- 1 Co Jason Momoa robi w Gdańsku? (40 opinii)
- 2 Gdzie gdańszczanie imprezują w weekend? (44 opinie)
- 3 Imprezy rodzinne, za które trzeba płacić (75 opinii)
- 4 Grzechy gastronomii: kto winny? (206 opinii)
- 5 Daria ze Śląska rozbujała Stary Maneż (16 opinii)
- 6 Królestwo Planety Małp: bywało lepiej (34 opinie)
E-sport. Rekord grających w trakcie zimowych ferii
Ponad 25 milionów aktywnych użytkowników to nowy rekord odnotowany na platformie Steam. Został pobity w trakcie zimowych ferii w Polsce. Co więcej licznik do tej granicy zbliżał się kilkukrotnie. To pokazuje, że przez minione dwa tygodnie gry komputerowe były jednym z najpopularniejszych sposobów na spędzanie wolnego czasu przez dzieci i młodzież.
Co ciekawe, w styczniu nie był to jednorazowy "strzał". Rekord został ustanowiony w pierwszym tygodniu nowego roku, jednak dni o zbliżonej liczbie aktywnych użytkowników było znacznie więcej. Musimy dodać, że mowa jest o użytkownikach z całego świata, ale żadną tajemnica jest to, że Polska jest jednym z liderów w tej dziedzinie.
- Wolnego było trochę więcej, bo jeszcze przed feriami mieliśmy przerwę świąteczno-noworoczną. Dzięki temu mogłem podzielić sobie wolny czas na obowiązki i odpoczynek. Nie grałem przez 24 godziny na dobę, bo skorzystałem także ze śniegu, który spadł. Jednak za każdym razem, gdy odpalałem Steam, widziałem sporą grupę aktywnych znajomych, więc zawsze było z kim pograć - mówi nam Tomek, uczeń liceum.
E-sport - wszystkie artykuły na Trojmiasto.pl
Najchętniej wybieranymi tytułami przez graczy w ostatnich dniach były te z trybem multiplayer. Na czele niezmiennie pozostaje Counter-Strike: Global Offensive. Dalej jest m.in. Dota 2 czy Playrunkown's Batllegrounds, które cieszy się nawet zainteresowaniem wśród polskich skoczków narciarskich podczas zgrupowań. Warto dodać, że w czołówce znajduje się także Cyberpunk 2077, który był jednym z najbardziej wyczekiwanych gier minionego roku i w grudniu ujrzało światło dzienne.
- Moim zdaniem ciężko będzie pobić CS'a w najbliższych latach pod kątem popularności. Gra jest aktualizowana na bieżąco przez producentów i świetnie spisuje się jako forma rozrywki dla grupy znajomych. Od początku roku starałem się pograć też w inne gry, jak FIFA, czy League of Legends. Wiem, że w tym samym czasie jeszcze inni koledzy stawiali na inne tytuły - tłumaczy Kuba, który jest uczniem pierwszej klasy liceum.
Koronawirus napędza branżę. Coraz więcej wydajemy na gry i dodatki
Warto dodać, że to już kolejny rekord odnotowany na platformie Steam w trakcie ostatniego roku. Przypomnijmy, że pierwszy padł na początku pandemii, gdy liczba zalogowanych graczy przekroczyła ponad 20 mln. Jeszcze więcej, bo 24,8 mln osób było aktywnych w jednym momencie w połowie grudnia.
Opinie (36) 2 zablokowane
-
2021-01-18 16:12
Opinia wyróżniona
Esport to przyszłość (11)
Niezależnie od Waszego wyśmiewania i wytykania określenia SPORT w grach tv. To przyszłość, ogromne pieniądze, widzowie, marki i biznes. W takiej Japonii ludzie dorośli grają od 40 lat i jest to element kultury a u nas większość utożsamia granie z dziećmi, czymś niepoważnym i negatywnym. Żal i smuteczek
- 44 27
-
2021-01-19 13:49
Japonia nie ma drużyn xd
Chiny i Korea, to jest e-sport, z Japonii to tam jakieś Nintendo czy inne bajki, to wtedy nie jest e-sport a zwykłe gierki
- 2 0
-
2021-01-19 11:36
slsyze to kilkanascie lat (3)
a wciaz interesuja sie tym tylko dzieciaki. Wuja tam sport, liczy sie APM i powtarzanie w kolko scenariuszy. Nie jest to zabawne, ani interesujace do grania, dlatego ze gra na poziomie pro w zaden sposob nie przypomina gry zwyklego ziomka. Ciezko z czyms takim sie identyfikowac, jak sie oglada jakies koreanskie cyborgi, ktore napie* w jedna gre po
a wciaz interesuja sie tym tylko dzieciaki. Wuja tam sport, liczy sie APM i powtarzanie w kolko scenariuszy. Nie jest to zabawne, ani interesujace do grania, dlatego ze gra na poziomie pro w zaden sposob nie przypomina gry zwyklego ziomka. Ciezko z czyms takim sie identyfikowac, jak sie oglada jakies koreanskie cyborgi, ktore napie* w jedna gre po kilkanascie h dziennie, by wygrac jeden turniej.
Czemu nie ma praktycznie pro graczy powyzej 25 roku zycia? Juz kilkanie jak najszybsze nie bawi?- 4 2
-
2021-01-19 12:36
Slyszal to kilkanascie lat (2)
Serio, komentarz troche oderwany od faktow. Autor ewidentnie albo gral w 4 tytuly na krzyz albo oglądał zza ramienia kolegi ktory gral, mowiac przy tym że grał dużo. moi znajomi w przedziale wiekowym 20-35 lat(a sam mam 25) jakos niezmiennie interesuja sie grami a na wiesc o rozgrywkch esportowych robia wieksze halo jak przy mistrzostwach swiata w
Serio, komentarz troche oderwany od faktow. Autor ewidentnie albo gral w 4 tytuly na krzyz albo oglądał zza ramienia kolegi ktory gral, mowiac przy tym że grał dużo. moi znajomi w przedziale wiekowym 20-35 lat(a sam mam 25) jakos niezmiennie interesuja sie grami a na wiesc o rozgrywkch esportowych robia wieksze halo jak przy mistrzostwach swiata w pilke komana czy tam siatkowke. Zanim podzielisz sie opinia to nawet spoko by bylo jakby przytaczane fakty mialy jakikolwiek zwiazek z rzeczywistoscia, poniewaz pro graczy powyzej 25 roku zycia jest zdecydowanie większość w stosunku do calego rynku. Moze warto se przyiasc w wolnym czasie do jakiegos tytulu chociaz od tak dla nostalgii i samemu sie przekonac ze w sumie to dalej bawi.
- 1 3
-
2021-01-19 13:39
(1)
Moje pokolenie zaczynało na amigach i pegazusach, obecnie mamy 30+ lat i dalej większość nie widzi problemu w grach, wręcz granie pomaga rozwiązywać życiowe problemy szybciej i sprawniej. Umysł musi nadążać. Granie to też dobra terapia, dlatego też mój dziadek, 80lat i ciśnie w Heroes i inne strategie. Trening umysłu, a nie głupie klikanie jak to ktoś stwierdził. To takie szachy XXI.
- 3 1
-
2021-01-19 14:11
w sumie racja
Z historii wiemy, że granie w karty a nawet w szachy było banowane w średniowieczu, jako niebezpieczny hazard, zaśmiecanie głowy błahostkami a nawet powodujące agresję!
Szachy...agresję...
Tak że nie ma się co spinać.
To jest tylko oznaka, że nie trzeba większoci czasu spędzać na szukaniu pożywienia i wyposażenia, jak w epoce kamienia, albo w PRL-u.- 3 1
-
2021-01-18 18:15
(1)
Tak masz racje to biznes. Biznes nie sport. Pewnie ma to duża przyszłość i będzie elementem czegoś...
- 7 0
-
2021-01-19 14:08
wszystko co niesie za sobą zysk ma przyszłosć
- 0 1
-
2021-01-18 16:43
Niestety prawda. Świat się zmienia na gorsze (3)
- 20 8
-
2021-01-19 12:57
(1)
na gorsze? przynajmniej nie siedza przed tv jak te ameby 40-60 letnie
- 4 4
-
2021-01-19 14:07
a jaka różnica?
- 2 1
-
2021-01-19 12:33
Dlaczego na gorsze? Gapienie się w TV na 22 ludzi biegających za piłką jest lepsze? Zawsze marnujemy swój czas, tylko sposoby się zmieniają.
- 10 2
Wszystkie opinie
-
2021-01-18 15:26
(2)
Początkowo wciskano tę nowomowę odnośnie do oficjalnych turniejów. Obecnie każdy dzieciak tracący czas na gry komputerowe stał się sportowcem. Również w dzieciństwie sporo grałem, ale miałem i mam świadomość, że to czysta rozrywka nastawiona na zabicie czasu. Sportu tu tyle co w spaniu.
- 39 9
-
2021-01-18 15:42
Poker i szachy także zaliczają się do sportu. Nie każdy sportowiec trenuje fizycznie.
- 14 4
-
2021-01-19 17:18
Haha, dokładnie
Sam jestem aktywnym graczem. Spędzam przynajmniej godzinę- dwie dziennie na graniu po robocie i tak od wielu wielu lat. Nigdy nie przyszło mi do głowy nazywać siebie esportowcem ;)
- 1 1
-
2021-01-18 15:49
określenie e-sport jest nie właściwe.
sport to więcej niz wygrana - przegrana. Określenie typu e-rozgrywki lub coś podobnego było by lepsze
- 11 10
-
2021-01-18 16:12
Opinia wyróżniona
Esport to przyszłość (11)
Niezależnie od Waszego wyśmiewania i wytykania określenia SPORT w grach tv. To przyszłość, ogromne pieniądze, widzowie, marki i biznes. W takiej Japonii ludzie dorośli grają od 40 lat i jest to element kultury a u nas większość utożsamia granie z dziećmi, czymś niepoważnym i negatywnym. Żal i smuteczek
- 44 27
-
2021-01-18 16:43
Niestety prawda. Świat się zmienia na gorsze (3)
- 20 8
-
2021-01-19 12:33
Dlaczego na gorsze? Gapienie się w TV na 22 ludzi biegających za piłką jest lepsze? Zawsze marnujemy swój czas, tylko sposoby się zmieniają.
- 10 2
-
2021-01-19 12:57
(1)
na gorsze? przynajmniej nie siedza przed tv jak te ameby 40-60 letnie
- 4 4
-
2021-01-19 14:07
a jaka różnica?
- 2 1
-
2021-01-18 18:15
(1)
Tak masz racje to biznes. Biznes nie sport. Pewnie ma to duża przyszłość i będzie elementem czegoś...
- 7 0
-
2021-01-19 14:08
wszystko co niesie za sobą zysk ma przyszłosć
- 0 1
-
2021-01-19 11:36
slsyze to kilkanascie lat (3)
a wciaz interesuja sie tym tylko dzieciaki. Wuja tam sport, liczy sie APM i powtarzanie w kolko scenariuszy. Nie jest to zabawne, ani interesujace do grania, dlatego ze gra na poziomie pro w zaden sposob nie przypomina gry zwyklego ziomka. Ciezko z czyms takim sie identyfikowac, jak sie oglada jakies koreanskie cyborgi, ktore napie* w jedna gre po kilkanascie h dziennie, by wygrac jeden turniej.
Czemu nie ma praktycznie pro graczy powyzej 25 roku zycia? Juz kilkanie jak najszybsze nie bawi?- 4 2
-
2021-01-19 12:36
Slyszal to kilkanascie lat (2)
Serio, komentarz troche oderwany od faktow. Autor ewidentnie albo gral w 4 tytuly na krzyz albo oglądał zza ramienia kolegi ktory gral, mowiac przy tym że grał dużo. moi znajomi w przedziale wiekowym 20-35 lat(a sam mam 25) jakos niezmiennie interesuja sie grami a na wiesc o rozgrywkch esportowych robia wieksze halo jak przy mistrzostwach swiata w pilke komana czy tam siatkowke. Zanim podzielisz sie opinia to nawet spoko by bylo jakby przytaczane fakty mialy jakikolwiek zwiazek z rzeczywistoscia, poniewaz pro graczy powyzej 25 roku zycia jest zdecydowanie większość w stosunku do calego rynku. Moze warto se przyiasc w wolnym czasie do jakiegos tytulu chociaz od tak dla nostalgii i samemu sie przekonac ze w sumie to dalej bawi.
- 1 3
-
2021-01-19 13:39
(1)
Moje pokolenie zaczynało na amigach i pegazusach, obecnie mamy 30+ lat i dalej większość nie widzi problemu w grach, wręcz granie pomaga rozwiązywać życiowe problemy szybciej i sprawniej. Umysł musi nadążać. Granie to też dobra terapia, dlatego też mój dziadek, 80lat i ciśnie w Heroes i inne strategie. Trening umysłu, a nie głupie klikanie jak to ktoś stwierdził. To takie szachy XXI.
- 3 1
-
2021-01-19 14:11
w sumie racja
Z historii wiemy, że granie w karty a nawet w szachy było banowane w średniowieczu, jako niebezpieczny hazard, zaśmiecanie głowy błahostkami a nawet powodujące agresję!
Szachy...agresję...
Tak że nie ma się co spinać.
To jest tylko oznaka, że nie trzeba większoci czasu spędzać na szukaniu pożywienia i wyposażenia, jak w epoce kamienia, albo w PRL-u.- 3 1
-
2021-01-19 13:49
Japonia nie ma drużyn xd
Chiny i Korea, to jest e-sport, z Japonii to tam jakieś Nintendo czy inne bajki, to wtedy nie jest e-sport a zwykłe gierki
- 2 0
-
2021-01-18 16:47
Klasyczny sport to przeżytek (1)
Za 50 lat nikt nie będzie oglądał takiej piłki nożnej. Co byście sobie tam nie gadali. Największe kluby sportowe świata inwestują w esport - nie bez powodu. Ale oczywiście wiecie lepiej bo nie raz inwestowaliście miliony euro :)
Szwagier ile razy to ja inwestowałem miljony euro !- 4 10
-
2021-01-19 12:35
W ilości przelanych browarów przed TV to może wychodzą "miljony" typowym "sportowcom" :)
- 1 1
-
2021-01-18 19:37
Sanki u babci na feriach nabierają nowego znaczenia ;{
- 15 0
-
2021-01-19 12:04
(1)
Tata kupił mi pod choinkę nowego kompa z GeForce 3090 na pokładzie i Cyberpunk śmiga aż milutko na 150 FPS
- 5 11
-
2021-01-19 15:08
fajnie, też pykam
- 1 1
-
2021-01-19 13:16
(1)
Nie każde granie w grę jest od razu esportem ale też nie umniejszajmy tej młodej dziedzinie, tylko dlatego, że bazujemy tylko na negatywnych informacjach. Piłka nożna, łucznictwo i szachy to też w końcu bardzo różne od siebie dyscypliny ale każda coś w nas rozwija. W esporcie liczy się często taktyka, refleks czy umiejętność pracy zespołowej. To nie wyklucza podejmowania aktywności fizycznej, a wręcz się graczy do tego namawia, żeby ogólnie polepszyć ich zdrowie i samopoczucie. Esport to może być wspaniała przygoda, obecnie większość uczelni wyższych ma swoje drużyny esportowe. Są też organizowane rozgrywki charytatywne. Więc wszystko zależy od zdrowego podejścia do tematu :)
- 11 1
-
2021-01-19 14:04
esportowcy czasem są lepiej wysportowani niż zwykli, szarzy obywatele.
- 4 0
-
2021-01-19 14:02
A ludzei dalej będą krzyczeć że jak to oni tylko grają na tych kąkuterach i nic nie robio tylko grajo!
Profesjonalni gracze z poważnych teamów są bardziej wysportowani niż większość młodzieży.- 4 2
-
2021-01-19 15:01
pokolenie kalek ze zniszczonym zdrowiem (2)
otyloscia i cukrzyca. do tego polowa na czipsach, slodyczach i innym badziewiu. Za promowanie e "sportu" powinny byc kary.
- 5 5
-
2021-01-19 17:11
Jestem ciekaw na podstawie jakich danych pada stwierdzenie "polowa na czipsach, slodyczach i innym badziewiu.". Autoobserwacja? To się nie liczy ;)
- 1 1
-
2021-01-19 19:33
Chyba nie widziałeś przeciętnej gwiazdy esportu.
- 0 0
-
2021-01-19 15:48
(1)
Sport to rywalizacja umysłów, najlepiej dopracowane ciało sterowane mózgiem ''mało inteligentnego'' człowieka przegra z inteligentnym średniakiem w większości dyscyplin. Żeby wysiedzieć przed kompem czy na turnieju brydżowym i przyjąć emocje na klate też trzeba mieć zdrowie.
- 0 0
-
2021-01-21 19:29
zdrowie to podstawa
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.