Relacja z Hoop Likes Festival.
Cyber Marian, Naruciak, Dawid Kwiatkowski czy Letni Chamski Podryw - to oni są idolami współczesnych polskich nastolatków. Poznać świat internetowych celebrytów można podczas Hoop Likes Festival, który do niedzieli potrwa w Ambex Expo.
Jak zdobyć popularność w polskim internecie? Najlepiej zająć się muzyką. Można nagrać piosenkę o kobiecych piersiach. Zrobił tak Wojtek Szumański, nieśmiały nastolatek, który na swoim kanale YouTube opublikował "Balladę o cyckach". Amatorski klip do prostej piosenki ma obecnie ponad trzy miliony odsłon. Jeszcze większą oglądalność mają chłopaki z duetu Letni Chamski Podryw. Ich kawałek o zupie pomidorowej w nieco ponad miesiąc obejrzało ponad dziesięć milionów internautów. Z kolei Dawid Kwiatkowski to niekwestionowany numer jeden, którego tak naprawdę nie trzeba przedstawiać. Na jego koncertach tysiące rozhisteryzowanych ze szczęścia fanek zdziera swoje nastoletnie gardła.
Dobrą drogą do zostania internetowym celebrytą są również gry komputerowe. Obrali ją na przykład Izak, Naruciak i Kapitan Alien. Ich nagrania na YouTube z rozgrywek w takich grach jak "Counter Strike" czy "FIFA" oglądają rozemocjonowane dzieciaki w całej Polsce. Nieźle sprzedają i klikają się również opowieści przed kamerą o swoim nastoletnim życiu, śmianie się z innych albo z samego siebie. W tej ostatniej dziedzinie jednym z liderów jest Cyber Marian - youtube'owy komik.
Hale Amber Expo zostały podzielone na kilka sektorów tematycznych. Można było pooglądać na telebimie zmagania najlepszych graczy komputerowych, pojeździć w naturalnej wielkości symulatorze Formuły 1, wziąć udział w koncertach Dawida Kwiatkowskiej czy Letniego Chamskiego Podrywu albo podpatrzeć pracę profesjonalnych fryzjerów i makijażystów w części dla blogerek modowych.
Jednak największą atrakcją była Likes Zone, czyli ścianka, pod którą co kilka chwil pojawiał się inny internetowy celebryta, aby zrobić sobie z wielbicielami wspólne selfie. Do niektórych trzeba było czekać w kolejce nawet po kilkanaście minut. Kto miał szczęście, mógł spotkać swojego idola na hali. Co chwilę było widać wielkie poruszenia i grupy dzieci biegnące za którymś z gwiazdorów. Dopadnięty idol był otaczany szczelnym wianuszkiem i musiał złożyć kilkadziesiąt podpisów w dołączanych do biletów specjalnych zeszytach na autografy. Cel dla najwytrwalszych: zapełnić wszystkie strony. To równie ważne, co kolekcja selfie z gwiazdami w aplikacjach Snapchat i Instagram.
Impreza rozpoczyna się o godz. 15, a bilety kosztują 49 zł. Dzieci do 13 roku życia muszą przyjść z opiekunami i rodzicami. Niestety organizatorzy nie przygotowali żadnej specjalnej strefy z atrakcjami dla dorosłych.