• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Influencerzy w czasach pandemii. Jak sobie radzą?

Julia Rzepecka
14 maja 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
W sieci można znaleźć kanały i profile dotyczące niemalże każdej tematyki: od gotowania, makijażu, mody, przez sport, zdrowie, naukę, muzykę, fotografię, technologie, motoryzację oraz wiele, wiele innych. W sieci można znaleźć kanały i profile dotyczące niemalże każdej tematyki: od gotowania, makijażu, mody, przez sport, zdrowie, naukę, muzykę, fotografię, technologie, motoryzację oraz wiele, wiele innych.

Ich sposób na życie to pokazywanie swoich talentów lub swojej codzienności w internecie. Dotychczas mogli pokazywać barwne życie, podróże, imprezy, wizyty w restauracjach czy przygody. Teraz blogerzy i influencerzy są ograniczeni - tak jak wszyscy - we własnych czterech ścianach. Czy to dla nich problem czy raczej szansa na zdobycie nowych odbiorców?



Cykl InstaTrójmiasto



Czy w ostatnich tygodniach spędzasz więcej czasu w internecie?

Epidemia koronawirusa i związane z nią ograniczenia wpływają na niemal wszystkich. Trzeba było zorganizować od nowa pracę, szkołę i życie codzienne. Niektóre czynności udało się przenieść do domów, z innych trzeba było po prostu zrezygnować.

Nowe ograniczenia nie ominęły osób tworzących i zarabiających w internecie. Jeszcze na początku roku mogli dzielić się rozmaitymi treściami, mogli polecać miejsca i produkty. Dzisiaj jest to w większości niemożliwe, przede wszystkim ze względu na wprowadzone ograniczenia. Instagramerzy i blogerzy szukają więc nowych opcji i traktują ten czas jako wyzwanie i okazję do spróbowania czegoś nowego.

Internetowi celebryci. O fenomenie mediów społecznościowych



Z badań zrealizowanych przez platformę reachblogger.pl wynika, że cały biznes influencerski ucierpi w związku z epidemią, jednak po kilku miesiącach sytuacja wróci do normy, a w 2021 r. nastąpi bardzo dynamiczne odbicie. Według reklamodawców, zyskają mali influencerzy, kosztem "gwiazd". Prawie 45 proc. badanych deklaruje, że liczba śledzonych przez nich influencerów nie uległa zmianie. Najbardziej stałymi odbiorcami okazali się przedstawiciele pokolenia X (40-55 lat) - wśród nich, aż 51 proc. nie dodało żadnego z twórców. Największy odsetek osób, które zwiększyły liczbę obserwowanych infuencerów, jest wśród pokolenia Z (18-23 lata).

Quiz Influencerzy Trójmiasta Średni wynik 41%

Influencerzy Trójmiasta

Rozpocznij quiz


Ciekawe są powody, dla których widzowie postanawiali przestać obserwować poszczególnych twórców. Najwięcej nieodpowiednich zachowań influencerów w trakcie pandemii zauważali przedstawiciele pokolenia Z i wymieniali najczęściej: zmianę charakteru dotychczas publikowanych treści czy publikowanie przez influencera nieetycznych reklam.

  • Zdjęcia z Instagrama: @asiakarpowicz
  • Zdjęcia z Instagrama: @asiakarpowicz
- Jeśli chodzi o działania w czasie epidemii, to u mnie za wiele się nie zmieniło. Nie zauważyłam żeby jakoś wzrosła lub zmalała liczba polubień, chociaż może interakcji i komentarzy jest nieco więcej - w końcu na home office więcej czasu spędzamy z telefonem w ręku. Dla mnie samej jest to w końcu sposobność na domowe kadry, na które wcześniej nie zawsze był czas. Nie bez znaczenia jest też fakt, że mam po prostu więcej czasu na gotowanie i próbowanie nowych przepisów, co przekłada się na budowanie kulinarnego oddźwięku od trochę innej stron - mówi Joanna Karpowicz-Prieba, którą można znaleźć na Instagramie jako @asiakarpowicz@trojmiejska.solniczka.

Pozytywne strony mediów społecznościowych



I dodaje: - Jeśli chodzi o moje doświadczenie działań w social mediach w dobie wirusa, to pojawiają się pomysły od firm i propozycje współpracy dedykowane właśnie tej tematyce, z hasłem #zostanwdomu. Uważam, że jest to bardzo ciekawe - jak kreatywnie wykorzystać ten czas do działań marketingowych i przemodelować wcześniej przygotowane strategie, które nie zakładały działań w tak ekstremalnej sytuacji. Sama z wielką chęcią wspieram lokalne marki czy restauracje i oby jak najwięcej osób dołączyło do #wspieramlokalnie, #wspieramgastro i innych podobnych akcji - mówi Joanna Karpowicz-Prieba.

Część Polaków uważa, że influencerzy pełnią funkcję społeczną i powinni zajmować się teraz tematem koronawirusa, inni uważają, że absolutnie powinni tego unikać. Część Polaków uważa, że influencerzy pełnią funkcję społeczną i powinni zajmować się teraz tematem koronawirusa, inni uważają, że absolutnie powinni tego unikać.

Nie o wirusie



Z badań wynika, że w porównaniu z czasem sprzed pandemii, obecnie najbardziej zwiększyła się konsumpcja treści informacyjnych (60 proc.), kulinarnych (54 proc.), lifestyle'owych (47 proc.) oraz zdrowotnych (45 proc.). Okazuje się, że największym plusem dla każdego z pokoleń jest publikowanie treści niezwiązanych z koronawirusem. Wyróżnione zostały między innymi przepisy kulinarne, porady kosmetyczne czy inspiracje wnętrzarskie.

- Często mówi się, że to pokolenie Z jest najbardziej zaangażowane w działalność w internecie, obserwuje najwięcej twórców i ma w tym temacie największe obycie - mówi Zuzanna Bieńko z agencji LoveBrands Relations. - Jak wynika z naszych badań, przynajmniej w czasie izolacji, różnice w konsumpcji treści publikowanych przez influencerów między pokoleniem Y i Z są naprawdę niewielkie. Warto też zwrócić uwagę na potencjał drzemiący w pokoleniu X. Kierowanie do niego działań we współpracy z influencerami czy celebrytami może właśnie teraz okazać się strzałem w dziesiątkę.
Tymczasem aż 40 proc. Polaków uważa, że treści publikowane przez influencerów mają wpływ na podejmowane decyzje zakupowe oraz poszerzenie zainteresowań, a 39 proc. uważa, że stają się inspiracją do podejmowania przez nich działań prospołecznych. Im młodsze pokolenie, tym większy wpływ influencerów.

Opinie (90)

  • (1)

    Sexmasterka pokazała mi, jak kochać. Nic nie jest już takie same...

    • 31 3

    • Poka poka sowę :)

      • 3 0

  • Zabawne, ze są ludzie (np autorka tego artykulu) ktorzy biorą tych influencerow na powaznie (1)

    i analizują, myślą i interpretują jeakieś poważne dane.
    Szkoda, że zapominając, że to poważne dane o niepoważnym zajęciu.

    Stop making stupid people famous - tak kiedys internet zareagował na siostry Kardashian. To powinna byc reakcja na wszystkich influencerów.

    • 40 2

    • Pewnie sama obraca się w takim gronie

      Ostatnio był cały cykl artykułów o trójmiejskich instagramerach. Totalnie odjechane od rzeczywistości. Najlepsza była insta-matka od zdjęć z rodziną która sama przyznała że często dzieci są niechętne do zdjęć i ma problem żeby je "ustawić". Polecam poszukać bo materiał przedni.

      • 11 1

  • (2)

    Influencer - człowiek, który nie przyznaje się, że dostał pieniądze za reklamę. Swoją drogą chyba już podpada o ustawę o lokowaniu produktu.

    • 42 4

    • (1)

      A ty byś się przyznał?

      • 1 8

      • a dlaczego nie?

        to jakiś wstyd?

        • 8 1

  • Zlikwidować (3)

    Facebooka i insta nieźle ryją mózgi szczególnie dzieciakom.

    • 88 3

    • (2)

      To narzedzie jak kazde inne. Mozesz je wykorzystac mądrze lub nie.
      Młotkiem mozesz wbic gwóżdż ale mozesz tez zrobic sobie lub innym krzywde.

      • 3 5

      • Nie, nie jesteś w stanie zapanować (1)

        nad zmianami w ukladzie dopaminowym, które te badziewia wywołują.

        • 4 2

        • Idąc Twoim tokiem rozumowania powinniśmy też zakazać alkoholu, produktów zawierających cukier, telewizji, a nawet takich portali jak ten, na którym się właśnie udzielasz. Nie popadajmy w przesadę.

          • 4 4

  • Tylko mi nie mówcie,

    że kowidło nie utłukło tej kategorii?

    Jak zarazę przetrwają galerie handlowe i influencerzy, to zupełnie na marne pójdzie.

    • 16 0

  • Znak naszych czasów : ekspert z youtuba . Wioskowy celebryta, im głupsze pomysły i wypowiedzi tym większa popularność.

    • 59 1

  • (1)

    Wszyscy influenserzy, blogerzy i celebryci #zostali w domu. Inaczej zostaliby podani spolecznemu ostracyzmowi i koniec kariery w internetach i w ogóle :)

    • 63 1

    • Toz przeciez oni i tak zazwyczaj siedza w domu :D

      • 16 0

  • Wirus pokazał, że ich funkcjonawanie nic sensownego nie wnosi.
    A wy dalej to promujecie

    • 84 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Daria ze Śląska "Pierwsza trasa c.d." (2 opinie)

(2 opinie)
89 - 129 zł
Kup bilet
pop

The Robert Cray Band: Groovin' 50 years!

159 - 249 zł
blues / soul, rock / punk

Paweł Stasiak z zespołem PapaD (1 opinia)

(1 opinia)
120 zł
Kup bilet
pop

Najczęściej czytane

Sprawdź się

Sprawdź się

Jakie zwierzę jest symbolem Jarmarku Św. Dominika?