- 1 Pchli Targ w Oliwie rozpoczął sezon (43 opinie)
- 2 Oto najpiękniejsze kobiety Pomorza (108 opinii)
- 3 Recenzja "Challengers": intensywne kino (40 opinii)
- 4 Majówka: pomysły na jednodniowe wycieczki (44 opinie)
- 5 100cznia otworzyła sezon (47 opinii)
- 6 Tysiące osób odwiedziło Twierdzę Wisłoujście (57 opinii)
Prawie milion zł za promocję Gdańska w komedii romantycznej
Ponoć prawdziwej miłości nie można kupić. Można ją jednak traktować jako motyw przewodni filmu, do którego produkcji Gdańsk zwiększył dofinansowanie z pół miliona do prawie 1 mln zł. Zawarta właśnie umowa obejmuje promocję miasta na płytach z filmem "Miłość jest wszystkim", które zostaną wydane w marcu 2019 r.
Jak czytamy w opisie filmu, opowiada on o romansie pomiędzy piłkarzem a kobietą, która nie jest fanką futbolu, w okresie tuż przed świętami Bożego Narodzenia, gdy do miasta przypływa Święty Mikołaj. Akcja będzie obfitować w zdrady i tajemnice, których zwieńczeniem będzie dopracowany w każdym szczególe ślub z zaskakującym finałem.
Pół miliona na promocję miasta
Gdańsk dotychczas za promocję miasta w formie tła do scen filmu zapłacił pół miliona złotych.
Czytaj także: Od Klossa do Boskich - te seriale kręcono w Trójmieście.
- Turyści chętnie przyjeżdżają do miejsc, w których toczą się akcje oglądanych przez nich filmów i chętnie podążają śladami swoich ulubionych bohaterów. Osadzenie fabuły w całości w Gdańsku stanowi ogromny potencjał dla promocji atrakcji turystycznych miasta, szczególnie poza sezonem turystycznym. Miasto będzie miało również wpływ na sposób, w jaki przedstawiony zostanie gród Neptuna - mówiła w październiku 2017 r. Anna Iwanowska z Referatu Prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
492 tys. zł za logotyp i film promocyjny na płytach
Teraz okazuje się, że miasto chce dołożyć do produkcji filmu jeszcze 492 tys. zł. Za taką kwotę Akson Studio umieści na 53 tys. płyt DVD i Blue Ray logotyp Gdańska oraz film promocyjny w menu każdej płyty, który "wzmocni przekaz promocyjny miasta Gdańska".
- Będzie to minutowy film promujący zimowy, bajkowy Gdańsk. Materiał zostanie przygotowany i zmontowany przez Akson Studio. Film nie został jeszcze nigdzie opublikowany - dodaje Jędrzej Sieliwończyk z Referatu Prasowego UMG.
Czy w dobie serwisów oferujących filmy na żądanie (VOD) warto promować miasto na tradycyjnych nośnikach i płacić ponad 9 zł za reklamę na każdej płycie?
- Uznaliśmy, że promocja Gdańska na "twardych" nośnikach ma wymierną korzyść promocyjną dla miasta. Płyta ukaże się w marcu, podczas gdy na obecność filmu w płatnych serwisach przyjdzie nam czekać znacznie dłużej - przekonuje Sieliwończyk. - Przekaz [promocyjny] jest skierowany zatem do tych, którzy nie korzystają z serwisów internetowych i tych, dla których DVD i Blue Ray to przedmiot kolekcjonerski czy idealny prezent.
Premiera filmu w kinach 23 listopada
Premiera filmu na ekranach kin planowana jest 23 listopada br. Dzień wcześniej przewidziano przedpremierowy pokaz dla publiczności w Gdańsku (nie są jeszcze znane szczegóły tego wydarzenia).
Opinie (239) ponad 10 zablokowanych
-
2018-11-03 13:13
A mnie to zapłacili za bycie tłem:) (2)
w tym filmie
- 5 0
-
2018-11-03 15:09
5 zł ?
- 1 0
-
2018-11-03 17:28
jesteś tłem dla budynia ??
wstydż się !!
- 4 0
-
2018-11-03 13:36
można i tak - ale o wiele bardziej rozsądne jest tworzenie warunków do produkcji filmów
wtedy to nie jest tylko promocja miasta, ale wymierne korzyści finansowe związane z produkcją
zawsze wskazuje na przykład Ontario (w szczególności Toronto), oprócz tax credit - czyli ulg podatkowych związanych z produkcja filmów, maja przygotowane profesjonalnie usługi lokalizacji - czyli miejsc ciekawych do kręcenia różnych filmów i to w większości udających miasta amerykańskie
dzięki temu w zależności od roku, to największy ośrodek filmowy w północnej Ameryce, zaraz po samym Hollywood
a korzyści finansowe związane są przede wszystkim z całym przemysłem, który jest tu pod ręką - bo prawie nigdy (w przeciwieństwie do Polski) ekipy nie przywożą nikogo więcej oprócz głównych aktorów - całe zaplecze techniczne, łącznie ze studiami/scenami zamkniętymi, jest już na miejscu
i to byłby dobry kierunek dla Trójmiasta, bo film może być sukcesem lub klapą i inwestowanie w niego jest dosyć niepewne, natomiast sam fakt kręcenia filmów na naszym terenie, to już jest wyższy poziom- 5 1
-
2018-11-03 15:56
To nic nowego za tvnowską szmire ,kazde pieniadze trzeba.
- 7 3
-
2018-11-03 16:31
promocja
dobra ta promocja niech ludzie widzą jaka tu komedia z Adamowicza i Gdańska jest...
- 13 1
-
2018-11-03 17:03
Nie wybierajcie partii tylko czlowieka
Kochani nie głosujcie na partie tylko na człowieka.Nie lubie Kaczyńskiego ale nasz Gdańsk nie jest prywatnym folwarkiem Adamowicza i pomyślcie prosze zanim oddacie swój głos.
- 14 1
-
2018-11-03 17:29
Niech lepiej Gdańsk promuje się w Komedii Tragicznej, albo Horrorze w stylu Silent Hill
:-)))
- 6 0
-
2018-11-03 17:32
to jest
kurka mac nie gospodarnosc promocja nabijanie kasy tym łbom zTVN-u
- 8 2
-
2018-11-03 18:49
Polska ciemnota okradziona przez Akson Studio, TVN i władze na Gdańsk !
Zastanówmy się, co daje mieszkańcom Gdańska ten wielomilionowy najazd turystów na nasze miasto ?! Czy my mamy z powodu zysków z turystyki jakieś korzyści, mniejsze podatki niż w Bydgoszczy ?! Jakie my mamy korzyści, że mafia urzędników wydaje miliony na dalszy najazd turystów ?! Nie tylko, że nie mamy żadnych korzyści, to odnosimy wymierne szkody . Plaże zapchane, gastronomia droga, bo i tak miliony turystów kupią, drożyzna, drogie mieszkania, czynsze, wysokie podatki, zapchane ulice, pełno ludzi, plaże pełne - jakie my mamy korzyści, że to bydło za nasze pieniądze promuje, prowokuje jeszcze większy najazd na nas turystów ?! ~Krzysztof Kornatowicz
- 6 3
-
2018-11-03 18:56
to jest patologia
To jest jakiś absurd że miasto płaci?! Powinno być zupełnie odwrotnie, to producent filmu powinien płacić Gdańskowi za wykorzystywanie wizerunku. Tak jest np. w Paryżu. No ale my nie Francja tylko Rosja bis.
- 8 5
-
2018-11-03 22:03
Mieszkańcy
To ex prezydent Gdańska we własnej osobie się promuje.
- 4 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.