• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Prawie milion zł za promocję Gdańska w komedii romantycznej

Krzysztof Koprowski
2 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Film opowiada o romansie w okresie przygotowań do świąt Bożego Narodzenia. Film opowiada o romansie w okresie przygotowań do świąt Bożego Narodzenia.

Ponoć prawdziwej miłości nie można kupić. Można ją jednak traktować jako motyw przewodni filmu, do którego produkcji Gdańsk zwiększył dofinansowanie z pół miliona do prawie 1 mln zł. Zawarta właśnie umowa obejmuje promocję miasta na płytach z filmem "Miłość jest wszystkim", które zostaną wydane w marcu 2019 r.



Czy Gdańsk powinien promować się poprzez produkcje kinowe?

"Miłość jest wszystkim" - taki tytuł nosi komedia romantyczna produkcji Akson Studio oraz TVN, która była kręcona na przełomie 2017 i 2018 r. na terenie Gdańska.

Jak czytamy w opisie filmu, opowiada on o romansie pomiędzy piłkarzem a kobietą, która nie jest fanką futbolu, w okresie tuż przed świętami Bożego Narodzenia, gdy do miasta przypływa Święty Mikołaj. Akcja będzie obfitować w zdrady i tajemnice, których zwieńczeniem będzie dopracowany w każdym szczególe ślub z zaskakującym finałem.

Pół miliona na promocję miasta



Gdańsk dotychczas za promocję miasta w formie tła do scen filmu zapłacił pół miliona złotych.

Czytaj także: Od Klossa do Boskich - te seriale kręcono w Trójmieście.

- Turyści chętnie przyjeżdżają do miejsc, w których toczą się akcje oglądanych przez nich filmów i chętnie podążają śladami swoich ulubionych bohaterów. Osadzenie fabuły w całości w Gdańsku stanowi ogromny potencjał dla promocji atrakcji turystycznych miasta, szczególnie poza sezonem turystycznym. Miasto będzie miało również wpływ na sposób, w jaki przedstawiony zostanie gród Neptuna - mówiła w październiku 2017 r. Anna Iwanowska z Referatu Prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Ubiegłoroczna promocja filmu na Długim Targu. Na scenie aktorzy filmu, reżyser Michał Kwieciński oraz prezydent Gdańska Paweł Adamowicz. Ubiegłoroczna promocja filmu na Długim Targu. Na scenie aktorzy filmu, reżyser Michał Kwieciński oraz prezydent Gdańska Paweł Adamowicz.

492 tys. zł za logotyp i film promocyjny na płytach



Teraz okazuje się, że miasto chce dołożyć do produkcji filmu jeszcze 492 tys. zł. Za taką kwotę Akson Studio umieści na 53 tys. płyt DVD i Blue Ray logotyp Gdańska oraz film promocyjny w menu każdej płyty, który "wzmocni przekaz promocyjny miasta Gdańska".

- Będzie to minutowy film promujący zimowy, bajkowy Gdańsk. Materiał zostanie przygotowany i zmontowany przez Akson Studio. Film nie został jeszcze nigdzie opublikowany - dodaje Jędrzej Sieliwończyk z Referatu Prasowego UMG.
Czy w dobie serwisów oferujących filmy na żądanie (VOD) warto promować miasto na tradycyjnych nośnikach i płacić ponad 9 zł za reklamę na każdej płycie?

- Uznaliśmy, że promocja Gdańska na "twardych" nośnikach ma wymierną korzyść promocyjną dla miasta. Płyta ukaże się w marcu, podczas gdy na obecność filmu w płatnych serwisach przyjdzie nam czekać znacznie dłużej - przekonuje Sieliwończyk. - Przekaz [promocyjny] jest skierowany zatem do tych, którzy nie korzystają z serwisów internetowych i tych, dla których DVD i Blue Ray to przedmiot kolekcjonerski czy idealny prezent.

Premiera filmu w kinach 23 listopada



Premiera filmu na ekranach kin planowana jest 23 listopada br. Dzień wcześniej przewidziano przedpremierowy pokaz dla publiczności w Gdańsku (nie są jeszcze znane szczegóły tego wydarzenia).

Repertuar kin w Trójmieście znajdziesz na stronie kino.trojmiasto.pl oraz naszej aplikacji na telefon komórkowy.

Zobacz plan zdjęciowy filmu na Długim Targu. Materiał z listopada 2017 r.

Opinie (239) ponad 10 zablokowanych

  • A mnie to zapłacili za bycie tłem:) (2)

    w tym filmie

    • 5 0

    • 5 zł ?

      • 1 0

    • jesteś tłem dla budynia ??

      wstydż się !!

      • 4 0

  • można i tak - ale o wiele bardziej rozsądne jest tworzenie warunków do produkcji filmów

    wtedy to nie jest tylko promocja miasta, ale wymierne korzyści finansowe związane z produkcją

    zawsze wskazuje na przykład Ontario (w szczególności Toronto), oprócz tax credit - czyli ulg podatkowych związanych z produkcja filmów, maja przygotowane profesjonalnie usługi lokalizacji - czyli miejsc ciekawych do kręcenia różnych filmów i to w większości udających miasta amerykańskie

    dzięki temu w zależności od roku, to największy ośrodek filmowy w północnej Ameryce, zaraz po samym Hollywood

    a korzyści finansowe związane są przede wszystkim z całym przemysłem, który jest tu pod ręką - bo prawie nigdy (w przeciwieństwie do Polski) ekipy nie przywożą nikogo więcej oprócz głównych aktorów - całe zaplecze techniczne, łącznie ze studiami/scenami zamkniętymi, jest już na miejscu

    i to byłby dobry kierunek dla Trójmiasta, bo film może być sukcesem lub klapą i inwestowanie w niego jest dosyć niepewne, natomiast sam fakt kręcenia filmów na naszym terenie, to już jest wyższy poziom

    • 5 1

  • To nic nowego za tvnowską szmire ,kazde pieniadze trzeba.

    • 7 3

  • promocja

    dobra ta promocja niech ludzie widzą jaka tu komedia z Adamowicza i Gdańska jest...

    • 13 1

  • Nie wybierajcie partii tylko czlowieka

    Kochani nie głosujcie na partie tylko na człowieka.Nie lubie Kaczyńskiego ale nasz Gdańsk nie jest prywatnym folwarkiem Adamowicza i pomyślcie prosze zanim oddacie swój głos.

    • 14 1

  • Niech lepiej Gdańsk promuje się w Komedii Tragicznej, albo Horrorze w stylu Silent Hill

    :-)))

    • 6 0

  • to jest

    kurka mac nie gospodarnosc promocja nabijanie kasy tym łbom zTVN-u

    • 8 2

  • Polska ciemnota okradziona przez Akson Studio, TVN i władze na Gdańsk !

    Zastanówmy się, co daje mieszkańcom Gdańska ten wielomilionowy najazd turystów na nasze miasto ?! Czy my mamy z powodu zysków z turystyki jakieś korzyści, mniejsze podatki niż w Bydgoszczy ?! Jakie my mamy korzyści, że mafia urzędników wydaje miliony na dalszy najazd turystów ?! Nie tylko, że nie mamy żadnych korzyści, to odnosimy wymierne szkody . Plaże zapchane, gastronomia droga, bo i tak miliony turystów kupią, drożyzna, drogie mieszkania, czynsze, wysokie podatki, zapchane ulice, pełno ludzi, plaże pełne - jakie my mamy korzyści, że to bydło za nasze pieniądze promuje, prowokuje jeszcze większy najazd na nas turystów ?! ~Krzysztof Kornatowicz

    • 6 3

  • to jest patologia

    To jest jakiś absurd że miasto płaci?! Powinno być zupełnie odwrotnie, to producent filmu powinien płacić Gdańskowi za wykorzystywanie wizerunku. Tak jest np. w Paryżu. No ale my nie Francja tylko Rosja bis.

    • 8 5

  • Mieszkańcy

    To ex prezydent Gdańska we własnej osobie się promuje.

    • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Daria ze Śląska "Pierwsza trasa c.d." (2 opinie)

(2 opinie)
89 - 129 zł
Kup bilet
pop

The Robert Cray Band: Groovin' 50 years! (1 opinia)

(1 opinia)
159 - 249 zł
blues / soul, rock / punk

Paweł Stasiak z zespołem PapaD (1 opinia)

(1 opinia)
120 zł
Kup bilet
pop

Najczęściej czytane

Sprawdź się

Sprawdź się

Baltic Sail to: