- 1 Majówka: pomysły na jednodniowe wycieczki (39 opinii)
- 2 Oto najpiękniejsze kobiety Pomorza (65 opinii)
- 3 Tysiące osób odwiedziło Twierdzę Wisłoujście (16 opinii)
- 4 Recenzja "Challengers": intensywne kino (18 opinii)
- 5 Robią sobie jaja od 45 lat (17 opinii)
- 6 Festyny, dinozaury, pociągi, a może zwiedzanie? Majówka 2024 z dziećmi (12 opinii)
Pokaż mi swój kosmogram, a pójdę z tobą na randkę. Zodiakara: moda czy wiara?
Zodiakara, czyli - najprościej mówiąc - osoba, która wierzy w moc znaków zodiaku i często porusza tę tematykę podczas rozmów. Dla jednych astrologia to zabobon i powód do kpin. Jednak nie dla zodiakar, dla których gwiazdy, kosmogramy i koniunkcje planet mają wielkie znaczenie. Kim są i w co wierzą?
Wróżki, jasnowidze, ezoterycy w Trójmieście
- Wielki powrót do astrologii
- Pokaż mi swój kosmogram, a powiem ci, kim jesteś
- Ideał? Byk ze strzelcem w ascendencie
Wróżka prawdę ci powie?
Najpewniej wiara w astrologię przeszła do tzw. mainestreamu, gdy w 1930 r. w brytyjskiej gazecie "Sunday Express" pojawił się pierwszy horoskop. Ludzie ochoczo zaczęli czytać rubryczkę i szukać odpowiedzi na trapiące ich problemy życiowe właśnie w krótkich opisach dotyczących znaków zodiaku.
Wielki powrót do astrologii
Przez pewien czas wiara w horoskopy i astrologię osłabła, jednak ponownie można zauważyć mocny wzrost zainteresowania tymi dziedzinami wśród osób, które na poważnie wierzą, że ułożenie planet ma wpływ na nasze życie. Wiara w znaki zodiaku szczególnie popularna jest wśród osób z generacji Y, która wyrosła wraz z młodym czarodziejem Harrym Potterem. To właśnie millenialsom nie przeszkadza to, co mistyczne, a wręcz wiele z nich poszukuje pomocy w gwiazdach przy życiowych kryzysach.
- Astrologia opisuje całe życie, nasz charakter, wygląd, a także rzeczy, które są dla danej osoby problematyczne. Dla mnie jest to również sposób na uporządkowanie sobie wszystkiego i daje mi odpowiedź, dlaczego zachowuję się w konkretny sposób. Oczywiście wiedzę na temat siebie pozyskuję z kosmogramu, który sama interpretuję - mówi Aniela z Gdyni, fanka astrologii i praktykująca wiedźma.
Zdaniem ekspertów jednym z powodów, dla którego wierzenia magiczne i astrologia stały się znowu modne, jest fakt, że dla generacji Z coraz mniej ważna staje się religia, a alternatywą są m.in. astrologia i medytacja.
- Kiedy się urodziłam, dostałam od babci zegar z moim słonecznym znakiem zodiaku i ze wszystkimi informacjami, które są niezbędne do wykreślenia kosmogramu, jak: data, godzina i miejsce. Więc od zawsze mi to towarzyszyło. W dzieciństwie była to dla mnie bardziej ciekawostka i zabawa. Dopiero gdy stałam się trochę starsza, zainteresowała mnie numerologia i zaczęłam zgłębiać temat. Wtedy zrozumiałam, że te wszystkie gazetowe horoskopy mają niewiele wspólnego z prawdziwą astrologią - mówi Nikola.
Pokaż mi swój kosmogram, a powiem ci, kim jesteś
Zodiakara to nie tylko osoba, która sprawdza horoskopy i ślepo wierzy w ich wpływ na życie. Prawdziwa, szanująca się zodiakara wie, czym jest ascendent, umie sprawdzić kosmogram, wyliczyć numerologiczną liczbę odpowiadającą naszej dacie urodzin. A niektóre z nich potrafią również postawić tarota czy opowiedzieć o magii minerałów..
Zdaniem praktykujących astrolożek przez całe życie źle czytaliśmy swoje horoskopy, skupiając się tylko i wyłącznie na głównym znaku zodiaku. Tymczasem nie każdy zodiakalny rak jest taki sam, a księżyc w znaku ryb zmienia nasze postrzeganie rzeczywistości. Eksperci w temacie przekonują, że horoskopy powinno się czytać właśnie dla wspomnianego ascendenta. To znak, który wschodzi za wschodnim horyzontem w określonym czasie, dacie i miejscu twojego urodzenia.
Tradycyjne źródła astrologiczne głoszą, że ascendent jest jednym z najważniejszych i najbardziej czułych punktów w horoskopie. Ma on wpływ na wygląd człowieka, jego osobowość, pierwsze wrażenie wywierane na innych, sposób, w jaki wchodzi w relacje z otoczeniem, a nawet na nastrój, jaki panował podczas jego narodzin.
"Stranger Things", "Peaky Blinders", "Obi-Wan Kenobi": topowe seriale w natarciu
Zdaniem astrologów posiadamy więcej niż jeden znak zodiaku, a jego właściwe odczytanie można zweryfikować jedynie za sprawą wykonanego kosmogramu. To mapa nieba z daty naszych narodzin z dokładnością co do minuty naszego przyjścia na świat, z uwzględnieniem również dokładnej lokalizacji. To właśnie na podstawie tego narzędzia poznawczego można odczytać ascendent, słońce oraz księżyc, a także planety.
@lasotastic #LivelyNightOut #kosmogram #birthchart #zodiak #astrologia #zodiakara #astrologia #astro #101 Elevator Music - Bohoman
Sprawy mistyczne zawsze były kwestią dyskusyjną i elementem do rozważań. Niemniej, mimo że trudno znaleźć główny powód ponownej mody na astrologię, tak jej powrót można zauważyć gołym okiem. W końcu raczej każdy z nas zna kogoś, kto pasjonuje się znakami zodiaku.
- Kluczowy jest dystans, by nie brać wszystkiego dosłownie. Astrologia to język symboli i znaczeń, a znaki zodiaku nie przewidują przyszłości, tylko pokazują, jaka energia towarzyszy nam w danym momencie. Można do tego podejść na luzie i traktować jako zabawę czy fajną ciekawostkę. Można też być świadomym i wykorzystać to, co astrologia nam daje. Jednak zawsze trzeba pamiętać, że horoskop to mapa i pojazd, ale nie droga ani kierowca - mówi Nikola.
Ideał? Byk ze strzelcem w ascendencie
Wiedzę na temat astrologii obecnie łatwo pozyskiwać z internetu. Postępujący rozwój kanałów społecznościowych również mocno pomógł w rozpowszechnieniu wiedzy na ten temat. Czasami jest to wiedza mocno humorystyczna, często specjalistyczna.
Niemniej zainteresowanie tematem i popularność wyczuli eksperci od marketingu wielu firm. Przykładem tego jest niedawna nowa opcja wprowadzona przez Tindera. Pojawiła się możliwość wprowadzenia informacji o swoim znaku zodiaku. Dla zodiakar będzie to zapewne duże ułatwienie podczas doboru partnera. Wszak Baran zdaniem fanek astrologii nie stworzy szczęśliwego związku z Bykiem, a na Koziorożca i Skorpiona trzeba uważać.
- Teoretycznie są znaki, które lubią się z innymi bardziej lub mniej, ale w praktyce raczej nie wpływa to na relacje. Powiedziałabym, że w tym przypadku do sprawy trzeba podejść trochę bardziej kompleksowo i jednak przyjrzeć się kosmogramowi, czyli mapie nieba w dniu naszego urodzenia. W przypadku partnera ważne będzie sprawdzenie, w jakim znaku my i partner mamy Księżyc, który w astrologii mówi o emocjach. Dużo powiedzą nam też Wenus i Mars, które symbolicznie odpowiadają za kobiecość i męskość. Jeśli jako mężczyzna chcielibyśmy zaimponować kobiecie, trzeba sprawdzić, w jakim znaku i domu znajduje się jej Mars, czyli jakiego partnera szuka, jaki rodzaj męskości jej imponuje - mówi Nikola.
Co sądzisz na temat astrologii? Podziel się swoją opinią w komentarzach.
Opinie (119) ponad 10 zablokowanych
-
2022-06-27 13:34
Opinia wyróżniona
ja uważam że poszczególne cechy charakteru,osobowości,zainteresowań,zachowań sa charakterystyczne dla poszczególnych znaków (7)
natomiast nie wierze w przyszłość i to co może spotkać ludzi z takiego czy innego znaku.
- 9 24
-
2022-06-27 16:05
My, Koziorożce, nie wierzymy, że (1)
..znaki zodiaku determinują cokolwiek
- 15 0
-
2022-06-27 19:51
koziorozce nie przyznaja sie do swojego znaku zodiaku
- 2 2
-
2022-06-27 15:18
(4)
Bo jak się rodzisz w marcu to z większym prawdopodobieństwem jesteś owocem letniej miłostki, a jak we wrześniu - to raczej owocem małżeństwa tulącego się przy kominku. Data spłodzenia wiąże się z charakterem rodziców, a ich wychowanie na charakter dzieci.
- 1 7
-
2022-06-27 16:33
Ja zostałem spłodzony z okazji zaliczonego egzaminu z ekonomii przez moją rodzicielkę. (2)
- 4 0
-
2022-06-27 17:42
(1)
Tata wykladowca chociaz alimenty placil?
- 7 2
-
2022-06-28 06:14
Tak
- 1 0
-
2022-06-27 15:37
Być może
Ale coś w datach jest, jakkolwiek się tego nie nazwie
- 2 9
-
2022-06-27 06:44
Opinia wyróżniona
(4)
Moda podobnie jak moda na "fizykę kwantową" u różnych trenerów personalnych, podcasterow i internetowych hochsztaplerów, którzy de facto nie mają bladego pojęcia o czym mówią.
- 44 3
-
2022-06-27 17:23
(1)
Bo nie mówią nic o fizyce. A co do mody na fizykę kwantową, można pisać bez cudzysłowów, to jak najbardziej popieram.
- 1 2
-
2022-06-27 22:32
Tu nie chodzi o prawdziwą fizykę kwantową, a o bzdety typu heely.
- 1 2
-
2022-06-27 09:36
(1)
Ale z drugiej strony to faktycznie działa, bo wiesz, że nie pójdziesz na randkę z nawiedzoną, która wierzy w jakieś znaki zodiaku :D
- 18 2
-
2022-06-27 13:30
Nie znasz się, takie są właśnie najlepsze.
Mówisz takiej, że "gwiazdy powiedziały", że dzisiaj rozłoży nogi na za piętnaście trzecia i już jest twoja.
- 5 2
-
2022-06-27 10:36
Opinia wyróżniona
(12)
Każdy kto wierzy w takie głupie, bezsensowne niczym nie poparte zabobony a śmieje się z ludzi wierzących w kilu tysiącletnie religie ze sprawdzonym systemem wartości moralnych to.... ahh straciłem wenę - sami sobie dopowiedzcie
- 33 33
-
2022-06-27 14:02
kwestia mody
religia nie jest modna, astro tak. Teraz prawdziwą wiarą jest moda. Cechy indywidualne człowieka, jego sposób bycia, poglądy, jego wiara, czy nie wiara w cokolwiek/kogokolwiek przygrywają z modą.
- 1 4
-
2022-06-27 13:31
A czym są poparte zabobony w które ty wierzysz?
Wiara właśnie na tym polega, że się w coś wierzy.
- 6 1
-
2022-06-27 13:29
Przygarnął kocioł garnkowi...
Czyli szaniny pan/pani nie wie że spora część systemów religijnych jest rozwinięciem tych "zabobonów"?
- 5 1
-
2022-06-27 11:15
System wartości nie reprezentują wyłącznie religie (3)
- 12 1
-
2022-06-28 11:31
(2)
a co jeszcze reprezentuje? jest jakiś inny regulamin niż 10 przykazań. możne dla niektórych jest to jeszcze kodeks karny
- 0 1
-
2022-06-28 12:43
(1)
potrzebujesz religii do tego, by wiedzieć, że nie powinieneś nikogo zabijać i niczego kraść?
- 1 0
-
2022-06-29 18:56
Religia to narzuciła abyś nie kradł i nie zabijał.
- 0 1
-
2022-06-27 11:12
Zasady moralne nie wymagają żadnej religii. To jest właśnie pogląd wmawiany nam przez organizacje religijne (2)
aby nas kontrolować i suma sumarum na nas żerować.
- 24 5
-
2022-06-27 14:09
(1)
nieprawda, to właśnie religie starożytne tworzyły zasady moralne, człowiek pierwotny nie miał sumienia, był tylko zwierzęciem stadnym
- 5 16
-
2022-06-27 19:25
patrz na rosjan w 21 wieku
- 3 3
-
2022-06-27 11:05
(1)
Dla porządku - astrologia też liczy sobie kilka tysięcy lat.
- 20 5
-
2022-06-27 11:13
Jeśli nie kilkanaście...
- 13 1
Wszystkie opinie
-
2022-06-27 10:36
Opinia wyróżniona
(12)
Każdy kto wierzy w takie głupie, bezsensowne niczym nie poparte zabobony a śmieje się z ludzi wierzących w kilu tysiącletnie religie ze sprawdzonym systemem wartości moralnych to.... ahh straciłem wenę - sami sobie dopowiedzcie
- 33 33
-
2022-06-27 11:15
System wartości nie reprezentują wyłącznie religie (3)
- 12 1
-
2022-06-28 11:31
(2)
a co jeszcze reprezentuje? jest jakiś inny regulamin niż 10 przykazań. możne dla niektórych jest to jeszcze kodeks karny
- 0 1
-
2022-06-28 12:43
(1)
potrzebujesz religii do tego, by wiedzieć, że nie powinieneś nikogo zabijać i niczego kraść?
- 1 0
-
2022-06-29 18:56
Religia to narzuciła abyś nie kradł i nie zabijał.
- 0 1
-
2022-06-27 11:12
Zasady moralne nie wymagają żadnej religii. To jest właśnie pogląd wmawiany nam przez organizacje religijne (2)
aby nas kontrolować i suma sumarum na nas żerować.
- 24 5
-
2022-06-27 14:09
(1)
nieprawda, to właśnie religie starożytne tworzyły zasady moralne, człowiek pierwotny nie miał sumienia, był tylko zwierzęciem stadnym
- 5 16
-
2022-06-27 19:25
patrz na rosjan w 21 wieku
- 3 3
-
2022-06-27 14:02
kwestia mody
religia nie jest modna, astro tak. Teraz prawdziwą wiarą jest moda. Cechy indywidualne człowieka, jego sposób bycia, poglądy, jego wiara, czy nie wiara w cokolwiek/kogokolwiek przygrywają z modą.
- 1 4
-
2022-06-27 13:31
A czym są poparte zabobony w które ty wierzysz?
Wiara właśnie na tym polega, że się w coś wierzy.
- 6 1
-
2022-06-27 13:29
Przygarnął kocioł garnkowi...
Czyli szaniny pan/pani nie wie że spora część systemów religijnych jest rozwinięciem tych "zabobonów"?
- 5 1
-
2022-06-27 11:05
(1)
Dla porządku - astrologia też liczy sobie kilka tysięcy lat.
- 20 5
-
2022-06-27 11:13
Jeśli nie kilkanaście...
- 13 1
-
2022-06-28 13:16
Uwaga. Kościół traktuje korzystanie z astrologii jako grzech. To taka uwaga dla katolików.
- 0 0
-
2022-06-28 08:03
moda czy wiara?
głupota!!!- 0 0
-
2022-06-27 13:34
Opinia wyróżniona
ja uważam że poszczególne cechy charakteru,osobowości,zainteresowań,zachowań sa charakterystyczne dla poszczególnych znaków (7)
natomiast nie wierze w przyszłość i to co może spotkać ludzi z takiego czy innego znaku.
- 9 24
-
2022-06-27 15:18
(4)
Bo jak się rodzisz w marcu to z większym prawdopodobieństwem jesteś owocem letniej miłostki, a jak we wrześniu - to raczej owocem małżeństwa tulącego się przy kominku. Data spłodzenia wiąże się z charakterem rodziców, a ich wychowanie na charakter dzieci.
- 1 7
-
2022-06-27 16:33
Ja zostałem spłodzony z okazji zaliczonego egzaminu z ekonomii przez moją rodzicielkę. (2)
- 4 0
-
2022-06-27 17:42
(1)
Tata wykladowca chociaz alimenty placil?
- 7 2
-
2022-06-28 06:14
Tak
- 1 0
-
2022-06-27 15:37
Być może
Ale coś w datach jest, jakkolwiek się tego nie nazwie
- 2 9
-
2022-06-27 16:05
My, Koziorożce, nie wierzymy, że (1)
..znaki zodiaku determinują cokolwiek
- 15 0
-
2022-06-27 19:51
koziorozce nie przyznaja sie do swojego znaku zodiaku
- 2 2
-
2022-06-27 06:44
Opinia wyróżniona
(4)
Moda podobnie jak moda na "fizykę kwantową" u różnych trenerów personalnych, podcasterow i internetowych hochsztaplerów, którzy de facto nie mają bladego pojęcia o czym mówią.
- 44 3
-
2022-06-27 17:23
(1)
Bo nie mówią nic o fizyce. A co do mody na fizykę kwantową, można pisać bez cudzysłowów, to jak najbardziej popieram.
- 1 2
-
2022-06-27 22:32
Tu nie chodzi o prawdziwą fizykę kwantową, a o bzdety typu heely.
- 1 2
-
2022-06-27 09:36
(1)
Ale z drugiej strony to faktycznie działa, bo wiesz, że nie pójdziesz na randkę z nawiedzoną, która wierzy w jakieś znaki zodiaku :D
- 18 2
-
2022-06-27 13:30
Nie znasz się, takie są właśnie najlepsze.
Mówisz takiej, że "gwiazdy powiedziały", że dzisiaj rozłoży nogi na za piętnaście trzecia i już jest twoja.
- 5 2
-
2022-06-27 21:03
Hehe
Z.przymrozeniem oka ale wierze troche jak dobrze wejdzie jakas wrozba albo tarot to jak dobra wizyta u psychologa wrozby moga byc forma terapi ?
- 0 0
-
2022-06-27 07:32
tylko nieuki i przyziemne kartofle (12)
traktują astrologię jako zabobon. Oczywiście jest wykorzystywana komercyjnie przez wszelkiej maści wróżbitów, samozwańcze czarownice itp chłystków do nabijania ludzi w przysłowiową butelkę. Wszechświatem rządzi grawitacja. Gwiazdy oddziałowują na inne gwiazdy, w czarnych dziurach nie ma czasu, nie płynie ze względu na ogromną grawitację. Odpływy i przypływy wód oceanów na Ziemi są skutkiem przyciągania Księżyca. Spłaszczenie tego tylko do wyboru partnera to wynik pójścia na łatwiznę, nieuctwa. Osobiście zacząłem zwracać na to uwagę i astrologia nie zawodzi. Jestem Wodnikiem i pewne znaki mi "nie leżą" np. Waga, Skorpion, Byk, Koziorożec. Obecnie jestem z Bliźniaczką, również Powietrze, nie jest źle, ale bez baby jeszcze gorzej jak to mawiali starożytni górale ;D
- 7 35
-
2022-06-27 20:21
Jestem wodniczka i moj Partner to blizniak!
- 0 0
-
2022-06-27 10:29
(4)
Fizyka, matematyka i chemia rządzą wszechświatem a nie układ planet
- 2 3
-
2022-06-27 11:45
(2)
I ta sama fizyka rządzi układem planet w czasie ;-)
- 3 1
-
2022-06-27 14:16
(1)
ale sam układ planet nie ma wpływu na życie człowieka
- 2 0
-
2022-06-27 15:47
A księżyc nie ma wpływu na pływy
A słońce na elektryczność...
Nie twierdzę że układ planet nie ma wpływu, ale nie twierdzę też że nie ma. Natomiast moment urodzenia może mieć i moim zdaniem ma. Znam znaki zodiaku wielu znajomych i rodziny i można znaleźć jakieś reguły i tyle. A czy nazwiemy to zimorodnymi, czy koziorożcami to już kwestia umowy- 2 3
-
2022-06-27 13:44
Rządzi rząd
A wyborcy to obecnie barany
- 3 0
-
2022-06-27 07:51
(3)
> Gwiazdy oddziałowują na inne gwiazdy
Gwiazdozbór to układ gwiazd widoczny z pozycji obserwatora, czyli z Ziemi. Na ten układ składają się gwiazdy, które są od nas oddalone o np. kilkadziesiąt lat świetlnych jak i np. o parę tysięcy. W rzeczywistości zatem, jeśli mozna mówic o jakimkolwiek wpływie gwiazd, to tylko w sensie daty urodzenia i jej wpływu na wychowanie. Co mogło (podkreślam: mogło) mieć jakiś szczątkowy wpływ na kształtowanie się dziecka a zatem i późniejszą osobowość. Inne były bowiem warunki życia niemowlęcia latem a inne zimą.
Nawet zakładając, że ten wpływ rzeczywiście istniał, to można było mówić o jakimś wpływie w sensie tygodni - a na pewno nie godzin czy nawet dni.
A w obecnych czasach życie młodej matki i jej dziecka są uzależnione od pory roku w tak minimalnym stopniu, że mozna to pominąć. Jest o wiele innych, dużo bardziej znaczących czyników, mających wpływ na kształtowanie człowieka.- 9 1
-
2022-06-27 15:40
Księżyc moż falować morzem
A nie może wpływać na mózg dziecka?
- 0 4
-
2022-06-27 08:46
(1)
Zmiany na poziomie genetycznym mają znaczenie, pora roku czy odległe gwiazdy żadnego (statystycznie). Nikt zimą nie rodzi się bardziej owłosiony.
- 3 0
-
2022-06-27 15:30
> Nikt zimą nie rodzi się bardziej owłosiony.
Nie w tym rzecz.
Jak pisałem, data urodzenia (a bardziej: pora roku) może/mogła mieć pewien wpływ na np. dietę matki karmiącej. Choćby poprzez dostępność owoców/warzyw sezonowych. A ta z kolei na rozwój dziecka.
Zatem jakaś korelacja może i by sie dała statystycznie wychwycić. Ale (co również pisałem) - dotyczyło to bardziej wieków dawnych, gdy człowiek był dużo bardziej uzależniny od Natury.
A przede wszystkim: byłaby (jeśli w ogóle dałaby sie zaobserwować) zależność wybitnie lokalna, w obrębie jednego rejonu geograficznego.- 3 0
-
2022-06-27 13:43
Hrabia to robi
Sentyment prysł jak się dowiedziałam że jest wilkołakiem
- 0 1
-
2022-06-27 10:19
Mylisz astronomię.z astrologią typu "horoskop".
- 0 1
-
2022-06-27 19:44
Mam na studiach Rosjankę która się takimi rzeczami interesuje. Dziwna, ale ważne że mnie tym już nie nęka. :)
- 0 1
-
2022-06-27 19:32
Kościół Katolicki to jawnie potępia. Cóż, katolicy także w to wierzą? Buhaaa....
- 1 1
-
2022-06-27 19:29
Neopoganizm
Pozdrawiam
- 1 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.