• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Cała Gdynia zatańczy i poskacze

Jakub Knera
12 marca 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Jedna z odsłon akcji Improv Everywhere. W lipcu podobne przedsięwzięcie odbędzie się w Gdyni pod hasłem "Happy Gdynia". Jedna z odsłon akcji Improv Everywhere. W lipcu podobne przedsięwzięcie odbędzie się w Gdyni pod hasłem "Happy Gdynia".

Tłum ludzi w słuchawkach z parasolkami chodzi po mieście, a po drodze wykonuje akrobacje gimnastyczne, tańczy albo puszcza bańki mydlane. To pomysł na imprezę Happy Gdynia, która w lipcu odbędzie się w Gdyni.



Pomysł na to wydarzenie jest prosty - każdy uczestnik zabiera ze sobą odtwarzacz mp3 albo telefon komórkowy, nakłada kolorowy t-shirt, bierze parasol i jakieś śmieszne nakrycie głowy. O określonej godzinie wszyscy ustawiają się przy fontannie na Skwerze Kościuszki, włączają mp3 i ruszają w przestrzeń miasta, wykonując po drodze przeróżne gesty i zadania, o których dowiadują się przez słuchawki swoich odtwarzaczy.

- W Happy Gdynia udział może wziąć każdy - wyjaśnia Barbara Zajączkiewicz, pomysłodawczyni przedsięwzięcia. - To trochę flash-mob, bo będzie to impreza pół-jawna, wzorowana na projekcie Improv Everywhere, które odbyło się w Nowym Jorku. Uczestnicy imprezy będą musieli przejść ze Skweru Kościuszki na miejską plażę, po drodze wykonując masę różnych czynności.

Flash moby zazwyczaj organizowane są za pośrednictwem Internetu. Uczestniczą w nich obcy sobie ludzie. Znany jest im jedynie termin i zarys planowanego działania. Pierwszy flashmob narodził się w Nowym Jorku w 2003 roku. Zorganizowała go organizacja określająca się jako Mob Project. Zabawy polegały m.in. na spontanicznym klaskaniu wewnątrz ekskluzywnego hotelu, oddawaniu pokłonów ogromnej figurce pluszowego dinozaura ustawionej w jednym ze sklepów sieci Macy's na Times Square oraz na obserwacji fikcyjnego przedstawienia. Zdarzenia te zgromadziły setki uczestników.

O ile jednak typowy flash-mob zazwyczaj ogranicza się do wykonania jednej czynności, Happy Gdynia będzie rozciągnięta w czasie. Chodzi o to, żeby tłum uczestników przemieścił się zwarcie po centrum miasta, po drodze tańcząc, skacząc i robiąc nietypowe rzeczy wspólnie.

Organizatorzy gdyńskiego flash-moba stworzyli już tego typu wydarzenie w Gdańsku, kiedy w 2010 roku na ulicy Długiej pół tysiąca osób tańczyło Macarenę. Happy Gdynia odbędzie się 8 lipca.

Podobnie będzie wyglądać impreza Happy Gdynia

Wydarzenia

Happy Gdynia (2 opinie)

(2 opinie)

Miejsca

Zobacz także

Opinie (79) 3 zablokowane

  • he he

    tak jak w Europie Zachodniej i w USA, ale to fajne są pomysły.

    • 2 5

  • Polska rzeczywistość... (1)

    Czasami jak patrzę na stale narzekających nudziarzy to nie dziwię się, że Stany mogą czuć się jak jeden z najlepszych narodów, jako niezwyciężony pępek Świata itp... Ludzie tam są w większości mega pozytywni i otwarci na wszystko, więc czują się fajni, a polaki czują się fajni jak obrobią komuś d*pę, żenada. Jak jakaś fajna akcja ma mieć w Polsce miejsce, jak ludzie mają wszystko gdzieś i wolą siedzieć przed kompem?
    Przyjdzie na tą akcje przy dobrych wiatrach kilkaset osób, a ludzi których będą spotykać, będą mięli ich za idiotów, tylko dlatego, że są pozytywnie nastawieni, a oni tak nie potrafią.
    Ale chwała tym wytrwałym za akcję, jak wrócę ze Stanów to na pewno wpadnę ;) (dla nie kumatych jestem w Polsce i fajnie, że choć ktoś stara się o to, aby coś się działo, mimo ogólnego nudziarstwa narodowego...).

    • 7 7

    • To superfajosko, że w ramach swojego amerykańskiego pozytywnego nastawienia do wszystkiego jesteś tak negatywnie nastawiony do tych, co mają inne przekonania niż ty ;) Uścisk prezesa dla ciebie - możesz teraz odejść w pokoju, czując się pępkiem świata.

      "optimism, n. The doctrine, or belief, that everything is beautiful, including what is ugly, everything good, especially the bad, and everything right that is wrong. It is held with greatest tenacity by those most accustomed to the mischance of falling into adversity, and is most acceptably expounded with disproof - an intellectual disorder, yielding to no treatment but death. It is hereditary, but fortunately not contagious. -- Ambrose Bierce (Amerykanin, żeby nie było)

      • 4 4

  • Jedziemy świry ;))

    Pewnie się wybiorę zapowiada się fajna zabawa już nie mogę się doczekać :))

    • 5 8

  • Hop, hop, hop

    kto nie skacze ten normalny!

    • 10 1

  • szkoda że nie 7 lipca myślę że było by lepiej w sobotę

    • 1 1

  • A nie lepiej tą impreze przenieść na Wiczlino ?...

    wojtek jak chce wygrać V kadencje to niech zacznie organizować te ogłupiające imprezy w "swoich stronach" w Gdyni przez te wszystkie lata już dosyć narobił mieszkańcom piany w głowach !.

    • 8 3

  • pPozdro!

    Zaje fajny pomysł.

    • 3 9

  • Filmik się nie odtwarza

    Jest tylko czarny prostokąt.

    • 0 2

  • (1)

    Pomysł na to wydarzenie jest prosty - każdy uczestnik zabiera ze sobą odtwarzacz mp3 albo telefon komórkowy, nakłada kolorowy t-shirt, bierze parasol i jakieś śmieszne nakrycie głowy. O określonej godzinie wszyscy ustawiają się przy fontannie na Skwerze Kościuszki, włączają mp3 i ruszają w przestrzeń miasta, wykonując po drodze przeróżne gesty i zadania, o których dowiadują się przez słuchawki swoich odtwarzaczy.

    Ciekawym jakim cudem ktos posiadajacy mp3 bez polaczenia z siecia ma dostac informacje na owe urzadzenie co ma robic podczas marszu,cos mi to jakimis bajkami zajezdza ale moze ktos madrzejszy i bardziej techniczny to wyjasni.

    • 5 3

    • instrukcje nagrane na mp3, a nie online

      pod artykułem załączony jest filmik, który można sobie zobaczyć i zrozumieć dokładnie o co chodzi :)

      • 2 1

  • SAD GDYNIA

    No tak, lepiej pasuje. SAD GDYNIA.

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Wiosna w ogrodzie (1 opinia)

(1 opinia)
6 zł
targi, kiermasz

Daria ze Śląska "Pierwsza trasa c.d." (2 opinie)

(2 opinie)
89 - 129 zł
Kup bilet
pop

Juwenalia Gdańskie 2024 (50 opinii)

(50 opinii)
75 - 290 zł
Kup bilet

Katalog.trojmiasto.pl - Nowe Lokale

Najczęściej czytane

Sprawdź się

Sprawdź się

Damsko-męski duet, Ewa Piątkowska i Dominik Wasilewski, właściciele marki EVC DSGN, tworzą modę: