filmie, to zasadnicza różnica :V

      • 1 0

      • I sugerujesz, że miłośniczki Barbie zechcą oglądać barokowy Pałac Opatów? I może jeszcze ekspozycję sztuki nowoczesnej Muzeum Narodowego w Gdańsku? ;)

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Strefa Trojmiasto.pl na Juwenaliach

w plenerze, gry

Juwenalia Gdańskie 2024 (51 opinii)

(51 opinii)
75 - 290 zł
Kup bilet

The Robert Cray Band: Groovin' 50 years! (1 opinia)

(1 opinia)
159 - 249 zł
blues / soul, rock / punk

Katalog.trojmiasto.pl - Nowe Lokale

Najczęściej czytane

Sprawdź się

Sprawdź się

Ramón Artemio Bracho: