- 1 Pchli Targ w Oliwie rozpoczął sezon (25 opinii)
- 2 Oto najpiękniejsze kobiety Pomorza (94 opinie)
- 3 Recenzja "Challengers": intensywne kino (31 opinii)
- 4 Majówka: pomysły na jednodniowe wycieczki (44 opinie)
- 5 100cznia otworzyła sezon (38 opinii)
- 6 Tysiące osób odwiedziło Twierdzę Wisłoujście (57 opinii)
Pałac Opatów czeka na Barbie. Czy miasto powinno promować komercyjny film?
Na oficjalnym profilu facebookowym Gdańska pojawił się wpis nawiązujący do filmu "Barbie", który wchodzi właśnie na ekrany kin. Autor posta chciał nawiązać do rosnącej popularności filmu w mediach społecznościowych. Dystrybutor nie zapłacił za ten wpis.
"Hi Barbie, za kilka dni pojawisz się w Polsce, dlatego przygotowaliśmy dla Ciebie elegancką willę" - wpis o takiej treści pojawił się w środę po południu na facebookowym fanpage'a Gdańska.
Wpisowi towarzyszy przerobione przez grafika zdjęcie Pałacu Opatów w Oliwie. Różowe elementy na fasadzie budynku i dachu, cadillac, flaming i leżaki nad basenem jednoznacznie nawiązują do estetyki filmu i całego popkulturowego zjawiska, jakim jest lalka barbie. We wpisie jest też aktywny link do oficjalnej strony Barbie na FB.
Podobnie jest w komentarzach, w których dominują fani filmu, którym promocyjny charakter posta nie przeszkadza. Ale są także głosy negatywne.
Faktem jest, że post na miejskiej stronie dobrze wpisuje się w trwający obecnie szał na produkcję z Margot Robbie i Ryanem Gosligiem w rolach głównych. Oficjalna polska premiera filmu odbędzie się 21 lipca, ale w niektórych kinach film będzie pokazywany już dziś, 19 lipca.
Barbie - zwiastun
Real Time Marketing na miejskim profilu
Media społecznościowe żyją filmem "Barbie" od miesięcy, a właśnie teraz, tuż przed premierą kampania promocyjna produkcji weszła w decydującą fazę. Obsługujący miejską stronę wykazał się więc wyczuciem tzw. real time marketingu, czyli szybkiego reagowania na zyskujące trendy w mediach społecznościowych. To też ukłon w stronę kinomanów i młodych ludzi, którzy wyczekują premiery. Miasto pokazało, że ma dystans i jest na bieżąco z tym, co się dzieje w popkulturze.
Darmowa promocja produkcji za miliony
Z drugiej jednak strony mówimy o hollywoodzkiej superprodukcji, z milionowymi budżetami na promocję. Czy oficjalny profil miasta aby na pewno powinien wspierać komercyjne akcje, z którymi bezpośrednio nie ma nic wspólnego i które w żaden sposób z nim się nie wiążą? I co z innymi filmami czy popularnymi projektami komercyjnymi: czy on także będą mogły liczyć na taką formę promocji?
Urzędnicy: Promujemy w ten sposób jedną z wizytówek miasta
- Promujemy Gdańsk i jedną z wizytówek miasta, jaką jest Pałac Opatów, wykorzystując RTM (real time marketing), który polega na publikowaniu treści nawiązujących do bieżących wydarzeń. Są tematy, którymi "żyje" cały internet i chętnie wprowadzamy takie elementy do naszej komunikacji, odpowiednio dopasowując je do kontekstu - tłumaczy Izabela Kozicka-Prus z gdańskiego magistratu.
Jak zauważa, praktykę RTM stosuje wiele podmiotów i instytucji obecnych w social mediach. Premiera filmu, którego bohaterką jest kultowa postać, jest świetnym pretekstem, żeby pokazać miasto, które ma dystans do siebie i potrafi w niekonwencjonalny sposób opowiadać o tym, co dzieje się w życiu jego mieszkanek i mieszkańców.
- Warto dodać, że na przestrzeni ostatnich dni i tygodni w mediach społecznościowych pojawiło się wiele podobnych kreacji, których twórcy korzystają z wizerunku Barbie, narzucając swoją narrację. Tak zrobiły m.in.: miasto Łódź czy Rzeszów, a także wiele innych podmiotów - podkreśla Izabela Kozicka-Prus
Przypomina, że miasto już wcześniej nawiązywało w swoich mediach społecznościowych do popularnych filmów czy seriali. Tak było m.in. w przypadku filmu "Piraci z Karaibów" czy serialu "Stranger Things".
O filmie Barbie w Trojmiasto.pl
Jeśli jesteście ciekawi, czy warto wybrać się do kina "Barbie", śledźcie portal Trojmiasto.pl: w sobotę opublikujemy recenzję. Dzień wcześniej przeczytacie recenzję innego, równie wyczekiwanego i rywalizującego z "Barbie" o tytuł najważniejszego hitu lata filmu: "Oppenheimer" Christophera Nolana.
Piękna dekoracja na "Barbie" w parku Oliwskim (12 opinii)
Film
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-07-19 19:48
Ludzie więcej luzu (9)
Bardzo fajna i wesoła akcja.
- 213 112
-
2023-07-20 09:14
wesoła - tak ale nie fajna - zwykła plastikowa komercha. Tłum szaleje
- 2 0
-
2023-07-19 21:21
Więcej luzu ale nie za moją kasę (5)
Jest wiele innych potrzebnych rzeczy
- 18 12
-
2023-07-20 00:31
(1)
No wiadomo, pokolorowanie elementów zdjęcia w Photoshopie to jest taka kasa. Co oni mogliby zrobić z tą fortuną.
- 14 2
-
2023-07-21 13:00
mogli by zająć się rzeczami ważnymi
- 0 0
-
2023-07-19 21:57
Tylko parkingi i drogi! (2)
Na nic innego nie wolno wydawać pieniędzy, niż łatanie skutków moich głupich decyzji z wyborem miejsca zamieszkania!
- 6 10
-
2023-07-19 22:13
Gdybys pokemon miał mózg to bys wiedział ze jest 1000 innych przykładów (1)
- 4 4
-
2023-07-20 08:02
I każdy z nich jest zły, bo to nie parking na trzeciego szrota w mieszkaniu...
- 3 3
-
2023-07-19 21:03
poznać głupiego po śmiechu jego (1)
- 15 15
-
2023-07-20 17:02
Tak sobie mówisz, jak się śmiejesz? :)
- 1 2
-
2023-07-19 20:08
Woalbym aby profile Miasto Gdańsk (5)
bardziej skupiło sie na promocji rzemieślników i lokalnych przedsiębiorców (czego nie robi), niż masowej kultury. Mam bardzo mieszane uczucia
- 202 39
-
2023-07-20 11:16
dobra reklama w dodatku nachalna z każdego gniota zrobi hit
- 3 0
-
2023-07-20 10:50
fejsbuckiem adresuje sie okreslone kregi intelektualne, a barbie jest latwostrawna i niewymagajaca (zadnego myslenia) (1)
- 6 0
-
2023-07-20 11:17
tak się"odmóżdża" ludzi
- 7 0
-
2023-07-20 06:53
w sumie o to chodzi, że Barbie to komercyjny syf i jeszcze z Ameryki (1)
- 13 3
-
2023-07-20 10:34
mokre sny biskupów o Kenie? nie takie rzeczy działy się za dębowymi drzwiami kościelnych nieruchomości...
- 3 2
-
2023-07-19 16:04
(8)
Ten pomysł broniłby się tylko gdyby producenci filmu sypnęli groszem np na utrzymanie zieleni w parku
- 244 31
-
2023-07-19 21:27
Zieleni i różu :P
- 1 0
-
2023-07-19 19:04
Jakie rządy takie i pomysły (1)
Kiedy urzędnicy wreście zaczną odpowiadać za swoje działania ?
- 11 0
-
2023-07-20 11:18
nigy - pis podpisał ustawę o bezkarności - przymopinam
- 0 0
-
2023-07-19 18:30
Nie zdziwię się jak producenci filmu wytoczą władzom Gdańska proces o grube miliardy (2)
za bezprawne używanie znaku towarowego. I co wtedy zrobią władze miasta? Wynajmą lepszych prawników niż producenci?
- 21 6
-
2023-07-20 10:27
przecież nikt nie użył znaku towarowego
- 0 0
-
2023-07-20 06:28
Zrzucimy się na karę :)
Przecież nas stać
- 3 1
-
2023-07-19 16:22
(1)
Skoro post otrzymał ponad 1k reakcji to znaczy, ze profil Gdanska dzieki temu trenduje, wiec to raczje Gdansk by musial placic za wykorzystanie znaku towarowego. Innymi słowy, profil Gdańska jedzie na grzbiecie Barbie za darmo.
- 23 23
-
2023-07-19 17:24
Łódź jak widać wyżej podobnie
Mnie się podoba! Brawo Miasto Gdańsk
- 11 22
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.