• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Prawie milion zł za promocję Gdańska w komedii romantycznej

Krzysztof Koprowski
2 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Film opowiada o romansie w okresie przygotowań do świąt Bożego Narodzenia. Film opowiada o romansie w okresie przygotowań do świąt Bożego Narodzenia.

Ponoć prawdziwej miłości nie można kupić. Można ją jednak traktować jako motyw przewodni filmu, do którego produkcji Gdańsk zwiększył dofinansowanie z pół miliona do prawie 1 mln zł. Zawarta właśnie umowa obejmuje promocję miasta na płytach z filmem "Miłość jest wszystkim", które zostaną wydane w marcu 2019 r.



Czy Gdańsk powinien promować się poprzez produkcje kinowe?

"Miłość jest wszystkim" - taki tytuł nosi komedia romantyczna produkcji Akson Studio oraz TVN, która była kręcona na przełomie 2017 i 2018 r. na terenie Gdańska.

Jak czytamy w opisie filmu, opowiada on o romansie pomiędzy piłkarzem a kobietą, która nie jest fanką futbolu, w okresie tuż przed świętami Bożego Narodzenia, gdy do miasta przypływa Święty Mikołaj. Akcja będzie obfitować w zdrady i tajemnice, których zwieńczeniem będzie dopracowany w każdym szczególe ślub z zaskakującym finałem.

Pół miliona na promocję miasta



Gdańsk dotychczas za promocję miasta w formie tła do scen filmu zapłacił pół miliona złotych.

Czytaj także: Od Klossa do Boskich - te seriale kręcono w Trójmieście.

- Turyści chętnie przyjeżdżają do miejsc, w których toczą się akcje oglądanych przez nich filmów i chętnie podążają śladami swoich ulubionych bohaterów. Osadzenie fabuły w całości w Gdańsku stanowi ogromny potencjał dla promocji atrakcji turystycznych miasta, szczególnie poza sezonem turystycznym. Miasto będzie miało również wpływ na sposób, w jaki przedstawiony zostanie gród Neptuna - mówiła w październiku 2017 r. Anna Iwanowska z Referatu Prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Ubiegłoroczna promocja filmu na Długim Targu. Na scenie aktorzy filmu, reżyser Michał Kwieciński oraz prezydent Gdańska Paweł Adamowicz. Ubiegłoroczna promocja filmu na Długim Targu. Na scenie aktorzy filmu, reżyser Michał Kwieciński oraz prezydent Gdańska Paweł Adamowicz.

492 tys. zł za logotyp i film promocyjny na płytach



Teraz okazuje się, że miasto chce dołożyć do produkcji filmu jeszcze 492 tys. zł. Za taką kwotę Akson Studio umieści na 53 tys. płyt DVD i Blue Ray logotyp Gdańska oraz film promocyjny w menu każdej płyty, który "wzmocni przekaz promocyjny miasta Gdańska".

- Będzie to minutowy film promujący zimowy, bajkowy Gdańsk. Materiał zostanie przygotowany i zmontowany przez Akson Studio. Film nie został jeszcze nigdzie opublikowany - dodaje Jędrzej Sieliwończyk z Referatu Prasowego UMG.
Czy w dobie serwisów oferujących filmy na żądanie (VOD) warto promować miasto na tradycyjnych nośnikach i płacić ponad 9 zł za reklamę na każdej płycie?

- Uznaliśmy, że promocja Gdańska na "twardych" nośnikach ma wymierną korzyść promocyjną dla miasta. Płyta ukaże się w marcu, podczas gdy na obecność filmu w płatnych serwisach przyjdzie nam czekać znacznie dłużej - przekonuje Sieliwończyk. - Przekaz [promocyjny] jest skierowany zatem do tych, którzy nie korzystają z serwisów internetowych i tych, dla których DVD i Blue Ray to przedmiot kolekcjonerski czy idealny prezent.

Premiera filmu w kinach 23 listopada



Premiera filmu na ekranach kin planowana jest 23 listopada br. Dzień wcześniej przewidziano przedpremierowy pokaz dla publiczności w Gdańsku (nie są jeszcze znane szczegóły tego wydarzenia).

Repertuar kin w Trójmieście znajdziesz na stronie kino.trojmiasto.pl oraz naszej aplikacji na telefon komórkowy.

Zobacz plan zdjęciowy filmu na Długim Targu. Materiał z listopada 2017 r.

Opinie (239) ponad 10 zablokowanych

  • Wiecie już teraz czemu media typu TVN czy Wyborcza są murem za Pawłem

    One o Pawle tylko dobrze a on w zamian "kupuje" w tych mediach "promocję miasta" za nasze pieniażki. Wszyscyc są zadowoleni. I tak od 20 lat

    • 61 5

  • W Wejherowie była także kręcona komedia TVN "Całe szczęście" - ale miasto nie zapłaciło ani złotówki na to

    Więc dziwna sprawa z tym milionem pod koniec kampanii wyborczej Pawła Budynia Adamowicza.

    • 60 2

  • A kto lansuje budynia??? Czy nie przypadkiem tvn ?

    Następny sPOsób na wydanie pieniędzy podatników na prywatną kampanię wyborcza.
    Coś jak zapłacenie urzędnikom "nagród" a POtem odebraniu ich w POstaci "dobrowolnych datków" POd grożbą utraty stanowiska, wpływów, chodów i pleców. Mafia sycylijska lepszych wałów nie robi.

    • 53 3

  • Zwróci się każda złotówka

    W końcu ile jest komedii romantycznych poruszających temat zakochania się podczas Świąt - Heloł

    • 30 17

  • Zero przejrzystość co do zasad refundowania

    No ale przeciez to tylko 1 mln PLN.

    • 53 9

  • Budyń jeszcze nie wygrał, a już wszystko wróciło do normy... hehe, 500 baniek...

    • 59 15

  • tvn, gazeta Wyborcza, a potem mamy okładki z Adamowiczem w roli mesjasza i materiały o cudownie zarządzanym mieście.

    • 66 8

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Daria ze Śląska "Pierwsza trasa c.d." (2 opinie)

(2 opinie)
89 - 129 zł
Kup bilet
pop

The Robert Cray Band: Groovin' 50 years! (1 opinia)

(1 opinia)
159 - 249 zł
blues / soul, rock / punk

Paweł Stasiak z zespołem PapaD (1 opinia)

(1 opinia)
120 zł
Kup bilet
pop

Katalog.trojmiasto.pl - Nowe Lokale

Najczęściej czytane

Sprawdź się

Sprawdź się

Jaki alkohol przede wszystkim piją Irlandczycy w Dniu św. Patryka?