• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia w reklamie sieci handlowej. Za darmo

Patryk Szczerba
30 maja 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 

Spot telewizyjny sieci Lidl

W reklamie pojawia się wiele ujęć z Gdyni.


Bohaterami jednej z ostatnich reklam telewizyjnych sieci Lidl zostało małżeństwo z Gdyni. Sceny były kręcone m.in. w Orłowie. Co ciekawe, miasto za udział w spocie nic nie zapłaciło, a urzędnicy o takiej promocji miasta dowiedzieli się od nas.



Czy oglądając reklamy zwracasz uwagę na to, gdzie była kręcona?

Od kilku tygodni w telewizyjnych blokach reklamowych pojawią się spoty Lidla w ramach kampanii "Więcej radości z życia". Bohaterami jednej z reklam jest małżeństwo z Gdyni, które pojawi się m.in. na plaży w Orłowie.

Z podpisu można dowiedzieć się, że w reklamie wystąpili MonikaWojciech Kosiccy. Kobieta opowiada w pierwszych sekundach reklamy, że kocha naturę, a morze jest naprawdę piękne, więc wspólnie z mężem cieszą się, że tu mieszkają. Pokazując przy okazji swoje córki i mieszkanie, opowiadają o swoim życiu i posiłkach. Zachwalają jogurt naturalny oferowany przez dyskont.

Gdynia nic nie zapłaciła i nic nie wiedziała



O reklamę postanowiliśmy zapytać urzędników odpowiedzialnych za promocję i PR w gdyńskim magistracie. Ci nie ukrywali zaskoczenia pytaniem, odpowiadając, że nie znają spotu i zastrzegając, że miasto na pewno nic nie zapłaciło za to, by był kręcony w Gdyni.

Pytania o udział miasta w reklamie ewentualne koszty i powody wyboru Gdyni jako tła dla reklamy zadaliśmy sieci Lidl. Przedstawiciele nie odnieśli się do pytań, czy powiadomili magistrat, jakie były ewentualne koszty z budżetu i dlaczego wybrali bohaterów z Gdyni. Tłumaczą za to, że najważniejsi w spocie są ludzie.

Lidl: prezentujemy klientów z różnych części Polski



- Bohaterami kampanii są nasi klienci, którzy na co dzień robią zakupy w sklepach Lidl. W powstałych spotach reklamowych, dzielą się doświadczeniami z osobami, które nie miały okazji korzystać z usług naszej sieci oraz nie znają produktów marek Lidla. Opowiedzą również o tym, jak pełniej cieszyć się życiem każdego dnia dzięki oszczędności czasu oraz pieniędzy - opowiada Aleksandra Robaszkiewicz z sieci Lidl Polska.
Dodaje, że sieć będzie kontynuować kampanię klientami z różnych części Polski.

Gdańsk i Gdynia chętnie promują się w serialach



Udział w telewizyjnych przedsięwzięciach to dla miast szansa na promocję w całej Polsce i niej jest niczym nowym. Zjawisko nazwane city placement ma już wieloletnią tradycję.

Najwierniejsi fani pamiętają, że przed laty w Gdyni dwukrotnie odbyła się impreza pod nazwą "Zlot fanów M jak miłość". Ekipa spotykała się z widzami na pl. Grunwaldzkim, a w mieście kręcono także niektóre odcinki serialu.

Próbą płatnej promocji miasta w telewizji był serial "Linia życia", którego losy bohaterów producenci postanowili umieścić w Gdyni. W 2011 roku na antenie Polsatu widzowie mogli podglądać krajobrazy plaży w Orłowie, luksusowe apartamenty Sea Towers, fragmenty Skweru Kościuszki i Bulwaru Nadmorskiego. Pojawiło się nawet sopockie molo i słynny "Monciak". W ramach współpracy produkcyjnej stacji przekazano 60 tys. zł, produkcja furory nie zrobiła.

Później Gdynia gościła w serialu "Krew z krwi" stacji Canal+. Fani z pewnością pamiętają o tym, że w 2013 roku piąty sezon serialu TVP "Rodzinki.pl" zainaugurowano specjalnym odcinkiem w Gdyni. Boscy odwiedzili Orłowo, Centrum Nauki Experyment, śródmiejską plażę, a nawet ORP "Błyskawicę". Jeden odcinek popularnej serii kosztował Gdynię 90 tysięcy złotych.

W 2015 roku Gdynia wydała 250 tys. zł za to, by być tłem serialu TVN "Aż po sufit", który przemknął przez ramówki telewizyjne jak meteor.

Na udział w serialach skusił się też Gdańsk

W 2014 roku gościł ekipę TVN, która zdecydowała się tu nakręcić szóstą serię "Prawa Agaty". Odgrywających główne role Agnieszkę Dygant, Leszka Lichotę czy pochodzącą z Trójmiasta Darię Widawską, można było zobaczyć na Głównym Mieście, nad Motławą czy na plaży w Brzeźnie.

Popularność i spora widownia serialu przełożyły się na cenę promocji Gdańska. Miasto zapłaciło za udział w serii 295 tysięcy złotych. Dodatkowe 160 tysięcy z miejskiej kasy pochłonęła druga wizyta twórców serialu, którzy dogrywali w Gdańsku kilka scen z siódmego, ostatniego sezonu "Prawa Agaty".

Czytaj więcej: Te seriale kręcono w Trójmieście

Przy okazji promocji przez telewizję warto wspomnieć dwa koncerty sylwestrowe, organizowane nie tak dawno przez Polsat na skwerze Kościuszki w Gdyni, czy koncerty świąteczne na Długim Targu w Gdańsku transmitowane w TVP. Do obydwu imprez trzeba było dołożyć pieniądze z budżetów miast.

Czytaj więcej: Sylwester w Gdyni z Polsatem: koszty

Opinie (149) 5 zablokowanych

  • Nie będzie Niemiec pluł nam jogurtem w twarz. Nie dopuśćmy do tego aby niemiecki jogurt zbrukał naszą polską ziemię. Ile jeszcze musi się przelać tego niemieckiego jogurtu, aby Polacy wreszcie się obudzili? Bóg, honor, jogurt

    • 3 3

  • Autor jest mistrzem intelektu - 17 miesięcy to nie tak dawno?

    ,,Przy okazji promocji przez telewizję warto wspomnieć dwa koncerty sylwestrowe, organizowane nie tak dawno przez Polsat na skwerze Kościuszki w Gdyni, czy koncerty świąteczne na Długim Targu w Gdańsku transmitowane w TVP. Do obydwu imprez trzeba było dołożyć pieniądze z budżetów miast."

    • 2 0

  • Gdańscy urzędnicy są tak zapracowani

    że nie mają czasu oglądać reklam tv.

    • 0 1

  • chyba sezon ogórkowy w pełni

    mieszkam w Gdyni a nawet bym się nie domyslił ,że w reklamie "występuje" miasto
    gdyby nie tytuł to nawet bym nie zauważył
    a tak dwukrotnie obejrzałem reklamę
    i chyba o to chodziło...
    dałem się podejść jak dzieciak

    • 6 1

  • Gdyby użyli nazwy miasta, to zaraz dostaliby nakaz zapłaty za użycie nazwy.

    Taki Gdańsk słynął z tego, że urzędnicy z UM uważali się za właścicieli nazwy miasta. Były takie przypadki, a Lidl chce zarabiać, a nie ciągać się po sądach.
    W Gdyni urzędnicy od Szczurka muszą sobie uświadomić, że Lidl ma was w d.... zrobiliście za scenę i nic od tej sieci nie wydoicie.

    • 3 1

  • pierwszy raz obejrzałem tę reklamę i muszę

    powiedzieć że denerwuje mnie głos tej pani.
    ale w sumie to nie mój problem

    • 7 0

  • zwisa mnie to

    • 6 0

  • Abstrahując od tego kto zapłacił, (1)

    to co złego jest w mleku w proszku w jogurcie ?

    • 3 3

    • w procesie produkcji mleka w proszku powstają szkodliwe związki, tzw. oksysterole - utlenione pochodne cholesterolu. Udowodniono, iż zwiększają one ryzyko zachorowania na miażdżycę. Część badań wykazała również sprzyjanie nowotworom piersi i skóry.

      • 5 2

  • I z czego się cieszycie? (11)

    że GA nic nie zapłaciła? To LIDL powinien zapłacić miastu za wykorzystanie wizerunku w swojej reklamie. Wszystko to jakoś stoi na głowie.

    • 103 35

    • to gdynia powinna zapłacić za to ze wystapiła w reklamie (9)

      a nie np: Zoppot czy Danzig

      • 5 5

      • tępi gdańszczanie (3)

        oddychajcie spokojnie - bez zajadów od jadu!

        • 4 6

        • O. (2)

          Eko Dolinę niedaleko Kłeleczkowa zamknęli?
          Zawsze jest jeszcze mączka rybna w centrum miasta

          • 4 4

          • Mączkę rybną to masz we łbie.Tak myślałem, że jesteś przygłupi, ale nie podejrzewałem, że aż tak.

            • 0 1

          • Przyjedź wreszcie do Gdyni i nie opieraj się na opiniach kolegów którzy jeżdżą tam po złom.

            • 2 2

      • Jakby to była reklama Lidla z Gdańskiem, to by pokazali Danzig w 1933 r. jak po ulicach miasta latają ludzie z NSDAP. (4)

        • 8 8

        • Albo Gdynię jak powstawała (3)

          Gdańsk był pięknym i znanym miastem a Gdynia wioską rybacką

          • 5 4

          • Przynajmniej... (1)

            ...nigdy nie śmierdziała ściekami i szadółkami

            • 5 4

            • wcale nie śmierdzi

              • 2 1

          • Polską wioską rybacką.

            • 4 1

    • Jak przeczytałem linka na głównej, to myślałem, że artykuł będzie o tym, że Gdynia nie zadbała, by Lidl jej zapłacił za wykorzystanie wizerunku.

      • 3 2

  • to niemiecka sieć handlowa Lidl powinna zapałcić miastu za wykorzystanie wizerunku miasta(jaki on by nie był:))) (9)

    • 181 35

    • szczurek zakładaj pozew lidlowi. jak wygrasz to za kasę zbuduj jakiś pomnik albo zrób pokaz samolocików! (3)

      • 17 9

      • Gdynia jest tak zapuszczona że zawsze musiała dopłacać (2)

        Żeby nie pokazywali dziur, skweru z lat 70., i innych żenujących wizytówek Gdyni

        • 9 9

        • wyjmij wreszce nos ze śmietnikai (1)

          spójrz jaki świat w maju dookoła piękny! A Gdynia jaka ładna!

          • 8 7

          • Ten pucybut budynia siedzi mu między nogami, to jak ma świat widzieć.

            • 1 2

    • powinieneś napisać, że niemiecka nazistowska

      i jeszcze pokrzyczeć o reparacjach

      • 4 3

    • pokazują Wasze miasto z pięknej strony za darmo a Wy jeszcze tego gościa co wciska jakiś kit o płaceniu plasujecie. Jeszcze ta wstawka o tym że firma niemiecka, no i co z tego???. Normalnie same zachłanne chytrusy z Was plusujący i tyle.

      • 6 4

    • dzięki szczurowi Gdynia wizerunkowo traci:( (1)

      • 6 22

      • edzio ruska pijawko, znów ci główka pękła

        znów ci ropa z mózgu cieknie nosem?
        twój bezsilny kwik i pusty jazgot
        upiększa nam każdy dzień
        kiedy miotasz się jak ryba wyciągnięta na brzeg

        • 4 4

    • tak, zapłacić. Niedługo Ty będziesz musiał zapłacić gdy zrobisz sobie zdjęcie na tle Błyskawicy.

      • 3 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Strefa Trojmiasto.pl na Juwenaliach

w plenerze, gry

Juwenalia Gdańskie 2024 (51 opinii)

(51 opinii)
75 - 290 zł
Kup bilet

The Robert Cray Band: Groovin' 50 years! (1 opinia)

(1 opinia)
159 - 249 zł
blues / soul, rock / punk

Katalog.trojmiasto.pl - Nowe Lokale

Najczęściej czytane

Sprawdź się

Sprawdź się

Gdyński kwartalnik kulturalny nosi tytuł: