• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia zagra w serialu TVN za 250 tys. zł

Tomasz Zacharczuk
7 lipca 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
"Aż po sufit!" to serial z udziałem m.in. Małgorzaty Foremniak, Cezarego Pazury i Edyty Olszówki "Aż po sufit!" to serial z udziałem m.in. Małgorzaty Foremniak, Cezarego Pazury i Edyty Olszówki

"Aż po sufit!" to tytuł najnowszej produkcji stacji TVN. Serial, którego tłem będzie Gdynia, zadebiutuje na antenie jesienią tego roku. Na ekranie, oprócz gwiazdorskiej obsady na czele z Edytą Olszówką i Cezarym Pazurą, widzowie zobaczą m.in. ulicę Świętojańską, Skwer Kościuszki, Promenadę Królowej Marysieńki i plażę Babie Doły.



Czy obecność Gdyni w serialu to dobra promocja miasta?

Jednak nic za darmo. Promocja Gdyni na antenie ogólnopolskiej stacji pochłonie z miejskiego budżetu 250 tys. złotych. Czy warto? Urzędnicy gdyńskiego ratusza przekonują, że tak.

- Nie zdziwiła nas oferta TVN, zapraszająca do współpracy przy realizacji nowego rodzinnego serialu ze świetną obsadą. Gdynia ma wiele do zaoferowania, jeśli chodzi o niebanalne plenery i klimat nowoczesnego miasta. Zaproponowane przez nas lokalizacje będą się konsekwentnie pojawiały w całym serialu. To dobra inwestycja w promocję miasta, której koszt to 250 tys. zł. Mamy nadzieję, że serial tworzony przez doświadczoną w podobnych produkcjach ekipę, zdobędzie sympatię i uznanie publiczności oraz zaowocuje znakomitą promocją Gdyni. Liczymy na to, że tak jak to się dzieje w przypadku Torunia, nasze miasto odniesie wymierne ekonomiczne korzyści, będzie jeszcze chętniej i liczniej odwiedzane, a mieszkańcy, zachęceni serialowymi ujęciami, będą odkrywać je na nowo - tłumaczy decyzję miasta Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni.

Śladem "Linii życia" i "Rodzinki.pl"

Udział Gdyni w produkcji TVN nie jest jej ekranowym debiutem. Wcześniej kręciły w tym miejscu inne stacje. Cztery lata temu fragmenty miasta można było zobaczyć w serialu Polsatu "Linia życia". TVP zdecydowało się nakręcić w Gdyni odcinek "Rodzinki.pl". W obu przypadkach miasto również musiało dopłacać - 60 tys. zł Polsatowi i 90 tys. zł Telewizji Polskiej. W Gdyni powstały także dwa sezony kryminalnego serialu "Krew z krwi". Swojego udziału w telewizyjnych produkcjach doczekał się również Gdańsk. Tu rok temu ekipa TVN nagrywała 12 odcinków szóstego sezonu "Prawa Agaty". Zaproszenie ekipy filmowej kosztowało gdański ratusz około 300 tys. zł.

Gdynia: miasto z filmowym potencjałem

Potencjał Gdyni i jej atrakcji dostrzegli także twórcy serialu "Aż po sufit!", którzy zapewniają, że miasto od początku było głównym kandydatem do umiejscowienia losów bohaterów.

- Z jednej strony to nowoczesne miasto, które kojarzy się z wolnością i rozwojem, słynące z festiwalu filmowego i przyciągające wielki biznes, a z drugiej miasto pełne historii, gdzie lata dwudzieste przeplatają się z historią współczesną - wyjaśnia producentka serialu, Dorota Chamczyk. - Gdynia jest taka, jak nasi bohaterowie, którzy pracowitością, talentami, pasją, gospodarnością tworzą swój los, zawsze mając wsparcie w sobie nawzajem.

Serial "Aż po sufit!" będzie opowiadał o losach rodziny Domirskich. Na zdjęciu serialowa Natalia (Erika Karkuszewska) i Łukasz (Krzysztof Chodorowski). Serial "Aż po sufit!" będzie opowiadał o losach rodziny Domirskich. Na zdjęciu serialowa Natalia (Erika Karkuszewska) i Łukasz (Krzysztof Chodorowski).
Aktorzy i ekipa już na miejscu

Zdjęcia do serialu już się rozpoczęły. Ekipa TVN gościć będzie nad morzem do połowy lipca, a następnie wróci na przełomie września. W kadrze filmowej kamery uchwycone zostaną m.in. Skwer Kościuszki zobacz na mapie Gdańska, gdyński port handlowy i port jachtowy, Sea Towers, ulica Świętojańska zobacz na mapie Gdańska, Promenada Królowej Marysieńki i plaża Babie Doły. Twórcy serialu zapewniają jednak, że to nie wszystkie zakątki Gdyni, jakie będzie można zobaczyć jesienią w "Aż po sufit!".

Wzorem serialu z Antypodów

Sama produkcja oparta jest na australijskim formacie "Packed To The Rafters". W polskiej wersji głównymi bohaterami będzie rodzina Domirskich.

- "Aż po sufit!" to współczesna saga rodzinna, pełna dynamicznych relacji między bohaterami - zdradza Dorota Chamczyk. - To historia o tym, że tak naprawdę wszystkie drogi, nawet nas dorosłych, prowadzą do domu.

Za kamerą stanie twórca nominowanego do Oscara "Królika po berlińsku", Bartosz Konopka. Scenariuszem zajmie się Marcin Baczyński ("Listy do M."). Na ekranie zaprezentują się m.in. Edyta Olszówka, Cezary Pazura, Karolina Staniec ("Miasto 44"), Krzysztof Chodorowski ("Mój rower") czy Kamil Szeptycki ("Kamienie na szaniec"). Premiera "Aż po sufit!" we wrześniu.

Opinie (173) 9 zablokowanych

  • Super sprawa, (12)

    mam nadzieje, że będzie to hicior !! Liczę, że przyciągnie na stałe do zamieszkania w naszej pięknej Gdyni ca 2,5 tysiąca nowych młodych kreatywnych mieszkańców?

    • 12 24

    • (8)

      I wykształconych dodaj...😃 fanów serialu na tvn

      • 10 3

      • Gdynia musi zwiększyć liczbe mieszkańców (7)

        Miasto, ze względu na wyjątkowo korzystne warunki atmosferyczne oraz bogactwo lokacji, od lat cieszy się powodzeniem wśród ludności nie tylko wykształconej i środowisk filmowych. Co nie przeszkadza, aby władze nie pracowały nad spopularyzowaniem naszego pięknego miasta jako miejsca atrakcyjnego pod kątem lokalizacji na rynku filmowym Wschodniej Europy, gdzie wciąż pozostaje naszym zdaniem zupełnie niesłusznie niedocenianym czarnym koniem, a nawet rugowanym przez siły polityczne.

        Jako mieszkańcy poznaliśmy wszystkie najbardziej malownicze zakątki naszego wspaniałego miasta. Daje nam to szerokie spektrum doboru lokacji oraz możliwość błyskawicznej reakcji zwłaszcza latem - sam jadąc rekreacyjnie rowerem przychodzą mi różne wspaniałe widoki i pomysły, niezależnie od tego, czy jest to TPK, Klif, plaża, ''''czy jaka sesja zdjęciowa.

        Gratuluje Filmowcom i gdyńskiej władzy za wspaniały pomysł.

        • 7 4

        • (6)

          >>Gdynia musi zwiększyć liczbe mieszkańców

          Dlaczego musi?

          >>Miasto, ze względu na wyjątkowo korzystne warunki atmosferyczne

          Czym charakteryzują się te wyjątkowe warunki i w porównaniu z jakim miejscami są wyjatkowe?

          >>oraz bogactwo lokacji

          Co to znaczy "bogactwo lokacji"?

          >>, od lat cieszy się powodzeniem wśród ludności nie tylko wykształconej

          Co to znaczy?

          >>. Co nie przeszkadza, aby władze nie pracowały nad spopularyzowaniem >>naszego pięknego miasta jako miejsca atrakcyjnego pod kątem lokalizacji na >>rynku filmowym Wschodniej Europy, gdzie wciąż pozostaje naszym zdaniem >>zupełnie niesłusznie niedocenianym czarnym koniem, a nawet rugowanym >>przez siły polityczne.

          Co to jest "rynek filmowy Europy Wschodniej"? Kto ruguje Gdynię z rynku filmowego Europy Wschodniej? Jakieś przykłady, dowody?

          >>Jako mieszkańcy poznaliśmy wszystkie najbardziej malownicze zakątki >>naszego wspaniałego miasta. Daje nam to szerokie spektrum doboru lokacji >>oraz możliwość błyskawicznej reakcji zwłaszcza latem

          To zdanie jest logicznym bełkotem.

          >> - sam jadąc rekreacyjnie rowerem przychodzą mi różne wspaniałe widoki i >>pomysły, niezależnie od tego, czy jest to TPK, Klif, plaża, ''''czy jaka sesja >>zdjęciowa.

          To zdanie jest logicznym bełkotem.

          • 7 4

          • do szkoły po edukacje (5)

            a nie zawracanie głowy tu na forum. Widać, że nie jesteś z Gdyni, bo miasto to ma wysoko podniesioną poprzeczkę nie tylko co do kształcenia.

            • 3 6

            • Czyli Urzędnicy Miasta Gdynia nie stawiają na kulturę, bo Twoja odpowiedź drogi Bezstronny/Marychu, nie jest kulturalna. (4)

              Nie potrafisz odpowiedzieć na proste pytania, a zwrócenie uwagi na logiczny bełkot zbywasz milczeniem. Tak jest oczywiście łatwiej, niż stanąć oko w oko z prawdą, choć pewnego dnia może już nie być dokąd uciekać.

              • 4 4

              • Stawianie minusów z komputera swojego i kolegi to jedyna na co Cię stać, Marych? (3)

                • 2 4

              • Nie mam czasu na pierdoły i (2)

                Osobiście uważam, że promowanie miasta m.in. poprzez ciekawe seriale wpływa dodatnio jako produktu marketingowego - co prawda nie najlepszego lotu, ale jednak w zależności od zawartych w nim treści i scenariuszy. Taki projekt jest promocja wśród oglądaczy i w jakieś części osób z nimi związanych, konsumentów najlepszych praktyk w zakresie produktu/PR przestrzeni miejskiej i tradycyjnego, lokalnego, regionalnego, ekologicznego co najmniej na poziomie ogólnokrajowym.

                Wczoraj powróciła znajoma z miasta o najlepszej perspektywie do życia, i starała się w jak najbardziej obiektywny sposób ocenić i porównać panujące w nich warunki życia do naszej ukochanej Gdyni.
                Chodzi o metropolie europejskie wcześniej opowiadała mi koleżanka o Monachium, która wcześniej żyła w Gdyni i Gdańsku, a obecnie Düsseldorf wcześniej Gdynia.

                Przez jakiś czas zatrudniałem panią z Wiednia, który także jest wysoko w rankingach. Próbowałem rozmawiać z nimi jako kobietami, ponieważ w większości gospodarstwami domowymi to one najwięcej mogą powiedzieć i to właśnie te trzy miasta oferują obecnie najlepsze warunki do życia na całym świecie. Panie sa też "konsumentkami" właśnie takich seriali - ja ich nie oglądam. To wcale nie oznacza, że nie liczę się z opiniami moich znajomych co by tu można zmienić w naszej Gdyni na lepsze bardziej użyteczne, ludzkie:)

                Ten serial pewnie także spowoduje identyfikacje dobrych praktyk w zakresie b.życiowych, promocji, budowania marki miejsca i dystrybucji gdyńskiego produktu lokalnego naszych tradycyjnych wartości na poziomie ogólnokrajowym.

                mam nadzieje, że przyczyni się także do napisania co najmniej rozprawy naukowej i organizacji paru konferencji woj. a jak dofinansuje TVN to i ogólnopolskiej dla innych miast jako dobry przykład właściwie ulokowanych pieniędzy na PR

                Osoby odpowiedzialne w mieście za PR powinny w porozumieniu z TVN uruchomić interaktywna stronę internetową i powiązać ją ze socjal-mediami itd. Pzy okazji ogłosić konkurs na alternatywne scenariusze, o których pisałem w drugim poście - w tym filmiki np. na telefon edukacyjno-szkoleniowe promujący najlepsze praktyki z tego zakresu

                Dobrze by było, aby w Ratuszu i TVLokalnej wydawane były nevsy, broszurki takie mini poradniki szkoleniowe np. co jadła w gdyńskiej restauracji bohaterka serialu- co przyczyni się do Naszego produktu tradycyjnego i lokalnego, najlepiej wytwarzanego w Gdyni", promocja, budowa marki, dystrybucji całe kompendium dobrych praktyk z odpowiednią podręczną mapą miejsc, zachowań itd.

                • 3 3

              • i jeszcze jedno (1)

                Gdynia musi postawić na reemigracje zpowrotem swoich b. mieszkańców z zagranicy. Także sąsiednich miejsc - wystarczy, że w samym 15-sto tys. Kosakowie żyje ponad 10 tys. Gdynian nie wspominając o Bojanie, Rumi czy Gdańsku ?

                Musimy ich przekonywać, że wejście na ścieżkę rozwoju wymaga zmiany filozofii działania biznesu w dzisiejszych czasach. Kiedyś było to nastawienie na stocznie , fabryki a w nich maszyny i produkty na rynek i konsumenta. Dziś sytuacje całkowicie sie zmieniły i trzeba będzie się nauczyć nowych kompetencji np. że kontenery z Gdyni będą latały powietrzem lub torowo do Chin i z powrotem :))
                Wiec ważne są rozumne emocji na które powinniśmy właściwie wpływać, aby nie zniechęcić; klienta, konkurenta i pracownika, a jak najbardziej przyciągnąć i przywiązać go do produktu miejscowego, także poprzez seriale. Potrzeba będzie więcej zrozumienia, otwartości oraz gotowości do zaufania i kolejnej współpracy. Zwłaszcza gdyy partyjniactwo nam ustawicznie próbuje prać mózgi. Posługiwanie się logicznymi sprawdzonymi metodami, w której nie chcemy kogoś jednorazowo cwaniacko przechytrzyć tylko długofalowo razem wypracować strategie i uzyskać m.in. poprzez dobrze opracowaną strategie korzyści dla naszej wspaniałej Gdyni.

                • 3 3

              • Ty nie tłumacze tego byłym mieszkańcom, bo oni to wiedzą pracując i mieszkając poza Gdynią często.

                Ty to wytłumacz władza miasta, które poza pięknymi słówkami nie robią nic w kierunku rozwoju miasta. Nawet bałaganu w UM Gdynia ogarnąć nie potrafią, a co tutaj dużo mówić z punktu widzenia małego/średniego przedsiębiorcy UM Gdynia jest strasznie nieprzyjazny. To samo w porcie, jakoś w Gdańsku urzędy miejskie\państwowe bardziej sprzyjają importerom.

                Nie wiem jak sprawa wygląda w wypadku dużych firm ale pewnie podobnie.

                Czemu firmy uciekają z Gdyni? Przez PR? Nie, ze względu na to, że choćby biura w Gdańsku są łatwiej dostępny, lepiej skomunikowane a urzędy przyjaźniejsze. Problemem Gdyni jest to, że władza ma wywalone w jej przyszłość, bawi się dobrze teraz, a to co będzie po niej ich nie interesuje.

                • 0 1

    • Bezstronny, jesteś niezrównany. Wpadnę do Ciebie do Urzędu Miasta za rok i poszukamy tych 2,5 tysiąca. (1)

      Tylko pamiętaj, że młodzi kreatywni mają jedną wadę: starzeją sie i tracą kreatywność. Musisz wymyślić jakiś sposób pozbycia się ich, jak już przestaną być młodzi i kreatywni.

      • 4 4

      • Młodość faktycznie przemija, ale kreatywność? To się ma albo się nie ma. Można to zatracić, jeżeli się nie rozwija, ale generalnie nie jest to reguła.

        • 0 0

    • Tylko się nie przelicz szczurkowy d...lizie.

      • 4 4

  • Szczerze ! 250 000 to chyba 83 000 $ dolarow ...'' srednio bo zalezy od kursu.'' (5)

    Za ta kase to Gdynie mozna promowac w CNN.. Koszt emisji w CNN to 485 tys. dolarów, a w BBC 230 tys. dolarów''w wersji 30 sekundowej i 275 razy w wersji 10 sekundowej w prime time . . Nasi wlodarze chyba maja zbyt duzo pieniedzy . za 83 tys dolarow mozna wiec sporo pokazac w CNN i BBC

    • 17 5

    • Oni są od wydawania a nie od myślenia... A wydają cudze

      • 12 1

    • Skąd takie obliczenia? (1)

      Dzisiejszy kurs kupna dolara to około 3,84 zł czyli 250 tys zł / 3,84 to 65 tys PLN to "trochę" mniej niż te średnie 83 tys $. Co do reszty obliczeń to w ogóle nie można zrozumieć o czym mówisz, a szkoda bo chętnie dowiedziałbym się.

      • 6 0

      • masz racje ! zbuta podzielilem 250 tys przez 3 zl.

        ok ! niech bedzie 65 000 ..to pokazna suma i swiat by Gdynie zobaczyl a nie tylko pan '' Jozek z kozieglowy malej ''. przy kolacji pijac wodke pod serial z ktorego i tak nie wynosi tego ze Gdynia sie chciala promowac bo wiekszosc i tak ocenia obrazki serialowe ze '' ta miala bistonosz taki a on majtki zlote '' .. pozdro.

        • 4 4

    • Jedno 30-sekundowe ujęcie kontra cały sezon serialu, no rzeczywiście... (1)

      • 0 1

      • Tylko te 30 sekund zobaczy 100-200 milionów ludzi, i będzie to reklama Gdyni.

        W serialu, który zobaczy może 300-500 tys. będzie tylko tłem.

        • 0 0

  • netto czy brutto? (1)

    Podana kwota wydaje się być ceną netto. Jest podejrzanie zbyt niska...

    • 2 5

    • brutto

      • 0 0

  • Prawda (2)

    Juz sie czytać nie da tego co oni wyprawiają w tej Gdyni. Prawda jest taka ze w szkołach nie ma papieru toaletowego, nie ma kasy nie zajęcia świetlicowe, sportowe, jakieś kolka zajęciowe. Nie ma na nic. Jest na debilne jakieś inwestycje co nie służą mieszkańcom którzy płaca podatki. Jakieś idiotyczne kolejki płacenie tvn za nakręcenie paru scen. Dajcie ludzie juz spokój bo macie za idiotów mieszkańców i tyle. Trolejbusy dofinansowane z Ue a szczycicie sie jakbyście sami je kupili. Nadymacie się jakby ta Gdyni była pępkiem Europy, a Ona znaczyła coś jakby Port szedł pełna para i stocznia. A teraz to takie latanie syfa pudrem. Wydmuszka niestety

    • 44 8

    • Ok... Ale ktoś ich wybrał

      • 5 2

    • Czytać to sie nie da takich bredni jak Twoja wypocina

      • 1 2

  • To jest skandal! Kogo obchodzi jakis serial w tvnie!? (2)

    Reklamą dla Gdyni może być sport, open'er, red bull - ale nie jakiś serial na tvnie!

    • 21 7

    • (1)

      W ogóle target w postaci ludzi oglądających seriale na tvn to już jakąś groteska...

      • 10 1

      • Jaki target? Pisz po polsku!

        • 0 0

  • a kolejki na Kamienną Górę nie pokażą?

    jaka szkoda....

    • 10 6

  • TVN to obecnie amerykańska telewizja (1)

    Co prawda późno, ale można - mam nadzieje zmieniać częściowo scenariusz i dobór tematyki oraz scenografii serialu tak, aby był oparty na naszych kryteriach z możliwością ew.eksportu do USA i krajów pozaeuropejskich.

    Na pewno o tym będzie także decydował wielkość widowni odcinków serialu, dopasowania ich do grupy docelowej oraz oceny jakości serialu i możliwości wykreowania naturalnych przepięknych gdyńskich scen z wykorzystaniem jako produktu regionalnego.

    Należałoby także wpleść watek, jak to UE zablokowała nam wspaniałe lotnisko istniejące z przed wojny. W końcu USA to nie tylko największy na świecie niezależny specjalista od komunikacji marketingowej, ale i lider w tworzeniu zintegrowanych rozwiązań komunikacyjnych w oparciu o media cyfrowe, ale i posiadacz największych transporterów powietrznych i baz samolotowych.

    • 5 7

    • UE nie zablokowala tylko na wniosek Gdyni wydala swoja decyzje. Zapoznaj sie z tematem głębiej, zanim zaczniesz pisać bzdury.

      • 3 0

  • reklama Gdyni (1)

    Właściwie to TVN powinien zapłacić Gdyni za udostępnienie miejsca

    • 33 3

    • poszłaś Gosia w mój tok myslenia

      za dobre miejscowki sie placi do kasy miasta, a nie rozpierd.la naszą kasę na serialopromocje. prawie ze smiechu mi d.pę urwało

      • 4 3

  • no to teraz pewno postawia wiecej fotoradarów by sie zwróciło ! (2)

    Za wszystko i tak zapłaca ludzie
    Skandal !

    • 10 5

    • Nie przekraczaj ograniczeń prędkości

      To nie będziesz płacił mandatów.

      • 1 1

    • w Gdyni nie ma radarów

      • 0 1

  • niech jeszcze sfilmują pekin

    • 16 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Daria ze Śląska "Pierwsza trasa c.d." (1 opinia)

(1 opinia)
89 - 129 zł
Kup bilet
pop

The Robert Cray Band: Groovin' 50 years!

159 - 249 zł
blues / soul, rock / punk

Paweł Stasiak z zespołem PapaD (1 opinia)

(1 opinia)
120 zł
Kup bilet
pop

Najczęściej czytane

Sprawdź się

Sprawdź się

Jaki tytuł nosi książka poświęcona muzyce rockowej z Trójmiasta w latach 70.?