• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Teatr Szekspirowski otwiera się na niezależną muzykę

Łukasz Stafiej
1 lutego 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
The Soft Moon występował w Gdańsku na festiwalu Soundrive w 2013 roku. W GTS artyści zagrają 24 marca. The Soft Moon występował w Gdańsku na festiwalu Soundrive w 2013 roku. W GTS artyści zagrają 24 marca.

Coraz więcej koncertów muzyki alternatywnej można zobaczyć na scenie Gdańskiego Teatru Szekspirowskiego zobacz na mapie Gdańska. - Niemal każdy ma wśród znajomych muzycznego maniaka, do którego może śmiało udać się z prośbą o rekomendację. Taką też funkcję ma pełnić nasz cykl - mówi kurator projektu Scena Odkryć.



Dla bywalców koncertów Gdański Teatr Szekspirowski staje się coraz ważniejszym obiektem, który bez kompleksów może konkurować z dużymi klubami w Trójmieście. Dość wspomnień organizowane w ciągu ostatnich miesięcy występy takich artystów, jak Nosowska, Bokka czy Smolik, które - pomimo nieoczywistej przestrzeni koncertowej - przez widzów zostały przyjęte świetnie.

Jednak oprócz artystów o ugruntowanej na polskiej scenie pozycji, GTS z powodzeniem rozwija również koncertowy projekt Scena Odkryć, podczas którego prezentowana jest mniej znana muzyka niezależna. Dotąd na scenie teatru wystąpili m.in. Squarepusher, Sleep Party People, Nosaj Thing czy Blondes.

Tricot to japońskie trio grające melodyjnego rocka. Artystki dadzą koncert w GTS 28 marca. Tricot to japońskie trio grające melodyjnego rocka. Artystki dadzą koncert w GTS 28 marca.
- Scena Odkryć to cykl koncertowy prezentujący w Trójmieście muzykę artystów, którzy goszczą u nas po raz pierwszy lub mniej znanych weteranów muzycznych, których wkład w historię muzyki jest tak ogromny, że warto o nich przypominać - mówi kurator Janek Rezner z GTS. - Niemal każdy ma wśród znajomych muzycznego maniaka, do którego może śmiało udać się z prośbą o rekomendację. Taką też funkcję ma pełnić nasz cykl. Choć staramy się pokazywać artystów prezentujących różne gatunki muzyczne, to zależy nam na tym, aby utrzymać tak wysoką jakość, żeby widzowie mogli bez obaw chodzić na nasze koncerty "w ciemno".
W Polsce to wciąż rzadkość, ale prezentowanie muzyki w teatrach impresaryjnych w zachodnioeuropejskich krajach jest powszechną praktyką. Rezner kuratorskie szlify w tej dziedzinie zdobywał podczas kilkuletniego pobytu w Wielkiej Brytanii, gdzie pracował w filharmonii oraz teatrze, gdzie koncerty odbywały się równie często, co produkcje teatralne.

- Teatr Szekspirowski nadaje się do takich działań wyjątkowo dobrze. Dzięki modularnemu systemowi zapadni oraz łatwej możliwości demontażu foteli jesteśmy w stanie dostosować pojemność sali również do mniejszych produkcji z widownią do pięciuset osób. Takie spotkania z artystami mają charakter znacznie bardziej intymny niż przy standardowym ustawieniu widowni na tysiąc osób - tłumaczy Rezner.
Szczególna pod względem architektonicznym, masywna i mroczna bryła obiektu oraz możliwości aranżacyjne sali to również jeden z aspektów, który przyciąga w to miejsce samych artystów.

Show w wykonaniu Sleep Party People - jeden z koncertów, który odbył się w GTS. Show w wykonaniu Sleep Party People - jeden z koncertów, który odbył się w GTS.
- Dzień po koncercie Mulatu Astatke, który występował w ubiegły weekend, otrzymałem wiadomość od jego agenta. Artysta w rozmowie telefonicznej zdradził, że był to jeden z najbardziej udanych koncertów w jego karierze. A grał ich przecież setki i to w dodatku na całym świecie. Na takie reakcje wpływa nie tylko samo miejsce, ale i odbiór publiczności - opowiada Rezner. - Podobna sytuacja miała miejsce po koncercie Sleep Party People w ubiegłym roku. Ci duńscy artyści występują w maskach i nigdy dotąd w swojej karierze po zakończeniu koncertu i ich zdjęciu nie wrócili na scenę. Okazało się jednak, że w GTS nie odmawia się widzom i zespół zagrał bez masek na bis.
Kolejni artyści, którzy przyjadą do Gdańskiego Teatru Szekspirowskiego w ramach Sceny Odkryć, to The Soft Moon (24 marca, bilety: 40 zł/50 zł) oraz Tricot (28 marca, bilety: 35 zł). Pierwszy z nich to projekt amerykańskiego producenta Luisa Vasqueza, który tradycję zimnej fali i muzyki post-punkowej łączy z alternatywną elektroniką. Z kolei drugim zespołem jest kobiece trio z Japonii, grające melodyjny rock. Kolejne koncerty zaplanowano na wiosnę.

Wydarzenia

The Soft Moon (3 opinie)

(3 opinie)
50 zł
muzyka alternatywna, rock / punk

Tricot, Gentleman! (2 opinie)

(2 opinie)
35 zł
muzyka alternatywna, rock / punk

Miejsca

Zobacz także

Opinie (51) 1 zablokowana

  • Chwała dla osób odpowiedzialnych za ten projekt!

    • 8 2

  • Fajnie - niefajnie. (2)

    Fajnie że taka muzyka może zabrzmieć coraz częściej. Muzyki nigdy za wiele. Niefajnie, że ten teatr postawiony za ogromne pieniądze najzwyczajniej chałturzy - mam nadzieję, że nigdy nie będzie tam wahadełek do gwiazd i targów ślub i wesele itp. Moim zdaniem nie ma pomysłów (i możliwości) na właściwe wykorzystanie ani tego teatru (jako teatru), ani stadionu. A szkoda.

    • 21 22

    • ok. (1)

      A ECS? dobrze wykorzystują? tam to dopiero się nic dla ludzi nie dzieje.

      • 7 5

      • ECS planuje Pierwszy Światowy Festiwal Discopolo.Podobno już nie ma biletów.

        • 1 1

  • Wybudowali Teatr za dziesiątki milionów by robić teraz niszowe koncerty (1)

    Super. Miasto ma gest. Alternatywa ma luksusową miejscówkę w końcu. Kto by się spodziewał. Trzeba jeszcze ECS przeflancować na alternatywne miejsce koncertowe i będziemy mekką tego gatunku na całym świecie za publiczne pieniądze. I tak trzymać. W końcu ktoś docenił alternatywny świat.

    • 21 18

    • sztuka

      Rzeczy, które wymagają osiągnięcia mistrzostwa, w celu ich wykonania, są zbyt drogie, by znalazły nabywców masowych. Są przez to narażone na wyginięcie. Cywilizowane społeczeństwo otacza je opieką, żeby mieć dobre wzorce do naśladowania, a nie taplać się w kółko we własnym gnoju. Cywilizacja to postęp.

      • 6 1

  • no na cos sie musi otworzyc bo inaczej go zamkna

    • 5 3

  • Mauzoleum Szekspira lepiej by pasowało jako nazwa dla tego ponurego gmachu,

    • 6 4

  • ..coz, dobrze, ze kombinuja tam jak sciagnac ludzi i sprzedac jakies bilety.. troche na sile, ale lepsze to niz nic.

    • 12 6

  • Wierzę,że jako miejsce koncertów to czarne pudło się sprawdza. Pasuje wystrój, pasują niewygodne siedziska, słaba widoczność ,nawet nędzna akustyka przy większym nagłośnieniu przestaje przeszkadzać. Natomiast jako teatr to porażka , za którą Limon powinien przepraszać każdego kupującego bilet.

    • 14 22

  • Tego brakowało !!

    Do tej pory był tylko Soundrive raz w roku i tez od niedawna. wszędzie indziej tylko polskie zespoły grają i ciągle to samo. Szkoda że w Gdyni nic i trzeba do Gdańska cisnąć.

    • 22 2

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Daria ze Śląska "Pierwsza trasa c.d." (2 opinie)

(2 opinie)
89 - 129 zł
Kup bilet
pop

The Robert Cray Band: Groovin' 50 years!

159 - 249 zł
blues / soul, rock / punk

Paweł Stasiak z zespołem PapaD (1 opinia)

(1 opinia)
120 zł
Kup bilet
pop

Najczęściej czytane

Sprawdź się

Sprawdź się

Gdańska scena stand-upowa, Elżbietańska 6 na ostro, organizowana jest w klubie: