• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Influencerzy w czasach pandemii. Jak sobie radzą?

Julia Rzepecka
14 maja 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
W sieci można znaleźć kanały i profile dotyczące niemalże każdej tematyki: od gotowania, makijażu, mody, przez sport, zdrowie, naukę, muzykę, fotografię, technologie, motoryzację oraz wiele, wiele innych. W sieci można znaleźć kanały i profile dotyczące niemalże każdej tematyki: od gotowania, makijażu, mody, przez sport, zdrowie, naukę, muzykę, fotografię, technologie, motoryzację oraz wiele, wiele innych.

Ich sposób na życie to pokazywanie swoich talentów lub swojej codzienności w internecie. Dotychczas mogli pokazywać barwne życie, podróże, imprezy, wizyty w restauracjach czy przygody. Teraz blogerzy i influencerzy są ograniczeni - tak jak wszyscy - we własnych czterech ścianach. Czy to dla nich problem czy raczej szansa na zdobycie nowych odbiorców?



Cykl InstaTrójmiasto



Czy w ostatnich tygodniach spędzasz więcej czasu w internecie?

Epidemia koronawirusa i związane z nią ograniczenia wpływają na niemal wszystkich. Trzeba było zorganizować od nowa pracę, szkołę i życie codzienne. Niektóre czynności udało się przenieść do domów, z innych trzeba było po prostu zrezygnować.

Nowe ograniczenia nie ominęły osób tworzących i zarabiających w internecie. Jeszcze na początku roku mogli dzielić się rozmaitymi treściami, mogli polecać miejsca i produkty. Dzisiaj jest to w większości niemożliwe, przede wszystkim ze względu na wprowadzone ograniczenia. Instagramerzy i blogerzy szukają więc nowych opcji i traktują ten czas jako wyzwanie i okazję do spróbowania czegoś nowego.

Internetowi celebryci. O fenomenie mediów społecznościowych



Z badań zrealizowanych przez platformę reachblogger.pl wynika, że cały biznes influencerski ucierpi w związku z epidemią, jednak po kilku miesiącach sytuacja wróci do normy, a w 2021 r. nastąpi bardzo dynamiczne odbicie. Według reklamodawców, zyskają mali influencerzy, kosztem "gwiazd". Prawie 45 proc. badanych deklaruje, że liczba śledzonych przez nich influencerów nie uległa zmianie. Najbardziej stałymi odbiorcami okazali się przedstawiciele pokolenia X (40-55 lat) - wśród nich, aż 51 proc. nie dodało żadnego z twórców. Największy odsetek osób, które zwiększyły liczbę obserwowanych infuencerów, jest wśród pokolenia Z (18-23 lata).

Quiz Influencerzy Trójmiasta Średni wynik 41%

Influencerzy Trójmiasta

Rozpocznij quiz


Ciekawe są powody, dla których widzowie postanawiali przestać obserwować poszczególnych twórców. Najwięcej nieodpowiednich zachowań influencerów w trakcie pandemii zauważali przedstawiciele pokolenia Z i wymieniali najczęściej: zmianę charakteru dotychczas publikowanych treści czy publikowanie przez influencera nieetycznych reklam.

  • Zdjęcia z Instagrama: @asiakarpowicz
  • Zdjęcia z Instagrama: @asiakarpowicz
- Jeśli chodzi o działania w czasie epidemii, to u mnie za wiele się nie zmieniło. Nie zauważyłam żeby jakoś wzrosła lub zmalała liczba polubień, chociaż może interakcji i komentarzy jest nieco więcej - w końcu na home office więcej czasu spędzamy z telefonem w ręku. Dla mnie samej jest to w końcu sposobność na domowe kadry, na które wcześniej nie zawsze był czas. Nie bez znaczenia jest też fakt, że mam po prostu więcej czasu na gotowanie i próbowanie nowych przepisów, co przekłada się na budowanie kulinarnego oddźwięku od trochę innej stron - mówi Joanna Karpowicz-Prieba, którą można znaleźć na Instagramie jako @asiakarpowicz@trojmiejska.solniczka.

Pozytywne strony mediów społecznościowych



I dodaje: - Jeśli chodzi o moje doświadczenie działań w social mediach w dobie wirusa, to pojawiają się pomysły od firm i propozycje współpracy dedykowane właśnie tej tematyce, z hasłem #zostanwdomu. Uważam, że jest to bardzo ciekawe - jak kreatywnie wykorzystać ten czas do działań marketingowych i przemodelować wcześniej przygotowane strategie, które nie zakładały działań w tak ekstremalnej sytuacji. Sama z wielką chęcią wspieram lokalne marki czy restauracje i oby jak najwięcej osób dołączyło do #wspieramlokalnie, #wspieramgastro i innych podobnych akcji - mówi Joanna Karpowicz-Prieba.

Część Polaków uważa, że influencerzy pełnią funkcję społeczną i powinni zajmować się teraz tematem koronawirusa, inni uważają, że absolutnie powinni tego unikać. Część Polaków uważa, że influencerzy pełnią funkcję społeczną i powinni zajmować się teraz tematem koronawirusa, inni uważają, że absolutnie powinni tego unikać.

Nie o wirusie



Z badań wynika, że w porównaniu z czasem sprzed pandemii, obecnie najbardziej zwiększyła się konsumpcja treści informacyjnych (60 proc.), kulinarnych (54 proc.), lifestyle'owych (47 proc.) oraz zdrowotnych (45 proc.). Okazuje się, że największym plusem dla każdego z pokoleń jest publikowanie treści niezwiązanych z koronawirusem. Wyróżnione zostały między innymi przepisy kulinarne, porady kosmetyczne czy inspiracje wnętrzarskie.

- Często mówi się, że to pokolenie Z jest najbardziej zaangażowane w działalność w internecie, obserwuje najwięcej twórców i ma w tym temacie największe obycie - mówi Zuzanna Bieńko z agencji LoveBrands Relations. - Jak wynika z naszych badań, przynajmniej w czasie izolacji, różnice w konsumpcji treści publikowanych przez influencerów między pokoleniem Y i Z są naprawdę niewielkie. Warto też zwrócić uwagę na potencjał drzemiący w pokoleniu X. Kierowanie do niego działań we współpracy z influencerami czy celebrytami może właśnie teraz okazać się strzałem w dziesiątkę.
Tymczasem aż 40 proc. Polaków uważa, że treści publikowane przez influencerów mają wpływ na podejmowane decyzje zakupowe oraz poszerzenie zainteresowań, a 39 proc. uważa, że stają się inspiracją do podejmowania przez nich działań prospołecznych. Im młodsze pokolenie, tym większy wpływ influencerów.

Opinie (90)

Wszystkie opinie

  • po co (2)

    I po co o tym pisać?

    • 3 0

    • (1)

      artykul sponsorowany przez
      zwiazek pracowniczy influneseruf

      • 0 0

      • zwiazek zawodowy zawodowych influenseruch

        • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Widać, że nie do końca wszyscy rozumieją temat. (3)

    Influencerem może być zarówno dziecko odpakowujące zabawki na yt jak i pan Wojtek pokazujący na jak samemu położyć płytki w łazience - przy okazji reklamując fugę do płytek. I obydwa takie kanały będą dostarczały inną wartość - dzieci będą namawiały rodziców na zabawki a pan Wojtek pokaże jak kłaść płytki.

    Nierozsądne jest wrzucanie wszyskich yotuberów do jednego worka.

    • 5 6

    • (1)

      i siłą rzeczy pan Wojtek nie będzie obiektywny, bo będzie zachwalał produkt konkretnej firmy

      • 0 0

      • Nie bedzie

        Ale dalej umie coś zrobic. Influenser poza naciągniem nie ma żadnych zdolności. Taki polityk .

        • 0 0

    • No chyba nie

      Tutoriale to nie są influenserzy, nie obrażajmy ludzi robiących dobra robotę którzy nawet ukrywają reklamę.
      Jak zamieszczam nagranie jak wymienić silnik to nie jestem influenserem. Nie wrzucajmy wszystkich do tego samego !
      Influenser, jak nazwa przetłumaczona wskazuje , wpływa na życie innych, to taki pseudo guru, bożek , przewodnik życiowy, mówi jak żyć.
      O to chodzi że typowy influenser nie wnosi treści.
      Dla mnie influenser to taki trochę synonim tych kołczów.
      Jak można porównywać to z dzieleniem się praktyczna wiedza?
      Influenser a ktoś kto daje tutorial to jak religia vs nauka.
      Obie dziedziny ucza.
      Tyle że "trochę" różnych rzeczy.

      • 9 0

  • Internetowi celebryci okazali się bezużyteczni jak nigdy dotąd (5)

    A najlepsze jest to że Ci którzy już próbują coś powiedzieć na temat epidemii, wygadują kompletne bzdury zagrażające życiu. "Pijcie wrzątek żeby zabić wirusa", " jeśli zachorujecie to idźcie pobiegać", "jak w rodzinie ktoś zachoruje to wypsikajcie go całego środkiem dezynfekcyjnym"- to są autentyczne kwiatki prosto z instagrama. Mam nadzieje że " biznes promo" upadnie, a internetowi modele wezmą się w końcu do łopaty lub innych zajęć nie wymagających intelektu bo do niczego innego się nie nadają.

    • 55 2

    • (4)

      Widzę, że oglądasz kanały na twoim poziomie.

      • 2 16

      • Mówię o kanałach z ponad milionem podążaczy (3)

        I nie, nie oglądałem ich, tylko ich kompilacje najlepszych kwiatków. Polecam.

        • 11 0

        • (2)

          Z tym piciem wrzątku to nie do końca ściema. Znam chińczyka który zajmuje się medycyną chińską i on poleca picie bardzo ciepłej herbaty po przyjściu do domu bo wirus jest w jamie ustnej i gardle a picie bardzo ciepłych napojów powoduje zabicie wirusów w gardle i w przewodzie pokarmowym. Ja tam stosuję, nie zaszkodzi

          • 0 2

          • (1)

            Przewód pokarmowy zaczyna się na ustach kończy na dudzie. I ma kilkadziesiąt metrów długości. Bądź precyzyjny. Skuteczność wrzątku kończy się na.gardle. poza tym nie ma złotych środków. Inaczej zdrowo byłoby wybijanie pasożytów szklanka domestosu na czczo.

            • 2 1

            • wystarczy przeplukac gardlo domestosem po myciu zebow nie trzeba pic doedukuj sie

              • 0 0

  • Same ściemy. (5)

    Na instagramie wszystko jest idealne pod maską 1000 filtrów. A ludzie biedni wierzą że tak można życ, wyglądać czy jeść. Okropne jest to przeświadczenie a jeszcze gorsze kreowanie nieprawdziwej rzeczywistości. To powinno byc karane.

    • 134 3

    • (1)

      Tak samo jak reklamy, czasopisma, programy w TV... Jeżeli nie radzisz sobie z mediami to po prostu ich unikaj.

      • 4 10

      • Skoro dostrzega ich płytkość to jednak sobie z nimi radzi.

        A ty pewnie jesteś osobą czerpiąca profity z ogłupiania innych i dlatego atakujesz kogoś kto krytykuje media społecznościowe.

        • 4 0

    • A bajka o Kopciuszku na indeks ksiąg zakazanych? (1)

      No co to za wzorzec, żeby biedna laska se księcia wyrwała?

      • 2 5

      • Jak piszesz Kopciuszek to bajka

        Influencer często kłamie za pieniądze i to w realu. To jest ta różnica, którą powinno się rozumieć mając nawet mały rozumek.

        • 10 1

    • Zgadzam się. A zobacz jak ta d**ilna aplikacja poryła berety dziewczynom. Mam wrażenie, że miały je celowo ogłupić, stwarzając jakiś model bezkrytycznego konsumenta reklamowanych tam dóbr, marek...

      • 26 1

  • Dzieńdobry kochani, (3)

    Jak się macie...

    Też pijecie poranną kawusię...

    No i już jestem influenserem i mam 6000 lajków... Tak to działa

    • 26 0

    • w punkt!!!

      • 2 0

    • (1)

      Jak mi powiesz, jaką kawusie pijesz i jak ją trzeba prawidłowo zaparzyć, będę Twoim fanem.

      • 1 2

      • No lecę reklamą...

        expres udostępniła firma co ją reklamuje r.federer a kawa z lokalnej palarni w ... przy ul .... (i czekoladki niczego sobie..) Polecam...

        Następnie nawijka o kosmetykach do porannej higieny itd (cdn)...

        Najważniejsze by co drugim zdaniu było "kochani"...

        • 6 0

  • szczerze...uczy mnie w szkole jedna taka!!!

    Leniwa do granic możliwości. Dwie lewe ręce do pracy a na insta wielka influenserka. uczniowie mogliby prace mgr na ten temat napisać. Przykład do naśladowania ŻADEN.

    • 5 0

  • Szpece z jutuba i insta (2)

    masakra jakie to czasy nastały. żeby jakiś jeden z drugi przygłup osiedlowy bez szkoły był ekspertem od czegokolwiek i mógł doradzać. chyba ze którym palcem dłubać w nosie bo on ma przetrenowane wszystkie.

    • 28 0

    • No masakra

      Spec z komentarzy bez szkoły ocenia poziom speców w jutuba. Rzeczywiście seems legit.

      • 0 3

    • No masakra

      Wszędzie masa wszechwiedzących ekspertów, a mało kto cokolwiek umie. Ludzie ogłupieli.

      • 8 0

  • (7)

    Znam gościa co naprawia drobnostki w aucie że wskazówek z jutuba. Później mechanik nie może dojść ładu i składu...

    • 59 6

    • (1)

      Jeden gościu na Filipinach nauczył się z YouTube leczyć zęby ludziom i praktykował nawet kilka lat z powodzeniem aż go zamkneli na 20 lat.To fakt autentyczny

      • 3 0

      • Z definicji fakt jest autentyczny
        Taka prawdziwa prawda.

        • 1 0

    • (3)

      Mi tutoriale z Youtube nie raz ratowały tyłek, dużo rzeczy w domu i w samochodzie zrobiłem sam, chociaż nie jestem uzdolniony technicznie.

      • 14 3

      • Bo tylko najprostszych rzeczy można nauczyć się z YouTube (1)

        • 0 5

        • Liczę w takim razie że nauczysz się czytać.

          • 3 0

      • Dzieki yt nauczyłam sie min gotowac, strzyc włosy, naprawiac laptopa itd itp

        • 6 1

    • zależy jakie gościu ma umiejętności, mi proste naprawy idą dobrze, wiadomo, że się nie znam i nie ustawiam rozrządu ale żarówkę w trzecim stopie mogę sobie wymienić

      • 19 0

  • (1)

    "Im młodsze pokolenie tym większy wpływ influencerów". Droga Pani Julio to naprawdę nic odkrywczego. Im młodszy jest człowiek tym bardziej wierzy w Królewnę Śnieżkę i siedmiu krasnali. Wraz z dojrzewaniem część ludzi przestaje wierzyć w bajki i różnego rodzaju głupoty , po prostu mądrzeją z wiekiem. Jednak jak widać po pani artykule znaczna część ludzi zamiast mądrzeć głupieje i ogląda influencerów, telewizję śniadaniową czy taniec z gwiazdami . Tak jak w przypadku prawa jazdy , nabycie praw wyborczych powinno być poprzedzone testem na poziom IQ.

    • 11 0

    • Dlatego na przykład w USA tylko parę procent starców jest zwolennikiem płaskiej ziemi, a z kolei w wieku 15-35 już tych procentów jest .. ponad 30!

      Czasy ciemnogrodu nadchodzą. Dodatkowo płaci mu się za rozmnażanie.

      • 2 0

  • Co sądzicie o pojęciu "influencer"? (9)

    Według mnie to kaleczenie języka polskiego. Jakie jest Wasze zdanie?

    • 80 3

    • Może odpowiednikiem będzie moderator rzeczywistości ? (1)

      ;)

      • 9 2

      • Chyba raczej

        Zaklinacz rzeczywistości.

        • 2 0

    • Ale to proste ,celebryta ,głupek czy gimbus jest negatywne wiec wymyslili takie ,które im bardziej pasuje.

      • 5 0

    • A co sądzisz o pojęciu "rower"?

      Nie kaleczy?

      • 1 4

    • Jakie ma znaczenie umiejscowienie w słowniku...

      Pytanie, co oni wnoszą do naszego życia. Dla nich chyba ważniejsze jest to, byśmy my byli kolejnym oglądającym, którzy przy dużej ilości generują konkretne pieniądze.

      • 4 0

    • Biorąc pod uwagę to czym się zajmują

      to raczej "Promotor" byłoby właściwym określeniem.

      • 11 0

    • Potwierdzam

      Oddziaływacz lub wpływacz jak ktoś napisał ;)

      • 8 1

    • Potwierdzam (1)

      Moglibyśmy mieć takie ładne wyrażenie - "wpływacz" / "wpływaczka"...

      • 17 2

      • Wpływownik albo wpływownifikator ;)

        • 8 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Strefa Trojmiasto.pl na Juwenaliach

w plenerze, gry

Juwenalia Gdańskie 2024 (51 opinii)

(51 opinii)
75 - 290 zł
Kup bilet

The Robert Cray Band: Groovin' 50 years! (2 opinie)

(2 opinie)
159 - 249 zł
blues / soul, rock / punk

Katalog.trojmiasto.pl - Nowe Lokale

Najczęściej czytane

Sprawdź się

Sprawdź się

Kto jest odpowiedzialny za projekty CudaWiankowych scenografii scenicznych?