• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pałac Opatów czeka na Barbie. Czy miasto powinno promować komercyjny film?

Alicja Olkowska
19 lipca 2023, godz. 15:50 
Opinie (111)

Na oficjalnym profilu facebookowym Gdańska pojawił się wpis nawiązujący do filmu "Barbie", który wchodzi właśnie na ekrany kin. Autor posta chciał nawiązać do rosnącej popularności filmu w mediach społecznościowych. Dystrybutor nie zapłacił za ten wpis.



"Hi Barbie, za kilka dni pojawisz się w Polsce, dlatego przygotowaliśmy dla Ciebie elegancką willę" - wpis o takiej treści pojawił się w środę po południu na facebookowym fanpage'a Gdańska.
Wpisowi towarzyszy przerobione przez grafika zdjęcie Pałacu Opatów w Oliwie. Różowe elementy na fasadzie budynku i dachu, cadillac, flaming i leżaki nad basenem jednoznacznie nawiązują do estetyki filmu i całego popkulturowego zjawiska, jakim jest lalka barbie. We wpisie jest też aktywny link do oficjalnej strony Barbie na FB.

Nawiązanie do filmu Barbie na miejskim profilu FB:

W około 2 godziny post zebrał prawie 1000 reakcji, z czego dominują te pozytywne: kciuki i serduszka (ponad 700). Jest sporo reakcji prześmiewczych (ok. 200), ale głosy oburzenia czy złości są nieliczne.

Podobnie jest w komentarzach, w których dominują fani filmu, którym promocyjny charakter posta nie przeszkadza. Ale są także głosy negatywne.

Faktem jest, że post na miejskiej stronie dobrze wpisuje się w trwający obecnie szał na produkcję z Margot RobbieRyanem Gosligiem w rolach głównych. Oficjalna polska premiera filmu odbędzie się 21 lipca, ale w niektórych kinach film będzie pokazywany już dziś, 19 lipca.

Barbie - zwiastun



Real Time Marketing na miejskim profilu



Media społecznościowe żyją filmem "Barbie" od miesięcy, a właśnie teraz, tuż przed premierą kampania promocyjna produkcji weszła w decydującą fazę. Obsługujący miejską stronę wykazał się więc wyczuciem tzw. real time marketingu, czyli szybkiego reagowania na zyskujące trendy w mediach społecznościowych. To też ukłon w stronę kinomanów i młodych ludzi, którzy wyczekują premiery. Miasto pokazało, że ma dystans i jest na bieżąco z tym, co się dzieje w popkulturze.

Darmowa promocja produkcji za miliony



Z drugiej jednak strony mówimy o hollywoodzkiej superprodukcji, z milionowymi budżetami na promocję. Czy oficjalny profil miasta aby na pewno powinien wspierać komercyjne akcje, z którymi bezpośrednio nie ma nic wspólnego i które w żaden sposób z nim się nie wiążą? I co z innymi filmami czy popularnymi projektami komercyjnymi: czy on także będą mogły liczyć na taką formę promocji?

Urzędnicy: Promujemy w ten sposób jedną z wizytówek miasta



- Promujemy Gdańsk i jedną z wizytówek miasta, jaką jest Pałac Opatów, wykorzystując RTM (real time marketing), który polega na publikowaniu treści nawiązujących do bieżących wydarzeń. Są tematy, którymi "żyje" cały internet i chętnie wprowadzamy takie elementy do naszej komunikacji, odpowiednio dopasowując je do kontekstu - tłumaczy Izabela Kozicka-Prus z gdańskiego magistratu.
Jak zauważa, praktykę RTM stosuje wiele podmiotów i instytucji obecnych w social mediach. Premiera filmu, którego bohaterką jest kultowa postać, jest świetnym pretekstem, żeby pokazać miasto, które ma dystans do siebie i potrafi w niekonwencjonalny sposób opowiadać o tym, co dzieje się w życiu jego mieszkanek i mieszkańców.

- Warto dodać, że na przestrzeni ostatnich dni i tygodni w mediach społecznościowych pojawiło się wiele podobnych kreacji, których twórcy korzystają z wizerunku Barbie, narzucając swoją narrację. Tak zrobiły m.in.: miasto Łódź czy Rzeszów, a także wiele innych podmiotów - podkreśla Izabela Kozicka-Prus
  • Nawiązanie do filmu Barbie (oraz filmu Oppenheimer) na stronie FB Łodzi...
  • ...oraz Rzeszowa.
Przypomina, że miasto już wcześniej nawiązywało w swoich mediach społecznościowych do popularnych filmów czy seriali. Tak było m.in. w przypadku filmu "Piraci z Karaibów" czy serialu "Stranger Things".

O filmie Barbie w Trojmiasto.pl



Jeśli jesteście ciekawi, czy warto wybrać się do kina "Barbie", śledźcie portal Trojmiasto.pl: w sobotę opublikujemy recenzję. Dzień wcześniej przeczytacie recenzję innego, równie wyczekiwanego i rywalizującego z "Barbie" o tytuł najważniejszego hitu lata filmu: "Oppenheimer" Christophera Nolana.

10:48 20 LIPCA 23

Piękna dekoracja na "Barbie" w parku Oliwskim (12 opinii)

Film "Barbie" niedługo w kinach z tej okazji przygotowano super dekoracje w parku Oliwskim.
Film "Barbie" niedługo w kinach z tej okazji przygotowano super dekoracje w parku Oliwskim.

Film

6.4
134 oceny

Barbie (42 opinie)

(42 opinie)
dramat, fantasy, komedia

Miejsca

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (111)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Daria ze Śląska "Pierwsza trasa c.d." (2 opinie)

(2 opinie)
89 - 129 zł
Kup bilet
pop

The Robert Cray Band: Groovin' 50 years!

159 - 249 zł
blues / soul, rock / punk

Paweł Stasiak z zespołem PapaD (1 opinia)

(1 opinia)
120 zł
Kup bilet
pop

Najczęściej czytane

Sprawdź się

Sprawdź się

Festiwal Polskich Filmów Fabularnych odbywał się w Gdańsku do: