• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mevo będzie można ładować w domu. W zamian rabat lub darmowy czas na jazdę

rb
1 kwietnia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (162)
aktualizacja: godz. 12:04 (1 kwietnia 2023)
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
10 proc. rowerów elektrycznych Mevo będzie wyposażona w kabel i wtyczkę, którą będzie można doładować baterię np. w domu. Wcześniej trzeba będzie jednak zaznaczyć to w aplikacji, by operator wiedział, że rower np. nie został skradziony. 10 proc. rowerów elektrycznych Mevo będzie wyposażona w kabel i wtyczkę, którą będzie można doładować baterię np. w domu. Wcześniej trzeba będzie jednak zaznaczyć to w aplikacji, by operator wiedział, że rower np. nie został skradziony.

Część elektrycznych rowerów systemu Mevo 2.0 ma być wyposażona w dodatkowy przewód z wtyczką, by w razie rozładowania baterii użytkownicy mogli zabrać rower i naładować go w domu. W zamian otrzymają rabat na abonament lub dodatkowy bezpłatny czas na jazdę. Dodatkowy bonus będzie można dostać za "ładowanie zeroemisyjne".



Aktualizacja



Od redakcji: Jak zauważyli nasi czujni Czytelnicy, informacja o ładowanych w domu Mevo to primaaprilisowy żart.

Życzymy dobrego humoru, nie tylko 1 kwietnia!




Czy będziesz doładowywać rowery Mevo, by mieć tańszy abonament lub więcej czasu na jazdę?

Założenie jest proste. W złącze i 3-metrowy przewód (zwijany tak jak miarka budowlana) na początek będzie wyposażonych 10 proc. spośród wszystkich elektrycznych rowerów (tj. ok. 300 sztuk).

Gdy poziom naładowania baterii w tych rowerach spadnie poniżej 20 proc. użytkownik zostanie o tym poinformowany przez aplikację, w której wypożyczył rower. Wówczas pojawi się tam opcja "Weź i naładuj", po wybraniu której rower będzie można zabrać np. do domu, garażu etc. i podłączyć do ładowania. Jednocześnie rower zniknie z bazy dla pozostałych użytkowników i pojawi się w niej po zwróceniu roweru.

Użytkownik, który zdecyduje się na doładowanie roweru, będzie miał na to 12 godzin. Za naładowanie roweru do minimum 85 proc. otrzyma rabat na miesięczny abonament lub dodatkowy czas na jazdę rowerem.

  • Na naładowanie baterii użytkownik będzie miał 12 godzin. Samo ładowanie ma trwać ok. 10 godzin.
  • W zamian użytkownik otrzyma rabat na abonament miesięczny lub dodatkowy darmowy czas jazdy rowerem.

Można naładować trzy rowery miesięcznie



Ale uwaga. Rozwiązanie ma też swoje ograniczenia. Jeden użytkownik będzie mógł doładować maksymalnie trzy rowery miesięcznie.

Z jednej strony to jasny sygnał, że to operator systemu ma dbać o ładowanie rowerów, ich serwis i relokację (ładowanie rowerów przez użytkowników ma być tylko odciążeniem i pewnym uzupełnieniem systemu).

Z drugiej - ograniczenie ładowania do trzech rowerów miesięcznie ma zredukować do minimum ryzyko ciągłej zajętości jednośladów przez osoby doładowujące baterie.

Za naładowanie jednego roweru użytkownik otrzyma 10 proc. rabatu, za dwa - 15 proc. a za trzy - 20 proc. Jeśli nie zdecyduje się na rabat, w zamian może odebrać kolejno 30, 60 lub 90 min. bezpłatnej jazdy rowerem.



- Rowery mają służyć użytkownikom i to z myślą o nich, wspólnie z naszym operatorem zdecydowaliśmy się na to rozwiązanie - potwierdza nasze ustalenia jeden z urzędników zaangażowanych w prace nad systemem Mevo. - Podobne rozwiązania były już wcześniej testowane i wdrażane w innych europejskich miastach i sprawdzały się. Na razie to tylko pilotaż. Jeśli te 10 proc. rowerów będzie regularnie "brana i ładowana" przez samych użytkowników, nie wykluczamy, że w złącza i przewody wyposażymy więcej rowerów.
Kable i wtyczki mają pojawić się w pierwszych rowerach w przyszłym tygodniu. Wewnętrzny rozruch systemu ma ruszyć po świętach.



Dodatkowy bonus za zeroemisyjne ładowanie



Jeśli to rozwiązanie się sprawdzi, twórcy systemu biorą pod uwagę jego rozwinięcie. Planowane jest wprowadzenie kolejnego bonusu, gdyby bateria rowerowa została doładowana w sposób zeroemisyjny, czyli bez pozostawienia śladu węglowego.

- Mogłoby się to odbywać np. poprzez przekazanie energii do baterii roweru Mevo z roweru stacjonarnego z dynamem. Bonus naliczylibyśmy po udokumentowaniu takiego ładowania zdjęciem lub filmikiem przesłanym przez aplikację - zaznaczają twórcy systemu. - To na razie jednak melodia przyszłości - zastrzegają.
rb

Miejsca

Opinie (162) ponad 20 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Opinia wyróżniona

    Mevo (21)

    Dlaczego 30-50% tych stacji ktore postawiliscie nie ma opcji podlaczenia do ladowania? Obok zawsze sa slupy oswietleniowe - wystarczy krotki przekop i tyle. Tym bardziej - ze pobor pradu takiej ladowarki jest bardzo niski i ta siec oswietleniowa da sobie z tym rade

    • 87 24

    • A dlaczego w Polsce nie ma na ulicach ładowarek do samochodów elektrycznych? (6)

      Na zachodzie są.

      • 8 15

      • Jutro widzimy się na marszu w obronie papieża (3)

        • 3 12

        • Kremówka jest nie do obrony. (2)

          • 4 7

          • Prawda w oczy kole. (1)

            • 0 2

            • nastajaszczaja prawda

              • 0 0

      • Bo szybko były by przerwy w dostawach pradu !!!!!!

        • 5 2

        • 9 3

    • Z tym projektem mevo w Trójmieście

      To jakaś jedna wielka porażka. Dziwię się że ktoś w to dalej brnie, ludzie nie mają wstydu

      • 0 1

    • (1)

      A czy w ciągu dnia na słupach oświetleniowych jest napięcie - nie nie ma wiec ładowarka działałaby tylko w nocy

      • 1 3

      • na rowery wystarczy ładowanie w nocy, w dzień mają jeździć

        • 0 0

    • A wiesz ile biurokracji trzeba pokonać , ile zezwoleń do wykonania tego krótkiego wykopu od ładowarki do lampy ? Horror

      • 0 0

    • Śwagry by nie zarabiały na serwisowaniu- całość to wielkie oszustwo i wyprowadzanie publicznej kasy.

      To całe Mevo 1 i 2 to jeden wielki żart, oszustwo i złodziejstwo. OCzywiście łądowanie ze słupów lub ładowanie w domach ale akumulatorów- być może i prywatnych które by można włożyć do roweru ale to nie było by tak zyskowne dla operatorów.

      • 0 3

    • A co mają słupy oświetleniowe do stacji ładowania rowerów? Ano nic. (2)

      Energia do oświetlenia ulic pochodzi z różnych źródeł. W przypadku głównych ulic w naszym regionie zajmuje się tym Energa Oświetlenie - która nie zajmuje się sprzedażą energii (a w obwodach lamp ulicznych energia jest tylko od zmierzchu do świtu). Inne lampy są zasilane przez gminę albo przez spółdzielnie czy wspólnoty mieszkaniowe. Żaden z tych podmiotów nie będzie odsprzedawał prądu prywatnej firmie zajmującej się najmem rowerów na aplikację. A firma od rowerów nie będzie występować o warunki do EOP i budować przyłącza w ciągu ulicy, bo na to nie pozwoli biznesplan. Wystarczy chwilę pomyśleć jak jest urządzony świat w którym żyjemy...

      • 20 1

      • Ile samorządy straciły łącznie na mevo i fali? (1)

        Kto zarobił?

        • 5 4

        • Mniej niż ochrona szeregowego posła (jak sam o sobie mówi) z żuliborza.

          Nawet mniej niż jego jedna miesiączka.

          • 6 5

    • To jest niemożliwe do wykonania, bo w słupie niema napięcia przez całą dobę, tylko dopiero po załączeniu z jakiegoś zegara

      • 1 5

    • Astronomiczne koszta przyłącza. Wysokie opłaty za utrzymanie go. (1)

      • 8 4

      • Unia każe

        Wszystko ma być na prąd z wiatraczków

        • 1 6

    • A z jakiej racji miasto ma płacić za ten prad , za ładowanie ma płacić firma bo na tym zarabia !!!!!!!!

      • 5 1

    • bo się nie chciało

      przecież to urzędnicy robią a nie prywatny inwestor

      • 2 4

    • Zainwestuj w znaki diakrytyczne, bo oczy krwawią kiedy się ciebie czyta.

      • 4 1

  • a co z dotychczasową aplikacją? co ze środkami "zamrożonymi" na niej? (5)

    • 15 5

    • Jak to co kasa przepadła dałes kase prywatnej firmie i możesz im sprawe w sądzie wytoczyc ,teraz jest identycznie (2)

      jak bedziesz wpłacał kase na nowe Mevo i tez padnie bedzie identycznie .!!Mevo niejest miejskie czy panstwowe tylko prowadzone przez prywatna firme oi ona ponosi odpowiedzialnosc!!

      • 3 7

      • Za 30 - 40 zł szkoda czasu na chodzenie po sądach

        Mój czas jest cenniejszy ale program nie wypali bo drugi raz ludzie nie dadzą się nabrać na kasę.
        Jurek

        • 0 0

      • Nie prywatnej firmie, tylko akcji samorządowej

        I firmie wybranej przez samorząd. Za przetarg odpowiada zamawiający.

        • 2 3

    • (1)

      Była możliwośc odzyskania, teraz to przepadło

      • 2 10

      • Pisałem, a jakże ale nie oddali

        A skąd wiadomo że była możliwość skoro ja wiem ze na prośbę nie odpowiedział nikt

        • 0 0

  • A kiedy oddacie pieniadze wplacone w poprzednim abonamencie?

    Program nie zadziała dopóki miasto nie odda pieniędzy wpłaconych przez ludzi w poprzedniej wersji roweru. Ludzie po raz drugi nie dadzą się nabrać

    • 0 0

  • (1)

    Będą też modele z baterią solarną, którą będzie się zakładać na plecy podczas jazdy.

    • 3 0

    • prawda

      tylko nie solarna, a łazienkowa
      nie na plecach, a poniżej
      i nie zakładać tylko wtykać

      • 1 0

  • 80 tysięcy hylajnóg elektrycznych mozna by za tą kasę rozdać mieszkańcom. (13)

    a z kasą z komunikacji każdy by miał swoją.

    • 22 14

    • (1)

      A zamiast kupować nowe pociągi i utrzymywać komunikację publiczną można by każdemy rozdać mały samochodzik.
      Równie wspaniały pomysł.

      • 6 5

      • no, izerę ci już obiecali i elektorat to łyknął jak młody bocian zdechłą żabę

        • 0 0

    • A po co nam to g*wno? (1)

      • 1 2

      • Żeby głupi miał pytanie.

        • 2 1

    • Zyskali by mieszkancy a nie POKolitycy a to niezgodne z ich prtogramem partyjnym by zyło sie lepiej im i ich kolesiom (3)

      • 4 5

      • Na razie to żyje się lepiej wszelkiej maści PiSiewiczom na stołkach w SSP.

        A ty trollu płać więcej za prąd, węgiel, gaz, paliwo.. i płacz. Ważne, że te 60 kopiejek od wPiSu ci wpadnie za klaskanie uszami.

        • 1 0

      • Jak to jest, że trolle Ciemnogrodzkiej to zawsze analfabeci spod budki z piwem?

        Czy może Ciemnogrodzka oszczędza i zaczęła po taniości kacapów zatrudniać do klepania peanów pochwalnych?

        • 2 0

      • Jest i on, twardy elektorat Prawa i ZPRawiedliwości któremu się wszystko za darmo należy.

        • 3 1

    • (2)

      to socjalizm

      • 4 2

      • Zupełnie jak PiS.

        • 3 1

      • Najlepszy jest komunizm, spokój na mieście

        • 1 4

    • Dej! Dej! Dej!

      Te hulajnogi nam się poprostu należą!

      • 4 0

    • Rozdać tak

      Ale tylko 1 kwietnia, na drugi dzień do zwrotu

      • 4 5

  • Cele to mevo vtopeo to prima aprilisowy żart

    • 0 0

  • (1)

    a jak mi sie zapali to wrzuce na dobe do wanny z woda

    • 4 0

    • Youtube

      Wpiszcie sobie palące elektryki ,tego nikt nie zagasi

      • 0 0

  • Dlaczego za mevo 1 nikt nie zostal rozliczony? (1)

    Projekt zakończy się kompromitacja

    • 11 1

    • A kto to jest ten "nikt"??

      • 0 0

  • Fotowoltalika zablokowana przez rzad (1)

    Najlepsa opcja zwiekszenia zeroemisyjnosci to pozwolenie wspolnotom na instalacje fotowoltaliki na zasadach prosument net mettering.. Obecnie nie ma takiej mozliwosci. Instaliwac fotowoltalike mozna do rozliczenia wspolnych czesci, np klatki schodowej. Co mija sie z celem. Od roku obowiazauje niekorzystny system net billing.

    • 0 2

    • co za brednie

      • 0 0

  • Mevo to nieetologiczny środek transportu, zakazać elektryków bo zostawiają ogromny ślad węglowy .

    W Polsce energie elektryczną produkuje się z węgla który jest emitowany do atmosfery ale poza trójmiastem i to jedyna zaleta elektryków zabijają w innym rejonie Polski.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Strefa Trojmiasto.pl na Juwenaliach

w plenerze, gry

Juwenalia Gdańskie 2024 (52 opinie)

(52 opinie)
75 - 290 zł
Kup bilet

The Robert Cray Band: Groovin' 50 years! (3 opinie)

(3 opinie)
159 - 249 zł
blues / soul, rock / punk

Katalog.trojmiasto.pl - Nowe Lokale

Najczęściej czytane

Sprawdź się

Sprawdź się

Pierwszy polski festiwal jazzowy odbył się 1956 r. w: